Vejen mod stort vægttab og bedre form


skuffen
 Share

Recommended Posts

Så blev det til yderligere 15 km, på 40 min. langsomt tempo idag, passer på knæet.

Jeg har lånt en cykel af en kammerat til vurdering. en MTB med affjedring både for og bag, hvor jeg kun er vant til foran. Det er min plan at komme lidt i skoven snart, da der er gode muligheder i området.

Desværre har han indstillet gearene helt i hegnet, så jeg kunne ikke få den op på det store tandhjul foran, hvorfor det blev en noget sløv tur af hovedvejen hjem :( Det må jeg lige kigge på..

Et par tillægsspørgsmål:

Kan man til rimelige penge få stærkere fjedre til bagaffjedringen? Den der sidder på (750 lbs/inch) er en kende for slap til min vægt, hvorfor jeg har det med at sidde og hoppe lidt.

Hvad anbefales det til en nybegynder, som cykler både landevej og skov? To cykler er ikke pt en mulighed, så skal jeg gå efter dobbelt eller enkelt affjedret?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Flot vægttab indtil videre, godt du holder motivatonen høj :4thumbup:

Angående din mtb, så ville jeg vælge en hardtail, således at den kun er affjedret i foran. Jeg ville så ofre lidt ekstra, og få en forgaffel som kan juseteres ved hjælp af lufttryk. Dette er en stor fordel hvis man er en stor gut der vejer mere en gennemsnitsrytteren på 70 kg. Har personligt erfaret at jeg med en vægt på 100kg tit makser affjedringen ud i skoven på en mtb hvis det er med en blød fjeder. Som regel kan man dog udskifte fjedren med en strammere, men justering med lufttryk/pumpe er bare det nemmere/bedre.

Husk at køb med lock-out på forgaflen, du cykler meget bedre med en låst forgaffel på landevejen.

Link to comment
Share on other sites

Flot vægttab indtil videre, godt du holder motivatonen høj :4thumbup:

Angående din mtb, så ville jeg vælge en hardtail, således at den kun er affjedret i foran. Jeg ville så ofre lidt ekstra, og få en forgaffel som kan juseteres ved hjælp af lufttryk. Dette er en stor fordel hvis man er en stor gut der vejer mere en gennemsnitsrytteren på 70 kg. Har personligt erfaret at jeg med en vægt på 100kg tit makser affjedringen ud i skoven på en mtb hvis det er med en blød fjeder. Som regel kan man dog udskifte fjedren med en strammere, men justering med lufttryk/pumpe er bare det nemmere/bedre.

Husk at køb med lock-out på forgaflen, du cykler meget bedre med en låst forgaffel på landevejen.

Det vil jeg så undersøge.. :) Mange tak for hjælpen.

Jeg kigger lidt på diverse Land Rover cykler, da jeg har en god mulighed for at få dem billigt - plus de skulle være udemærket kvalitet til lidt billigere penge.. (Desuden er man vel lidt miljø skadet - far er Land Rover mekaniker) :blush: Nogen der har nogle kommentarer vedrørende disse cykler?

Link to comment
Share on other sites

Den er selvfølgelig okay, men tror hurtig du vil blive træt af den forholdsvis dårlige geargruppe. Ville personligt aldrig køber under en deore geargruppe fra shimano, helst LX eller XT, specielt hvis det er til offroad kørsel og lignende. Kender ikke gaflen, men er ikke luftjusterbar i hvertfald, og en hurtig søgning på google giver ikke de bedste anmeldelser.

Ville kigge på noget Cube hvis jeg var dig, der får du meget for pengene, og de fås ret billigt i Tyskland. F.eks.

http://www.fahrrad.de/fahrraeder/mountainb...re-xt/7596.html

eller hvis det skal være dk

http://www.bikebuster.dk/detaljer/110160.html

Vil skyde på at du skal bruge en 18" plus minus.

Link to comment
Share on other sites

Den er selvfølgelig okay, men tror hurtig du vil blive træt af den forholdsvis dårlige geargruppe. Ville personligt aldrig køber under en deore geargruppe fra shimano, helst LX eller XT, specielt hvis det er til offroad kørsel og lignende. Kender ikke gaflen, men er ikke luftjusterbar i hvertfald, og en hurtig søgning på google giver ikke de bedste anmeldelser.

Ville kigge på noget Cube hvis jeg var dig, der får du meget for pengene, og de fås ret billigt i Tyskland. F.eks.

http://www.fahrrad.de/fahrraeder/mountainb...re-xt/7596.html

eller hvis det skal være dk

http://www.bikebuster.dk/detaljer/110160.html

Vil skyde på at du skal bruge en 18" plus minus.

Tak for rådene - det vil jeg kigge nærmere på. :) Jeg må jeg bare grave lidt flere penge sammen. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej Skufen.

Kan du så komme i gang med loggen, jeg kan jo ikke følge med mere, nu er det jo 4dage siden du har lavet en post herinde.

Du plejer jo at være god læsning i min middagspause :4thumbup:

Håber det stadig går frem af.

~ Allan Pedersen

Link to comment
Share on other sites

Hej Skufen.

Kan du så komme i gang med loggen, jeg kan jo ikke følge med mere, nu er det jo 4dage siden du har lavet en post herinde.

Du plejer jo at være god læsning i min middagspause :4thumbup:

Håber det stadig går frem af.

~ Allan Pedersen

Haha, sorry sorry. Der er bare ikke sket så pokkers meget, hvorfor jeg ikke har følt at en opdatering var nødvendigt. :tongue:

Jeg har min anden behandling hos fysioterapeut i morgen. Sidst fik jeg både ultralyd og laserbehandling. Hun kiggede desuden på hvordan jeg står/går, og jeg pronerer åbenbart helt vildt, selv når jeg bare står. Derfor skal jeg helt sikkert ha lavet en analyse og nogle bedre sko.

Motionen har det været lidt sløvt med, men lidt sker der da. Den 5-minutters test vi fik lavet et par gange og hvor jeg sidst nåede 755m på 5 min (på låbebånd), skulle jeg da lige se om jeg kunne tangere. knap 900m blev det til, på asfalt. Så jeg er fint tilfreds, da formen jo så ikke er gået fløjten endnu.

Jeg har rimeligt travlt med jobsøgning plus noget kritisk sygdom i familien, men håber at jeg kan holde aktivitetsniveauet.

:superman:

Link to comment
Share on other sites

Nogen der har gode erfaringer med akupunktur?

Det var hvad fredagens fysioterapi-time bød på for mig. Dog lovede hun, at hun havde en meget naturvidenskabelig indgang til det, og ikke tænkte så meget i energibaner.

Da jeg ikke rigtigt mærker noget i mine ben til hverdag nu, fordi jeg har aflastet så længe aftalte jeg med hende, at jeg skulle prøve at starte mit løb op. Så det vil jeg gøre her i løbet af næste uge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share