Vejen mod stort vægttab og bedre form


skuffen
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger
Her er min træningsprogram.

½ time Crosstrainer.

Underkrop, program A den ene dag, program B den anden.

½ time Crosstrainer.

Overkrop, program A den ene dag, program B den anden dag.

Derefter slutter jeg af med ½ time eller en time cykel, evt. ½ time cykel og ½ time crosstrainer.

post-10700-1203016219_thumb.jpg

post-10700-1203016229_thumb.jpg

Madplan.

Morgenmad.

2 stykker knækbrød med mager ost eller Finax BranMusli med minimælk.

Kl 9.30 en rugbrød uden pålæg.

Middag.

2 rugbrød med makral, tun eller mager pålæg.

Kl 14 et stykke frugt.

Aftensmad.

Noget sundt, men ikke for store potioner.

Rugbrødet er uden sukker og med meget lidt fedt, samt uden smørelse.

Hej

Har du regnet ud hvor mange kalorie det er ?? :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mollerup-->> Det er helt sikkert for lidt.. Du spiser jo ingenting!

Her er hvad jeg typisk spiser på en dag:

Morgen

350-400g cheasy yoghurt med 30g havrefras på. Ca. 350 kcal (faktisk for lidt, men det fylder en tallerken)

Formiddag

2 stk grovknækbrød med kødpålæg på den ene og syltetøj på den anden. 150-200g gulerødder. evt et æble. ca 200-250 kcal

Middag

100g ris/pasta, eller 150g kartofler + 130g magert kød + ca 200g grøntsager Max 500 kcal

Eftermiddag

Som formiddag dog er kødpålæg skiftet ud med ost (12%)

Aften

Suppe, 2 stk rugbrød delt i 4. En med markel, en med leverpostej og div kødpålæg på de sidste. Derudover div grønt og et glas mælk Ca 400-500kcal

Aftenkaffe

Som de andre mellemmåltider, med lidt variation.

Alt i alt er det nok omkring 1900-2300 - hvor jeg burde ligge på 2500. Har bare svært ved at spise det store volumen af sund mad, sådan et højt kalorieindtag kræver.

Så Mollerup, det ville ikke give meget forskel på dit vægttab at spise lidt mere - men du er gladere imens det står på - og din krop har bedre mulighed for restitution.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Så blev det tid til vejning igen. Ugens resultat: 132,4 = -2,9 alt i alt: -16,1 Så jeg er fint tilfreds! :) :devil:

Jeg fik desuden målt fedtprocent, hvilket kun fortalte mig at deres apparat er noget crap. Da jeg vejede 148,5 blev jeg målt til 44%, altså ca 65kg fedt. I dag blev jeg målt til 32,2%, altså ca 42 kg fedt - hvilket på ingen måde er muligt.. Diætisten mente dog at den nye måling passede meget bedre end den gamle, så nu må vi se..

I den første uge lavede vi en 'rød tråd'-test, hvor man fik 5 min på et løbebånd. Den test skal vi vist nok have igen i dag, for at se et evt. fremskridt. Sidst gik jeg kun, og nåede vist 530m - denne gang håber jeg lidt på at jeg kan presse mig selv til at løbe i alle 5 min. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Så blev det tid til vejning igen. Ugens resultat: 132,4 = -2,9 alt i alt: -16,1 Så jeg er fint tilfreds! :) :devil:

Jeg fik desuden målt fedtprocent, hvilket kun fortalte mig at deres apparat er noget crap. Da jeg vejede 148,5 blev jeg målt til 44%, altså ca 65kg fedt. I dag blev jeg målt til 32,2%, altså ca 42 kg fedt - hvilket på ingen måde er muligt.. Diætisten mente dog at den nye måling passede meget bedre end den gamle, så nu må vi se..

I den første uge lavede vi en 'rød tråd'-test, hvor man fik 5 min på et løbebånd. Den test skal vi vist nok have igen i dag, for at se et evt. fremskridt. Sidst gik jeg kun, og nåede vist 530m - denne gang håber jeg lidt på at jeg kan presse mig selv til at løbe i alle 5 min. :blink:

Det ser godt ud, med lidt held er du under 130 kg i næste uge, det er altid rart at runde 10'erne, det virker som man kommer i en anden vægtklasse.

Link to comment
Share on other sites

Ser rigtigt godt ud med vægttabet mester!

Selvom det er gået voldsomt stærkt med dit tab nu, så lad være med at hænge med skuffen hvis/når det begynder at stå stille.

Der bliver jo mindre og mindre at smide, men jeg håber du kan fortsætte!

Held og lykke!! det er en fremragende start!!

Link to comment
Share on other sites

Ser rigtigt godt ud med vægttabet mester!

Selvom det er gået voldsomt stærkt med dit tab nu, så lad være med at hænge med skuffen hvis/når det begynder at stå stille.

Der bliver jo mindre og mindre at smide, men jeg håber du kan fortsætte!

Held og lykke!! det er en fremragende start!!

Mange tak. Jeg er helt indforstået med at kurven vil flade ud - men jeg har ikke tænkt mig at det skal være endnu. I takt med at jeg taber mig får jeg også mere og mere mulighed for at dyrke en voksende mængde motion, hvilket også vil hjælpe mig på det punkt. Med lidt held og en ordentlig indsats kan jeg faktisk nå de 30kg inden opholdet slutter - og så har jeg da fået min kickstart! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Så er den 5-minutters test overstået.. Sidst gik jeg vist konstant med omkring 6,6 km/t, hvor jeg denne gang løb i hele perioden. 9,1 km/t de første 4 min, derefter 9,5 i et halvt og til sidst et halvt minut på 11 km/t. Gjorde ret ondt i benene til sidst - men det er lang tid siden de sidst fik en ordentlig belastning, så de kan ta' det. Jeg nåede derfor 755m denne gang, mod de 531 sidst. :devil:

Det lyder måske sølle, men det er faktisk en ret stor sejr for mig. Samme test skal laves igen i slutningen af opholdet, så der går jeg efter 1km.

Senere idag er der kickboxing - og jeg glæder mig helt vildt. Har ikke prøvet nogen motionsform der er ligeså sjov - og hård!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Så er den 5-minutters test overstået.. Sidst gik jeg vist konstant med omkring 6,6 km/t, hvor jeg denne gang løb i hele perioden. 9,1 km/t de første 4 min, derefter 9,5 i et halvt og til sidst et halvt minut på 11 km/t. Gjorde ret ondt i benene til sidst - men det er lang tid siden de sidst fik en ordentlig belastning, så de kan ta' det. Jeg nåede derfor 755m denne gang, mod de 531 sidst. :devil:

Det lyder måske sølle, men det er faktisk en ret stor sejr for mig. Samme test skal laves igen i slutningen af opholdet, så der går jeg efter 1km.

Senere idag er der kickboxing - og jeg glæder mig helt vildt. Har ikke prøvet nogen motionsform der er ligeså sjov - og hård!

Ja god ide at laver forskellige former for sport :superman: Da det man kan køre surt i trænningen på et tidspunkt :unhappy: Og lige pludseligt stopper vægttabet et par måneder :dry: Og så er det bare at blive ved til kroppen overgiver

sig :tongue: Og så kan du få banket det sidste spæk af... :clap::clap:

Har selv spist cirka 2100-2200 kcl under mit eget vægttab, og der var et par perioder hvor vægten stod

stille :blush: Men kan se at du er på vej i den rigtige retning.....og 16 kg er FLOT..... så bare spark røvVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV Og vis de andre hvordan det skal gøres :w00t:

M.V.H Keld

Link to comment
Share on other sites

Tusinde tak for opbakningen alle sammen - det er dejligt at høre!

Jeg har haft en uges tid med forkølelse og en weekend med lidt for meget af de gode sager, hvorfor dagens vejning kun sagde 130,9kg - altså et vægttab på 1,5 kg. Men jeg er fint nok tilfreds faktisk, den skal bare have gas i næste uge! Har tabt 17,6 nu.. :superman:

Føler ikke at der er fald i motivationen, jeg tillod bare mig selv lidt mere i weekenden, hvor jeg også gik lidt over mit normale kalorie indtag.

Link to comment
Share on other sites

Puhha, mine ben og jeg er godt nok trætte efter en hård uge. Blev noget overrasket da jeg aflæste mit pulsur.

Samlet træningsdetaljer for denne uge:

Antal træninger: 11

Samlet træningstid: 15:48 :superman:

Kalorier forbrændt: 15433 - dette lyder stadig helt galt. Men sammenlignet med mine andre uger er dette over 100% forbedret, så det har været en hård uge!

Link to comment
Share on other sites

Vejningsdag!

Blev vejet til 129,3 - minus 1,6 siden sidst. Med næsten 17 timers motion på 10 dage så jeg gerne at jeg havde ramt de -2,4 så jeg rundede de 20kg. Men sådan skulle det ikke være. Var dog også ude og spise + i byen fredag. Så jeg kan nok ikke tillade mig andet end at være tilfreds :P

Samlet: -19,2

Link to comment
Share on other sites

Vejningsdag!

Blev vejet til 129,3 - minus 1,6 siden sidst. Med næsten 17 timers motion på 10 dage så jeg gerne at jeg havde ramt de -2,4 så jeg rundede de 20kg. Men sådan skulle det ikke være. Var dog også ude og spise + i byen fredag. Så jeg kan nok ikke tillade mig andet end at være tilfreds :P

Samlet: -19,2

Tillykke med dit flotte vægttab, du har næsten overhalet mig, hvor lang tid har du tilbage på Ubberup højskole? det er altid lidt surt når man ikke rammer et mål, men så længe det går nedad så er det fint.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med dit flotte vægttab, du har næsten overhalet mig, hvor lang tid har du tilbage på Ubberup højskole? det er altid lidt surt når man ikke rammer et mål, men så længe det går nedad så er det fint.

Jeg har omkring en måned tilbage. Så det lakker mod enden. Desværre! Har fandeme været en fed tid..

Link to comment
Share on other sites

Puhha, 6 timer til vejning.. Er sgu bange for at der ikke er sket noget.. Mit venstre ben har gjort ondt i større grad end før, så jeg har ikke lavet noget siden forrige søndag, af noget videre motion.. Det + en anelse druk fredag giver mig lidt bange anelser.. Men nu må vi se. Har en tid hos lægen i morgen, om ikke andet må han henvise mig til en fysioterapeut som kan give mig nogle laserbehandlinger..

Link to comment
Share on other sites

Puhha, mine ben og jeg er godt nok trætte efter en hård uge. Blev noget overrasket da jeg aflæste mit pulsur.

Samlet træningsdetaljer for denne uge:

Antal træninger: 11

Samlet træningstid: 15:48 :superman:

Kalorier forbrændt: 15433 - dette lyder stadig helt galt. Men sammenlignet med mine andre uger er dette over 100% forbedret, så det har været en hård uge!

WHAT.....

Fuck det var da også en vild træningsuge.. næsten 16 TIMERS motion´s træning og over 15.000 kcal forbrændt ud over det daglige kcal underskud i ellers ligger på så er det jo det rene "Amerikans Bigges lowser" hold på Upperup

erik_chopin.jpg

PS. hvad fejler dit ben (overbelastning)?? du kan jo altid styrketræne så du får en større muskelmasse og højre forbrænding som er bedre i det lange løb.. plus stramme kroppen op efter det flotte vægttab imens dit ben heler... :wink:

men held og lykke med vejningen i dag.. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hey skuffen.

Tillykke med de flotte resultater, hold modet oppe også selv når vægten står lidt stille. Husk at modgang gør dig stærkere, men bare kæmp videre så skaber du store resultater for dig selv, resultater som ændre dit liv og fremtid :)

Er imponeret over dine resultater.

~Allan Pedersen

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for den kanone opbakning. Det varmer! :blush:

Vejningen gik over al forventning: 126,3 dvs.3kg og samlet -22,2kg.. Så det har været en ok dag for mig. :devil:

Fik en recept hos lægen på Diclofenac, som skulle hjælpe ret hurtigt. Han sagde at jeg ikke burde have flere problemer efter 10 dage! Hvorfor jeg ikke har fået det før, er et godt spørgsmål..

Nillepige25-->

Ja, det er overbelastning mit ben lider under, hvilket er pisse irriterende..

Jeg ligger ikke så meget vægt på styrketræning herude, da det ikke vil være meget muskelmasse der kan opbygges på vores kalorieunderskud. Desuden har jeg stadig en smule siddende fra dengang jeg trænede lettere seriøst.

Desuden kommer vi hele kroppen igennem flere gange om ugen, med div. kropsvægtøvelser - hvorved jeg håber det meste muskelmasse kan bibeholdes...

Edited by skuffen
Link to comment
Share on other sites

Utroligt at jeg stadig har så meget DOMS efter svømmeturen i mandags - men det er jo bare dejligt! :w00t:

Jeg valgte ikke at gå på vægten i onsdags, da jeg har døjet lidt med noget forstoppelse og derfor ikke følte, at det kunne betale sig. Jeg kæmper dog videre imod næste onsdag, som er anden sidste vejning på Ubberup.

Link to comment
Share on other sites

Så blev det veje-dag igen! Jeg frygtede den lidt, pga. af påsken. Jeg har været ude og spise flere gange og har endda haft et diamantbryllup, alligevel sagde den 125,4. Altså et yderligere tab på 900g.

Jeg har kun én uge tilbage på ubberup, hvor jeg håber jeg kan smide de sidste 1,9kg op til de 25.

Benet er blevet bedre, men kan godt mærke det efter 6 timers badminton de sidste to dage.. Håber det snart går over.

Link to comment
Share on other sites

Så blev det veje-dag igen! Jeg frygtede den lidt, pga. af påsken. Jeg har været ude og spise flere gange og har endda haft et diamantbryllup, alligevel sagde den 125,4. Altså et yderligere tab på 900g.

Jeg har kun én uge tilbage på ubberup, hvor jeg håber jeg kan smide de sidste 1,9kg op til de 25.

Benet er blevet bedre, men kan godt mærke det efter 6 timers badminton de sidste to dage.. Håber det snart går over.

Det ser forsat godt ud, hvis du holder diæten så ryger de sidste 1,9 også, det er nu rart at ramme de hele tal :bigsmile: du har næsten overhalet mit vægttab på kortet tid, rigtig flot.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share