Steen's log


Team Kanulle
 Share

Recommended Posts

  • Replies 232
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Trods en våd start på dagen blev det jo godt vejr her til aften så turen i dag blev 53 km - 1297 kcal - 125 i puls.

Ikke set store gennensnit i puls, jeg syntes det er svært at holde en høj puls, når min tur er ved at være slut og jeg kan mærke i mine ben at der ikke er så meget tilbage

ligger jeg på en puls der ligger mellem 123 - 128, og jeg kører ikke langsomt på dette tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Fredag var ikke vejr til at jage en hund ud, så derfor var der hviledag for mig, måske også ganske sundt.

Lørdag formiddag var der så dømt cykling og gerne en lang tur, turen blev på 71 km - 1949 kcal - 127 i puls, dog skal siges at efter 200 meter gik computeren i stykker så det var hjem og måle via kort hvor langt jeg havde cyklet.

I morgen søndag er dagen hvor F1 sæsonen starter så det skal jeg op at se, så når det er slut skal jeg ud på cyklen igen.

Vægten var 80,9 kg, så det går stødt og roligt endnu.

Link to comment
Share on other sites

Det hed så spinning i dag,den sidste af slagsen inden påsken, og så mangler jeg bare lige cykeltur i morgen.

Hereftr går turen til Farum hvor vi skal til påskefrokost torsdag og det plejer ikke at være kedeligt.

1½ times spinning - 1020 kcal - 133 i puls.

Så er der kun 2 gange spinning tilbage inden jeg skal deltage i 24 timers spining i Randers sammen med nogle fra centret af, og jeg håber det bliver fedt men hårdt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I,m back

En hård påske uden cykling, nok mest min egen skyld da muligheden de sidste 2 dage var til stede men tøsedrengen er lidt kuldskær så jeg valgte at blive indendøre.

Jeg nåede dog at cykle om onsdage før påske og så var der spinning i går + en cykeltur i dag så nu er jeg igang igen.

Onsdag: 51 km - 1145 kcal - 125 i puls

Tirsdag: 1½ time spining 1014 kcal - 135 i puls

Onsdag: 47 km - 1011 kcal - 120 i puls

Edited by Team Kanulle
Link to comment
Share on other sites

Cyklen blev også luftet i dag selv om det føles noget hårdere nr der sidder en forkølelse i kroppen (nogen ide hvordan man kommer af med en sådan HURTIGT).

Turen var 49 km - 1267 kcal - 131 i puls.

I morgen står cyklen nok stille da vi har et arrangement i firmaet hvor jeg arbejder så jeg når nok ikke en tur, så weekenden skal der køres 2 lange ture.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg havde jo godt skrevet at jeg ville ud at cykle langt i dag, men fik lige en opringning om jeg kunne afløse til spinning, da det stod ned i stænger sagde jeg ja kørte så 1,5 times spinning i stedet.

I morgen SKAL jeg ud, og snart skal raceren luftes igen det bliver dejligt.

Dagens udfoldelser: 1½ time spinning - 1039 kcal - 137 i puls.

Og så det negative - vægten

81,4 kg efter påskens udskejelser, nå men når jeg nu skal deltage på næste lørdag i et 24 timers spinning event må der jo ryge nogle gram der også.

Link to comment
Share on other sites

Nåede lige en lille tur, som startede i tørvejr men endte i regnvejr.

30 km - 658 kcal - 126 i puls

Syntes ellers jeg gav den gas de sidste 12 km hvor jeg havde en fornuftig puls, men alligevel var det et lav gennemsnit - har heller ikke haft så højt en km/t gennemsnit før

som i dag.

Link to comment
Share on other sites

Så kom ugens sidste spinningtime inden det går løs på lørdag, hvor der skal køres 12 timers spinning fordelt på 24 timer, så jeg er mentalt begyndt at forberede mig på at skulle cykle i lang tid.

Dagens program:

1½ time spining - 927 kcal - 127 i puls

Edited by Team Kanulle
Link to comment
Share on other sites

Ugens sidste cykeltur blev en kort men hurtig tur, har tanket op med vædske så jeg er klar til de 24 timer, hvor jeg nu skla cykle lidt mere da vi har fået et afbud.

Turen i dag:

34 km - 790 kcal - 131 i puls

Søndag aften vil jeg prøve at gøre status over de 24 timer, da jeg vil prøve at bruge 2 pulsure for at se hvor meget jeg forbrænder også i pauserne.

Link to comment
Share on other sites

Lige en lille morgen hilsen, bare for at fortælle jeg har et mål med min vægt, jeg er ikke slank endnu men tyndere.

Vægten her til morgen

79,6 :w00t: :w00t::w00t:

Et vægttab på godt 8 kg siden januar, man er en glad mand i dag, prøv at skyde mig ned.

Edited by Team Kanulle
Link to comment
Share on other sites

Ja så er jeg ved at vågne igen.

Efter 24 timers spinning og efterfølgende en konfirmation (har aldrig prøvet at side og være så træt til en fest før), så mangler man altså søvn.

Så dagen i dag er gået med ren afslapning, gåture med hunden og et par græsplaner der skulle klippes, så håber jeg bare at jeg er frisk i morgen.

Jeg har prøvet at kigge på mit puls ur og her er tallene.

Aktive timer:.........................Pause:

1483 kcal - 130 i puls.............562 kcal - 87 i puls

1519 kcal - 133 i puls.............508 kcal - 85 i puls

1341 kcal - 122 i puls.............500 kcal - 83 i puls

1175 kcal - 115 i puls.............490 kcal - 83 i puls

1104 kcal - 110 i puls.............483 kcal - 82 i puls

1103 kcal - 108 i puls.............425 kcal - 80 i puls

7725 kcal - 120 i puls...........2968 kcal - 83 i puls

Nogle sjove tal, især at se at ens arbejdsindsats falder så meget når man begybder at være træt, for jeg syntes jeg ydede 80 - 90 % hver gang.

Mit vædske indtag var Alle tallene er ca. tal:

14 - 15 liter vand

1 L sodavand

3/4 L juice

1,5 L frugtsmoothies som jeg selv har lavet af div. frugter

Link to comment
Share on other sites

Så blev raceren støvet af og kom ud at køre, det var helt mærkeligt at komme fra MTB til min racer, men også positivt da der med den træning og vægttab har givet noget mere fart til trods at der var en god modvind, så som vejret ser ud til i morgen så skal den luftes igen og måske et lidt længere tur.

Dagens tur:

58 km - 1206 kcal - 126 i puls

Link to comment
Share on other sites

I går blev den støvet af, i dag blev den sølet til i rengvejr og skidt.

Turen i dag startede fra min arbejdsplads i Tilst og gik vuerer mod True, Borum videre ned over Harlev Og Gl. Harlev og op ad Pindsmølle og så til Hørning, herfra kørte jeg ud mod Ingerslev og Jegstrup og tilbage til Hasselager, videre til Kolt også ud mod Pindsmølle igen dog kun for at dreje ind mod Ormslev, ned af Alleen og til Brabrand hvor turen stoppede, mellem Kolt og Århus Golfbane indtraf der en punktering på baghjulet (der er altså koldt at skifte slange når man er våd).

Turen i dag:

61 km - 1262 kcal - 124 i puls

Edited by Team Kanulle
Link to comment
Share on other sites

Lørdagens vægt:

79,1 kg

Jeg skulle endentlig havde kørt 1½ times spinning, men et eller andet var gået galt i planlægning så det er først næste lørdag jeg skal have min time, så i stedet for at køre med skybdte jeg mig hjem og fik klunset på til en rask lille cykeltur på raceren nu da vejret var så flot, dog var der lidt meget vind.

Turen i dag startede i Brabrand og ned på Brabrandstien, for at komme ud af byen op ad Alleen i gennem Ormslev og videre op mod Skibby, Gl. Harlev, Pindsmølle og så gennem Jeksendalen, Messing, tilbage mod Stilling, bakken op ved Stilling sø, Vitved, Verring, Solbjerg, Ask, Ballen, Måslet, Trandbjerg herfra kørte jeg ud mod Ingerslev og Jegstrup og tilbage til Hasselager, videre til Kolt også ud mod Pindsmølle igen dog kun for at dreje ind mod Ormslev, ned af Alleen og til Brabrand hvor turen stoppede.

Turen i dag:

84 km - 1838 kcal - 127 i puls.

Umiddelbart ser det ud til at holde tørt til middag i morgen så mon ikke det kan blive til en tur mere i tørvejr.

Link to comment
Share on other sites

Det blev til en tur mere mere, og jeg nåede også at se afslutningen på "en forårsdag i helvede".

Min tur i dag var med start fra Brabrand og ned på Brabrandstien, for at komme ud af byen op ad Alleen i gennem Ormslev og videre op mod Skibby, Gl. Harlev, Pindsmølle og så til Hørning, herfra kørte jeg ud mod Ingerslev og Jegstrup og tilbage til Hasselager, videre til Kolt også ud mod Pindsmølle igen dog kun for at dreje ind mod Ormslev, ned af Alleen, herefter tog jeg lige en ekstra tur rundt om søen (her var der lidt læ) og så hjem.

66 km - 1437 kcal - 126 i puls.

Ugens samlede tal:

1½ time spinning - 323 km cykling

Link to comment
Share on other sites

Det blev så MTB-cyklen der blev rørt i dag, da jeg troede det ville give lidt nedbør, der komogså lidt men ikke nok til at blive våd, og med næsten ingen vind var det jo en perfekt tur.

Turen i dag startede fra min arbejdsplads i Tilst og gik vuerer mod True, Borum videre ned over Harlev Og Gl. Harlev og op ad Pindsmølle og så til Hørning, videre til Kolt også ud mod Pindsmølle igen dog kun for at dreje ind mod Ormslev, ned af Alleen og til Brabrand.

Turen:

54 km - 125 kcal - 127 i puls.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share