Steen's log


Team Kanulle
 Share

Recommended Posts

Jeg har længe spekuleret om jeg skulle lave en sådan log, så nu prøver jeg og så må vi se om jeg kan holde den ved lige.

Jeg er p.t igang med et vægttab som gerne skulle ende på ca. 75 kg og første delmål er 80 kg. Min startvægt var 05.01.08 - 87,7 kg og jeg vejer mig hver lørdag og vil derefter indskrive det her i loggen.

Jeg dyrker spinning 2 - 3 gange om ugen samtidig med at jeg cykler ude på landevej p.t MTB men ellers på min racer fra foråret og indtil efterår, så det vil også fylde her på min side.

Det må være dette for denne gang.

Steen

Edited by Team Kanulle
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 232
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I dag blev det så til 1 times spinning (675 kcal) men ellers har jeg været temmelig doven anlagt hele ugen, hvad angår motion.

I morgen tidlig (hvis vejret tillader det) vil jeg cykle på arbejde dog med en lille omvej og så tage en lidt større tur når jeg kører hjem, jeg håber på en 40 - 50 km på MTB nu da jeg har fået den tilbage fra reperation.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg havde skrevet i går startede jeg med 12,5 km mtb på min vej til arbejde, turen gik forbi Erwin Rahrsvej for og se hvad der var sket deroppe i løbet af natten (man har vel lov til at være nysgerig). Efter arbejde blev det så til 47,5 km MTB i alt 60 km med en gennemsnit puls på 130 og et kcal forbrug på 1579 kcal.

I morgen skulle der også gerne cykles så nu må vi se hvornår jeg kommer op.

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 81,9 kg

Jeg kunne ikke sove her til morgen så jeg kunne jo lige så godt stå, få lidt morgenmad og så tage cyklen om komme ud, jeg havde dog samtidig lovet min datter at vi skulle til spinning kl. 11.00 så det blev ikke så langt (godt det samme få det var meget koldt), det blev dog til 45 km - 1231 kcal - gennemsnitpuls 134.

Som sagt så var jeg til spinning kl. 11.00 = 1,5 time - 942 kcal - gennemsnitpuls 130.

Så nu tror jeg sofaen skal varmes lidt her i eftermiddag. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Tog lige en lille omvej hjem fra arbejde i dag, efter en lidt doven søndag følte jeg at der skulle ske noget men modvind gjorde sit til at pulsen ikke blev så da jeg valgte at tage den med ro indtil jeg fik medvind.

Så det blev til 43 km - 1068 kcal - 122 i puls gennemsnit.

I morgen står spinning så der bliver ikke cyklet, men onsdag regner jeg med at jeg tager en tur mere.

Link to comment
Share on other sites

Så er det snart weekend, hvor vejret forhåbentligt arter sig til det gode, skal dog først lige have hunden trimmet lørdag formiddag inden jeg kan komme ud at cykle.

I dag var der spining på programmet 1 time - 666 kcal - 128 i puls, og nu tror jeg at jeg kan komme i gang med lidt styrke træning i den kommende uge nu da skulderen er ved at være i orden igen, efter noget muskel infiltration, eller hvad det nu var, men øm var den.

Link to comment
Share on other sites

Hvis n ogen skulle være i tvivl så var det en stormfuld dag idag, specielt når man havde valgt en cykeltur, men jeg kom da afsted men uha uha sikken en modvind jeg kom ind i, i nogle af vindstødene følte man ligefrem at man cyklede baglæns og efter 16 km fik jeg både modvind, regnbyger og haglvejr så det var absolut ikke en behagelig oplevelse.

Men jeg fik da cyklet 26 km - 675 kcal - 126 i puls.

Så nu må vi se hvad weekenden byder på, både af vejr og cykelture.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag morgen VÆGT: 82,5 kg :mad:

Søndag:

Hvor dum har man i grunden lov til at være - jeg startede ud hjemme fra lidt over 10 for at ville cykle en lang tur efter 56 km kom jeg til at kigge ned der hvor vanddunken skulle være, og hvad ser man - ingenting - den stod nok så nydelig hjemme på bordet, men nu var det jo ikke så varm så jeg håbede aat det gik, efter ca. 35 km måtte jeg indse at jeg nok skulle komme hjemad og få noget at drikke for jeg syntes at jeg manglede noget -måske er det bare psykisk oppe i hovedet når man nu har glemt dunken_ men turen blev på 57 km - 1650 kcal - 135 i puls. Og masser af vand da jeg kom hjem.

Så kom min datter med et forslag om at vi da kunne cykle en tur i hendes tempo om eftermiddag og vi er lige kommet hjem efter at have cyklet 11 km.

Link to comment
Share on other sites

Mandag nåede jeg ikke at cykle pga at om morgen stod cyklen og var flad, det viste sig så at der skulle nyt bagdæk på. Så tirsdag kom den ud igen 36 km - 891 kcal. 120 i puls.

I dag skal jeg også ud da jeg har en fridag, det bliver nok en hård tur da det blæser rimeligt her i området, men vi får at se.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg kom ud at cykle - 63 km - 1711 kcal - 124 i puls. God cykel, næsten ingen og klar solskin :w00t: :w00t:, nej det blæste og der kom lidt regn så det var knap så sjovt, men hjem kom jeg da, også så jeg nåede den næste aftale som var blodbanken, måske ikke den bedste ide at cykle før, jeg fik nemlig at vide at jeg ikke havde drukket vædske nok selvom jeg havde husket drikkedunken og tømt den + noget mere da jeg kom hjem, men det gik alt sammen. Spurte også om det udtog en hæmotokritværdi, men det gjorde de ikke "kun" hæmoglobin som åbenbart kun fortælle nogenlunde det samme (min var fin, hvad det så end betyder da jeg ikke fik nogle tal sat på).

Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag bød på spinning i 1 time - 694 kcal - 126 puls.

Jeg syntes jeg havde svær ved at få pulsen op i dag, men følte mig også lidt træt, hvis jeg skal finde en undskyldning for dette må det være blodtapning eller min cykling trætter mig mere end jeg vil vide af.

Men vi tager en tur mere i morgen, lørdag regner jeg med at skal i skoven da de jo nærmest har lovet orkan, så jeg håber der lidt læ derude. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Vægt 81,7 kg :blush:

Skovrytter tror jeg aldrig jeg bliver, i dette plørede underlag sugede det ligefrem kræfterne ud af mig. Jeg syntes eller jeg havde masser af kræfter da jeg kørte hjemmefra, men de ebbede hurtigt ud i det teræn. Ud af de km jeg kørte tror jeg kun jeg har kørt ca 12 km i skoven.

33 km - 1174 kcal - 128 i puls.

Link to comment
Share on other sites

Så var der spinning i dag 1½ time - 1010 kcal - 131 i puls.

Jeg overvejer om jeg skal ligge nogle dage ind hvor jeg holder pause, da jeg kunne mærke en hvis ømhed da jeg skulle strække ud, men jeg syntes jo at jeg tager de pauser jeg bør, ved ikke - måske.

Jeg skulle også gerne holde formen da jeg om 4 uger skal til 24 timers spinning i Randers.

Link to comment
Share on other sites

Spinning i dag 1 time - 660 kcal - 133 i puls

Har lige skimmet mine tidligere indlæg igennem, troede at jeg virkelig havde arbejdet hårdt i dag, men måtte konstaterer at der har været andre aftener hvor jeg har brugt

flere kcal og haft en højere gennemsnintspuls. Men denne type time tror jeg godt jeg kan arbejde mig højere op når jeg har kørt den lidt flere gange.

Link to comment
Share on other sites

48 km - 1200 kcal - 128 i puls

Det er sjovt at se hvordan ens puls og kcal forbrug er når man kører den samme tur, i onsdag kørte jeg nøjagtig den samme tur som i dag dog med den ændring at jeg har et

større kcal forbrug og en mindre gennemsnitspuls, med en tid der var en anelse hurtigere end i onsdags, nu ved jeg godt at man ikke helt kan stole på ens kcal forbrug på

pulsure, men sammenligningen er da sjov.

Dertil skal lige siges at jeg lige inden jeg cyklede havde fået en øl sammen med kolegaerne :innocent: , så om det er den der har gjort nogle ændringer ved jeg ikke, men troede ikke at

jeg kunne cykle så godt oven på den øl, men jeg mærkede ikke at jeg havde drukket den.

Link to comment
Share on other sites

1½ times spinning på fuld damp 1071 kcal - 141 i puls

Det er lang tid siden (hvis det nogensinde er sket), at jeg har haft 141 i gennemsnitpuls over 1½ time. Jeg syntes nu også jeg er noget brugt, så resten af dagenbliver brugt til

lidt afslapning og måske lidt havearbejde. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share