Squat i Smithrack?


EMTH
 Share

Recommended Posts

Nu er der ingen der skriver at benpres er uundværdlig. Læs inden du kommenterer, tak.

Du er da selv toppen af poppen vedrørende hjernedøde argumenter. Funktionalitet? Give me a fucking break. Det er det mest udkneppede begreb nogensinde fundet på, af en flok møgforvirrede fitness-underdogs, der har higet efter fame and fortune, uden at besidde skyggen af originalitet eller evner.

Der står ingen steder at alle skal bruge den, men at så mange bruger den med succes vidner om at det ikke kan være helt skudt forbi. Benpres fungerer fint fordi man er i stand til at kyle mange kg på benene uden at belaste ryggen, om så ens mål er mere masse eller styrke, og fordi teknikken er så nem at lære at selv 45 årige damer, der aldrig har dyrket sport kan lære det i løbet af et par minutter. At du ikke bliver bedre til at hoppe fra swiss ball til swiss ball beklager jeg, men da det immervæk endnu er de færeste af os, der stadig leger Spiderman efter at være fyldt 12, går jeg ikke ud fra at det er relevant for trådstarteren...

Ps. "Bare" være piv store? Bwahahaha! Noob!

Jeg kan ikke se, hvorfor må man ikke belaste ryggen... det var jo et alternativ til squat, vi snakkede om... Og ikke gamle damer øvelser!! Hvis du læser mit indlæg efter din indestængte harme har lagt sig, så skriver jeg faktisk indirekte, at legpress kan bruges til forøgelse af masse... Men udover det, har den ingen funktionelt relevans i forhold til de andre øvelser.., der er i spil!

ang. funktionalitet, så forholder jeg mig til begrebet i mit svar på pouls indlæg!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg kan ikke se, hvorfor må man ikke belaste ryggen... det var jo et alternativ til squat, vi snakkede om... Og ikke gamle damer øvelser!! Hvis du læser mit indlæg efter din indestængte harme har lagt sig, så skriver jeg faktisk indirekte, at legpress kan bruges til forøgelse af masse... Men udover det, har den ingen funktionelt relevans i forhold til de andre øvelser.., der er i spil!

ang. funktionalitet, så forholder jeg mig til begrebet i mit svar på pouls indlæg!

Jeg kan vitterligt ikke læse mig frem til ét argument for hvorfor man ikke kan tilføje benpres til sin bentræning. Dit indlæg er noget rod og noget vås. Jeg vil gerne henlede din opmærksomhed til Tunens indlæg.

Fail_Fail_Fail.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se at legpress skulle fucke noget op. Igennem et træningspas når man et punkt hvor man ikke kan stabilisere optimalt længere, så er en legpress en fin mulighed. jeg nægter at tro på et par sæt i en maskine kan føre til andet end lidt god hypertrofi.

Etbens øvelser kan være fine nok, men alle kravene til et bens stabilitet ender med at hæmme muligheden for kraft og styrke udvikling.

Hack squats på den gammeldags måde er du måske glade for, jeg har aldrig kunnet få dem til at fungere.

Clean and front squat... hvor mange har du se lære sig selv at lave en anstændig clean. Endnu vigtigere, hvor meget vægt kom der på?

At the end of the day er vægten altså af betydning hvis man vil opnå maksimal kraft, styrke og muskelmasse.

Funktionel er et pseudobegreb. Sportsspecifik eller rate of transfer ar langt mere interessant.

Desuden kan jeg ikke se meningen i mange af de "funktionelle" øvelsesvalg. Hvor tit skal man være god til et bens cirkuskunster? Hvor er de tunge farmerwalks rundt om forhindringer, evt med odd objects? Hvor er zercher squats og overhead squats?

Hvor er rackpulls?

Der er ingen der skal fortælle mig man bliver mindre funktionel af at være brølestærk...

Der er ingen, der siger, at legpresses fucker noget op!! Derimod siger jeg, at den er overflødig i langt de fleste programmer (alt afhængig af mål selvfølgelig)!! Vi snakkes selvfølgelig bang for the buck her..! Jf. mit forrige indlæg, så anerkender jeg legpress i hypertrofi sammenhæng, men jeg vil mere, at dette kan opnåes på andre og bedre måder... Og ja, hvis det for at spare ryggen eller noget andet, så er det også en fin øvelse, men det er et alternativ til back squat!

Lad os nu ikke gå så meget op i den specifikke øvelse, der skal være alternativ til legpress... for vi kan sikkert godt blive enige om, at de findes! Jeg skrev dem, jeg lige kunne komme på i en hurtig vending

desuden syntes jeg, at dit forslag med zecher squats eller oh squat kunne være langt bedre alternativer end legpresses... omend Oh squat nok i overkanten med hensyn til trådstarter

Funktionalitet... om man snakker, det ene eller det andet begreb, af dem du nævner, kommer det stadig ned til, at du ikke undgår en sammenspil mellem mave, lænd, hofte, knæ og underben i langt de fleste funktionelle bevægelser... I en legpress isolerer du en bevægelse! du mister en stor del af dette sammenspil..., selve hofteskålen er ikke i fri bevægelse

Du mister stabiliteten (over hoften), balancen i bevægelsen... to name a few..

disse tab kan man hente i andre øvelser (igen afhængigt af program, mål osv.), men alt i alt mener jeg, at man mister for meget ved legpress fremfor andre øvelser...

I er jo begge kompetente folk, så I kan sikkert se, hvor jeg vil hen, selvom I måske ikke er enige..

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan vitterligt ikke læse mig frem til ét argument for hvorfor man ikke kan tilføje benpres til sin bentræning. Dit indlæg er noget rod og noget vås. Jeg vil gerne henlede din opmærksomhed til Tunens indlæg.

I er da gode til at klippe billeder ind :4thumbup:

Læs mit indlæg til Poul..

Man kan godt tilføje benpress til sin træning... jeg har hele tiden argumenteret for, at jeg mener, der er bedre alternativer (igen afhænger det meget af mål for træningen, personen osv.)!

Link to comment
Share on other sites

Funktionalitet... om man snakker, det ene eller det andet begreb, af dem du nævner, kommer det stadig ned til, at du ikke undgår en sammenspil mellem mave, lænd, hofte, knæ og underben i langt de fleste funktionelle bevægelser... I en legpress isolerer du en bevægelse! du mister en stor del af dette sammenspil..., selve hofteskålen er ikke i fri bevægelse

Du mister stabiliteten (over hoften), balancen i bevægelsen... to name a few..

disse tab kan man hente i andre øvelser (igen afhængigt af program, mål osv.), men alt i alt mener jeg, at man mister for meget ved legpress fremfor andre øvelser...

Who cares? e5dunno.gif

Link to comment
Share on other sites

Funktionalitet... om man snakker, det ene eller det andet begreb, af dem du nævner, kommer det stadig ned til, at du ikke undgår en sammenspil mellem mave, lænd, hofte, knæ og underben i langt de fleste funktionelle bevægelser... I en legpress isolerer du en bevægelse! du mister en stor del af dette sammenspil..., selve hofteskålen er ikke i fri bevægelse

Du mister stabiliteten (over hoften), balancen i bevægelsen... to name a few..

disse tab kan man hente i andre øvelser (igen afhængigt af program, mål osv.), men alt i alt mener jeg, at man mister for meget ved legpress fremfor andre øvelser...

Til gengæld kan du knalde 300 kg på i benpres og reppe derudad - det kniber i OH squats og lign.

Link to comment
Share on other sites

Til gengæld kan du knalde 300 kg på i benpres og reppe derudad - det kniber i OH squats og lign.

men hvad vinder du helt præcist ved det??? igen er formålet jo relevant!! hvis det er bigtime hypertrofi, jah... så kan det have sin berettigelse!!

i forhold til 3 ugentlige træninger kombineret med en masse andet, så er tiden i en legpress maskine givet bedre ud til andre øvelser... og hypertrofieffekten kan vindes andetsteds med sidegenvinster.!!

Havets orakel... din respons til den tråd kan kun betegnes overflødig.., hvis du ikke vil bringe noget sagligt til diskussionen, kan jeg kun anbefale, at du holder fingrene fra tastaturet!

Edited by Pjevsen
Link to comment
Share on other sites

Til gengæld kan du knalde 300 kg på i benpres og reppe derudad - det kniber i OH squats og lign.

men hvad vinder du helt præcist ved det??? igen er formålet jo relevant!! hvis det er bigtime hypertrofi, jah... så kan det have sin berettigelse!!

i forhold til 3 ugentlige træninger kombineret med en masse andet, så er tiden i en legpress maskine givet bedre ud til andre øvelser... og den hypertrofi effekten kan vindes andetsteds med sidegenvinster.!!

Havets orakel aka. tunen... din respons til den tråd kan kun betegnes overflødig.., hvis du ikke vil bringe noget sagligt til diskussionen, kan jeg kun anbefale, at du holder fingrene fra tastaturet!

Link to comment
Share on other sites

men hvad vinder du helt præcist ved det??? igen er formålet jo relevant!! hvis det er bigtime hypertrofi, jah... så kan det have sin berettigelse!!

i forhold til 3 ugentlige træninger kombineret med en masse andet, så er tiden i en legpress maskine givet bedre ud til andre øvelser... og hypertrofieffekten kan vindes andetsteds med sidegenvinster.!!

Hvorfor skulle man træne for andet end vækst og styrke? Hvilke øvelser mener du kan erstatte benpress? Og hvilke "sidegevinster" taler du om?

Havets orakel... din respons til den tråd kan kun betegnes overflødig.., hvis du ikke vil bringe noget sagligt til diskussionen, kan jeg kun anbefale, at du holder fingrene fra tastaturet!

Udråbstegnets mester... Du skal ikke anbefale mig noget som helst i den retning. Du opfører dig som et enebarn og fortjener at blive flamet.

Link to comment
Share on other sites

Set fra sidelinien synes jeg det ser ud til at i rotter jer sammen om pjevsen og faktisk ikke helt læser det gode ting han fakisk skriver men skal kun fokusere på det ting som man har avisioner imod.

Pjevsen startede ud med nogle ret sort/hvide og ikke vildt tydlige indlæg men synes nu efterhånden han har gjort rimeligt klart for hans synspunkter, som jeg faktisk synes virker ok fornuftige.

Frie vægte har da klart nogle fordele som benpress ikke har. Kombinationen af at loade benene med masser af kg i benpressen, og på samme måde lave øvelser som stiller krav til større dele af bevægeapparatet, må da være vejen frem, hvis man vil undgå skader, få mere overførbarhed til dagligdags arbejde, samt i længden blive den stærkeste og største.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle man træne for andet end vækst og styrke? Hvilke øvelser mener du kan erstatte benpress? Og hvilke "sidegevinster" taler du om?

Udråbstegnets mester... Du skal ikke anbefale mig noget som helst i den retning. Du opfører dig som et enebarn og fortjener at blive flamet.

Hvornår blev argumentationsbyrden lagt over på mine skuldre i forhold til dine indlæg, der mildest talt er irrevelante for trådens indhold! Men jeg tager den, når du nu ikke vil bidrage med noget selv...

Hvorfor man skal træne efter andet, kan jeg ikke svare på, da der formentligt ligger lige så mange intentioner bag træning, som der er mennesker i verden!! Jeg har endnu ikke sagt, at styrke og vækst ikke skal være en del af et program... Jeg har til gengæld opponeret mod at legpress skulle være det!

Med hensyn til øvelser, der kan erstatte squat i denne kontekst... Ville et fuldbody splitsystem være ganske udmærket (igen er målsætningen, persons date osv. vigtige)

Dag 1

Zercher squats (variation i fodstilling)

One legged deadlift eller goodmornings eller noget tredje

evt. noget læg

Dag 2

Dødløft evt. veksel mellem sumo og normal

Pistols eller bulgarian split squat eller noget tredje..

Programmet kan så suppleres efter behov...

Sidegenvister: overførbarhed til hverdagen... Med mindre du ikke laver andet en flyverere med dine børn, så er overførbarheden for legpresses ualmindeligt ringe til hverdagsbevægelser...

Med hensyn til mine udrådstegn, så er det en dårlig vane... Den tager jeg gerne til efterretning. Men jeg kan ikke lade være med at tilføje, at når du nu ikke selv har bidraget med noget brugbart i dine fire indlæg i tråden, så er din mening ufatteligt uinteressant... Og jeg står stadig ved min ord - din opførsel i denne tråd grænser til støj.

Edited by Pjevsen
Link to comment
Share on other sites

Til Onkel Troels indlæg kan jeg kun sige, at det virker på mig som om, at store dele af MOL befolkningen er meget ind spiste... Og man skal tilsyneladende være med i 1000+ indlægsklubben, før man får noget goodwill... Lidt ærgeligt da det kan skræmme mindre stædige og trodsige folk væk...

Jeg beklager, hvis jeg ikke har været tydelig gennem alle mine indlæg, men som jer andre har jeg også andre ting, der fylder hverdagen ud end MOL... Nogle indlæg bliver skrevet i en fart!

Link to comment
Share on other sites

Pjevsen >> Read and learn.

Jeg kan ikke se at legpress skulle fucke noget op. Igennem et træningspas når man et punkt hvor man ikke kan stabilisere optimalt længere, så er en legpress en fin mulighed . jeg nægter at tro på et par sæt i en maskine kan føre til andet end lidt god hypertrofi.

Etbens øvelser kan være fine nok, men alle kravene til et bens stabilitet ender med at hæmme muligheden for kraft og styrke udvikling.

Hack squats på den gammeldags måde er du måske glade for, jeg har aldrig kunnet få dem til at fungere.

Clean and front squat... hvor mange har du se lære sig selv at lave en anstændig clean. Endnu vigtigere, hvor meget vægt kom der på?

At the end of the day er vægten altså af betydning hvis man vil opnå maksimal kraft, styrke og muskelmasse.

Funktionel er et pseudobegreb. Sportsspecifik eller rate of transfer ar langt mere interessant.

Desuden kan jeg ikke se meningen i mange af de "funktionelle" øvelsesvalg. Hvor tit skal man være god til et bens cirkuskunster? Hvor er de tunge farmerwalks rundt om forhindringer, evt med odd objects? Hvor er zercher squats og overhead squats?

Hvor er rackpulls?

Der er ingen der skal fortælle mig man bliver mindre funktionel af at være brølestærk...

Rigtig godt indlæg Paulie. Hall of Fame!!!

PS: Jeg synes, at Tunen har været meget konstruktiv og saglig :wub:

Edited by Fru Erik
Link to comment
Share on other sites

Pjevsen >> Read and learn.

Rigtig godt indlæg Paulie. Hall of Fame!!!

PS: Jeg synes, at Tunen har været meget konstruktiv og saglig :wub:

Jeg er ganske klar over, at Poul er dygtig indenfor dette felt, hvorfor jeg da også helt har udeladt at stille spørgmålstegn ved hans indlæg indtil nu, da der tydeligvis var nogle ting, der skulle udredes først... Og jeg er da stadig ikke uenig i hans argumentation.. Dog syntes jeg, at den mangler nuance.

Til de ting du understreger i Poul's indlæg, der skal man have et ret stabilt benprogram (forudsat at man har en ok teknik), hvis stabiliteten skal ryge før styrken...! De to ting følges langt hen af vejen ad... igen hvis man satser på hypertrofi, er det en fin mulighed et reppe sig helt ud i leg presses men ikke på bekostning af andre mere funktionelle øvelser (jah, det pseudobegreb kan jeg ikke lige slippe)

Hvis man har så store problem med stabiliteten i et bensøvelser, at det er den begrænsende faktor... Er det så ikke et udtryk for, at man skal opbygge stabiliteten omkring leddene? Stabilitet og kontrol over leddene har overførbarhed til en lang række af de ting, jeg tidligere har kaldt sidegevinster.. Den stabilitet træner man ikke i legpress.

frivend og front squat var et eksempel på et alternativ (ikke nødvendigvis eksempel på det optimale)..., men hvis vi endelig skal tage udgangspunkt i den øvelse... Så har jeg lært mig selv at lave frivend. Jeg kan frivende tilstrækkeligt til, at jeg får noget ud af front squats (hvor volumen i øvelsen selvfølig bliver derefter).. Jeg er absolut ikke noget motorisk unikum så med lidt dedikation, så er det altså ikke en umulighed!

Og nej man bliver ikke mindre funktionel ved at blive brøl stærk i legpressen, men det kræver, at man er funktionel i forvejen!! Det kan og vil man aldrig blive i legpress maskinen...

Isolationsøvelser tager nogle få muskelgrupper ud af muskelkæderne... det kan være godt i nogle tilfælde, men det må ikke gå ud over funktionaliteten. Man kan blive brøl stærk i quadriceps, glut max og hamstings i leg pressen, men hvis man ikke kan stabiliserer hoften, hvad hjælper det så - efterhånden kender I mit svar - NADA!

Ps. Wow en video

Edited by Pjevsen
Link to comment
Share on other sites

@bette pjevs

Hvad er det for en overførbarhed til hverdagen du konstant vender tilbage til? Om man kan holde balancen på en bosu med bind for øjnene på een fod i buldermørke eller om man kan rejse sig op på et ben på en bjergskråning i 100 graders frost og orkan er vel overvældende irrelevant for den civiliserede verdens mennesker i år 2008? Nu er det jo heller ikke ligefrem fordi menneskeheden står til at blive angrebet af orker eller omvæltende miljøforandringer der fordrer disse evner... Desuden vil overførbarheden til fx basketball være stort set lig nul i sammenligning med fordelingsmæssig uproportionel massiv muskelmasse og styrke i ben og baller.

Du foreslår også Zercher squat. Jeg kan ikke gennemskue eksistensgrundlaget for denne øvelse. Det virker som en komplet ligegyldig øvelse i min verden og som et forsøg på at gøre noget enkelt vældig kompliceret. Dette er typisk for Pavel-fetichismen.

Du bliver ved med at påstå at jeg ikke bidrager til diskussionen, men jeg har da (blandt andre) formået at få dig op på mærkerne i det mindste.

Link to comment
Share on other sites

@bette pjevs

Hvad er det for en overførbarhed til hverdagen du konstant vender tilbage til? Om man kan holde balancen på en bosu med bind for øjnene på een fod i buldermørke eller om man kan rejse sig op på et ben på en bjergskråning i 100 graders frost og orkan er vel overvældende irrelevant for den civiliserede verdens mennesker i år 2008? Nu er det jo heller ikke ligefrem fordi menneskeheden står til at blive angrebet af orker eller omvæltende miljøforandringer der fordrer disse evner... Desuden vil overførbarheden til fx basketball være stort set lig nul i sammenligning med fordelingsmæssig uproportionel massiv muskelmasse og styrke i ben og baller.

Du foreslår også Zercher squat. Jeg kan ikke gennemskue eksistensgrundlaget for denne øvelse. Det virker som en komplet ligegyldig øvelse i min verden og som et forsøg på at gøre noget enkelt vældig kompliceret. Dette er typisk for Pavel-fetichismen.

Du bliver ved med at påstå at jeg ikke bidrager til diskussionen, men jeg har da (blandt andre) formået at få dig op på mærkerne i det mindste.

Ingenting er så foragteligt, som når man diskuterer med et menneske og gør alt for at overbevise ham - da pludselig mærker man, at man ikke har med hans forstand at gøre, men med hans vilje; han VIL ikke forstå. Schopenhauer

Jeg opgiver nu... Jeg har udstukket mine pointer, det må være nok. Forsæt du bare i legpressen... du havets orakel!

Link to comment
Share on other sites

Som Tunen er inde på så skal funktionalitet ses i forhold til noget ellers er det ikke brugbart... så når du Pjevsen benytter begrebet så er det jo ikke underligt at folk spørger "funktionel i forhold til hvad" ... Denne såkaldte funktionalitet skal kunne bruges til noget relevant ellers snakker vi ikke om funktionalitet... jeg ville ønske at det snart gennemkneppet træningsbegreb blev slettet til fordel for specificering som Polle også er inde på

Til Tunen --> Zercher squat er en ret god øvelse til personer der ønsker en stærk bug i forhold til squat og dødløft... man kan diskutere om øvelsen er nødvendig men den er på ingen måde hul i hovedet hvis vi snakker om decideret svagpunkts-træning... øvelsen er imo mere relevant for en styrkeløfter end den er for en BB'er

Link to comment
Share on other sites

Jeg opgiver nu... Jeg har udstukket mine pointer, det må være nok. Forsæt du bare i legpressen... du havets orakel!

Er du kammersjuk med Heliotropen? Det er så latterligt. Hver gang folk herinde kommer på glatis, fordi deres argumenter eller mangel på samme, ikke holder stik, hiver de det citat frem. Kan du ikke bare indrømme, at du er ude hvor du ikke kan bunde?

Tommelfinger til Tunen for et godt indlæg.

Link to comment
Share on other sites

Er du kammersjuk med Heliotropen? Det er så latterligt. Hver gang folk herinde kommer på glatis, fordi deres argumenter eller mangel på samme, ikke holder stik, hiver de det citat frem. Kan du ikke bare indrømme, at du er ude hvor du ikke kan bunde?

Tommelfinger til Tunen for et godt indlæg.

Jeg vil gerne vide hvorfor jeg pludselig skal blandes ind i tråden? Jeg finder det særlig sjovt, fordi jeg ikke nødvendigvis er enig med personen du diskutere imod (han har dog nogle få fine pointer), eller nødvendigvis uenig med Tunen!

Har du belæg for det du siger om mig? hvor, hvornår? Det slår mig lidt at en mand, der argumentere Ad Hominem, skal angribe mig, ikke bare for ikke at argumentere ordentligt, men ligefrem påstå jeg slet ikke argumentere for mine påstande, dummere påstand er næppe set på mol før (med din sans for logik må det være givet at fordi min uddannelse og profession udelukkende handler om gyldig argumentation, så medføre det, det du siger? - eller er det fordi du mener dit ord er lov, og vi bare pr. automatik skal lade være med at være uenige med dig? GYSSSS)

Min egen mening:

Squat i smithrack er per automatik stupidt; det er benpres ikke nødvendigvis(biomekanikken er MEGET forskellig i de to øvelser), men kan som ALLE andre øvelser selvfølgelig godt være det, afhængigt af det samlede program, udøverens præferencer and so on!

M.V.H

Helio

Link to comment
Share on other sites

Jeg opgiver nu... Jeg har udstukket mine pointer, det må være nok. Forsæt du bare i legpressen... du havets orakel!

Way to turn your back on the discussion - master of teh exclamation mark :laugh:

I øvrigt ekstremt trivielt citat uden funktionel overførbarhed eller relevans :wub:

Lunau>> tjeck. Jeg kan bare stadig ikke se hvordan den øvelse skulle kunne bidrage synderligt til bugstyrke, men hvis du lige gider forklare for Prins Knud :smile:

Link to comment
Share on other sites

@bette pjevs

Hvad er det for en overførbarhed til hverdagen du konstant vender tilbage til? Om man kan holde balancen på en bosu med bind for øjnene på een fod i buldermørke eller om man kan rejse sig op på et ben på en bjergskråning i 100 graders frost og orkan er vel overvældende irrelevant for den civiliserede verdens mennesker i år 2008? Nu er det jo heller ikke ligefrem fordi menneskeheden står til at blive angrebet af orker eller omvæltende miljøforandringer der fordrer disse evner... Desuden vil overførbarheden til fx basketball være stort set lig nul i sammenligning med fordelingsmæssig uproportionel massiv muskelmasse og styrke i ben og baller.

Du foreslår også Zercher squat. Jeg kan ikke gennemskue eksistensgrundlaget for denne øvelse. Det virker som en komplet ligegyldig øvelse i min verden og som et forsøg på at gøre noget enkelt vældig kompliceret. Dette er typisk for Pavel-fetichismen.

Du bliver ved med at påstå at jeg ikke bidrager til diskussionen, men jeg har da (blandt andre) formået at få dig op på mærkerne i det mindste.

Jeg er i store træk enig med dit indlæg - men kan samtidigt ikke tage alvorlig Pavel skal blandes ind i tråden, "Pavel-fetichisme" - folk der siger sådan kender givetvis intet til hvad manden siger? det var trods alt ham, der var en af de første der netop sagde at funktionalitet, ER når det du træner svare til det du skal være funktionel i!

Man skal også bemærke, at ofte så snakker Pavel om funktionalitet i krig, ikke hverdagen!

M.V.H

Helio

PS; det er i øvrigt logik for høns, at hypertrofi over en HVIS grænse (netop afhængigt af funktionen) ikke er særlig funktionelt, hverken i sport, dagligdagen, eller noget som helst andet - oftest tværtimod. Selvfølgelig er der altid en hvis mængde hypertrofi og absolut styrke der er krævet, men ellers vil det være den relative styrke i forhold til aktiviteten der er vigtig. Hvis det ikke giver sig selv giver jeg gerne nogle eksempler, eller argumentation.

Nu er det jo også sjældent at styrke alene er funktionelt, om end det som nævnt selvfølgelig ofte gavner - der er ting som skills (hvis vi snakker sport etc.), bevægelse, flow, koordination and so on - det er næppe rocket science - men måske heller ikke så relevant i forhold til tråden!

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne vide hvorfor jeg pludselig skal blandes ind i tråden? Jeg finder det særlig sjovt, fordi jeg ikke nødvendigvis er enig med personen du diskutere imod (han har dog nogle få fine pointer), eller nødvendigvis uenig med Tunen!

Har du belæg for det du siger om mig? hvor, hvornår? Det slår mig lidt at en mand, der argumentere Ad Hominem, skal angribe mig, ikke bare for ikke at argumentere ordentligt, men ligefrem påstå jeg slet ikke argumentere for mine påstande, dummere påstand er næppe set på mol før (med din sans for logik må det være givet at fordi min uddannelse og profession udelukkende handler om gyldig argumentation, så medføre det, det du siger? - eller er det fordi du mener dit ord er lov, og vi bare pr. automatik skal lade være med at være uenige med dig? GYSSSS)

Min egen mening:

Squat i smithrack er per automatik stupidt; det er benpres ikke nødvendigvis(biomekanikken er MEGET forskellig i de to øvelser), men kan som ALLE andre øvelser selvfølgelig godt være det, afhængigt af det samlede program, udøverens præferencer and so on!

M.V.H

Helio

Mit ord er altid lov. Både til daglig og på mol. EOD!

Nej, jeg erindrer bare, at du også er glad for at smide rundt med det citat, som der for længst er gået inflation i :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share