En meget meget lang gåtur


MaxPower
 Share

Recommended Posts

For dem der er på facebook er det jo ganske normalt at modtage bunker af pudsige, underlige og bare dumme invitationer til alt muligt.

Denne her fangede lige min interesse - fordi den da havde lidt med træning at gøre. :innocent:

Konceptet er: "Gå for kærligheden"

Mere konkret: Gå fra Helsingør til København på en dag, en tur på ca 45km.

Det fremgår ikke helt klart om initiativtagerne har prøvet sådan noget før, men jeg kunne ikke lade være med at tænke, om det ikke er noget der kan mærkes ret så seriøst i dagene/ugerne efter?

Det er da sødt, men er der ikke bedre måder at vise kærlighed på end at få vabler i en måned? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg var lille, var jeg oppe de Svenske bjerge skulle vi gå 10 km til et bjerg, vi gik lidt forkert og turen bliv på 52,5 km, det var ikke noget der kunne mærkes dagen efter, så 45 er ikke så galt.

Nu er børn jo også lavet af titanium og beriget uran, så de kan klare alt og mærker intet. :tongue:

Eller også er det bare mig der er en vatnisse, og synes det er lidt voldsomt at gå en marathon plus det løse med udgangspunkt som sofakartoffel eller deromkring.

Candy -> :rofl2:

Link to comment
Share on other sites

I fladt landskab som danmark er det nu ikke så slemt, og kan klares på godt og vel 5 timer(nok en del mere for en sofakartoffel), men det må klart anbefales at have noget godt fodtøj(eller bare fusser), ellers kan man hurtigt få vabler.

Men med dine vibram sutter er fodtøjet vel i orden :cool:

Edited by nightbringer
Link to comment
Share on other sites

gåtur - eller march om man vil - kan sagtens mærkes nogle dage efter lidt afhængigt af ens udgangspunkt og tilgang til gåturen. Hvis man giver den gas, vil man helt sikkert få trætte og ømme ben dagen efter. Ligeledes kan vil de fleste fødder også være slemt medtaget dagene efter, med mindre man er van til at gå. Jeg har selv dyrket march førhen og har trods forudgående træning endt om med akut overbelastning og krykker blot af at gå - så 45 km vil for de fleste nybegyndere være en pæn udfordring (men der er også bare de folk, som er lavet til at gå - og for dem vil det ikke være nogen særlig udfordring. Men som man siger: "Love hurts" - så hvis det også skulle gøre lidt ondt i benene og fødderne betyder det vel ikke den store forskel... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gået den tur et par gange, og den er faktisk ikke slem, der kan være lidt vind da det formentlig er ad strandvejen. Men det er en flot tur, med nogle store huse at se på og også lidt natur. Hvis man er vant til at sætte en fod foran den anden er den afstand til at gå for almindelige veltrænede mennesker. Man kan selvfølgelig være lidt øm dagen efter, men ikke mere end man ville være hvis man tog trænede virkelig igennem med nye øvelser i træningscenteret. Man har jo ikke noget tidskrav, ej heller seriøs oppakning, og der er et par gode iskiosker på vejen, så på med skoene/støvlerne og afsted. :smile:

Link to comment
Share on other sites

I fladt landskab som danmark er det nu ikke så slemt, og kan klares på godt og vel 5 timer(nok en del mere for en sofakartoffel), men det må klart anbefales at have noget godt fodtøj(eller bare fusser), ellers kan man hurtigt få vabler.

Men med dine vibram sutter er fodtøjet vel i orden :cool:

45 km på 5 timer! = 9 km/t

Gå med 9 km/t. Var det en god drøm?

Edited by J.B
Link to comment
Share on other sites

45 km på 5 timer! = 9 km/t

Gå med 9 km/t. Var det en god drøm?

Ja, det vil jeg også se før jeg tror det.. Jeg kan selv holde omkring 6 km/t over 15-20 km, og jeg kender en langbenet fyr på 2,05 der kan holde omkring 6,8 km/t. For næsten alle vil jeg sige at 9 km/t er roligt løb..

Link to comment
Share on other sites

Ja, det vil jeg også se før jeg tror det.. Jeg kan selv holde omkring 6 km/t over 15-20 km, og jeg kender en langbenet fyr på 2,05 der kan holde omkring 6,8 km/t. For næsten alle vil jeg sige at 9 km/t er roligt løb..

Eller man skal hedde Norah og være ude på sin daglige powerwalk. :innocent:

Jeg tror nu også at 8 timer +/- er mere realistisk, 5,6km/t for en slentretur inkl. pauser.

Link to comment
Share on other sites

Gå med 9 km/t. Var det en god drøm?

Den var udmærket tak :tongue:

og ja man kan sagtens gå 9km/t og også 10km/t (selvom sidstnævnte ikke føles ret naturligt.)

Selvom jeg ikke er meget for det må jeg jo nok bøje mig med hensyn til at holde de hastigheder så længe. :surrender:

Det var en tanketorsk fra min side.

Link to comment
Share on other sites

Kæft, det er hurtigt at gå med 10km/t :blink:

Taget i betragtning af at jeg løb mit første, SIDSTE og eneste marathon på 4timer og 48min så vil jeg da også finde det rimeligt imponerende hvis de fleste lige kan nappe 45km på under 5timer :w00t: Jeg er absolut ikke en specielt god løber men havde da alligevel trænet noget bare for at kunne gennemfører, og løb da det meste af vejen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share