BOGSning - The She-Hulk Diary


Bogs
 Share

Recommended Posts

Tirsdag 9. april - Well-Come feat. Hulk :devil:

Kettlebells:

  • Swings - 20*16 kg; 10*32 kg x3 (straight leg); 12*32 kg x2 (mere bøjede knæ)
    sindssygt powerful lockout i toppen :devil:
  • Push press - 10/10*12 x2
  • 1-arm OH reverse lunges - 12/12*12 kg x4
  • TGU - 3/3*12 kg x2
    (tilfældigvis synkront med Guarden - lige pånær vægten :tongue: - det blev så påpeget af et par meget fascinerede kvinder "det er jo kunst det dér!" :laugh:)
  • Cable squat&high pull - 15/15*"2" x2

Supersettede det hele på kryds og tværs stort set uden pauser - high density FTW

Fik i øvrigt taget min 12'er med på work i dag, så fik banket et par supersæt af presses og bent-presses (grease the groove) :superman:

  • Press: 5/5*12 x3
  • Bent-press: 5/5 *12 x3

Mine kollegaer syntes så, at det var ret sejt med træningsredskaber på arbejde, og den ene havde begejstret delt med mig sine tanker om at få en ribbe op. Her fik jeg julelys i øjnene og sagde "Helt sikkert, så skal vi banke kropshævninger af!" - men han tænkte nu på at bruge den til stræk... :blink: (men ok - der er hele 2 på mit arbejde, der har fået discus prolaps inden for den sidste måned...)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Torsdag 10. april - Well-Come

Concept 2:

Uge 2, session 3 - Intense aerobic

  • Opvarmning - 10 min.
  • Pace 2:26 - 2:33 - 16 min. (lå omkring 2:28 hele intervallet igennem)
  • Recovery - 6 min.
  • Pace 2:26 - 2:33 - 16 min. (under 2:30 hele tiden)
  • Nedkøling - 7 min.

I alt: 55 min.

Resistance: 8

Distance: 10561 m

Sådan - endelig over de 10 km :superman::devil:

Totalt meget overskud i dag - og med Rammstein i ørerne kunne jeg slet ikke holde mig fra at køre med 2:19 og nogle gange 2:10 :innocent:

Mine balder var godt nok helt lamme til sidst hehe...

Foamrolling: 10 min.

...er egentlig kommet i gang med det for længe siden - efter hver workout i 10-15 min. Det gør underværker for min ryg!! Knæk knæk siger det - og så ingen låsninger, myoser eller smerter what so ever :4thumbup:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Torsdag 10. april - Well-Come

Concept 2:

Uge 2, session 3 - Intense aerobic

  • Opvarmning - 10 min.
  • Pace 2:26 - 2:33 - 16 min. (lå omkring 2:28 hele intervallet igennem)
  • Recovery - 6 min.
  • Pace 2:26 - 2:33 - 16 min. (under 2:30 hele tiden)
  • Nedkøling - 7 min.

I alt: 55 min.

Resistance: 8

Distance: 10561 m

Sådan - endelig over de 10 km :superman::devil:

Totalt meget overskud i dag - og med Rammstein i ørerne kunne jeg slet ikke holde mig fra at køre med 2:19 og nogle gange 2:10 :innocent:

Mine balder var godt nok helt lamme til sidst hehe...

Foamrolling: 10 min.

...er egentlig kommet i gang med det for længe siden - efter hver workout i 10-15 min. Det gør underværker for min ryg!! Knæk knæk siger det - og så ingen låsninger, myoser eller smerter what so ever :4thumbup:

Baby, you are so tough :devil:

Sejt du roer fra de fleste knægte på MOL :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 10. april - Well-Come

Concept 2:

Uge 2, session 3 - Intense aerobic

  • Opvarmning - 10 min.
  • Pace 2:26 - 2:33 - 16 min. (lå omkring 2:28 hele intervallet igennem)
  • Recovery - 6 min.
  • Pace 2:26 - 2:33 - 16 min. (under 2:30 hele tiden)
  • Nedkøling - 7 min.

I alt: 55 min.

Resistance: 8

Distance: 10561 m

Sådan - endelig over de 10 km :superman::devil:

Totalt meget overskud i dag - og med Rammstein i ørerne kunne jeg slet ikke holde mig fra at køre med 2:19 og nogle gange 2:10 :innocent:

Mine balder var godt nok helt lamme til sidst hehe...

Foamrolling: 10 min.

...er egentlig kommet i gang med det for længe siden - efter hver workout i 10-15 min. Det gør underværker for min ryg!! Knæk knæk siger det - og så ingen låsninger, myoser eller smerter what so ever :4thumbup:

Må jeg spørge om, hvorfor din modstand er så høj som 8 ? Jeg har selv vendt problematikken med en kvindelig roer, lidt større og tungere end dig. En længere videnskab men kort fortalt, bør du formentlig ikke ligge meget højere end 4-5 i modstand. Endvidere skal du også tage højde for din drag, der ikke bør være meget højere end 110-115.

Intro til hvordan du finder drag, hvis det er concept 2- maskiner.

1: tryk på back/hovedmenu (knap i nederste venstre hjørne)

2: vælg "andre muligheder"

3: vælg "hvis drag-faktor"

4: ro og din drag bliver vist - den ændres ved at flytte på belastningen

5: tryk på "back/hovedmenu", indtil du havner i hovedmenuen igen ;-)

6: derfra vælger du så, hvad du vil - ro, træne interval osv....

Har en længere mail- korrespondance, hvis det er interessant. :o)

Link to comment
Share on other sites

Må jeg spørge om, hvorfor din modstand er så høj som 8 ? Jeg har selv vendt problematikken med en kvindelig roer, lidt større og tungere end dig. En længere videnskab men kort fortalt, bør du formentlig ikke ligge meget højere end 4-5 i modstand. Endvidere skal du også tage højde for din drag, der ikke bør være meget højere end 110-115.

Intro til hvordan du finder drag, hvis det er concept 2- maskiner.

1: tryk på back/hovedmenu (knap i nederste venstre hjørne)

2: vælg "andre muligheder"

3: vælg "hvis drag-faktor"

4: ro og din drag bliver vist - den ændres ved at flytte på belastningen

5: tryk på "back/hovedmenu", indtil du havner i hovedmenuen igen ;-)

6: derfra vælger du så, hvad du vil - ro, træne interval osv....

Har en længere mail- korrespondance, hvis det er interessant. :o)

Kommer jo an på hvad formålet er. Hvis formålet er den bedst mulige tid, så er det meget muligt at man bør gå ind og finde dragfactoren og tage højde for den.

Såfremt man ønsker et hårdt workout med størst mulig træningseffekt, hvor man samtidig går mere efter strength-endurance i hvert eneste tag, så skal modstanden være så høj som muligt. Anna er jo også væsentligt 1 RM stærkere end de fleste kvindelige roer, og derfor noget atypisk i denne sammenhæng. Derfor kan man diskutere hvorvidt 4-5 er den rette dragfactor for hende. Dragfactoren er vel også mere relevant hvis der skal være en overførbarhed til en båd på vandet..

Link to comment
Share on other sites

Må jeg spørge om, hvorfor din modstand er så høj som 8 ? Jeg har selv vendt problematikken med en kvindelig roer, lidt større og tungere end dig. En længere videnskab men kort fortalt, bør du formentlig ikke ligge meget højere end 4-5 i modstand. Endvidere skal du også tage højde for din drag, der ikke bør være meget højere end 110-115.

Intro til hvordan du finder drag, hvis det er concept 2- maskiner.

1: tryk på back/hovedmenu (knap i nederste venstre hjørne)

2: vælg "andre muligheder"

3: vælg "hvis drag-faktor"

4: ro og din drag bliver vist - den ændres ved at flytte på belastningen

5: tryk på "back/hovedmenu", indtil du havner i hovedmenuen igen ;-)

6: derfra vælger du så, hvad du vil - ro, træne interval osv....

Har en længere mail- korrespondance, hvis det er interessant. :o)

Hey,

Som Guarden så velformuleret udtrykte det, så er grunden til jeg overhovedet har valgt roning som min primære træning i øjeblikket, at jeg går efter at træne styrke-udholdenhed - og jeg synes, at den høje modstand giver mig en god blanding af styrke og cardio. Jeg startede en gang ved en fejl på 6 i modstand, og det var alt for let (kunne ikke mærke den samme mind/muscle, som er rimelig nødvendig for mig for at få styr på mine ubalancer i kroppen. Dvs. jeg flåede for meget igennem, så bevægelsen var ikke jævn og smooth, som den er på 8) - så 4-5 ville jeg kede mig ihjel på :smile:

EDIT: men jeg vil da meget gerne se den mail korrespondance :smile: vil gerne vide mere om roning

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Kommer jo an på hvad formålet er. Hvis formålet er den bedst mulige tid, så er det meget muligt at man bør gå ind og finde dragfactoren og tage højde for den.

Såfremt man ønsker et hårdt workout med størst mulig træningseffekt, hvor man samtidig går mere efter strength-endurance i hvert eneste tag, så skal modstanden være så høj som muligt. Anna er jo også væsentligt 1 RM stærkere end de fleste kvindelige roer, og derfor noget atypisk i denne sammenhæng. Derfor kan man diskutere hvorvidt 4-5 er den rette dragfactor for hende. Dragfactoren er vel også mere relevant hvis der skal være en overførbarhed til en båd på vandet..

Jeg kunne ikke have sagt det bedre, honey :4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

:cool: Yeah, just you wait til jeg får banket de 2000 m af på under 8 min :devil:

Jeg er overbevist om at du kunne tage de 2000m under 8 minutter i dag, hvis du prøvede - og med god marginale! :w00t: Mit indtryk er at vi ligger i cirka samme form os to, og kan jeg, kan du!

Videre ville jeg også under mig, hvis du skulle have en modstand på 4-5. Jeg synes også 8 er fint til de lidt længere distancer og 10 når man skal spurte 500m! :devil:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Jeg er overbevist om at du kunne tage de 2000m under 8 minutter i dag, hvis du prøvede - og med god marginale! :w00t: Mit indtryk er at vi ligger i cirka samme form os to, og kan jeg, kan du!

Videre ville jeg også under mig, hvis du skulle have en modstand på 4-5. Jeg synes også 8 er fint til de lidt længere distancer og 10 når man skal spurte 500m! :devil:

Hehe, højst sandsynligt :bigsmile:

Jeg har jo taget 2000m testen uden at have dyrket nogen form for cardio inden - i hvert fald ikke struktureret, så kan tydeligt mærke, at jeg er kommet rimelig hurtigt i form på de sidste to uger. Har godt nok først næste 2000m test igen om 6 uger, og i næste uge kommer jeg i gang med flere korte spurter - så jeg glæder mig til at se fremgangen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, højst sandsynligt :bigsmile:

Jeg har jo taget 2000m testen uden at have dyrket nogen form for cardio inden - i hvert fald ikke struktureret, så kan tydeligt mærke, at jeg er kommet rimelig hurtigt i form på de sidste to uger. Har godt nok først næste 2000m test igen om 6 uger, og i næste uge kommer jeg i gang med flere korte spurter - så jeg glæder mig til at se fremgangen :devil:

Det lugter langt væk at et uofficielt MOL-mesterskab på 2000 meter. Vi må lige arrangere.....

Hvornår skal du toppe i følge programmet Bogs, så placerer vi det strategisk i den uge ?

Link to comment
Share on other sites

Det lugter langt væk at et uofficielt MOL-mesterskab på 2000 meter. Vi må lige arrangere.....

Hvornår skal du toppe i følge programmet Bogs, så placerer vi det strategisk i den uge ?

Skal toppe i uge 29 - midt i juli (det er 16 ugers program) :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Så er det da oplagt, hvis folk er hjemme fra ferie. På det tidspunkt er vi sikkert også flere han- køn, der kan give din mand en ordentlig røvfuld.....

:devil:

...on your tombstone there will be written: Fought brave, but didn´t train hard enough :wink:

Men cool at du overhovedet tør at konkurrere :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

...on your tombstone there will be written: Fought brave, but didn´t train hard enough :wink:

Men cool at du overhovedet tør at konkurrere :4thumbup:

Hehe.....

Jeg lever af at konkurrere.

På din vil der så stå:

...."Trained hard, but didn't fought enough"....

Let the games begin.

(og så har jeg en pagt med Bogs om en brækket arm eller to)

Link to comment
Share on other sites

Hehe.....

Jeg lever af at konkurrere.

På din vil der så stå:

...."Trained hard, but didn't fought enough"....

Let the games begin.

(og så har jeg en pagt med Bogs om en brækket arm eller to)

Sådan, jeg tager det altid som et kompliment når folk vil konkurrere :cool:

Nej, det er sku cool nok. Less talk, more rowing :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hehe.....

Jeg lever af at konkurrere.

På din vil der så stå:

...."Trained hard, but didn't fought enough"....

Let the games begin.

(og så har jeg en pagt med Bogs om en brækket arm eller to)

I hvilken forbindelse var det vi havde den pagt? Hmmmm... kan ikke lige huske.

Og det er super, at du kan ro, løbe, spinne og pumpe, men spørgsmålet er - hvor meget kan du squatte? :cool::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fredag 11. april - Well-Come

Concept 2:

Uge 2, session 4 - Intense aerobic (still...)

  • Opvarmning - 10 min.
  • Pace 2:26 - 2:33 - 18 min. (lå mest omkring de 2:27)
  • Recovery - 6 min.
  • Pace 2:26 - 2:33 - 18 min.
  • Nedkøling - 8 min.

Fuck den var hård i dag :blink: Også min længste ro-workout to date...

I alt: 60 min.

Resistance: 8

Distance: 11451 m Oh yeah :superman:

I morgen bliver en dag off roning. Muligvis en PW eller en løbetur inden work imorgen og så lidt KB gøgl om aftenen. Men det ved jeg først, når jeg vågner i morgen :wink:

Link to comment
Share on other sites

I hvilken forbindelse var det vi havde den pagt? Hmmmm... kan ikke lige huske.

Og det er super, at du kan ro, løbe, spinne og pumpe, men spørgsmålet er - hvor meget kan du squatte? :cool::tongue:

Er det en sport ? :o)

Den dag jeg begynder at squatte knækker min krop. Derfor er det bedst at holde sig til områder hvor jeg ved, at jeg er rimelig, fx løb og cykling. Vil sgu hellere have en jernkondition end kunne løfte en stang op og ned. Men al respekt for andres træning og styrker, bare det i sig selv er cool og respekteret i min verden.

:tongue:

Edited by Dynamix
Link to comment
Share on other sites

Er det en sport ? :o)

Den dag jeg begynder at squatte knækker min krop. Derfor er det bedst at holde sig til områder hvor jeg ved, at jeg er rimelig, fx løb og cykling. Vil sgu hellere have en jernkondition end kunne løfte en stang op og ned. Men al respekt for andres træning og styrker, bare det i sig selv er cool og respekteret i min verden.

:tongue:

Det er jo ganske fint at have jernkondi, men hvad nytter det at løbe efter damen, hvis man, når man fanger hende, ikke kan formå at bøje knæene, samle mademoisellen op, rejse sig op med hende på skuldrene og slæbe hende med i hulen? :tongue:

Så hvorfor nøjes? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ganske fint at have jernkondi, men hvad nytter det at løbe efter damen, hvis man, når man fanger hende, ikke kan formå at bøje knæene, samle mademoisellen op, rejse sig op med hende på skuldrene og slæbe hende med i hulen? :tongue:

Så hvorfor nøjes? :wink:

Har du nogensinde hørt om, at man kan bøje hende forover og blive stående i opret- stilling ? :wub: (det kræver ingen skuldre, ryg, ben eller hule)

.......og nu vejer de piger jeg render efter ikke over 70 kg og så er der ingen problemer. Ej heller med 80, 90 eller 100.......

Så nej, hvorfor nøjes, når jeg både kan jagte i timevis, nappe dem inden hulen og sikkert også har konditionen til at hive dem med bagefter.

Så at kunne løfte en dame op og ned ti gange giver sgu ikke meget street- credit specielt ikke, når det kun holder i 30 sek..

Kunsten må være at være stærk nok og udholdende og heldigvis har I en vægt, der gør det nemt.

(over and out, det her er sgu for strange)

Link to comment
Share on other sites

Har du nogensinde hørt om, at man kan bøje hende forover og blive stående i opret- stilling ? :wub: (det kræver ingen skuldre, ryg, ben eller hule)

.......og nu vejer de piger jeg render efter ikke over 70 kg og så er der ingen problemer. Ej heller med 80, 90 eller 100.......

Så nej, hvorfor nøjes, når jeg både kan jagte i timevis, nappe dem inden hulen og sikkert også har konditionen til at hive dem med bagefter.

Så at kunne løfte en dame op og ned ti gange giver sgu ikke meget street- credit specielt ikke, når det kun holder i 30 sek..

Kunsten må være at være stærk nok og udholdende og heldigvis har I en vægt, der gør det nemt.

(over and out, det her er sgu for strange)

LOL :laugh:

Nu er det ikke nødvendigvis en grinder 1 RM jeg tænker på, når jeg nævner squats... :wink:

Men en god lockout i squat har altså en god overførbarhed til den virkelige verden. Dog er KB swings nok at foretrække :wub:

Men helt sikkert, en god balance mellem udholdenhed og styrke er klart guld værd - så begynd du bare på et træne lidt mere styrke, det kan være det vil udvide din horisont på andre områder, mr. cardio-bunny :tongue:

Rabbits_mating.jpg

Link to comment
Share on other sites

:laugh: :laugh: :tongue::laugh: :laugh: :laugh:

Vil give Miss She Hulk ret - en mand som ikke kan squatte damens og sin egen kropsvægt .... :nonono: :nonono:

Ser stærk ud med roning tøs - kan være jeg skulle gør lidt ekstra ved kondi'en, går ikke at du er både stærkere og kommer i bedre kondi end mig! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: :laugh: :tongue::laugh: :laugh: :laugh:

Vil give Miss She Hulk ret - en mand som ikke kan squatte damens og sin egen kropsvægt .... :nonono: :nonono:

Ser stærk ud med roning tøs - kan være jeg skulle gør lidt ekstra ved kondi'en, går ikke at du er både stærkere og kommer i bedre kondi end mig! :tongue:

Thanx girl :bigsmile:

Hehe, du skal være mere end velkommen til at joine mig på mine ro-workouts :bigsmile::firebounce: Kun fedt at have én at race imod - og du kan snildt tænde konkurrence-spirit i mig :devil::tongue:

Med din gode squat stil er der dog ikke langt til, at du squatter rigtig tungt snart - nu har du endda indhentet mig i DL :superman: (det skal dog lige påpeges, at mit max på 110 var med perfekt teknik :tongue: hihihi)

Glæder mig til at se dig på søndag! :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share