BOGSning - The She-Hulk Diary


Bogs
 Share

Recommended Posts

5 timer på skadestuen i dag (sikkert, fordi lægen blev mobset over, at Guarden ville have taget røntgen af foden :tongue:) - intet brækket, men en ordentlig forstuvning... :dry:

Har fået et par crutches :4crutches: men irritationen i højre knæ er naturligvis blusset op igen efter at have hoppet rundt på udelukkende højre ben igår GRRRRRRRRRRR!!!! Så jeg kan alligevel ikke bruge dem til at bevæge mig rundt på...

Pænt immobil og PÆNT frustreret over ikke at kunne lave en skid - skal ligge med foden opad resten af dagen i hvert fald - må se, om ikke jeg kan komme ud og lave nogle chins i morgen dog :devil:

Lægen Guarden har dog ordineret en masse sengeliggende cardio - for at få hjernen på andre tanker, end træning :shades:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1000 meter for de mindste, ellers 2000 meter samt stafet.

Henrik Stephansen der har VR i letvægt roede 6.05, Eskild nr. 3 i 6.09. Den åbne række blev vundet på 5.58.....

Bedste kvindelige roede på 7.07.

Rekorderne ser ud således:

13-18 Karsten Brodowski GER 5:47.0 2003

19-29 Lwt Henrik Stephansen DEN 6:02.2 2008

19-29 Rob Waddell NZL 5:38.3 1999

30-39 Lwt Eskild Ebbesen DNK 6:06.4 2004

30-39 Matthias Siejkowski GER 5:37.0 2001

13-18 Lwt Johanne Thomsen DNK 7:07.0 2000

13-18 Sarah Hubbard AUS 6:33.9 2004

19-29 Lwt Jo Hammond Great Britain 6:57.0 2006

19-29 Sophie Balmary FRA 6:28.4 2005

30-39 Lwt Lisa Schlenker USA 6:56.7 2000

30-39 Sarah Winckless Great Britain 6:28.8 2004

Nu spørger jeg måske dumt, men hvad står alle tal for? Alder på deltagerne? Lwt, er det BW eller vægten på noget andet?

Link to comment
Share on other sites

Nu spørger jeg måske dumt, men hvad står alle tal for? Alder på deltagerne? Lwt, er det BW eller vægten på noget andet?

30-39 Lwt Eskild Ebbesen DNK 6:06.4 2004

Jeg kan da lige komme med et bud på hvordan det skal tolkes:

Alder / Letvægt (under 75kg) / Navn / Land / 2000m tid / År

Link to comment
Share on other sites

Do you really wonna know? :bigsmile:

Nej.....ikke når du nu valgte at svare.

:w00t:

Forresten skal jeg bruge et styrkeprogram til et forestående event. Er blevet udfordret i roning og halter et par steder. Kan du hjælpe ?

(når vi snakker om at grave sin egen grav)

:4thumbup:

Edited by Dynamix
Link to comment
Share on other sites

Nej.....ikke når du nu valgte at svare.

:w00t:

Forresten skal jeg bruge et styrkeprogram til et forestående event. Er blevet udfordret i roning og halter et par steder. Kan du hjælpe ?

(når vi snakker om at grave sin egen grav)

:4thumbup:

Og her gik jeg og troede at det var dig der udfordrede folk i roning :wink:

Det kommer jo an på hvad dit udgangspunkt er, styrker/svagheder. Du kommer nok ikke udenom squats...

Link to comment
Share on other sites

Og her gik jeg og troede at det var dig der udfordrede folk i roning :wink:

Det kommer jo an på hvad dit udgangspunkt er, styrker/svagheder. Du kommer nok ikke udenom squats...

Squat till you drop! (Or sustain a serious injury that keeps you from using your legs for six months... :dry: )

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 17. april - Well-Come

Humpede ned i Well-Come for at komme min rastløshed til livs. Det blev til følgende superset:

  • Chins (blue band): OH - 12; 12; 12; 12; UH - 12; 12; 10; 10 (i alt: 92 stk.)
  • Dips (ass.): 10*"10"; 12, 12, 12, 10*"11"; 6*"8" (fik ikke sat vægten op efter en anden der trænede i stativet, mens jeg chinnede); 12*"11" (i alt: 74 stk.)

Lå med benet opad i pauserne :dry:

Fredag stod på min lillesøsters konfirmation, og da jeg kom hjem, havde jeg en blå Michelin fod, som der ikke rigtig var følelse i :mad:

Det er slet ikke muligt at beskrive, hvor påvirket jeg bliver efter ikke at kunne bevæge mig (men prøv at spørge Guarden :tongue:) - hele min daglige rutine ryger; kan ikke engang tilbring de vante 40 min. under bruseren, fordi foden hæver op øjeblikkeligt!!! :mad:

I dag fik jeg så meget spat af mig selv, at jeg blev nødt til at rive lidt i kettlebellsene :devil:

Lørdag 19. april @ home

  • Opvarmning: lidt swings og front squats*12 kg
  • High pulls: 10/10*12 kg x2
  • Snatches: 10/10*12 kg x7
  • KB press: 8/8*12 kg x1 (skuldrene er stadig balrede efter dips)
  • Elevated push-ups: 15*BW x3

Ahhh dejligt - nu er jeg mentalt stabil igen :wub: Og foden gør faktisk mindre ondt. Den har selvfølgelig godt af den øgede blodgennemstrømning - så: RONING i morgen :devil::firebounce: (bare for lige at stimulere venepumpen :innocent:)

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 17. april - Well-Come

Humpede ned i Well-Come for at komme min rastløshed til livs. Det blev til følgende superset:

  • Chins (blue band): OH - 12; 12; 12; 12; UH - 12; 12; 10; 10 (i alt: 92 stk.)
  • Dips (ass.): 10*"10"; 12, 12, 12, 10*"11"; 6*"8" (fik ikke sat vægten op efter en anden der trænede i stativet, mens jeg chinnede); 12*"11" (i alt: 74 stk.)

Lå med benet opad i pauserne :dry:

Fredag stod på min lillesøsters konfirmation, og da jeg kom hjem, havde jeg en blå Michelin fod, som der ikke rigtig var følelse i :mad:

Det er slet ikke muligt at beskrive, hvor påvirket jeg bliver efter ikke at kunne bevæge mig (men prøv at spørge Guarden :tongue:) - hele min daglige rutine ryger; kan ikke engang tilbring de vante 40 min. under bruseren, fordi foden hæver op øjeblikkeligt!!! :mad:

I dag fik jeg så meget spat af mig selv, at jeg blev nødt til at rive lidt i kettlebellsene :devil:

Lørdag 19. april @ home

  • Opvarmning: lidt swings og front squats*12 kg
  • High pulls: 10/10*12 kg x2
  • Snatches: 10/10*12 kg x7
  • KB press: 8/8*12 kg x1 (skuldrene er stadig balrede efter dips)
  • Elevated push-ups: 15*BW x3

Ahhh dejligt - nu er jeg mentalt stabil igen :wub: Og foden gør faktisk mindre ondt. Den har selvfølgelig godt af den øgede blodgennemstrømning - så: RONING i morgen :devil::firebounce: (bare for lige at stimulere venepumpen :innocent:)

.... det burde døbes sanity-workout :cool: :4george:

:bunny: up and running in no time :devil:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 20. april - Fælledparken

Dejligt vejr, dejligt selskab af Guarden, Kauf og Incognito - og dejlig workout. Valgte at vente med roning til i morgen.

Supersettede i vildskab:

  • Swings: 20*12; 15*24 x2
  • High pulls: 12/12*12 kg x2
  • Snatches: 10/10*12 kg x2
  • Bent presses: 8/8*12 kg x2
  • Front squat: 12*2x12 kg x2
  • Guard press: 10/10*12 kg x3
  • Seesaw rows: 10/10*2x12 kg x3
  • Stiff-legged DL: 15*32 kg x3
  • 1-arm power rows: 8/8*24 kg x3
  • OH shrugs: 10/10*12

Alt for fedt at træne udenfor :firebounce:

Foden er i bedring - Kauf har manipuleret med den i dag (Kæmpe tak!!! :bigsmile:), så nu føles det ikke længere, som om det ene ben er længere end det andet :cool:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

No sweat, sugar, der er stadig en del leg tilovers med den fod - og modsatte knæ :wink: Som sagt finder vi en dag!

Og tak for dejligt selskab idag, det er super!

Du ser i øvrigt mere cut ud en sidste gang jeg så dig. Du er godt skåret i granit efterhånden, det ser sgu' godt ud :woot: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

No sweat, sugar, der er stadig en del leg tilovers med den fod - og modsatte knæ :wink: Som sagt finder vi en dag!

Og tak for dejligt selskab idag, det er super!

Du ser i øvrigt mere cut ud en sidste gang jeg så dig. Du er godt skåret i granit efterhånden, det ser sgu' godt ud :woot: :4thumbup:

Thanks master :bigsmile:

Kiloerne er begyndt at rasle af mig efter jeg har forelsket mig... i Concept 2'eren :tongue::wub:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 23. april - Well-Come

I går stod dagen på komplet ro - da foden brokkede sig gevaldigt efter at blive støttet på hele dagen mandag.

Så i går var jeg stuck i sofaen med mac'en i skødet - sikke heldigt man kan logge på hjemmefra og arbejde :rolleyes:

Den eneste form for motion bestod af en tur ned til ParadIs og tilbage igen på krykkerne - damn det er hårdt :blink:

Men foden kunne godt lide at gå - også fordi krykkerne alligevel tog en del af stød, så i dag havde jeg det klart bedre og fik derfor vildt meget lyst til at prøve at ro igen. Det gik faktisk ret fint, fik hurtigt bevægelighed i foden, og den gjorde slet ikke ondt.

Men første halvdel af træningspasset tog jeg stort set kun med ryggen alene, fordi jeg ike følte mig tryg ved at strække benene helt ud. 25 min. inde begyndte højre knæ at brokke sig igen - på ydersiden :dry: Men jeg opdagede hurtigt, at hvis jeg brugte quads til at locke rimelig kraftigt ud, gjorde det ikke ondt. (Meget mystisk :blink:)

I alt blev det til:

Concept 2:

Uge 2 - Session 1

(Jeg er gået en uge tilbage i programmet)


  • Opvarmning - 5 min.
  • Pace 2:33 - 2:49 - 35 min.

I alt:

Distance: 7654 m

Resistance: 8

2:41.5 ave/500 m

Efterfulgt af foamrolling af TFL... AVAVAVAV!!! :cry:

Foden føltes helt vildt let lige bagefter, men så tog jeg på arbejde og fandt hurtigt ud af, at selvom jeg har krykkerne med, skal jeg ikk gå rundt for meget... :mad:

Link to comment
Share on other sites

goddag.

jeg sad lige og kiggede lidt i logbøgerne, og blev nysgerrig, da jeg så, at du ror en masse.

har selv roet ret så meget (og er træner nu)...

hvordan kan det være at du kører sådan nogle dybt kedelige programmer og hvor har du fundet dem?

synes umiddelbart at du ved at blande noget mere intervaltræning ind ville kunne komme i bedre form hurtigere!

mht det med dragfactoren er det i højere grad et spørgsmål om teknik, end styrke. hvad tempo ligger du på når du kører programmerne?

jo bedre teknik, jo hurtigere vil kæden fange hjulet og jo hurtigere vil man kunne få tungt læs på.

jeg er så meget af en ro-nørd, at jeg gerne hjælper med teknik, hvis det skulle være :bigsmile:

konkurrencer på 2000 m er der nogle stykker af gennem efterår og vinter.

du kan finde dem på www.ergometertider.dk, hvor der også er resultater fra tidligere konkurrencer.

bortset fra det, synes jeg det er ret flotte tider du præsterer! :superman:

/Christine

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan det være at din dag 1 i uge 2 er så voldsom?

Hvad har du valgt i alle de muligheder i det interaktive program?

Jeg kørte selv lige dag 1 i uge 2 og det var UT2 14 min?! (Som jeg godt nok roede med et alt for hurtigt pace)

Jeg har sat mig selv som niveau 3 ud af de 5 og hakket 5 sessioner om ugen af, så der er 40 min. UT2 til mig på dag 1 af uge 2 :cool:

Har du ikke sat din egen standard lidt for lavt forresten? :blink:

Og tror du ikke der er en mening i at køre efter paces? Altså ift. ens restitution? Så nytter det jo ikke noget, at du takserer det samme energisystem flere dage i træk... Hvor mange gange om ugen roer du?

Link to comment
Share on other sites

goddag.

jeg sad lige og kiggede lidt i logbøgerne, og blev nysgerrig, da jeg så, at du ror en masse.

har selv roet ret så meget (og er træner nu)...

hvordan kan det være at du kører sådan nogle dybt kedelige programmer og hvor har du fundet dem?

synes umiddelbart at du ved at blande noget mere intervaltræning ind ville kunne komme i bedre form hurtigere!

mht det med dragfactoren er det i højere grad et spørgsmål om teknik, end styrke. hvad tempo ligger du på når du kører programmerne?

jo bedre teknik, jo hurtigere vil kæden fange hjulet og jo hurtigere vil man kunne få tungt læs på.

jeg er så meget af en ro-nørd, at jeg gerne hjælper med teknik, hvis det skulle være :bigsmile:

konkurrencer på 2000 m er der nogle stykker af gennem efterår og vinter.

du kan finde dem på www.ergometertider.dk, hvor der også er resultater fra tidligere konkurrencer.

bortset fra det, synes jeg det er ret flotte tider du præsterer! :superman:

/Christine

Hej Christine :w00t:

Dejligt at høre fra én, der virker til at have rigtig meget styr på roning! Jeg tager altid med glæde mod gode råd og hører, om dine erfaringer :bigsmile:

Jeg er jo gået i gang med roning, fordi min krop har brug for at komme i balance efter en laaang periode med alt for meget tung træning - det blev for ensidigt, så nu er fokus på styrke-udholdenhed. Og så er jeg simpelthen blevet hooked :wub: Føler, jeg får givet den gas og brugt kroppen på en meget positiv måde - meget rart for en gangs skyld at give den max gas, men ikke føle sig kørt over af et godstog morgenen efter :sleepy: (som tilfældet nemt kan være efter max effort i squat og dødløft... :innocent:)

Så jeg har gravet et program op på www.concept2.co.uk, som tager udgangspunkt i ens 2000m test og derefter kører man efter paces. De første to uger virker måske ikke dybt stimulerende, men det er en indkøringsfase (I guess?) - og så kommer der en masse intervaltræning af både aerob og anaerob slags i uge 3-4 og fremover. Tjek det ud, og fortæl gerne, hvad du synes om den måde, som hele 16 ugers program er sat op på :smile: (De stats, som jeg har kørt ind i programmet er 8:37 pr. 2000m, level 3, 5 sessioner om uger og 16 ugers varighed).

Er lige gået tilbage i programmet, fordi jeg forstuvede min fod rimelig voldsomt i sidste uge, men kunne godt ro igen i går efter en uges pause. Dog har jeg fået en irritation i højre knæ (på ydersiden), som stadig kunne mærkes i går - og jeg er bange for, at der går lidt tid, før jeg kan give den gas på romaskinen igen :crybaby: (hvis det er noget løberknæ-agtigt, som min kæreste har en mistanke om...)

Men jeg vil rigtig gerne tage imod tekniktips fra dig :bigsmile: Hvor træner du selv henne?

Og hvad træner du af support/styrke ved siden af roning?

Lyder fedt med konkurrencer til efterår - det vil jeg helt sikkert træne op til :superman:

Link to comment
Share on other sites

ja, hmm... det er desværre en del år siden efterhånden.

Jeg kunne nok ro omkring 7.50 i dag... :unhappy:

holdt en del års pause med træning og er først startet igen her i vinter. så nu laver jeg en kombi af roning, cykling og vægte.

Jeg er medlem af Danske Studenters Roklub (DSR), der ligger ved svanemøllen st., men om sommeren træner vi mest ude på bagsværd sø.

har faktisk aldrig været i et fitnesscenter, går det lige op for mig.

nu har jeg lige kigget lidt på programmet fra concept2, og noget af det ser rimelig godt ud, men andet er helt væk.

fx at lave anaerob træning i 2 mdr, når man ikke behøver mere end 1 for at blive god til det anaerobe.

og at der ikke er angivet tempo, som har virkelig meget at sige i fht hvor hårdt det er.

og at der er højintensitetstræning for tit, men til gengæld ikke særlig lang tid pr. pas.

jeg synes at tiden kan bruges bedre!

Så når jeg har tid i weekenden vil jeg lige brygge et alternativ sammen.

Både thorhauge og dynamix har spurgt, om jeg vil hjælpe lidt med deres roning også, og da det er super bøvlet at forklare om roning på skrift, tænker jeg det kunne være sjovt at lave en 'live session' hvor jeg kunne tegne, fortælle og forklare :bigsmile:

hvis i har lyst.

Link to comment
Share on other sites

ja, hmm... det er desværre en del år siden efterhånden.

Jeg kunne nok ro omkring 7.50 i dag... :unhappy:

holdt en del års pause med træning og er først startet igen her i vinter. så nu laver jeg en kombi af roning, cykling og vægte.

Jeg er medlem af Danske Studenters Roklub (DSR), der ligger ved svanemøllen st., men om sommeren træner vi mest ude på bagsværd sø.

har faktisk aldrig været i et fitnesscenter, går det lige op for mig.

nu har jeg lige kigget lidt på programmet fra concept2, og noget af det ser rimelig godt ud, men andet er helt væk.

fx at lave anaerob træning i 2 mdr, når man ikke behøver mere end 1 for at blive god til det anaerobe.

og at der ikke er angivet tempo, som har virkelig meget at sige i fht hvor hårdt det er.

og at der er højintensitetstræning for tit, men til gengæld ikke særlig lang tid pr. pas.

jeg synes at tiden kan bruges bedre!

Så når jeg har tid i weekenden vil jeg lige brygge et alternativ sammen.

Både thorhauge og dynamix har spurgt, om jeg vil hjælpe lidt med deres roning også, og da det er super bøvlet at forklare om roning på skrift, tænker jeg det kunne være sjovt at lave en 'live session' hvor jeg kunne tegne, fortælle og forklare :bigsmile:

hvis i har lyst.

Det lyder super fedt, at du gider - count me in :firebounce:

Og fedt, at det er ved at gå op for resten af MOL befolkningen, hvor mega fedt roning er :devil:

(Og eftersom det er mig, der har videreformidlet Concept 2's programmer til både Dynamix og Thorhauge :blush: så er det nok nogle af de samme spørgsmål vi kommer til at sidde med - dog lidt polariseret i hhv. cardio :bunny: og styrke :devil: retninger :laugh:)

Jeg slæber også lige Guarden med, hvis der er i orden? :bigsmile:

Kunne vi evt. være i DSR's lokaler (hvis der er nogle indendørs ergometre), eller skal vi f.eks. tage FitnessDK på Nygaardsvej i brug?

Hvad er nemmest for dig?

Glæder mig til at få ny viden!!!! :firebounce::biggrin:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Det lyder super fedt, at du gider - count me in :firebounce:

Og fedt, at det er ved at gå op for resten af MOL befolkningen, hvor mega fedt roning er :devil:

(Og eftersom det er mig, der har videreformidlet Concept 2's programmer til både Dynamix og Thorhauge :blush: så er det nok nogle af de samme spørgsmål vi kommer til at sidde med - dog lidt polariseret i hhv. cardio :bunny: og styrke :devil: retninger :laugh:)

Jeg slæber også lige Guarden med, hvis der er i orden? :bigsmile:

Kunne vi evt. være i DSR's lokaler (hvis der er nogle indendørs ergometre), eller skal vi f.eks. tage FitnessDK på Nygaardsvej i brug?

Hvad er nemmest for dig?

Glæder mig til at få ny viden!!!! :firebounce::biggrin:

Klart, klart. Specielt fordi jeg har valgt at køre efter helt andre principper end programmerne på concept2. Som du nok også vil opdage er det som at undervise en snegl i at løbe (Bogs) og en raket i at begrænse sig (bunny - mig). Så vidt jeg ved spiser kaniner også snegle, i hvertfald den dag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share