BOGSning - The She-Hulk Diary


Bogs
 Share

Recommended Posts

Tilbage til MOL...

Efter en periode med træning uden nogen som helst form for planlægning - udelukkende efter, hvad kroppen følte for på dagen - kan jeg igen påbegynde en mere stuktureret træningsperiode.

Har dog holdt formen ved lige, og lår, balder og lats har fået mere masse på :devil: - nok fordi jeg fik skåret ned på træningen i en periode (3-4 gange om ugen) :laugh:

Squatten blev kørt med MEGET begrænset volumen, masser af chins og så en hel masse strength-endurance træning efter råd fra min jedi-fys. I en 3 ugers tid fik jeg lavet en masse med 20-30 reps :wacko: - for at få aktivere mine små stabiliserende muskler, med fokus på perfekt teknik, så jeg undgår enhver form for overkompensation.

Meeen... det er ikke verdens sjoveste at køre 30 reps i squat, når det eneste, man kan tænke på, er at blive ved med at smide mere vægt på for at overgå sit gamle max på 90 kg og ramme de 100 :devil:

Så jeg havde virkelig brug for at finde noget, som kan gavne mig fysisk, men hvor jeg stadig kan give den max all out gas :firebounce:

Og BOOOM - så faldt jeg over Concept 2'eren :wub:

I mandags rev jeg så 2000 m af på tid - ultimate evilness :superman: Det blev til 08:37 efterfulgt af nedkøling i fosterstilling på gulvet lige bagefter :devil:

I'm hooked! :wub:

Så de næste 16 uger står den på:

- Træne op til en ny og meget bedre tid på de 2000 m (roning 5 gange om ugen - hvor jeg rammer forskellige energisystemer)

- Suppleret med styrketræning, som går efter mine weak links (skal have rettet ubalancen omkring mine hofter ud, samt have en stærkere core), og som også fungerer som support til roning (ingen max løft lige foreløbig og væsentlig lavere volumen, end jeg plejer :wink:)

Træner stort set kun i det nye Well-Come i Waterfront centret lige nu :slut: - deres badefaciliteter er guld værd og det ligger dejlig tæt på mit arbejde :bigsmile: Og så passer deres åbningstider perfekt til mine laaaaange arbejdsdage.

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Onsdag 2. april - Well-Come

Concept 2

Session 2, Intense aerobic

  • Opvarmning - 7½ min.
  • Pace 2:26 - 2:37 - 20 min.
  • Nedkøling - 7½ min.

Tid i alt: 35 min.

Modstand: 8

Distance i alt: 6742 m

Ahhhh, dejlig afkobling efter en 12 timers arbejdsdag... :wub:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Lang tid siden BÅÅGX :wink:

Og velkommen tilbage! :smile:

Thanx :smile: og ja - laaang tid siden.

Havde bare lige brug for at være på motion-offline.dk i en periode :wink:

Og nu jeg er kommet i gang med noget mere struktureret træning, kan jeg jo godt hænge ud her fra tid til anden :smile:

Er også totalt n00b i cardio træning (SuperGuard er rigtig god til at forklare alle de her energisystemer til mig, og jeg er også godt med et langt stykke hen ad vejen, men jeg har ingen referenceramme at hægte cardiodelen op på :blush::laugh:), så ville da være sjovt at høre folks erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

Thanx :smile: og ja - laaang tid siden.

Havde bare lige brug for at være på motion-offline.dk i en periode :wink:

Og nu jeg er kommet i gang med noget mere struktureret træning, kan jeg jo godt hænge ud her fra tid til anden :smile:

Er også totalt n00b i cardio træning (SuperGuard er rigtig god til at forklare alle de her energisystemer til mig, og jeg er også godt med et langt stykke hen ad vejen, men jeg har ingen referenceramme at hægte cardiodelen op på :blush::laugh:), så ville da være sjovt at høre folks erfaringer.

Båx & cardio ????

:crazy:

Hvor der er vilje, er der vej....(også selvom vejen er lang)

:superman:

Link to comment
Share on other sites

Er også totalt n00b i cardio træning (SuperGuard er rigtig god til at forklare alle de her energisystemer til mig, og jeg er også godt med et langt stykke hen ad vejen, men jeg har ingen referenceramme at hægte cardiodelen op på :blush::laugh:), så ville da være sjovt at høre folks erfaringer.

Hehe jeg studsede også lidt da jeg så det :laugh:

Mine egne erfaringer er jo næsten kun fra svømning. Og det var langt fra så avanceret med energisystemer og div. der var selvfølgeligt forskel på træningen hvis man var sprinter eller langdistance og om man var stor eller lille. Men det kom mest til udtryk i nedtrapningsfaser hen mod et stævne, hvor forskellene blev mere udtalte.

EDIT: Stavefejl. Det hedder svØmning, ikke svÆmning, hvis nogen skulle være i tvivl.

Edited by christianspoer
Link to comment
Share on other sites

Velkommen tilbage Bogsy :yahoo:

Det kunne dog lyde som om vi ikke kommer til at se dig så tit i IK? :cry3:

Er også totalt n00b i cardio træning (SuperGuard er rigtig god til at forklare alle de her energisystemer til mig, og jeg er også godt med et langt stykke hen ad vejen, men jeg har ingen referenceramme at hægte cardiodelen op på :blush::laugh: ), så ville da være sjovt at høre folks erfaringer.

Jeg ser gode muligheder for at du udvikler en fint had/kærlighedsforhold til det helvedesapparat af en C2'er. :shades:

Link to comment
Share on other sites

SÅDAN KVINDEMENNESKE!!!!!!!!!

Det var fandme på tide. Back in the game!! Egentligt pænt ghey at træne i Hellerup - godt du er en pige gaygay.gif

He he, yes :superman: Retransforming into She Hulk igen :devil: (manglede så lige den rigtige smiley :nonono:)

Det er seriøst det fedeste center - og jeg kan på en eller anden måde godt lide, at det ligger i Hellerup... :slut: Ren luksus at træne der - og så er der både powercage og squat rack (ikke fordi jeg skal bruge dem lige foreløbig :innocent:) Rigtig god balance mellem det feminine (gratis frisørshampoo, store brusehoveder, hårtørrer og glattejern :wub: Paradise!) og det toughe - stænger, der giver blodvabler i hænderne :devil:

Båx & cardio ????

:crazy:

Hvor der er vilje, er der vej....(også selvom vejen er lang)

:superman:

Hov hov hov -

1) Det er jo ikke maraton jeg skal løbe (never ever ever ever ever..... Er du gal... :crazy: )

Der skal ske noget - bang for the buck, tak :wink:

Hehe jeg studsede også lidt da jeg så det :laugh:

Mine egne erfaringer er jo næsten kun fra svømning. Og det var langt fra så avanceret med energisystemer og div. der var selvfølgeligt forskel på træningen hvis man var sprinter eller langdistance og om man var stor eller lille. Men det kom mest til udtryk i nedtrapningsfaser hen mod et stævne, hvor forskellene blev mere udtalte.

EDIT: Stavefejl. Det hedder svØmning, ikke svÆmning, hvis nogen skulle være i tvivl.

Jeg er helt klart mest til sprint, ellers begynder jeg at kede mig...

Velkommen tilbage Bogsy :yahoo:

Det kunne dog lyde som om vi ikke kommer til at se dig så tit i IK? :cry3:

Jeg ser gode muligheder for at du udvikler en fint had/kærlighedsforhold til det helvedesapparat af en C2'er. :shades:

Tjo... hopper måske lige ned i IK til noget freestyle en gang i mellem, men ikke lige foreløbig, med de arbejdstider jeg har for tiden... :crazy:

Savner det toughe stemning dog - men så ville jeg jo ikke kunne holde mig væk fra squatstativet :innocent: Så nok bedst, jeg holder mig væk i en periode... :wink:

Hehe had/kærlighed - den er nok ikke helt gal :laugh: Jeg var rimelig sur på den, mens jeg nappede de 2000 m, men bagefter var kroppen overfyldt med endorfiner :wub: (det kan også være det skyldes Guardens færomoner - han sad og svedte igennem lige ved siden af :tongue:)

Link to comment
Share on other sites

Det er seriøst det fedeste center - og jeg kan på en eller anden måde godt lide, at det ligger i Hellerup... :slut: Ren luksus at træne der - og så er der både powercage og squat rack (ikke fordi jeg skal bruge dem lige foreløbig :innocent:) Rigtig god balance mellem det feminine (gratis frisørshampoo, store brusehoveder, hårtørrer og glattejern :wub: Paradise!) og det toughe - stænger, der giver blodvabler i hænderne :devil:

Det lyder faktisk ret fedt. :blush:

Godt at se, du har fået log igen! :4thumbup: :4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder faktisk ret fedt. :blush:

Godt at se, du har fået log igen! :4thumbup: :4winkkiss:

Det ER super fedt :w00t:

(Hey, kan forresten ikke lige svare på sms'er eller ringe fra min tlf. pt. der er noget rod med mit mobilselskab :nonono:)

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 3. april, FDK Nørrebro

Concept 2

Session 3 - Intense aerobic

  • Opvarmning - 5 min.
  • Pace 2:26 - 2:33 - 12 min.
  • Recovery - 5 min.
  • Pace 2:26 - 2:33 - 12 min.
  • Ingen nedkøling - ville jo ikke misse HC timen :wub:

HardCore:

  • Double snatches - 3x6-8 med 2 8'ere
    supersettet med
  • Serratus crunch - 3x12 med 2 8'ere

  • Double high pulls - 12; 12; 8 med 12'eren

  • Push press - 3x15*15 kg sandsæk
    supersettet med hhv.
  • Partielle pistols - 8/8
  • 1-bens DL - 10/10 *BW
    Mine stabiliserende muskler omkring hofter valgte så at give op, så jeg kunne kun køre BW lunges for ikke at overkompensere med alt muligt andet... :dry:
  • Reverse lunges 2 min*BW
  • Side lunges - 2 min*BW

Link to comment
Share on other sites

Hov, ny log! :bigsmile: Dejligt!

Fedt med din nye passion! C2'eren er mega sej, var dog alt for længe siden jeg kørt den nu... Det må blive snart igen!

Håber du snart er helt tilbage til de tunge vægte igen! 100kg tager du in no time! :devil:

Knus

Link to comment
Share on other sites

Hov, ny log! :bigsmile: Dejligt!

Fedt med din nye passion! C2'eren er mega sej, var dog alt for længe siden jeg kørt den nu... Det må blive snart igen!

Håber du snart er helt tilbage til de tunge vægte igen! 100kg tager du in no time! :devil:

Knus

Thanks søde! :bigsmile:

Vi kan jo tage nogle C2 træningspas sammen :wink:

Og så er der tid til noget get together igen snart og få holdt den trænings-brainstorming workshop, som vi har snakket om længe! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Frække babiiiiiiiiiieee :banana:

Fantastisk at se dig flå C2éren fra hinanden. You Rock :tongue4:

Og great du er tilbage i LOG-gamet, så jeg kan holde dig i ørerne online, også :tongue:

LOL :laugh:

Så kan vi blive et af de par, der sidder i sofaen med hver deres Mac og skriver til hinanden på MOL! :tongue:

Ny form for forspil :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Thanks søde! :bigsmile:

Vi kan jo tage nogle C2 træningspas sammen :wink:

Og så er der tid til noget get together igen snart og få holdt den trænings-brainstorming workshop, som vi har snakket om længe! :w00t:

Puha, jo, det kunne sikkert være sundt for mig med lidt længere tid på den roergometer end de sedvænlige 2000m jeg tager ind i mellem. Tror dok ikke jeg ville være god til at følge med i starten :laugh:

En get together skal der helt sikkert være plads til snart igen! :w00t: Vi skal jo til at løbe spurter sammen også! :wootdance:

Link to comment
Share on other sites

Puha, jo, det kunne sikkert være sundt for mig med lidt længere tid på den roergometer end de sedvænlige 2000m jeg tager ind i mellem. Tror dok ikke jeg ville være god til at følge med i starten :laugh:

En get together skal der helt sikkert være plads til snart igen! :w00t: Vi skal jo til at løbe spurter sammen også! :wootdance:

Hvis du tager de 2000m på tid, så er det jo en ordenlig workout :superman:

Spurter lyder godt, hvornår skal vi i gang? :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tager de 2000m på tid, så er det jo en ordenlig workout :superman:

Spurter lyder godt, hvornår skal vi i gang? :firebounce:

Jo, det er rigtigt - har en tendens altid at skulle prøve slå min PR på den fra gangen før, hver gang jeg kør de 2000m - måske derfor den altid bliver så pissehård! :laugh:

Måske kan vi finde ud af noget spurte noget i næste uge?

Link to comment
Share on other sites

Fredag 4. april - Well-come

Concept 2:

Uge 1, Session 4 - Intense aerobic

  • Opvarmning - 5 min.
  • Pace 2:26 - 2:33 - 15 min.
  • Recovery - 5 min.
  • Pace 2:26 - 2:33 - 15 min.
  • Nedkøling - 5 min.

I alt: 45 min.

Resistance: 8

Distance: 8766 m

Lørdag 5. april - Well-come

Concept 2:

Uge 1, Session 5 - Intense aerobic

  • Opvarmning - 5 min.
  • Pace 2:26 - 2:33 - 10 min.
  • Recovery - 5 min.
  • Pace 2:26 - 2:33 - 10 min.
  • Nedkøling - 5 min.

Begge intervaller i den øvre ende, totalt meget overskud :bigsmile:

I alt: 35 min.

Resistance: 8

Distance: 6776 m

Styrke:

  • Bent-press: 5/5*12 kg x3 B2B
  • Clean/press: 5/5*12 kg x2; 4/4*12 kg x1 (B2B)
  • Pistols (ass.): 5/5*BW x3
    supersettet med:
  • Push-ups: 5*BW x3

Vildt fedt træningspas :firebounce:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Søndag 6. april - Well-come

PMS præget mini-træningspas :dry:

  • OL squat: 3*42,5; 3x3*52,5; 1x5*37,5
  • Chins (neutr.): 4*BW
    (hoppet op på stativet på hver rep)

Havde fornuft nok til ikke at maxe i hverken squat eller DL - selvom jeg VIRKELIG trængte til at rive noget jern :devil:

Hoppede i sauna med Shanti i stedet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 7. april - Well-Come

Styrke:

  • Chins (UH), blue band - 12, 12, 10, 8
    supersettet med
  • KB front squat - 12*2x12 KB x3
  • Double high pulls - 12*2x12 KB x3
    supersettet med
  • 1 arm OH squat - 5/5*12 KB x3

Concept 2:

Uge 2, session 1 - Aerobic endurance

  • Opvarmning - 5 min.
  • Pace 2:33 - 2:49 - 40 min.
    Lå hele tiden i den hurtige ende af intervallet - under 2:40
  • Nedkøling - 5 min.

I alt: 50 min.

Resistance: 8

Distance: 9413 m

Loving it :wub:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 8. april - Well-Come

Concept 2:

Uge 2, session 2 - Intense aerobic

  • Opvarmning - 8 min.
  • Pace 2:26 - 2:33 - 14 min.
  • Recovery - 6 min.
  • Pace 2:26 - 2:33 - 14 min.
  • Nedkøling - 8 min.

I alt: 50 min.

Resistance: 8

Distance: 9615 m

Grrrrrrrrrrrr hvor er det bare fedt at ro!!!! :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share