BOGSning - The She-Hulk Diary


Bogs
 Share

Recommended Posts

LOL :laugh:

Nu er det ikke nødvendigvis en grinder 1 RM jeg tænker på, når jeg nævner squats... :wink:

Men en god lockout i squat har altså en god overførbarhed til den virkelige verden. Dog er KB swings nok at foretrække :wub:

Men helt sikkert, en god balance mellem udholdenhed og styrke er klart guld værd - så begynd du bare på et træne lidt mere styrke, det kan være det vil udvide din horisont på andre områder, mr. cardio-bunny :tongue:

Rabbits_mating.jpg

Hvem er det egentlig der siger, at jeg ikke træner styrke ? :devil:

Har faktisk en idé om, at det sker væsentligt mere end en stor del herinde på MOL. Og jo, det foregår med belastning og nej, der er ikke mere pump- bunny over mig..... :4mewantfood:

beeeeeeeeed-time

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvem er det egentlig der siger, at jeg ikke træner styrke ? :devil:

Har faktisk en idé om, at det sker væsentligt mere end en stor del herinde på MOL. Og jo, det foregår med belastning og nej, der er ikke mere pump- bunny over mig..... :4mewantfood:

beeeeeeeeed-time

Tror der er en der trænger

...til at træne noget mere. Lyder jo til at du har alt for stort overskud til at tænke utugtige tanker.

Eller måske du behøver sådan en her:

MLB10048158.jpg

Baby, you are so tough :devil:

Sejt du roer fra de fleste knægte på MOL :4thumbup:

Jeg er altså nødt til at spørge, hvem er det hun har roet fra?

Dig Guarden?! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er altså nødt til at spørge, hvem er det hun har roet fra?

Dig Guarden?! :tongue:

Yes Candy. Min BOGS er for cool :devil:

Tror faktisk at de færreste på MOL vil være i stand til at ro +10 km på under 1 time, men igen, who cares and who knows??

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Total roertøs :bigsmile: Så kan det jo blive AF pige af dig en dag! :w00t: Du ville piske de øvrige piger som der ikke var en dag i morgen på C2'eren. De havde i hvert fald ikke imponerende tider ved sidste DM. Sejt hvis du slog dem med 30 sekunder, eller noget! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Total roertøs :bigsmile: Så kan det jo blive AF pige af dig en dag! :w00t: Du ville piske de øvrige piger som der ikke var en dag i morgen på C2'eren. De havde i hvert fald ikke imponerende tider ved sidste DM. Sejt hvis du slog dem med 30 sekunder, eller noget! :devil:

Hihi ja det kunne jo være en mulighed :innocent:

Hvor langt er det man roer til AF?

Nu skal jeg i øvrigt også lige have mine chin-ups up to date (dips er mine skuldre så ikke så glade for :dry:) - så hvem ved :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hihi ja det kunne jo være en mulighed :innocent:

Hvor langt er det man roer til AF?

Nu skal jeg i øvrigt også lige have mine chin-ups up to date (dips er mine skuldre så ikke så glade for :dry:) - så hvem ved :tongue:

500m :shades:

Nej, dips og chins er også hvad som holder mig fra AF - gad ellers godt! I Sverige er der også forhindringsbane med, der kunne jeg evt hente lidt mere! :w00t: Så skulle jeg stille op til AF, skulle jeg være nødt at se mega godt ud, ro som en gnu og løbe forhindringsbanen som en ninja - jeg tror nemlig jeg ikke ville få en eneste chin :tongue:

Link to comment
Share on other sites

500m :shades:

Nej, dips og chins er også hvad som holder mig fra AF - gad ellers godt! I Sverige er der også forhindringsbane med, der kunne jeg evt hente lidt mere! :w00t: Så skulle jeg stille op til AF, skulle jeg være nødt at se mega godt ud, ro som en gnu og løbe forhindringsbanen som en ninja - jeg tror nemlig jeg ikke ville få en eneste chin :tongue:

Ahhh, nu er din ryg noget af det stærkeste på din krop, så mon ikke chin-ups'ene bare bliver banket derudaf, når vægten kommer lidt ned? :cool:

Og hey, 500 m er jo ingenting - det er mest alt det der bruncreme påsmøring, der virker som det hårdeste :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 12. april - Løb rundt om søerne

Følte mig kørt over af en traktor her til morgen efter gårsdagens rotur - selvom foamrolling i 20 min. i går har taget de værste spændinger.

Havde egentlig mest lyst til at ligge under dynen hele dagen og læse i en god bog, men arbejdet kaldte :dry:

Så efter en 8 timers arbejdsdag på kontoret fik jeg lige lyst til noget frisk luft i det dejlige vejr, hvilket resulterede i følgende:

  • Løb 6,5 km - 28 min.
    (det fik MOL's ruteberegner fortalt mig, at der var rundt om alle søerne...)
    Fik da væsentlig forbedret min løbetid :blink: Før var jeg 28-29 min. om 5 km...)

Ahhhh dejlig fornemmelse i kroppen!!!! :firebounce:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Lørdag 12. april - Løb rundt om søerne

Følte mig kørt over af en traktor her til morgen efter gårsdagens rotur - selvom foamrolling i 20 min. i går har taget de værste spændinger.

Havde egentlig mest lyst til at ligge under dynen hele dagen og læse i en god bog, men arbejdet kaldte :dry:

Så efter en 8 timers arbejdsdag på kontoret fik jeg lige lyst til noget frisk luft i det dejlige vejr, hvilket resulterede i følgende:

  • Løb 6,5 km - 28 min.
    (det fik MOL's ruteberegner fortalt mig, at der var rundt om alle søerne...)
    Fik da væsentlig forbedret min løbetid :blink: Før var jeg 28-29 min. om 5 km...)

Ahhhh dejlig fornemmelse i kroppen!!!! :firebounce:

:4trumpet::king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king:

Link to comment
Share on other sites

Ahhh, nu er din ryg noget af det stærkeste på din krop, så mon ikke chin-ups'ene bare bliver banket derudaf, når vægten kommer lidt ned? :cool:

Og hey, 500 m er jo ingenting - det er mest alt det der bruncreme påsmøring, der virker som det hårdeste :crazy:

UH chins er ingen problemer, men min skuldre sætter helt stop for OH chins samt dips :unhappy: Og OH er de eneste der tæller til AF.

Bruncreme påsmøring ville Guarden lave, hvis det var, og jeg tror nu ikke han ville synes det var hårdt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

UH chins er ingen problemer, men min skuldre sætter helt stop for OH chins samt dips :unhappy: Og OH er de eneste der tæller til AF.

Bruncreme påsmøring ville Guarden lave, hvis det var, og jeg tror nu ikke han ville synes det var hårdt :tongue:

Tihi :laugh: - du har lige givet mig en god grund til at overveje det :tongue: (You know me too well :innocent:)

Jeg kan heller ikke rigtig OH chins - kun neutral grip eller UH... :mad: Men tror mest det skyldes, at min lower traps er fuldstændig inhiberede...

Men ok - når man er nede på den vægt, der skal til for at stille op til AF (hvad taler vi om her? de har vel den højeste fedt% af alle kategorier, ik?), så burde chin-ups'ene ikke være et problem...

Link to comment
Share on other sites

Søndag 13. april - Well-Come

15 min. power styrketræning inden jeg skulle ind til frisøren og sidde på min (ikke så) flade i 4 timer :slut:

  • Superset 1:
  • Thib's skulderkompleks - 8*blå body pump bar (??) x3
  • Pistols (ass.) - 5/5 x3
  • Chins (neutral grip) - 2*BW x3
    Superset 2:
  • High pulls - 12/12*12 kg x2
  • Push-ups - 12*BW x2

Hoftebøjerne og inderlårene er pænt ristede efter roning i fredags og løbeturen i går :crazy: - må lige lægge mig med foamrolleren mellem benene i aften

Link to comment
Share on other sites

Tihi :laugh: - du har lige givet mig en god grund til at overveje det :tongue: (You know me too well :innocent:)

Jeg kan heller ikke rigtig OH chins - kun neutral grip eller UH... :mad: Men tror mest det skyldes, at min lower traps er fuldstændig inhiberede...

Men ok - når man er nede på den vægt, der skal til for at stille op til AF (hvad taler vi om her? de har vel den højeste fedt% af alle kategorier, ik?), så burde chin-ups'ene ikke være et problem...

Altid svært at gætte vægt, det kan komme an på så meget... Men ville tro at du kunne stille op på cirka 60kg (+/- 3kg).

Link to comment
Share on other sites

Med mindre det er Guarden der hentydes til må du vist lige uddybe! :tongue:

:laugh: For at få ram på de inderste hoftemuskler (både hoftebøjere, adduktorer, hams tilhætninger og hvad der nu ellers hæfter derinde), der er sygt ømme efter roning og løb, så skal jeg lægge mig på siden med foamrolleren mellem benene og så slappe helt af, således at triggerpunkterne bliver ramt/masseret af foamrolleren - giver det mening? :laugh:

Men det er kun, når Guarden ikke er hjemme - ellers er jeg så privilligeret at få dybdegående massage :w00t:

Altid svært at gætte vægt, det kan komme an på så meget... Men ville tro at du kunne stille op på cirka 60kg (+/- 3kg).

Hmmm... Er sgu ikke så meget for alt det der scene halløj - vil hellere bare være led til roning OG hakket året rundt :devil:

Til gengælg kunne jeg godt finde på at melde mig til indendørs-romesterskaber :superman:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Hej Bogs :smile:

Det er spændende at følge dine ro-programmer og imponerende at du kan mærke fremskridt så hurtigt. Tror du også, det er derfor du har forbedret din løbetid så meget? Jeg ville ikke have troet, at overførbarheden var så stor, men man forbedrer selvfølgelig sin VO2-max.

Jeg var faktisk ved at tro, at du havde AF-konkurrence i tankerne i år, da du begyndte at træne C2 så intensivt, men det lyder alligevel ikke sådan :unsure: eller lidt måske? :slut:

God træning - Marianne.

Link to comment
Share on other sites

:laugh: For at få ram på de inderste hoftemuskler (både hoftebøjere, adduktorer, hams tilhætninger og hvad der nu ellers hæfter derinde), der er sygt ømme efter roning og løb, så skal jeg lægge mig på siden med foamrolleren mellem benene og så slappe helt af, således at triggerpunkterne bliver ramt/masseret af foamrolleren - giver det mening? :laugh:

Men det er kun, når Guarden ikke er hjemme - ellers er jeg så privilligeret at få dybdegående massage :w00t:

Hmmm... Er sgu ikke så meget for alt det der scene halløj - vil hellere bare være led til roning OG hakket året rundt :devil:

Til gengælg kunne jeg godt finde på at melde mig til indendørs-romesterskaber :superman:

Indendørs ro-mesterskaber? det lyder sejt! Hvornår er det? :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 14. april - Well-Come

Concept 2:

Uge 2, session 5 - intense aerobic

  • Opvarmning - 10 min.
  • Pace 2:26 - 2:33 - 15 min. (lå faktisk på 2: 26 hele tiden - mega meget overskud! :firebounce:)
  • Recovery - 5 min.
  • Pace 2:26 - 2:33 - 15 min. (også her lå jeg mellem 2:20 og 2:27 :devil: kunne ikke dy mig :innocent:)
  • Nedkøling - nåede kun 1 min. inden mit højre knæ gik i selvsving, fordi jeg begyndte at ro med knæene for meget udad, eftersom jeg fik pænt ondt i numsen :laugh:

I alt: 46 min.

Resistance: 8

Distance: 9166 m

Ave /500 m: 2:31.1

Styrke:

  • Bent press: 5/5*12 kg; 2/2*16 kg x4 :devil:
  • Push-ups: 10*BW x4
  • 1 arm OH farmer walks: med 12 kg - 3 omgange rundt i centret
  • Skulder kompleks: 6*2x1 kg x 3
    og så var øvre ryg godt ristet :devil:

Squash feat. SuperGuard: 45 min.

Foamrolling :wub: - 10 min. inden roning (inkl. mobilitets træning), 20 min. efter styrke og 10 min. efter squash

Det er altså genialt - ét, så får jeg knækket ryggen - så ingen låsninger eller myoser mere :bigsmile: og to - så får jeg løsnet op alle de ømme steder (typisk diverse tilhæftninger)

Link to comment
Share on other sites

Hej Bogs :smile:

Det er spændende at følge dine ro-programmer og imponerende at du kan mærke fremskridt så hurtigt. Tror du også, det er derfor du har forbedret din løbetid så meget? Jeg ville ikke have troet, at overførbarheden var så stor, men man forbedrer selvfølgelig sin VO2-max.

Jeg var faktisk ved at tro, at du havde AF-konkurrence i tankerne i år, da du begyndte at træne C2 så intensivt, men det lyder alligevel ikke sådan :unsure: eller lidt måske? :slut:

God træning - Marianne.

Hej Marianne,

Regelmæssig struktureret roning har helt sikkert haft indflydelse på min løbetid, men tror mest det er fordi, at konditionen er blevet bedre - jeg har jo ikke rigtig dyrket noget fast form for cardio før - så der er helt sikkert en nybegynder potentiale der skal udnyttes her :devil:

Dog er AF ikke i tankerne - min store passion for C2 skyldes, at det lige nu er den form for træning, hvor jeg kan give den max gas uden, at det påvirker min krop lige så meget, som mine max forsøg i VL og SL :innocent: Det er bare ubeskriveligt fedt at flå romaskinen fra hinanden! :devil::king:

Indendørs ro-mesterskaber? det lyder sejt! Hvornår er det? :w00t:

Der har lige været DM i det 27/28. januar - men mon ikke der kommer noget til efterår? :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 15. april - Well-Come

Fik forbud af min Guardian imod roning og andet bentræning i dag, da jeg stadig har irritation på siden af mit højre knæ (nok fordi jeg bestemt skulle prøve at afbalancere mine skæve hofter - dvs. min høre hofte er mere udadvendt end venstre - ved at dreje mit højre knæ mere indad og venstre knæ - udad; IMENS jeg roede! :4slap: )

Lesson learned - lad være med at finde på egne måder at fikse ubalancer på!!!! :4slap:

Nå men, så skulle den jo stå udelukkende på overkrops afbrænding.

Jeg lagde så fantastisk godt ud med band pull-ups, der bare kørte smooooth..... indtil jeg valgte at hoppe ned på de to kettlebells, som jeg selv havde stillet lige under power racket for at supersette med 1-arm presses :4slap: x 1.000.000 Kæmpe fodforstuvning og en pænt øm højre balle :mad: Det gjorde ikke så ondt til at starte med, så jeg fik noget is i sokken og fortsatte naturligvis træningen :superman:

  • Pull-ups (blue band): 10; 10
  • Chins: 1+1+1*BW x5
  • KB 1-arm press: 8/8*12 x5
  • DB flad bænk: 5*2x15 kg x3
  • Skulderkompleks: 6*2x2 kg x4
  • OH shrugs: 20*17,5 x3
  • Rear lat. raises: 2x3 kg x1

Foden begyndte imidlertid at brokke sig ved bevægelse og jeg fik en kæmpe bule/hævelse :crazy:

Så jeg lagde mig ned i sofaen i loungen og ventede på min Mr. 911, som straks beordrede mig at lægge mig med foden opad og fik bundet den stramt ind :wub:

På det tidspunkt begyndte det at gøre pæææænt nas :crybaby: Sidder nu og venter på at blive båret hjem.... Det behager mig bestemt ikke at være skadet på min fod!!! :annoyed: Håber virkelig det kun er en forstuvning - det føles allerede nu bedre, efter jeg fik bundet foden ind... Så kan sikkert godt begynde at ro om et par dage igen... :hands:

Om ikke andet, så står den på chin-ups i stor stil :devil: :devil: :devil:

Link to comment
Share on other sites

Æææææææv søde, hvor er det bare ærgelig/irriterende med den forstuvning!! :cry::unhappy:

God bedring, husk is'en hele tiden, jeg sender den gode tanker :wink::smile:

Tak sveske,

Har også siddet med is på de sidste to timer... :dry:

Det er rimelig pres :mad: Især fordi det ikke engang er træningsrelateret... :crybaby:

Link to comment
Share on other sites

Coolt - hvad er det for distancer man ror der?

1000 meter for de mindste, ellers 2000 meter samt stafet.

Henrik Stephansen der har VR i letvægt roede 6.05, Eskild nr. 3 i 6.09. Den åbne række blev vundet på 5.58.....

Bedste kvindelige roede på 7.07.

Rekorderne ser ud således:

13-18 Karsten Brodowski GER 5:47.0 2003

19-29 Lwt Henrik Stephansen DEN 6:02.2 2008

19-29 Rob Waddell NZL 5:38.3 1999

30-39 Lwt Eskild Ebbesen DNK 6:06.4 2004

30-39 Matthias Siejkowski GER 5:37.0 2001

13-18 Lwt Johanne Thomsen DNK 7:07.0 2000

13-18 Sarah Hubbard AUS 6:33.9 2004

19-29 Lwt Jo Hammond Great Britain 6:57.0 2006

19-29 Sophie Balmary FRA 6:28.4 2005

30-39 Lwt Lisa Schlenker USA 6:56.7 2000

30-39 Sarah Winckless Great Britain 6:28.8 2004

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share