Light Sodavands Is, kan man få det?


Mollerup
 Share

Recommended Posts

Nu når det er ved at blive varmer plejer jeg at spise en del sodavands IS, men der er ca. det samme antal kalc. som i sodavand, det kunne være fedt at finde nogle light sodavands IS ligesom Cola Zero næste uden kalc. men jeg kan ikke finde nogle.

Er der nogle der ved om de findes?

Link to comment
Share on other sites

Nu når det er ved at blive varmer plejer jeg at spise en del sodavands IS, men der er ca. det samme antal kalc. som i sodavand, det kunne være fedt at finde nogle light sodavands IS ligesom Cola Zero næste uden kalc. men jeg kan ikke finde nogle.

Er der nogle der ved om de findes?

Mener at have læst i Linis' log at hun vist på et tidspunkt fandt en diæt-venlig is, men om det var sodavandsis, husker jeg ikke... Men hvis du finder nogen, må du meget gerne sige til :wink:

Ellers kan du vel fryse noget sodavand ned ligesom i "gamle dage". Jeg har set, at man kan finde beholder til nedfrysning på pind i IKEA

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Nu når det er ved at blive varmer plejer jeg at spise en del sodavands IS, men der er ca. det samme antal kalc. som i sodavand, det kunne være fedt at finde nogle light sodavands IS ligesom Cola Zero næste uden kalc. men jeg kan ikke finde nogle.

Er der nogle der ved om de findes?

Der er naturligvis light sodavanden over dem alle HINDBÆR BRUS LIGHT!!!!! Fås i netto (nogle gange) og ellers superbest!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hjerne-dødt dårlige erfaringer med frys-selv sodavands-is. Brusen i sodavanden får det til at få en ret underlig struktur når det er forsset ned og det tager meget lang tid, at blive helt dødt, hvis man bare stiller det.

Jeg har også prøvet med saftevand, men af en eller anden grund "falder" farven/saften/smagen ned i bunden af beholderen, så starten af isen smager stærkt og slutnignen af isen smager af vand...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hjerne-dødt dårlige erfaringer med frys-selv sodavands-is. Brusen i sodavanden får det til at få en ret underlig struktur når det er forsset ned og det tager meget lang tid, at blive helt dødt, hvis man bare stiller det.

Jeg har også prøvet med saftevand, men af en eller anden grund "falder" farven/saften/smagen ned i bunden af beholderen, så starten af isen smager stærkt og slutnignen af isen smager af vand...

Ellers kan man bruge tricket med at hælde ca. ½ liter sodavand i en 1½l. flaske og ryste! (Min lillesøster har altid hadet brus, så vi lavede noget dødt sodavand til hende engang imellem) Man kan lave udmærket cola-is på den måde.

Link to comment
Share on other sites

Ellers kan man bruge tricket med at hælde ca. ½ liter sodavand i en 1½l. flaske og ryste! (Min lillesøster har altid hadet brus, så vi lavede noget dødt sodavand til hende engang imellem) Man kan lave udmærket cola-is på den måde.

Jep, men man skal da godt nok ryste lang tid for at få al brusen ud... Hvordan blev isen efterfølgende? Som normal sodavandsis man køber nede i kiosken?

Link to comment
Share on other sites

Ellers kan man bruge tricket med at hælde ca. ½ liter sodavand i en 1½l. flaske og ryste! (Min lillesøster har altid hadet brus, så vi lavede noget dødt sodavand til hende engang imellem) Man kan lave udmærket cola-is på den måde.

Well der var en af mine veninder der heller ikke kunne holde brusen ud i cola så hun købte cola light og puttede sukker i så forsvandt brusen.... hmm.. :tongue: men så forsvinder lightdelen jo lidt!

Link to comment
Share on other sites

Well der var en af mine veninder der heller ikke kunne holde brusen ud i cola så hun købte cola light og puttede sukker i så forsvandt brusen.... hmm.. :tongue: men så forsvinder lightdelen jo lidt!

:laugh: Syret ide :blink:

Jeg har lige skrevet til Bilka og de findes.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg lige prøvet frosset banan, og det er jo nok en mega lækker delikatesse :wub:

Det blive min sommer-is :blush:

Dét smager rigtig godt. :tongue:

Alternativ er Vogel juice fra helsekosten hældt på frys-selv tingesterne og så en tur i fryseren. Juicerne er uden sukker. 3 stk koster ca. 20 kr. og fås i mange varianter.

Link to comment
Share on other sites

RO PÅ....

Sodavandsis er ikke de store kcal syndere...

Fik f.eks en sodavandsis igår - en Kong Fu Piratos is - indeholder 130 kcal for HELE ISEN..!!

en Filur f.eks er mindre og indeholder kun 90 kcal for hele isen.. + så er der pop-up frys selv is fra føtex f.eks, mener det er ca. 50 kcal i sådan en lille ting.. :wink:

De smager fantastisk og det er en Rigtig is, som kan fås alle steder. Med de få kcal kan det næsten ikke betale sig at fryse dåse light colaer ned osv. som alligel ikke smager godt..

Ps. selvfølgelig skal alt spises med måde, men hen over sommeren skulle der nok kunne være plads til en pop-up frys selv is og en Kong Fu is i ny og næ.. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Bare hold dig TOTALT fra flødeis (ved godt det gir sig selv - men alligevel lige en reminder) F.eks En Magnum indeholder helt op til 700-800 kcal i en fucking is..!!!! - Det får lige en til at overveje sit is valg. :crazy:

Paradis Is - har Sobe is, undersøgte engang at en Kugle Sobe is indeholdt ca. 90 kcal, så kan man regne på hvor mange kugler man vil ha.. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

F.eks En Magnum indeholder helt op til 700-800 kcal i en fucking is..!!!!

Arg det er så lige voldsomt nok, der er ingen magnum ifl. friskos hjemmeside som indeholder over 400kcal pr. is. De fleste magnum typer ligger lige over 300 kcal.

Edited by Kafir
Link to comment
Share on other sites

Arg det er så lige voldsomt nok, der er ingen magnum ifl. friskos hjemmeside som indeholder over 400kcal pr. is. De fleste magnum typer ligger lige over 300 kcal.

Gik engang til DDV.. det var ihvertifal det de bildte mig ind.. :tongue: Det skal da lige undersøges..

Dog har jeg selv undersøgt det med sodavandsisene.. så det er jeg 100% sikker på, men har ikke så tit fat i en Magnum da jeg blev skræmt af de mange kcal.. Undersøger det lige.. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Gik engang til DDV.. det var ihvertifal det de bildte mig ind..

Lugter næsten af en Lene hanson skræmmekampagne... :tongue:

Ellers laver frisko også de de solero youghurt frugis, som godt kunne minde om en magnum is, flere af de typer har ikke mange flere kalorier end en sodavandsis, hvis man nu synes sodavandsis er kedelige ind i mellem.

Edited by Kafir
Link to comment
Share on other sites

Okay... På Friskos hjemmeside.. En MAGNUM IS:

NÆRINGSINDHOLD pr. 100 g

Netto vol./vægt 252g

Kj/kcal

1273kJ / 305kcal

Protein

4,0

Kulhydrat

30

Fedt

19

En Is på 250g - og den indeholder 305kcal pr. 100g - lidt hurtig hovedregning så ligger en is på 750 kcal...

SÅ helt forkert var jeg da ikke på den :wink:

Link to comment
Share on other sites

Lugter næsten af en Lene hanson skræmmekampagne... :tongue:

Ellers laver frisko også de de solero youghurt frugis, som godt kunne minde om en magnum is, flere af de typer har ikke mange flere kalorier end en sodavandsis, hvis man nu synes sodavandsis er kedelige ind i mellem.

Plejer at have RET godt styr på de kcal.. :tongue: Så kunne heller ikke få det til at passe at en Magnum kun skulle indeholde 300 kcal, du havde bare lige glemt at det var pr. 100 g.. :wink:

Edited by Nillepige25
Link to comment
Share on other sites

Må vidst hellere trække mine ord i mig igen så, og samtidig undskylde overfor Lene Hanson og DDV :blush: ... :innocent:

Forvekslede lige denne information "Netto vol./vægt 110ml/99g" som om at det var det isen vejede ...

Synes bare ikke lige jeg kan finde informationen om isens vægt, hvor finder du den?

Edited by Kafir
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share