Light Sodavands Is, kan man få det?


Mollerup
 Share

Recommended Posts

Må vidst hellere trække mine ord i mig igen så, og samtidig undskylde overfor Lene Hanson og DDV :blush: ... :innocent:

Forvekslede lige denne information "Netto vol./vægt 110ml/99g" som om at det var det isen vejede ...

U

Kafir..

He he... ja men det virker sku også voldsomt at en is skulle kunne indeholde 750 kcal.. det er jo sindsygt -

Også derfor mange glemmer hvor meget de feder, eller ikke kan forstå hvorfor de tager på om sommeren, men hvis der ryger en is ned næsten hver dag på 750 kcal som faktisk er ET HELT måltid, plus lidt andet hygge så skal der ikke meget til før der sidder lidt på hofterne.. :unhappy:

Vi kan jo også tage skræmme kamgangen op omkring Mac D.. og deres kcal indhold i en menu :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Har lige kigget igen, og er rimelig sikker på at de altså kun indeholder mellem 3-400kcal pr styk.

F.eks. Magnum Classic.

Indeholder pr. 100gram 303 kcal. og vejer 86 gram @ 261kcal pr. stk.

http://www.frisko.dk/produkter/IS_0007.htm

Indeholder 303 kcal pr. 100gram. 8 stk og vejer samlet 688gram @ 261 kcal pr. stk.

http://www.frisko.dk/produkter/IS_0099.htm

Edit: Ændret på kalorieindhold pr. is.

Edited by Kafir
Link to comment
Share on other sites

Aaahhh Fuck, nu hvor jeg er ved at spamme denne tropic.... (sorry) så forsætter jeg lige.. :blush:

TOP 4 sodavands IS - Så skulle man god OK samvitihed kunne nappe en is til sommer.. :bigsmile:

FILUR IS

NÆRINGSINDHOLD pr. 100 g

Netto vol./vægt 52g

Kj/kcal 300kJ / 70kcal

ca. 35 kcal for EN Filur is - mindre end jeg havde regnet med :4thumbup:

CHAMPAGNEBRUS

NÆRINGSINDHOLD pr. 100 g

Netto vol./vægt 83g

Kj/kcal 380kJ / 90kcal

Ca. 70 kcal pr Champangebrus is

KUNG FU (Alm)

NÆRINGSINDHOLD pr. 100 g

Netto vægt 75g

400kJ / 100kcal

Ca. 75 kcal pr. Kung Fu is - alm

KUNG FU PIRATOS

NÆRINGSINDHOLD pr. 100 g

Netto vol./vægt 80ml / 80g

Kj/kcal 660kJ / 160kcal

Ca. 130 kcal pr Kung Fu Piratos is

Link to comment
Share on other sites

Har lige kigget igen, og er rimelig sikker på at de altså kun indeholder mellem 3-400kcal pr styk.

F.eks. Magnum Classic.

1stk indeholder 303 kcal. og vejer 86 gram

http://www.frisko.dk/produkter/IS_0007.htm

8 stk indeholder 303 kcal pr. stk og vejer samlet 688gram

http://www.frisko.dk/produkter/IS_0099.htm

AAAHHHHH... FUCK... Your right.. :blush:

Havde kigget under den her.. :blush:

http://www.frisko.dk/produkter/IS_0122.htm

Nå jamen Så æd løs på Magnum.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hehe kan jo ske.

Indeholder faktisk kun 261 kcal pr. stk, såfremt næringsindholdet er pr. 100 gram som de skriver på siden, og ikke pr. is.

He he... så laver vi da bare en TOP 5 Inc. Magnum Is.. :tongue:

FILUR IS

NÆRINGSINDHOLD pr. 100 g

Netto vol./vægt 52g

Kj/kcal 300kJ / 70kcal

ca. 35 kcal for EN Filur is - mindre end jeg havde regnet med :4thumbup:

CHAMPAGNEBRUS

NÆRINGSINDHOLD pr. 100 g

Netto vol./vægt 83g

Kj/kcal 380kJ / 90kcal

Ca. 70 kcal pr Champangebrus is

KUNG FU (Alm)

NÆRINGSINDHOLD pr. 100 g

Netto vægt 75g

400kJ / 100kcal

Ca. 75 kcal pr. Kung Fu is - alm

KUNG FU PIRATOS

NÆRINGSINDHOLD pr. 100 g

Netto vol./vægt 80ml / 80g

Kj/kcal 660kJ / 160kcal

Ca. 130 kcal pr Kung Fu Piratos is

MAGNUM COLUMBIA

NÆRINGSINDHOLD pr. 100 g

Netto vol./vægt 110ml / 86g

Kj/kcal 1411kJ / 338kcal

Ca. 300 kcal pr Is - har taget den magnum m. flest kcal som (max) i så er der frit valg på alle hylder når man vælger

Dog læg lige mærke til at man i forhold til at man næsten kan få 8 stk. Filur is for en Magnum, eller 4 Kung Fu is.....!!!

Men som Kafir siger så er det ikke så slemt i ny og næ... :smile:

Link to comment
Share on other sites

RO PÅ....

Sodavandsis er ikke de store kcal syndere...

Fik f.eks en sodavandsis igår - en Kong Fu Piratos is - indeholder 130 kcal for HELE ISEN..!!

en Filur f.eks er mindre og indeholder kun 90 kcal for hele isen.. + så er der pop-up frys selv is fra føtex f.eks, mener det er ca. 50 kcal i sådan en lille ting.. :wink:

De smager fantastisk og det er en Rigtig is, som kan fås alle steder. Med de få kcal kan det næsten ikke betale sig at fryse dåse light colaer ned osv. som alligel ikke smager godt..

Ps. selvfølgelig skal alt spises med måde, men hen over sommeren skulle der nok kunne være plads til en pop-up frys selv is og en Kong Fu is i ny og næ.. :4mewantfood:

Problemet er jeg kan spise 10 Sunlolly på en dag :blush:

Link to comment
Share on other sites

Problemet er jeg kan spise 10 Sunlolly på en dag :blush:

Kan faktisk ikke finde en indholdsbetegnelse for Sunlolly´s.. men hvis en filur kun indeholder 35 kcal pr. IS - ville jeg gætte på ca. 30 kcal for en Sunlolly... Og hvis du spiser 10 af dem på en dag :crazy:

Du lære at begrænse dig... Ik meget man kan æde 10 stk af, uden at det har konsekvenser..!! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har lige spist en frossen banan med ispind i :4mewantfood: Guf

Ja de er fantastiske, bananen skkal bare være godt moden inden man fryser den :banana:

Hvis nogle mangler ispinde til sine hjemmelavede is, så kan de købes her, til den sindsyge pris af 0,04kr pr. stk... F.eks. 300stk for 12kroner, fatter ikke det kan løbe rundt for dem?

http://idehobby.dk/hobbyartikler/ispinde_385_da.html

Link to comment
Share on other sites

TOP 4 sodavands IS - Så skulle man god OK samvitihed kunne nappe en is til sommer.. :bigsmile:

FILUR IS

NÆRINGSINDHOLD pr. 100 g

Netto vol./vægt 52g

Kj/kcal 300kJ / 70kcal

ca. 35 kcal for EN Filur is - mindre end jeg havde regnet med :4thumbup:

CHAMPAGNEBRUS

NÆRINGSINDHOLD pr. 100 g

Netto vol./vægt 83g

Kj/kcal 380kJ / 90kcal

Ca. 70 kcal pr Champangebrus is

KUNG FU (Alm)

NÆRINGSINDHOLD pr. 100 g

Netto vægt 75g

400kJ / 100kcal

Ca. 75 kcal pr. Kung Fu is - alm

KUNG FU PIRATOS

NÆRINGSINDHOLD pr. 100 g

Netto vol./vægt 80ml / 80g

Kj/kcal 660kJ / 160kcal

Ca. 130 kcal pr Kung Fu Piratos is

Super is de bedste er fra bunder og op, kan bedst lide sodavands is og frisko laver de bedste.

Kan faktisk ikke finde en indholdsbetegnelse for Sunlolly´s.. men hvis en filur kun indeholder 35 kcal pr. IS - ville jeg gætte på ca. 30 kcal for en Sunlolly... Og hvis du spiser 10 af dem på en dag :crazy:

Du lære at begrænse dig... Ik meget man kan æde 10 stk af, uden at det har konsekvenser..!! :wink:

He he begrænsning er ikke min stærke side :blush:

Link to comment
Share on other sites

Well der var en af mine veninder der heller ikke kunne holde brusen ud i cola så hun købte cola light og puttede sukker i så forsvandt brusen.... hmm.. :tongue: men så forsvinder lightdelen jo lidt!

Selvom du køber light produkter er der jo stadig sukker i (der er ca. 22 - 24 stykker sukker i ½ L cola), det er jo ikke det der light men fedt der er light.

Link to comment
Share on other sites

Selvom du køber light produkter er der jo stadig sukker i (der er ca. 22 - 24 stykker sukker i ½ L cola), det er jo ikke det der light men fedt der er light.

Der er ikke noget sukker i Coke cola light, der er sødestoffer i, en Coka cola light har 0,4 kalc. pr 100g, det med fedt passer hvis det er light mayo.

Link to comment
Share on other sites

De kunstige sødestoffer skulle være ligeså skadelig som alm. sukker-

Som Rikke er inde på er det kcal der handler om i dette tilfælde, og dem er der ikke mange af i cola light.

At sødestoffer skulle være skadelige, forårsage kræft, at man spiste mere efter indtagelse osv. er en lang diskussion som har været oppe før.

Edited by Kafir
Link to comment
Share on other sites

Det kunne man godt, men både juice og smoothies er fyldt med kalc. og det er det jeg gerne vil undgå.

De juicer jeg tænker på er Voelkel juicer, der ikke er tilsat sukker og dermed er friskpressede safter. Selvfølgelig er der kalorier i, men det er da unægtelig sundere at få juice, der ikke er koncentrat blandet op med vand og raffineret sukker.

Det må da være træls at tælle kalorier 24/7 ?

post-8384-1209461056.png

Edited by Powerbaby
Link to comment
Share on other sites

De juicer jeg tænker på er Voelkel juicer, der ikke er tilsat sukker og dermed er friskpressede safter. Selvfølgelig er der kalorier i, men det er da unægtelig sundere at få juice, der ikke er koncentrat blandet op med vand og raffineret sukker.

Det må da være træls at tælle kalorier 24/7 ?

Det er som regel ikke tilsat sukker i Juice, men der er en del naturlig frugtsukker i Juce, svare til alm. sodavand, så det vil svare til alm. sodavandis.

Når man vil tabe sig, bliver man jo nød til at begrænse kalc. så meget så muligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share