flere øvelser for vinger....??


atomnissen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Xjyden--> Det er lige som alm pull down bortset fra at man står op ved kabeltårnet, istedet for at sidde ned. Den virker noget mere koncentreret syz.

Synes ikke at at stiff-arm pull-down er en skid værd.. Men så'rn er vi så forskellige..

Ahh.. Kom bare til at tænke på noget helt andet ang flabre...

Link to comment
Share on other sites

Hvis Jørgen ikke vil bruges som eksempel, så må han jo tage sig sammen og vokse. Jeg troede faktisk, at han var tilfreds med sit udseende.

Xjyden hvad er det lige du har imod mig? Hvad har jeg gjort dig?

Det var da et latterligt udsagn: "Hvis Jørgen ikke vil bruges som eksempel, så må han jo tage sig sammen og vokse."

Hvor stor var det lige du var på min alder?

Det lyder som om du har nogle komplekser af en slags? :blink: :retard: :jehon: :ugone2far:

Men Xjyden hvis du er så stor som du antyder vil jeg da opfordre dig til at poste et billede af dig? :evillaughter:

Edited by joergen
Link to comment
Share on other sites

Jørgen: Jeg mener ikke at have sagt noget negativt om din størrelse!

Jeg har bare brugt din størrelse som reference.

Jeg blev dog noget sur over, at du kunne finde på at blive sur over at blive brugt som reference, derfor skrev jeg det med at tage sig sammen. (Altså hvis du ikke vil bruges som reference)

Jeg fandt ud af, at mange af deltagerne på MOL træf var en del større end mig, og de har størrelsen hele tiden, hvorimod jeg selv kun har v-form, hvis jeg spænder musklerne.

Jeg har en gang uploadet et billed af mig bagfra, og et mindre flatterende fra siden. De må stadig kunne findes her på MOL.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Jørgen> jeg kan da ikke se at det er hverken positivt eller negativt ?? Det kommer an på hvordan du tolker det. Jeg tolker det som om at xjyden var temmelig stærk dengang, men til trods for dette, så var han temmelig spinkel og defineret. Det er der vel ikke noget nedladende i ?? For du er jo spinkel og defineret ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Når jeg læser en sætningkonstruktion opbygget således:

Jeg er ***********, men ~~~~~~~.

Og ********** er noget positivt opfatter jeg typisk ~~~~~~~~~ som noget negativt.

Eksempel:

Han var god til at spille bold, men var ikke god i skolen.

Ligeledes:

Mens jeg trænede i F&F i Ålborg i mine unge dage kunne jeg tage 4 reps med hele stakken-1 i træk til nakken, men jeg lignede Jørgen her fra MOL.

:jehon:

Edited by joergen
Link to comment
Share on other sites

Og ********** er noget positivt opfatter jeg typisk ~~~~~~~~~ som noget negativt.
Og det er en regel du sådan lige uden videre har strikket sammen ?? Jeg kan da komme med 100 vis af eksempler hvor det ikke gør sig gældende.

Jeg er kanon stærk i side laterals, men det jeg kan ikke bruge det til noget i det daglige.

Er det nødvendigvis negativt, at jeg ikke kan bruge det til noget i det daglige ??

Nej vel :)

Desuden er det vel heller ikke nødvendigvis negativt det eksempel du stiller op.

Han var god til at spille bold, men var ikke god i skolen.

Ja og ?? Det er vel mere en konstatering af facts, end det nødvendigvis er noget negativt. Om noget er negativt afhænger vel af øjet der ser. Tænk nu hvis gutten var stolt over at være dårlig i skolen, men ked af at være god til fodbold. You never know.

Det er det samme i det her tilfælde. xjyden fortæller at han tidligere var meget stærk i diverse øvelser, men det kunne ikke ses på hans krop. Han forsøger sig at give et billede af hvordan hans krop så ud på daværende tidspunkt, og finder at du ligger tættest på dette billede. Hvis du mener at det er negativt at ligne "Jørgen her fra MOL", så er det jo dig som har nogen komplekser ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

xjyden fortæller at han tidligere var meget stærk i diverse øvelser, men det kunne ikke ses på hans krop. Han forsøger sig at give et billede af hvordan hans krop så ud på daværende tidspunkt, og finder at du ligger tættest på dette billede.

Med andre ord:

Xjyden var meget stærk i diverse øvelser.

Hans styrke kunne ikke ses på hans krop.

Han sammenligner sin daværende krop med min.

Ergo kan det ikke ses, at jeg er stærk.

D.v.s en negativ kommentar om min krop.

Derfor var kommentaren ikke neutral, men negativ.

Derfor blev jeg sur.

Link to comment
Share on other sites

Ergo kan det ikke ses, at jeg er stærk.

Jamen er du da stærk ?? Kan du tage hele stakken x 4 reps i træk til nakken. Jeg tvivler stærkt på det. Og kan du ikke det, så er den pointe xyjyden havde med sit indlæg da god nok. Han siger jo bare at han var stærk, men at han kun var en lille defineret splejs. Han gør dig jo ikke til noget du ikke er. Det var noget andet hvis xjyden sagde noget i retning af: "jeg kunne trække så og så meget, men jeg var bare ligeså lille og fed som Jørgen fra MOL". Dette kunne jeg forstå hvis du blev sur over, da man ikke kan kalde en knægt med vaskebræt for fed. Jeg forstår altså overhovedet ikke din harme.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Netop. Han sidder og siger jeg er en lille splejs. Det er jeg jo også i forhold til jer. Men tror du f.eks. en overvægtig person har lyst til at sidde at høre på at personen er fed, selvom personen godt ved det? Det tror jeg faktisk ikke. Det samme gælder for mig.

Desuden skal det siges, at jeg er stærk i forhold til jævnaldrende drenge.

Edited by joergen
Link to comment
Share on other sites

Som udgangspunkt er ordet 'men' et fy-fy ord i pædagogiske sammenhænge, da det primært er negativt ladet i sammenhænge, hvor du taler om/med andre.

Jeg er kanon stærk i side laterals, men det jeg kan ikke bruge det til noget i det daglige.

Når du taler om dig selv er du jo både afsender og modtager for signalet, hvis du skiftede "Jeg" ud med "Joergen", ville det jo virke negativt hvis Jorgen's mål med træningen er at være mere effektiv i det daglige.

Det er manglende respekt for andre at have en holdning, der siger "Hvis du misforstår, hvad jeg siger, er det kun dit problem". Det er sådan konflikter skabes.

Vi er glade for ironi og sarkasme, men hvis modtageren ikke har stillet ind på samme kanal, så kan de blive sårede, fornærmede eller aggresive. Især på skriftform er det svært at tyde "tanken" bag budskabet, hvis ikke vi fylder Smiley's på over det hele.

Det er da ikke nogen hemmelighed, at Joergen har et kompleks over sin størrelse, det er jo blandt andet derfor, han træner. Det er ufedt at være en splejs på det stadie Joergen er i i sit liv. Det er sværrere at score, og du skal kunne klare at få nogle øretæver. Netop fordi Xjyden kender Joergen's situation og han selv har været i den, burde han enten have formuleret sig anderledes, sendt en PM til Joergen "Du, jeg misbruger dig lige, tag det ikke personligt, been there done that" eller have undskyldt bagefter.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Hvis du mener at det er negativt at ligne "Jørgen her fra MOL", så er det jo dig som har nogen komplekser ;)

Ikke nødvendigvis.

Overvej:

Jeg ligner "Jørgen her fra MOL" (resultat: jeg bliver ikke stødt overhovedet)

Jeg er stærk, men ligner "Jørgen her fra MOL" (resultat: jeg bliver sur)

Du har fattet noget meget basalt om det danske sprog ved selv at være offer, lær af det og brug det til din fordel. Med manipulation kan du nå langt. ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener ikke at have sagt, at Jørgen lignede en splejs, det ville jeg hellerikke sige om mig selv dengang.

Men jeg vil nok påstå, at jeg var stærkere end Jørgen.

Jeg kørte bænkpres i 70'erne, træk til nakken var også i 90'erne ifølge påskriften, og benøvelserne var med masser af ekstra vægt (dog kun i maskine). Dumbbell rowing var med håndvægte i 30'erne, og barbell row var med 50-80 kg.

Det var dog i samme periode, jeg fik smag for øl og pludselig vejede noget mere, samtidig med at jeg gik over til at forsøge at komme op på 100 kg i bænkpres.

Link to comment
Share on other sites

øhh...jeg har ikke noget komplex over min størrelse, selvom jeg med mine 71 kg (jeps gutter, har taget 3 kg på i de sidste 2 mdr. grunnet større mængde foder!!) absolut hører til i den "lille" gruppe.......

Alle dem som træner styrketræning kunne jeg ikke forestille mig har komplexer, ellers havde de vel lagt mere vægt på BB baserede programmer........

Ivirkeligheden tror jeg faktisk (håber ihvertfald) at de fleste træner for deres egen skyld, og ikke for andres accept (hvilket diverse komplexer jo er et tegn på man mangler). Jeg er sku ligeglad med hvor mange der er større end mig, når bare jeg selv har det fint med min egen krop! Selvfølgelig satser jeg på at blive større, men der er langt fra tale om at jeg har et komplex med min nuværrende krop........!!

Så til dit spg. må mit svar være "nej" det er ikke alle der træner, som har et komplex med deres nuværende størrelse.......

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller ingen komplekser med min krop. Det var Vandpyt, der påstod det. Jeg er faktisk rimelig tilfreds med den. Men hvis man ikke træner opretholder man jo ikke det opnåede. Så din påstand holder ikke helt Vandpyt.

Hmm, hvorfor var det så lige du blev "ramt" af xjyden's formulering?

Jeg undskylder, hvis jeg har kaldt skovlen for en spade, men TJ har jo så ret. Du skal jo ikke hyle, hvis der ingen grund er. Hvis du er tilfreds med din krop, vil andres kommentarer ikke røre dig. Hvis du derimod har følt dig trådt på, er det jo komplekset, der værker. Du kan ikke både få medlidenhed og være ligeglad, så kan vi jo ikke tage dit hyleri alvorligt. ;)

Ulven kommer. :tongue:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller ingen komplekser med min krop. Det var Vandpyt, der påstod det. Jeg er faktisk rimelig tilfreds med den. Men hvis man ikke træner opretholder man jo ikke det opnåede. Så din påstand holder ikke helt Vandpyt.

Hmm, hvorfor var det så lige du blev "ramt" af xjyden's formulering?

Jeg undskylder, hvis jeg har kaldt skovlen for en spade, men TJ har jo så ret. Du skal jo ikke hyle, hvis der ingen grund er. Hvis du er tilfreds med din krop, vil andres kommentarer ikke røre dig. Hvis du derimod har følt dig trådt på, er det jo komplekset, der værker. Du kan ikke både få medlidenhed og være ligeglad, så kan vi jo ikke tage dit hyleri alvorligt. ;)

Ulven kommer. :tongue:

'Pyt

Jeg blev ramt, fordi det er irriterende at sidde og høre på, at nogen taler nedværdigende om min krop.

Mener du så, at folk kan sige alt muligt om dig bare du ikke selv har komplekser over det?

F.eks.:

Hvis nogen siger: "Du er en idiot!"

Det kan godt være, at du er ligeglad med om personen synes du er en idiot, men derfor synes du vel stadigvæk det er irritende at høre på? Eller det synes du måske ikke, eftersom du ikke selv synes du er en idiot? Og så kan personen kalde dig idiot så meget personen vil?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share