Frugt og vægttab


Tarzan
 Share

Recommended Posts

Jeg har læst adskillige steder og hørt en masse mennesker sige at man skal holde sig fra frugt når man er på slankekur da de indeholder sukker. Nu er jeg jo (som så mange andre) opdraget med at frugt kan man ikke få for meget af. Er der noget om snakken ? skader frugter virkelig et vægttab ? Og handler de ikke i bund og grund om at man sørge for at få et dagligt kalorie underskud?

Edited by Tarzan
Link to comment
Share on other sites

Jeg har læst adskillige steder og hørt en masse mennesker sige at man skal holde sig fra frugt når man er på slankekur da de indeholder sukker. Nu er jeg jo (som så mange andre) opdraget med at frugt kan man ikke få for meget af. Er der noget om snakken ? skader frugter virkelig et vægttab ? Og handler de ikke i bund og grund om at man sørge for at få et dagligt kalorie underskud?

Der er frugt sukker i frugt dvs. kalc. man skal bare regne det med i sit daglige kalc. indtag.

Se indhold her http://www.lidtfedt.dk/type.php?type=5

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Det er jo minimalt hvad der er af kcal i frugt. Se fx Honningmelon 22kcal pr 100 gr. Dvs man kan næsten spise 10kg honningmelon om dagen og stadig tabe sig som mand over 90kg.

Korrekt, frugt bør nok ikke være det første sted man skærer ting væk i sin diæt i hvert fald :smile:

Link to comment
Share on other sites

Korrekt, frugt bør nok ikke være det første sted man skærer ting væk i sin diæt i hvert fald :smile:

Jeg synes man hører mange overvægtige sige ting som "En banan feder lige så meget som 100 gram rugbrød" Etc.. men der er nok ikke rugbrød folk er blevet overvægtige af in the first place :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes man hører mange overvægtige sige ting som "En banan feder lige så meget som 100 gram rugbrød" Etc.. men der er nok ikke rugbrød folk er blevet overvægtige af in the first place :smile:

Mja det skal nu nok passe at der er nogenlunde samme energimængde i en (stor) banen som i ca. 100 gram rugbrød (2 skiver), men jeg gad nok også godt se nogen spise sig tykke og fede på en kost baseret på rugbrød og banan :)

Link to comment
Share on other sites

enig - det er nok ikke rugbrødet der er skurken - men hvad nu hvis man blot skal tabe sig 2-3 kg? Så kan det måske være frugten der er skurken ?

Det vil jo altid komme an på hvor meget man spise, et par stykker gør intet men, hvis man spiser 2 kg appelsiner om dagen vil det gøre en forskeld.

Link to comment
Share on other sites

tja, det kan det vel godt hvis man spiser 4 æbler om dagen samt en klase vindruer.

men når man skal tabe sig skal man jo tilpasse sit indtag til det man også forbrænder. så man kan skære lidt mad væk, dyrke mere motion eller finde en mellemvej der passer til een.

Link to comment
Share on other sites

Fordi man altid har hørt at frugt er sundt, og at man bør spise seks stk om dagen, hænger vel også sammen med at det ofte vil træde ind som en erstatning i stedet for andet usundt snack, der indeholder for mange kalorier, når man er lækker sulten!?

Så når man i stedet snupper et stykke af det famøse frugt frem for alt muligt andet junk, når man står og leder efter noget lækkert i køkkenet, kan det vel kun betragtes som en forbedrende ting i ens vægttab?!

Link to comment
Share on other sites

Fordi man altid har hørt at frugt er sundt, og at man bør spise seks stk om dagen, hænger vel også sammen med at det ofte vil træde ind som en erstatning i stedet for andet usundt snack, der indeholder for mange kalorier, når man er lækker sulten!?

Så når man i stedet snupper et stykke af det famøse frugt frem for alt muligt andet junk, når man står og leder efter noget lækkert i køkkenet, kan det vel kun betragtes som en forbedrende ting i ens vægttab?!

6 om dagen er inkl grønsager. Dvs. 300gram frugt, og 300gram grønsager.

Link to comment
Share on other sites

Nej, nu må fandeme styre jer! :blink:

Helt ærlig... føj en latterlig samtale/diskussion! Her er det ultimative svar; frugt er godt og skal ædes hele livet! Om man så skal holde vægten, tage på eller tabe sig.. Self. mængde mæssigt - alt med måde! SLUT!

Link to comment
Share on other sites

Nej, nu må fandeme styre jer! :blink:

Helt ærlig... føj en latterlig samtale/diskussion! Her er det ultimative svar; frugt er godt og skal ædes hele livet! Om man så skal holde vægten, tage på eller tabe sig.. Self. mængde mæssigt - alt med måde! SLUT!

I quite agree :tongue: - og hvis man endeligt HAR fået frugtsukkerparnoia kan man jo gå ind på een disse hersens kalorietabeller

og se hvor meget "kul" de forskellige frugter holder.

Tutti frutti

Phallas Athene

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

tilslutter mig at man godt kan spise frugt under kur,men har oplevet at hvis jeg spiser især æbler bliver jeg meget sulten kort tid efter.. dette gør at det bliver sværere at overholde en diæt.Kender flere der har samme problem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share