Weightlifting from the fiery pits of HELL!


Mads Thøgersø
 Share

Recommended Posts

  • Replies 234
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I dag skulle jeg træne, bum bum, jeg tænkte; bare noget stille og roligt, for at hygge lidt om kroppen...

Meeen jeg er jo ikke stille og rolig, jeg er BOOOM og KAPAUW!

Råtræk fra hofte:

3x40kg

3x40kg

3x40kg

Træk fra midt lår:

2x50kg

2x50kg

2x60kg

2x70kg

1x75kg

Det er satme længe siden jeg har lavet denne smukke øvelse :wink:

Vend fra midt lår:

2x50kg

2x50kg

2x70kg

2x80kg

2x90kg

2x90kg

2x90kg

Føj det var majet hårdt, men dygtigt, det skal nok gøre mig crazy-hurtig under stangen!

Push-pres med trækfat (meget meget bredt)

3x50kg

3x50kg

3x70kg

3x75kg

3x80kg

3x83kg (83 er min kropsvægt, så det er rigtig flot!)

2x85kg - Pyh så blev den tung!

Ben bag:

5x90kg

5x90kg

5x90kg

5x90kg

5x90kg

Derefter udstrækning, det var en flot omgang, var der flere der bemærkede, og kommenterede! :w00t:

Blanco: Jeg ser om jeg ikke kan lokke dem til noget med mig, rapsolie og et kamera :smile:

Søren Woldsom: Jeg lover, at til næste stæve, har jeg et par smarte VL-sokker istedet for tape!

Link to comment
Share on other sites

Skrapt stævne der! Tillykke. Shit du har bredt fat til træk - det vil ikke være mærkeligt, hvis du har svært ved opadstöd med de lange arme...

Tak tak :smile:

Ja, mine arme er voldsomt lange, faktisk holder jeg så bredt i træk, at min lillefinger ofte ikke holder om selve stangen.

Det giver ikke så slemme bivirkninger i opadstødet, udover at jeg skal langt ned for at komme under stangen :wink:

Nu skal der bare arbejdes hen mod Aalbrog Cup 2009, som bliver det næste jeg stiller op til.

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag var lidt noget fis. Jeg måtte træne tidligere end jeg plejer, da konen skal bruge bilen her til aften, nå, men da det er ungdoms/junior træning der står på programmet mellem 1600 og 1730 om tirsdagen, så var der jo skide mange idioter.

Der var ikke plads nogen steder, så måtte klemme mig ind på et plateau.

Træk:

3x40kg

3x40kg

2x50kg

2x60kg

2x70kg

Så kiksee jeg en på 75kg, til dels fordi jeg er totalt smadret i dag, til dels fordi folk bare vader ind foran, fuck it sagde jeg, så gad jeg sgu ikke lave mere træk.

Opadstød, knik:

3x50kg

3x50kg

2x60kg

2x70kg

2x80kg

2x90kg

Så gik jeg over til normalt opadstød:

1x100kg

1x105kg

1x105kg

1x105kg

1x105kg

Der var nogle få mis imellem, den ene fordi en eller anden lorteunge vadede lige ind foran mig, en anden fordi gulvet var glat så jeg gled.

Til sidst kørte jeg bare lidt nakke med.

6x90kg

6x90kg

6x90kg

6x90kg

Så havde jeg ikke tid til mere, så jeg strakte ud.

Jeg tror jeg holder fri imorgen, for jeg er stadig smadret i kroppen efter stævnet i lørdags, og træningen igår, så en dag på sofaen vil nok hjælpe lidt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kan i huske forleden dag, venner? Da jeg ikke kunne trække 75 en eneste gang pga. min ryg var træt?

Well i dag rettede jeg op på dette frygtlige uheld!

Træk:

2x40kg

2x40kg

2x50kg

2x50kg

2x60kg

2x60kg

2x70kg

2x70kg

2x75kg

2x75kg

2x77kg PR på 2'er

2x77kg

1x80kg - Ville prøve en 2'er, og det var sgu tæt på!

Det var satme noget af en omgang hva!? :devil:

Nu venner, vil jeg løfte sløret for noget fantastisk, jeg, Mads Thøgersø har opfundet en ny øvelse!!! OMG! Eller, jeg har aldrig set øvelsen udført før, så jeg går ud fra et af følgende scenarier:

1: Øvelsen sucks, og andre bruger den derfor ikke

2: Jeg er et phreaking geni, og har fundet på en ny, super brugbar øvelse!

Vil i se den?

"JAAAA VI VIIIIL"

Ok, her kommer den, venner:

Idéen er: Stangen ligger død på standerne, i en højde der passer med, at når man er under den, passer det med den dybde man ville gå ned i, lige før man skyder stangen afsted i et opadstød. Stangen ligger helt død, og det er derfor kun de opadgående del af opadstødet man kan lave, dette vil ifølge min idé, give en god eksplosivitet, som vil kunne overføres til opadstød!

Da jeg ikke er stødt på øvelsen før, kalder jeg den Teh Mads-press :laugh:

Nå, men jeg kørte den således i dag: hvert set: 2 pres + 1 stød:

2+1x60kg

2+1x60kg

2+1x65kg

2+1x70kg

2+1x70kg

God øvelse, jeg tror bestemt den er noget værd!

Stødhiv:

2x70kg

2x90kg

2x120kg

2x120kg

2x120kg

2x120kg

2x120kg

Ben bag:

2x90kg

2x105kg

2x105kg

2x105kg

2x105kg

2x105kg

dejlig træning, det var det nemlig :smile: Kommenter gerne min nye øvelse, venner!

Link to comment
Share on other sites

Ved i hvad venner? Vi mangler noget motivation, noget motivation til store ben, og hvem vil være bedre til at give dette, end selveste Benjamin Hennequin, manden hvis ben vi alle beundrer!

hennequin.jpg

Han er et forbillede for os alle!

Sikke et fint billede :smile:

Link to comment
Share on other sites

Heeeej børn! Har i sovet godt?

Ved i hvad, jeg har holdt noget hemmeligt for jer de sidste par dage! Jeg er ved, at bygge en, selvfølgelig, fuldt funktionsdygtig rumfærge ude i skuret! Det er selvfølgeligt LIDT kostbart, så hvis nogen af jer ligger inde med dele fra luftfartsindustrien, så smid lige en besked!

Jeg mangler også andre småting som startraketter osv. Men det kommer måske snart på plads! :smile:

Well, jeg tog en pause fra projektet, og hittede gym'en, som de siger over there.

Træk balance, med lille afsæt:

3x40kg

3x40kg

2x50kg

2x60kg

2x70kg

2x80kg

1x85kg

Det var sjovt, lol-lol, men kræver sgu at man spænder igennem!

Vend:

2x60kg

2x60kg

2x70kg

2x80kg

2x90kg

2x100kg

1x105kg

1x100kg

Jeg er ikke så stærk i vendet som jeg gerne ville være, men egentlig kørte de ok i dag, da jeg holdt spændet i ryggen under alle sammen, hvilket jeg har været PÆNT dårlig til før i tiden!

Ben bag:

3x60kg

3x80kg

5x90kg

5x90kg

5x90kg

5x90kg

5x90kg

Pull-ups, bred overhånd:

5xBW

4xBW

3xBW

One arm DB-press:

5x20kg

5x25kg

5x25kg

5x25kg

derefter udstrækning, der nærmest tangerede det homoseksuelle! :cool:

Under hele den første halvdel af min træning lå to gutter og rodede rundt på gulvet med hinanden, de troede at det var brydning, jeg SÅ at det var jordens længste forspil, jeg forelagde dem dette, hvilket fik dem til at stoppe, gay!

Link to comment
Share on other sites

TJR: Det er god stil at juble over sine løft :cool:

Nå, jeg smuttede ned og trænede i dag, mest for ikke at kede mig!

Jeg besluttede at køre noget bænk, hvilket er MEEEEGET lang tid siden, tror faktisk ikke jeg sådan rigtig har bænket i 1½ år snart.

Bænk:

5x40kg

5x60kg

5x70kg

1x80kg

1x85kg

1x90kg

5x60kg

5x60kg

5x60kg

Fy for satan hvor jeg hader den øvelse! Jeg skulle bare lige mindes om det :smile:

Men det var da meget sjovt at bænke 5kg fra min alltime pr, uden at have trænet en skid i den retning.

Yates rows:

10x60kg

10x70kg

10x70kg

10x70kg

10x70kg

Hyper extensions, med 10kg på nakken:

10

10

10

10

Mavse:

10

10

10

Så gad jeg ikke mere, og kunne heller ikke finde på mere at lave, så jeg lavede en dejlig udstrækning, ahh :wub:

Føj, skal til barnedåb imorgen, gider ikke, ville hellere ud og sejle, men sådan bliver det jo nok ikke :dry:

Link to comment
Share on other sites

Så! igår var jeg på Als, da min kone skulle til fagprøve, så jeg måtte finde ud af noget træning dernede.

Jeg skulle køre ben, det var dog ikke nemt, da det eneste stativ de havde var et bænkstativ, så der var lidt langt ned efter stangen, men det gik!

Ben:

5x96kg

5x96kg

5x96kg

5x96kg

5x96kg

Pull-ups:

3xBW

3xBW

5xBW

3xBW

One arm DB-press:

5x25kg

5x25kg

5x25kg

5x25kg

Så gad jeg ikke det mere!

Link to comment
Share on other sites

I dag lå træning lidt skidt, nemlig efter en trættende køretur fra Als, men trænes skal der jo, det bliver ikke i denne log at i kommer til at at læse noget med at springe træningen over!

Der var sindsygt mange mennesker til træning, og der var ulækkert varmt!

Træk:

2x40kg

2x40kg

2x50kg

2x50kg

2x60kg

2x60kg

2x70kg

2x70kg

2x75kg

1x75kg 2'eren røg bagover, så der var fint nok hiv i, jeg var bare for udmattet til at spænde imod!

Mads-opadstød :laugh: :

3x50kg

3x50kg

2x60kg

2x70kg

2x75kg

2x75kg

2x75kg

Hårdt, men dejligt, og smukt, selvfølgelig!

Hyper-extensions:

8xBW+20kg stang

8xBW+20kg stang

8xBW+20kg stang

8xBW+20kg stang

Flot Mads, meget flot :smile:

Mavse:

12xBW

12xBW

12xBW

12xBW

Så var der sgu bare ikke mere energi, imorgen og overmorgen regner jeg med at gå ekstra til stålet!!! Imorgen med min hade-øvelse, 2 vend + 1 opadstød :crazy:

Og i overmorgen, nogle 3'ere i træk! :wub:

Link to comment
Share on other sites

Ohøj!

Træning i dag var sgu ok, jeg var dog totalt slatten, og det satte da også sit præg på træningen, men ikke slemt, det er det aldrig jo!

Råtræk fra hofte, bolt:

3x20kg

3x20kg

3x40kg

3x40kg

3x40kg

3x40kg

God øvelse, der tvinger en til at komme hurtigt under stangen! :smile:

Så kom hade øvelsen, 2 vend + 1 opadstød:

2+1x50kg

2+1x50kg

2+1x70kg

2+1x70kg

2+1x80kg

2+1x85kg

2+1x90kg

2+1x95kg

2+1x100kg PR! Jeg har prøvet den en del gange før, men opadstødet er aldrig lykkedes!

Opadstød stander:

2x90kg

2x95kg

1x100kg De sad ok, men der kom ikke flere op på 100kg, benene forsvandt simpelthen bare under mig, pga. jeg var slatten i kroppen i dag.

3x90kg

3x90kg

3x90kg

3x90kg

De sad til gengæld alle sammen godt!

Ben bag:

3x50kg

3x50kg

3x70kg

3x90kg

2x110kg

2x110kg

2x110kg

2x110kg

2x110kg

Så ok jeg var ikke på toppen styrkemæssigt, men træningen var dejlig alligevel!

Og så ser det forresten ud til at jeg endelig har fået et job, skal starte på tirsdag, wee! :smile: Det er hos en autoforhandler, så det er jo lige mig!

Link to comment
Share on other sites

Hej fans!

Der bliver desværre ingen træning i dag, da min kone skal til KBH, og derfor skal bruge bilen, det er jo lidt noget øv, men venner, vi skal se tingene fra den lyse side! Dette giver mig mulighed for at restituere en HEL dag = epic mofo træning imorgen, jeg forudser at den kommer til at ligne dette:

Træk, sæt med 3'ere, så tungt som jeg kan.

Trækhiv, omkring de 90-95kg.

Stød fra stander, nok også 3'ere her.

Ben bag, 5x5 95kg.

Hyperextensions og mavse!

Det er jo så kun 4. træning i denne uge, ville gerne op på 5 om ugen, men det lader sig ikke gøre i denne, da jeg skal til noget ung leder netværk kursus halløj i weekenden, det bliver nok rigtig hyggeligt, med mennesker der dyrker fuldstændigt hul i hovedet sportsgrene (ting med bolde, vand og sværd) heldigvis skal der også en anden mand (læs: vægtløfter) med, nemlig Mikkel Andersen, han er awesome og strong, så det skal nok gå!

Link to comment
Share on other sites

Hej Mads, meget awesome træninger du faar fyret af. Jeg har et bud paa et navn til din övelse der; hvad med opMadsStöd? Du bestemmer selvfölgelig.

Forresten - hvor gammel er saadan en vægtlöfter som dig. Og tillykke med det nye job - bare det ikke gaar ud over træningen...

Mvh Jeff

Link to comment
Share on other sites

Hej Mads, meget awesome træninger du faar fyret af. Jeg har et bud paa et navn til din övelse der; hvad med opMadsStöd? Du bestemmer selvfölgelig.

Forresten - hvor gammel er saadan en vægtlöfter som dig. Og tillykke med det nye job - bare det ikke gaar ud over træningen...

Mvh Jeff

Hey Jeff, jeg er 25, og har løftet i 1½år, så jeg er startet ALT for sent, men fuck det, så må jeg bare give den det mere gas :smile:

Og mit job kommer aldrig til at gå udover træningen, det ville jeg ikke tillade!

Link to comment
Share on other sites

BOOOOM!!!

Jeg lovede jer en fandens træning, og det blev det!

Træk:

3x40kg

3x40kg

3x50kg

3x50kg

3x60kg

3x65kg

3x70kg

3x75kg PR!

2x75kg - Den 3. var SÅ tæt på at være der, men da jeg var ved at komme op med den, gav min ene arm efter.

God gang træk, jeg gav den alt hvad jeg havde, og lidt til!

Trækhiv:

3x70kg

3x90kg

3x90kg

3x90kg

3x90kg

God gang hiv, hvor jeg virkelig fik stangen højt op, og holdt et ok spænd i ryggen :smile:

Opadstød fra nakke:

3x50kg

3x50kg

3x70kg

3x70kg

3x80kg

3x90kg

3x100kg

1x105kg

1x111kg PR!

0x115kg

0x115kg

1x115kg PR! BOOOM!!!

Det var en GOD omgang, selv om det er længe siden jeg har stødt fra nakken.

Ben bag:

3x50kg

3x50kg

3x70kg

5x95kg

5x95kg

5x95kg

5x95kg

5x95kg

Kørte ok, men kunne godt mærke at jeg var ved at være ristet :w00t:

Hypers:

10xBW+20kg

10xBW+20kg

10xBW+20kg

SS'et med

Mavse:

12xBW

12xBW

12xBW

Så udstrækning, dejlig træning, rigtig dejlig faktisk, blev i så godt humør :wink:

I dag, der skete der noget venner, jeg sad her, ved computeren og hang, da telefonen ringede, det var en person der i store vendinger gjorde mig opmærksom på, at hvis jeg nogensinde satte en fod i Jylland, så ville han henrette mig.

Jeg svarer så at det ikke passer mig så godt, da jeg skal til jylland i weekenden.

Personen svarer så at jeg skal ihvertfald aldrig sætte min fod i Aarhus, så vil han henrette mig.

Jeg siger at det er jeg da ked af, og spørger selvfølgelig hvorfor denne pludselige fjendske stemning, og hvem personen egentlig er!?

Så lagde han på! Det er da fandens som de er ugæstfrie i Jylland...

Nå, men der gik sgu ikke mere end 5 minutter, så ringede telefonen igen! Denne gang var det en person fra Holbæk, han ville ikke slå mig ihjel, han ville bare have penge, fordi jeg havde truet den første der ringede, ved at sige at jeg skulle til Jylland i weekenden åbenbart. Han gjorde mig desuden opmærksom på at han kunne taekwondo!

Nå, men jeg prøver selvfølgelig at spørge ind til hvad denne vrede, nu fra både Sjælland og Jylland skyldes, og svaret er jo ret logisk, og jeg kan da godt se, at det er min skyld!

De er simpelthen begge i familie med en dame som min far (dybt alkoholiseret bozo) har datet, og før dette yndige par slog op, lånte min far 500kr af hende.

Hvilket åbenbart, i visse dele af Aarhus er en valid grund for at ville skaffe mig af vejen!

Nå, men i løbet af denne samtale løb min "dummebøde" op på ~15.000,-

Det bliver bankdamen nok ikke glad for!

Så venner, hvis ikke jeg opdaterer min log i løbet af næste uge, så meld mig lige savnet :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Hephey!

Føj for en træning i dag, jeg var smadret og træt, men jeg prøvede alligevel at gå til den, faktisk så hårdt, at jeg kom galt afsted under et træk fordi jeg var udmattet i armene!

Træk:

3x40kg

3x40kg

3x50kg

3x50kg

3x60kg

3x70kg

1x75kg

1x70kg

1x75kg

1x78kg

Prøvede også 80, men der var ikke til mere!

Næste gang jeg kører en ordentlig gang træk (torsdag nok) vil jeg forsøge at komme op på 3x3 med 70kg!

Vend + vend fra dyb hæng + pushpress:

1+1+3x40kg

1+1+3x50kg

1+1+3x60kg

1+1+3x70kg

1+1+3x75kg

1+1+2x80kg

1+1+0x85kg

Ben bag:

5x60kg

5x80kg

5x100kg

5x100kg

5x100kg

5x100kg

5x100kg

Hyper-extensions:

10xBW+20kg

10xBW+20kg

10xBW+20kg

SS'et med

Mavse:

20xBW

20xBW

20xBW

Det var en hård træning, dejligt, træk kunne have kørt bedre, men det er 3 dage (alt for lang tid) siden jeg sidst trænede, målet er at der max må gå 2 dage imellem træninger! :smile:

I dag havde jeg første dag på mit nye job, jeg brugte 6 timer på at klippe en hæk, så var godt kvæstet i kroppen, hvilket nok også har bidraget til min ikke optimale træk-træning i dag :blush:

Derudover klargjorde jeg også en Zafira, sikke dygtig jeg er!!!

Link to comment
Share on other sites

Hej venner! Dejlig træning i dag, lad mig lige sige det med det samme! :smile:

Råtræk - hofte:

3x40kg

3x40kg

3x50kg

3x50kg

3x50kg

De var rare!

Trækbalance:

3x50kg

3x60kg

3x60kg

3x60kg

Stødhiv:

3x60kg

3x100kg

3x120kg

3x120kg

3x120kg

3x120kg

De var rigtig fine i dag :wink:

Opadstød:

3x40kg

3x60kg

3x80kg

3x90kg

3x95kg

3x95kg

3x95kg

De var lidt hårde, men ok venner, det ER jo også mange kilo!

Mavse:

12xBW

12xBW

12xBW

Det var en god omgang, hård, men retfærdig!

I dag, på mit nye arbejde har jeg kørt en tur en i en Corsa 1.7CDTI, klargjort en Astra Stationcar 1.6 Turbo, og vasket 9 biler, dygtigt!

Link to comment
Share on other sites

Har faktisk lige en loller til jer:

Var ude og lufte en bil, da den var flad for strøm, og skulle lade lidt, jeg smutter så ind forbi en tank, da brændstofniveauet er kritisk. Mens jeg holder der og fylder brændstof på kommer der en kvinde hen og spørger mig: "hvad betyder Insignia?" - Øhh, det er et symbol af en slags svarer jeg.

"Ved du ikke helt hvad det betyder, hvorfor står det så på din nummerplade?"

-Det er så fordi det var en Insignia jeg kørte i, og da den er udstillingsbil har den nogle hvide skilte der skal ligne nummerplader, hvor der står INSIGNIA :laugh:

Undrede mig godt over at hun bare kom hen og uden vidre begyndte at knævre op om hvad det var for noget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share