Weightlifting from the fiery pits of HELL!


Mads Thøgersø
 Share

Recommended Posts

Tak Heffe, det går sgu også godt.

Jeg er jo lige nu igang med et program der ligger op til stævne, da formanden ikke har formået at svare på om jeg skal stille op til hold DM eller ej.

Maciej og jeg er blevet enige om at jeg bare træner som hvis jeg skal stille op, og så må vi jo se hvornår svaret kommer!

Nå der skal lidt pynt op, og hvem pynter mere end den bedste ever:

Dimas1.jpg

Edited by Mads Thøgersø
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 234
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mht til at træne stævneorienteret og lave nedtrapning, saa kan det kun være en god ting at have erfaring med. Hvad for en protokol körer du efter?

Kører efter noget polsk biks :)

Det går i grove træk ud på at lave mange tunge træk, stød og ben i ugerne op til stævnet, og så plejer jeg at lave startløft onsdag, let træning torsdag, dovne den fredag og stævne lørdag.

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg trænet, og været til bestyrelsesmøde, det var vildt hårdt!

Vi kan jo starte med træningen :4mewantfood:

Træk - en masse op til:

2x70kg

2x70kg

2x70kg

1x75kg

1x75kg (var nem, faktisk så nem at den sneg sig bagover)

Stød (2 vend + 1 stød)

1x90kg

1x95kg

1x95kg

Opadstød fra stander:

2x95kg

2x100kg

2x100kg

1x100kg

1x100kg

Ben for:

2x105kg

2x105kg

2x105kg

1x115kg

1x115kg

Det var en god træning, men hold kæft hvor det tager hårdt på mig at lave 2 vend + 1 opadstød!

Vægten efter træning sagde 84.0kg rent, under træning indtog jeg en god mængde væske og skolekridt :smile:

Bestyrelsesmødet var laaangt, 3 timer, men vi var dygtige!

Der er træning igen imorgen, kan dog ikke huske hvad det er jeg skal lave :blush:

Link to comment
Share on other sites

Mjello fviends!

I dag trænede jeg med min ven Maciej, vi var begge dygtige i dag!

Træk - tre gentagelser i hvert sæt, 1 fra gulv, og 2 fra hæng under knæ

3x60kg

3x60kg

3x65kg

3x65kg

Frivend + pushpress, 1 vend, 3 opadstød i hvert sæt

3x70kg

3x70kg

3x75kg

3x75kg

3x75kg

3x75kg

Trækhiv:

2x85kg

2x85kg

2x85kg

2x85kg

Ben bag:

2x100kg

2x110kg

2x120kg

2x125kg

1x130kg (missede en)

Derefter udstrækning og en masse snak!

Maciej havde i sjov sagt til friend Laura, at hvis hun kom forbi ville han squatte 2x220kg, hun havde ikke helt forstået at det var en joke, så de måtte indgå et kompromis hvor han lavede 2x210, 1x220, 2x210, 2x210, 2x210, det var ok!

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg sat et telt op, og trænet :smile:

Vi startede med at sætte telt op, bagefter gik jeg ned og trænede :superman:

Nicolai var til træning, så der var lidt at konkurrere imod i træk.

Træk:

2x70kg

2x70kg

2x72kg

1x75kg

1x77kg

Stød - 2 vend med et opadstød

1x85kg

1x90kg

1x95kg

1x100kg Opadstødet missede, men vendene var der

Opadstød:

1x100kg

2x90kg

2x95kg

2x100kg

Det kunne jeg have gjort bedre, var bare lidt kvæstet :blush:

Ben for:

2x90kg

2x100kg

2x110kg

2x110kg

2x110kg

1x115kg

1x117kg PR! Wauw gå da bagover en PR!

Da jeg var færdig med træning, dukkede min ven Flittner op, det var rart at seham igen, han er en friend nemlig!

Han vejede sig i dag, og så måtte jeg jo også hellere, vægten sagde 83.4kg, det er ok, havde ikke fået de store mængder mad i dag!

Link to comment
Share on other sites

Hey, i dag skulle træning gå lidt faaast, da vi var ved at stille op til Steffen Brandt og Tina Dicow koncert, og træning kunne lige klemmes ind, den så således ud:

Vend - 1 fra gulv, 1 fra hæng over knæ, ialt 2 per sæt:

2x80kg

2x80kg

2x90kg

2x90kg

2x90kg

1 frivend + 2 pushpress, det er bare pushpress der bliver skrevet på:

2x60kg

2x70kg

2x80kg

2x80kg

1x80kg

Stødhiv:

2x120kg

2x120kg

2x120kg

2x120kg

Ben bag:

4x80kg

2x100kg

2x110kg

2x120kg

2x120kg

2x120kg

2x120kg

2x120kg

Bagefter en smule udstrækning :crazy:

Det var faktisk en god træning.

Imorgen skal konens søster konfirmeres, jeg regner med at jeg lige kan klemme træning ind mellem kirke og fest!

Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte da helt at logse træningen fra igår! Jeg skulle løfte mofo tungt, for at finde ud af om det var mig eller glas-kris der skulle løfte til hold DM.

Træk:

2x40kg

2x50kg

2x60kg

1x70kg

1x77kg

1x82kg PR! Numseligt!

Det var dejligt :smile:

Stød:

2x50kg

2x50kg

2x70kg

1x80kg

1x90kg Her måtte jeg skifte plateau fordi en eller anden idiot havde hældt vand ud over det jeg stod på = MEGET glat!

1x97kg

1x102kg

De 102kg var nemme, så jeg prøvede 107kg, jeg fik dem vendt, så det var da en PR i vend! Jeg fik dem ikke stødt, da grebet gled lidt i den ene side.

Ben bag:

2x90kg

2x100kg

2x110kg

2x120kg

Nå men alt endte med at jeg skal løfte med på holdet, så må vi se hvad vi kan drive det til på lørdag! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Ohøj Hr. bæver, hvordan holder du dine tænder så hvide?

Træning i dag var stille og rolig, meget stille og meget rolig faktisk :smile:

Råtræk:

2x40kg

2x40kg

2x40kg

2x40kg

2x50kg

2x50kg

2x50kg

2x50kg

Trækhiv:

2x70kg

2x70kg

2x70kg

2x70kg

2x70kg

Ben bag:

2x100kg

2x100kg

2x100kg

2x100kg

2x100kg

Det var det, imorgen skal jeg lave startvægt til på lørdag, regner med at starte på 77 i træk og 100 i stød, ryggen har dog drillet lidt, men håber at den er frisk til imorgen (og lørdag) :smile:

Jeg har strukket en masse ud i dag, og knækket og brækket ryggen på alle leder og kanter, og så skal jeg lige have masseret lænden i aften, så er den i vinkel!

Vi ses i min log imorgen, hvor i vil lære om jeg har lavet mine startvægte eller ej!

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med pb i træk, det er dælme snart tid til den store mærkedag; kropsvægt! :wub:

Det er sgu gode fremskridt du har lavet, er du bindegal. Hvor höj er du forresten og hvor tror du, at du hörer hjemme kropsvægtsmæssigt?

Det er meget tæt på den store mærkedag, hvor jeg trækker kropsvægt, den har jeg sgu også ventet på længe :w00t:

Jeg er 183cm høj, og har tynde led osv, så jeg regner med at jeg hører hjemme omkring 92-94kg, så der er et godt stykke endnu :laugh:

Mange tak for de pæne ord :wub:

Link to comment
Share on other sites

PHEW! Føj for satan, AD, BVADR! Jeg har været ulækker venner!!!

Min vense-ven Joe ringede og sagde at jeg skulle med ham til Kalundborg og hente en gearkasse, så det måtte vi jo gøre, til gengæld ville han give mad!

Det med maden mundede ud i at jeg åd ~450 gram kød :4mewantfood:

Bagefter stod den på dagens træning, træning lige efter MEGET mad = dårlig idé, jeg var svimmel, tør i munden, og tyk!

Men fuck nu det, jeg skulle jo lave startvægte til stævnet på lørdag!

Jeg kørte op til de 77kg i træk som jeg nu skal starte på, men for hyggen prøvede jeg lige 80, de sad også lige i skabet!

I stød kørte jeg op til de 100kg som jeg skal starte på, de var ok, men jeg kunne dog godt mærke at maven var alt for stoppet!

Bagefter kørte jeg bare 3 set af 2x100 i ben foran!

Så lørdag starter jeg på 77 og 100, og regner med at veje ind på ~83.5kg

Da jeg lavede træk stod der to gutter og legede med en yoga-aerobic-lorte-bold, jeg spurgte om ikke de ville være flinke at stoppe, det ville den ene, men den anden mente ikke at det var nødvendigt, jeg spurgte så igen, hvortil han spørger om det da er mig der bestemmer!? :blink:

Jeg prøver at forklare ham at det er en VL klub, og at VL derfor kommer før ting som hvem kan sparke mest til en lorte-bold! Så blev han tøsefornærmet og brokkede sig, boz! (Han stoppede dog).

Link to comment
Share on other sites

PUHA venner!

I dag var der DM-Hold, ok sagt med det samme, det gik SLET ikke som håbet, vores to bedste løftere måtte haste til noget familie i Polen, så de løftede ikke med, så placeringen der var ikke videre god.

Meeen, for mig som person gik det flot!

Jeg var ellers pisse træt pga for lidt søvn, og havde ondt i hovedet, men da jeg gik igang med opvarmningen, gik det faktisk ok, så det blev til gølgende i træk:

77kg - Godkendt 3-0

81kg - Godkendt 3-0 Stævne PR

83kg - Godkendt 3-0 Stævne og alltime PR

Så over til stød, jeg begyndte at varme op, og følte bare at det var tungt, 80kg havde taget livet af mig, 90kg ligeså! Nå, men fuck it, afsted til plateauet!

100kg - Godkendt 3-0

104kg - Godkendt 3-0

107kg - Godkendt 3-0 Stævne og alltime PR!

Tokamp: 190kg! Boom! Det gav 228.56 point! PR!!!1

Og og og, Min gode gode internet ven Søren W kom og så mig løfte! Han er en god friend! Moos, gjorde ligeså, han var helt lamslået af min styrke! Han betegnede min styrke som vulgær og umenneskelig! :superman:

Edited by Mads Thøgersø
Link to comment
Share on other sites

Det eneste, der er vulgært og umenneskeligt, er din lugt :tongue:

Hyggeligt at hilse på. Flot løftet. Det var en ganske sjov oplevelse, sådan at fraternisere med "fjenden", som de gamle havde sagt. Det var sjovt at sidde og sammenligne ligheder og forskelle til styrkeløft. Det var vidst lidt svært for mig at bedømme graden af lee'hee', men jeg var vildt imponeret over hvor solid teknik der blev udvist af stort set alle (Altså, bedømt ud fra den begrænsede viden jeg har)

Det var forøvrigt rart at se at der i det mindste var én af jer, der viste lidt glæde over at få PR med :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det eneste, der er vulgært og umenneskeligt, er din lugt :tongue:

Hyggeligt at hilse på. Flot løftet. Det var en ganske sjov oplevelse, sådan at fraternisere med "fjenden", som de gamle havde sagt. Det var sjovt at sidde og sammenligne ligheder og forskelle til styrkeløft. Det var vidst lidt svært for mig at bedømme graden af lee'hee', men jeg var vildt imponeret over hvor solid teknik der blev udvist af stort set alle (Altså, bedømt ud fra den begrænsede viden jeg har)

Det var forøvrigt rart at se at der i det mindste var én af jer, der viste lidt glæde over at få PR med :smile:

Hey Moos! Det var fedt i kiggede forbi! Der blev generelt udvist pæn teknik, surt min team-mate Maciej ikke var der idag, så skulle i have set solide løft :wub:

Nu når i har været cool og kigge forbi, må jeg jo se at slå forbi et SL stævne snart!

(PS; SL burde træne VL!)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share