Weightlifting from the fiery pits of HELL!


Mads Thøgersø
 Share

Recommended Posts

Hep!

I dag startede vi træningen på den lokale café, det var godt med bøf i min mave :4mewantfood:

Første rigtige øvelse var ben, eksplosive, det blev til 1x3 100kg, og 7x3 105kg, jeg har stadig en smuuule dødpunkt i midten, men ikke noget vildt, sluttede af med 1x1 125kg, bare for at mærke den...

Derefter kørte vi lidt forskellige ting, ikke noget stort.

Derudover tror jeg der er en lille drille-nerve der har sat sig i klemme i min lænd, det gør ondt... Bare lidt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 234
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Første rigtige øvelse var ben, eksplosive, det blev til 1x3 100kg, og 7x3 105kg, jeg har stadig en smuuule dødpunkt i midten, men ikke noget vildt, sluttede af med 1x1 125kg, bare for at mærke den...

Dr. Dan John siger du skal squatte fra bukke, lige under dit døde punkt, så blir' du stærk.

Link to comment
Share on other sites

OMG!

Vi har trænet hårdt i dag! Men det er jo sådan vi kan lide det!!! :wub:

I dag, der skulle vi køre træk fra over knæ, eller det besluttede jeg os for!

Det gik faktisk fint, og mine træk var ok flotte, med god fart på, jeg kørte op til en 3'er på 65kg, den var nem og flot...

Efter vi havde klappet os selv på skulderen og lavet zabawny (sjov på polsk) så sagde vi til hinanden, at vi ville lave opadstød fra nakke, det er sjovt at lave den, fordi det er anderledes, lol.

Det føltes liiidt tungt i dag, men jeg fik da klemt en enkelt på 110kg af, den var ok nem, men 115kg var der desværre ikke til i dag, da jeg i første forsøg gled med den ene fod, og i andet forsøg troede jeg ikke på den...

Men Joe fik sgu 115kg i dag!!! :devil:

Efter opadstød, som Maciej kørte med på, lavede vi supportøvelser, i dag i form af dips, og DB press...

PS: Vi varmede op med lidt trækbalance!

Fredag d.3. tager vi til Laalborg, det er snart, og det blive hysterisk morsomt! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hello znajomych!

Hvad kan jeg sige, der var Tsunami i klubben i dag! :crazy:

Vi red med på bølgerne under squat, tre bølger red vi på:

1. bølge:

7x100kg

5x105kg

3x110kg

2. bølge:

7x105kg

5x110kg

3x115kg

3. bølge:

7x110kg

5x115kg

3x120kg

Efter dette var jeg helt rundt på gulvet :clown2:

Da vi havde fået skovlet det værste vand væk fra platformen lavede vi SG deadlift:

5 sæt med nogle gentagelser, bare på 85kg

Næste ting blev til BB rows, jeg lavede stønnelyde medens jeg rowede, nice!!! :boobs:

Derefter lavede vi noget andet, og sagde hej!

Hej, tænker i, hvorfor dog det? Jo, ser i, der var generalforsamling i klubben i dag, og i forbindelse med dette valgfartede folket til! Hyggeligt!!!

Link to comment
Share on other sites

Hello friends!

Desværre er jeg syg i disse dage, jeg har imunforsvar som en nyfødt kalv.

Så jeg har valgt at skippe træningen i dag, så næste træning bliver søndag, og den er lidt sjov, for der er min træning henlagt til at skulle foregå her: www.sportsmessen.dk Det skal nok blive fun, regner bare med at lave noget træk og stød træning :smile:

Og så må jeg se at blive rask, for i næste weekend skal jeg jo til Laalborg, og ugen efter skal vi til POLSKA, WEEEEE!!!

Forresten, i dag prøvede jeg noget jeg aldrig i hele mit liv har prøvet før! Jeg var i SOLARIE! Omg, hvad skal en i forvejen lækker chokolade-brun fyr dog der, tænker man! Men svaret er såre simpelt, jeg har til tider et rigtig skidt humør, og ved fra andre at det kan give lidt indre happyplace at få 24.000W lige i fjæset, det var faktisk rigtig rart! :w00t:

Så søndag, der møder i talstærkt op til sportsmessen, så giver jeg autografer!!!

Link to comment
Share on other sites

AAAAAAAAARGH!!! Har min bedsteste friend været i solarie!?! Det en skandale! Det er justitsmord! Mads, din mor ville vende sig i graven, hvis hun fik det at vide! Kan du fluks smutte ud, og vaske det solariesnask af dig! Ellers er det sidste gang vi har trænet sammen, det kan jeg godt fortælle dig, unge mand! :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

AAAAAAAAARGH!!! Har min bedsteste friend været i solarie!?! Det en skandale! Det er justitsmord! Mads, din mor ville vende sig i graven, hvis hun fik det at vide! Kan du fluks smutte ud, og vaske det solariesnask af dig! Ellers er det sidste gang vi har trænet sammen, det kan jeg godt fortælle dig, unge mand! :sneaky2:

Som lidt bonus-info kan jeg fortælle at jeg glemte at tage mine strømper af :laugh:

Lidt update på mine knæ; Ja de gør stadig lortepikkeondt, så planen er som følger:

-Ringe til lægen på mandag

-Få ham/hende/den/det til at kigge på dem

-Være mild mod dem i næste uge

-Gøre alt hvad jeg kan for at de overlever Polen-turen

-Genoptræning

Jeg er cirka 100% sikker på at det er springer-knæ, og jeg er rimlig sikker på at alt det hop jeg har lavet på det seneste er synderen, så det stopper jeg med, og ryger VL-øvelser (træk-varianter, stød, vend osv.) ned på rent teknisk niveau, squat og lignende vil der blive skruet ned for kg'ne.

Så vil jeg køre lidt på motionscyklen i klubben (lav modstand, langsomt tempo, sadlen højt) lave nogle langsomme gentagelser i bensparkmaskinen.

Overkroppen vil jeg selvfølgelig træne alt det jeg kan med forskellige row/dips/chins/press øvelser.

Alt dette hænger jo desværre ikke så godt sammen med at det gik knald-godt lige pt, men sådan er det jo nu engang, venner :wub:

Link to comment
Share on other sites

Yey!

Så var det idag at det var at der var motionsmesse, nemlig!

Og hvordan gik det så?

Det gik jo fint! Joe lavede 70 i træk.

Jeg selv tog det mere roligt, jeg lavede 75/100, og så lavede jeg også ballade :laugh: Balladen bestod i at jeg dødløftede 190kg! Og det er jo ny PR med 10kg!

Så klappede folk meget, der var dog ingen der turde få min autograf :dry:

Joachim B. Olsen var der også, og lad mig sige, han er en friend! Han er stærk, stor og hakket, lige som mig, jeres idol, Mads!

Link to comment
Share on other sites

Mjello!

Så fik vi trænet i dag, ikke ret meget, da vi skal være friske til Polen jo :smile:

Startede med at varme mine knæ godt op!

Træk: op til nogle 3'ere og 2'ere på 60kg, jeg var/er fuldstændig død i ryggen, nok efter dødløft :laugh:

Derefter military press, jeg er desværre ikke ret stærk i denne øvelse, kørte op til nogle 3'ere på 55kg.

Til sidst dips, tror jeg kørte 4x8 BW, bare nem nem.

Imorgen klokken 0900 skal jeg så op og have them ultra soundy sounds lige ind i knæern, så DET er jo godtnok venner!

Link to comment
Share on other sites

Hej...

I dag til træning kørte jeg nogle meget langsomme ben, tror jeg kørte op til 4x5 90kg, super slow ned, pause, super slow op.

Derudover kørte jeg lidt chins, yates-rows, og lidt bisps.

Jeg ved sgu ikke rigtig med det knæ der, jeg begynder at mistænke om det måske kan være fordi mit ene ben evt. er længere end det andet?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå!

Nå nå!

Så kunne det være at jeg skulle logse lidt om min tur til Polen! For det er jo det i alle sidder og venter på, right?

Vi kan jo starte fra starten! En tur til Polen er noget vi har snakket om i lange tider nede i klubben, det startede lidt i pjat, men vi fandt ud af, at det kunne det være fedt at gå amok i nogle dage.

Så turen endte med at være i påsken, 9 dage, hvoraf udrejse lå på den ene, og hjemrejse på den anden. Vi fik samlet et hold, men desværre måtte én melde fra pga. skadet knæ, dette betød at vi måtte erstatte ham med en flabet knægt!

Så vi endte ud med:

1 stk. VW Transporter TDI med automatgear

Frank P. (træner)

René (lav friend)

Nicolai (tynd friend)

Mads (Mig – friend)

Laura (pige, tvilling)

Sarah (anden pige, også tvilling)

Kasper (flabet knægt der lærte at holde kæft)

Maciej (friend, træner, polskfødt)

Anna (friendinde, træner, polskfødt)

Turen blev sat til at hedde:

Slagelse-Hillerød

Hillerød-Gedser

Gedser-Rostock

Rostock-Bydgoszcz

(Hjemturen i omvendt rækkefølge)

Under turen kørte jeg hård stil med store solbriller og badass-attitude

Polen09017.jpg

Nå, men selve køreturen var ikke videre spændende, jeg kunne ikke sove, så det blev til 12 timers kiggen på vej…

Klubben vi skulle træne hos, hedder Zawisza, og ligger i Bydgoszcz, den ligger i et såkaldt olympisk center, og faciliteterne var derfor i den gode ende.

Vi boede under hele turen på et sportshotel, spiste på en sportsrestaurant og trænede med sportsfolk, pænt sporty!

Fortsættes i næste indlæg…

Link to comment
Share on other sites

Selve træningen var lagt an på at vi kørte cirka samme system som dem vi trænede med i Bydgoszcz, og vores gennemsnitlige dag så cirka således ud:

06:30 - Stå op og i bad

07:40 - Jogge 800 meter, og lave diverse hop på trapper

08:10 - Morgenmad/afslapning

10:00 - Træning (2 timer)

13:30 - Frokost

16:00 - Træning (2 timer)

18:00 - Aftensmad

19:00 - EM fra Rumænien i tv

22:00 - I seng

Overblik over VL-salen:

Polen09081.jpg

Træning var ikke helt som herhjemme, for det første trænede deres ungdomsløftere i et tilstødende lokale, og var du ikke vægtløfter, så var du ikke at finde i træningslokalet!

Selve øvelses udvalget var lidt i stil med hvad vi kører hjemme, dog havde de stor vægt på træk/stødhiv, men til gengæld så jeg ikke én eneste lave dødløft, pushpress blev der også lavet en del af, både almindelig og snatchgrip, det kørte meget godt, og personligt fik jeg forbedret mit stødhiv, og specielt mit træk, hvor det da også blev til en PR, med et 80kg træk!

Vi trænede sammen med medlemmerne af klubben, hvilket vil sige at jeg et par dage kørte min træning med denne herre ved min side:

Polen09197.jpg

Det er Damian Wisniewski, han deltog ved EM i Rumænien, og det var da lidt sjovt at se ham i TV den ene dag, og træne med ham 3 dage senere.

Lidt stats på hvad jeg så ham lave under træning:

2 omgange 2 vend + 1 opadstød med 135kg

190kg ATG backsquat

120kg træk

Dette var med en kropsvægt på 61.5kg!

Fortsættes i næste indlæg...

Link to comment
Share on other sites

Udover Damian trænede vi sammen med at par andre hyggelige gutter, heriblandt Erik, en flink gut på 19 år, trak ~110kg og stødte ~130kg med en kropsvægt på 64kg.

Krszyztof, som folk der har været til CWC 2008/2009 nok kender bedre som en stor stærk mand, der har vundet CWC de sidste to år, han var for få år siden oppe og støde 210kg! Det er en lille slat mere end nogen danske har gjort til stævne.

Derudover var der en masse stærke folk, jeg kan desværre ikke huske navne på alle, men der var da nogle hårde gutter imellem, f.eks en der frontsquattede 215 i solidt tempo! En der lavede stødhiv på 250kg, i sæt! Og en tildligere polsk mester (Alec) der med en kropsvægt på omkring 63kg havde frontsquattet 200! Herlige folk at træne sammen med, de gav bestemt motivation!

Mig i gang med pushpress:

Polen09002.jpg

Under vores besøg blev der afholdt regionalt juniormesterskab i klubbens lokaler, og der var en smule flere kg på stangen end ved et dansk juniormesterskab, her er det Martin Kochanski, 18 år 118kg, med 195kg i stød:

Polen09189.jpg

Det var et fedt stævne, med mange gode løftere, blandt andet fik vores egne løftere, Laura, Sarah og Kasper (flabet knægt) lov til at stille op!

Maciej kører 3’ere i pushpres med 135kg:

Polen09196.jpg

Maciej er min stærkeste friend, og han har for få år tilbage været oppe på 207.5kg i stød, i 105kg klassen.

Nu ligger han i 94, og hans højeste inden for det sidste år hedder:

Træk: 148kg

Stød: 180kg

Han har ifølge ham selv aldrig løftet en stang med mere end 220kg fra gulvet, da dødløft ikke er en øvelse de bruger i træningen.

Nå, pjat var der også plads til, det skal der jo gerne være, så vi lavede alt lige fra at banke på folks døre og stikke af (ja, vi er barnligt), over højdespring, til vandkamp med lokale knejte!

Mig der unracker og smider 250kg (svarende til polsk rekord i stød i +105kg klassen):

Polen09086.jpg

Os der laver menneske-pyramide:

Polen09277.jpg

Fortsættes i næste indlæg…

Link to comment
Share on other sites

Der var også en indendørs atletikbane med diverse ting til leg og gøgl, og her brugte vi også et par timer, da det er en fed legeplads!

Maciej og Anna laver pjatprøv med højdespring:

Polen09237.jpg

Billede af mig, uden videre mening:

Polen09401.jpg

Gruppebillede:

Polen09365.jpg

Fra venstre øverste hjørne:

Standin for træneren frank (Standinen frontsquatter 215kg, så han er en god standin!)

Laura

Sarah

Erik

Kasper

Joe (nogle folk kalder ham René)

Sidende foran, fra venstre:

Maciej

Mads (mig)

Nicolai

Ligende foran:

Anna

Det var en nogenlunde udredning for turen, jeg har selvfølgelig flere historier om lumre polske hooligans med hang til at hade tyskere, buksevand af polske børn, og hvordan man tømmer en polsk slikautomat med under 100 kroner.

Link to comment
Share on other sites

Daws Mads - den ser sjov og interessant ud, turen. Kunne i tale engelsk med polakkerne, eller hvordan var det? Ja jeg vælter bare ind i loggen og spoerger loes! Mvh Jeff

Maciej og Anna, som er trænere/løftere i AK-Atlas, er fra Polen, og kender Krszyztof Fafara fra den klub vi besøgte, fra dengang de selv boede og løftede i Polen, nogle af de polske løftere kan engelsk, dog oftest de yngre pga. de ældre ofte har lært russisk i skolen istedet!

Så vi snakkede engelsk med dem der kunne, og ellers måtte Maciej og Anna oversætte, så det gik forholdsvis smertefrit :smile:

Dog var der små problemer, som f.eks at de polske ord for luder og opadstød åbenbart ligger MEGET tæt op ad hinanden :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nå, at jeg ikke opdaterer får det jo til at virke som om jeg ikke træner, og det er jo ikke sandt!

Hvad går jeg og laver?

JO, ser i, jeg stiller jo op til begyndermesterskabet på lørdag, begynder er man vidst de første 3 år man har licens, såfremt man ikke har fået medalje til et DM, Og da jeg jo kun har løftet 1 år og 4 måneder, og ikke har stillet op til DM, er jeg stadig begynder, hurra!

Så siden jeg kom hjem har jeg selvfølgelig trænet, men det har ikke set SÅ lovende ud, som jeg havde håbet!

Mine træk går ok, men jeg er noget sløv i opadstødet, dette skyldes at mine underben er TOTALT wasted!

Igår kunne jeg kun lige med møge og besvær støde 95kg, hvilket ikke er videre imponerende!

Men men men, imorgen skal jeg løfte startløft, dvs. ned til træning, og køre op til de løft som jeg regner med at starte med til stævnet, samt køre noget tungt ben for, så må vi se om det udfolder sig som jeg ønsker! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share