@ VL folket


cookie_sq
 Share

Recommended Posts

Jeg. Jeg har en dag i mit program som er dedikeret til VL øvelser, men ved ikke præcis hvad jeg skal lave. Sidste VL pas så således ud:

Onsdag 18 juni 2008 VL Dag

Lidt bænk 2x3x80

Rå træk:

3z30

3x40

3x45

3x45

3x45

3x45

Træk

3x35

3x35

OH-SQ

3x45

2x45

2x45

3x45

Frivend-frontsqaut-stød

3x45

3x55

2x65 - Kun front på den første

1x75 . Uden front squat

Teknisk er mine løft meget fesne.

Nogen forslag til øvelser jeg kan køre på min ugentlig VL dag. Det skal siges at denne dag er supplemant til styrkeløft træningen, og det er ikke meningen jeg skal gå for tungt, hvilket jeg ikke overholdte sidst...

Link to comment
Share on other sites

Hvis dine løft teknisk halter skal du naturligvis have en masse teknik træning

Træk Balance, Høj Hiv, Træk fra buk, Frivend fra buk, muskel træk osv.

Så kan du træne VL Squat, VL Front Squat, og dødløft for styrken. Så må resten være teknik træning.

Link to comment
Share on other sites

Hvis dine løft teknisk halter skal du naturligvis have en masse teknik træning

Træk Balance, Høj Hiv, Træk fra buk, Frivend fra buk, muskel træk osv.

Så kan du træne VL Squat, VL Front Squat, og dødløft for styrken. Så må resten være teknik træning

Træner SL de andre 6 dage, så tror det er dækket ind.

Træk Balance, Høj Hiv, Træk fra buk, Frivend fra buk, muskel træk osv.

^^ Engelske betegnelser då jeg kan finde videoer?

Takker for kommentaren :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg. Jeg har en dag i mit program som er dedikeret til VL øvelser, men ved ikke præcis hvad jeg skal lave. Sidste VL pas så således ud:

Teknisk er mine løft meget fesne.

Nogen forslag til øvelser jeg kan køre på min ugentlig VL dag. Det skal siges at denne dag er supplemant til styrkeløft træningen, og det er ikke meningen jeg skal gå for tungt, hvilket jeg ikke overholdte sidst...

Du kan evt. finde en klub i nærheden, hvor der er en træner, så du kan få lidt inspiration. Det er vigtigt at bruge en masse tid på teknikken i starten.

Øvelser: træk(snatch), råtræk(power snatch), balancetræk, træk benbøjninger, træk fra dybhæng, træk fra hæng, træk fra blok, trækbold, stød(clean and jerk), frivend(power clean), knickstød, vend fra dybhæng, vend fra hæng, vend fra blok, vendbold, opadstød, opadstød med stop, pushpress, benbøjninger foran, benbæjninger bagpå, benpress(er benbøjninger fra blok), trækhiv, stødhiv osv.

God fornøjelse!

Link to comment
Share on other sites

Du kan evt. finde en klub i nærheden, hvor der er en træner, så du kan få lidt inspiration. Det er vigtigt at bruge en masse tid på teknikken i starten.

Øvelser: træk(snatch), råtræk(power snatch), balancetræk, træk benbøjninger, træk fra dybhæng, træk fra hæng, træk fra blok, trækbold, stød(clean and jerk), frivend(power clean), knickstød, vend fra dybhæng, vend fra hæng, vend fra blok, vendbold, opadstød, opadstød med stop, pushpress, benbøjninger foran, benbæjninger bagpå, benpress(er benbøjninger fra blok), trækhiv, stødhiv osv.

God fornøjelse!

Takker for kommentaren. Træner i AAK som teknisk set også er en VL klub, vi har bare ikke så mange VL'ere.

For lige at give en mere præcis ide om hvad vi snakker poster jeg lige hele programmet:

Monday

Bench - Trøje dag

Light squat/front

ROW variation

Triceps

Abs

Tuesday

Squat - 5x5 ish

Light bench

Glute Ham raises/Pullthrough/etc

Side skulder

Curl/chins

Wedneysday

Olympic lifts day - Light weights

Thursday

Bench

Light DL - Noget speed DL

ROW variation

Triceps

Abs

Friday

Squat - Tung op på en tung whatever (1'er, 2'er eller 3'er)

Light bench

Glute Ham raises/Pullthrough/etc

Side skulder

Curls/chins ¨

Saturday

Bench

Light squat/front

ROW variation

Triceps

Abs

Sunday

Deadlift - Op på en tung whatever

Light bench

Glute Ham raises/Pullthrough/etc

Side skulder

Curls/chins

Link to comment
Share on other sites

Takker for kommentaren. Træner i AAK som teknisk set også er en VL klub, vi har bare ikke så mange VL'ere.

For lige at give en mere præcis ide om hvad vi snakker poster jeg lige hele programmet:

Hvad er årsagen til, at der ingen off dag er? Og at du bænker hver dag?

Kan godt se, at intensiteten er varierende, eftersom der både er light og tunge dage, kan bare ikke lige helt komme i tanke om, hvilket SL program skabelon din træning følger :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er årsagen til, at der ingen off dag er? Og at du bænker hver dag?

Kan godt se, at intensiteten er varierende, eftersom der både er light og tunge dage, kan bare ikke lige helt komme i tanke om, hvilket SL program skabelon din træning følger :smile:

Spurgte Niels S.

Light bænk, skal forstås som press. Idag var de standing one arm DB press, den anden dag dips etc. Har ikke lige fået rettet det i det jeg copy-pastede.

Der er ikke nogen off dag, da jeg ikke ved om jeg behøver en off dag endnu.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er formålet med vl'en? Er det for variation og sjovs skyld eller forventer du det giver nogle plus point ifht. fysikken?

Hvis du kun bruger den ene dag ville jeg køre dette pas hver gang den næste måneds tid på lette vægte.

Overhead squat: light weight 3-4x4-6 reps

Træk f. blok: x/2x4, x/2x4, x/3x3

Frivend + front squat: serier a la 4+2, 3+2, 2+2

+ evt. det mere styrkebetonede.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er formålet med vl'en? Er det for variation og sjovs skyld eller forventer du det giver nogle plus point ifht. fysikken?

Hvis du kun bruger den ene dag ville jeg køre dette pas hver gang den næste måneds tid på lette vægte.

Overhead squat: light weight 3-4x4-6 reps

Træk f. blok: x/2x4, x/2x4, x/3x3

Frivend + front squat: serier a la 4+2, 3+2, 2+2

+ evt. det mere styrkebetonede.

For sjov, variation, eksplosion.

Vil prøve det du skriver, men hvor høje blokke? Og kan du forklare dette:

Frivend + front squat: serier a la 4+2, 3+2, 2+2.

Og ingen opad stød? :cry:

Egentlig bør jeg nok ikke lave det, taget load på skuldrene generelt i betragtning, men er jo sjovt.

Link to comment
Share on other sites

For sjov, variation, eksplosion.

Vil prøve det du skriver, men hvor høje blokke? Og kan du forklare dette:

Frivend + front squat: serier a la 4+2, 3+2, 2+2.

Og ingen opad stød? :cry:

Egentlig bør jeg nok ikke lave det, taget load på skuldrene generelt i betragtning, men er jo sjovt.

Midt på lårene eller lige over knæene.

Du laver frivend og tager x antal front squats efter det sidste.

Medmindre du vil konkurrere synes jeg det er utterly pointless at lave opadstød.

Omkring træk har jeg skrevet lidt i din loverboy Søren W's log for en måneds tid siden, du måske vil finde brugbart :smile:

Link to comment
Share on other sites

Midt på lårene eller lige over knæene.

Du laver frivend og tager x antal front squats efter det sidste.

Medmindre du vil konkurrere synes jeg det er utterly pointless at lave opadstød.

Omkring træk har jeg skrevet lidt i din loverboy Søren W's log for en måneds tid siden, du måske vil finde brugbart :smile:

K, takker.

Kan støde meget mere end jeg kan vende anyway.

Et af mine problemer er at komme naturligt i kælderen i løftene, så jeg kommer til at lave råtræk i stedet for træk og frivend i stedet for clean: http://www.exrx.net/WeightExercises/OlympicLifts/Clean.html

Skal lige være sikker på at du mener powerclean:

og ikke clean når du siger frivend?

Vil tage et kig i Twigs log.

Link to comment
Share on other sites

K, takker.

Kan støde meget mere end jeg kan vende anyway.

Et af mine problemer er at komme naturligt i kælderen i løftene, så jeg kommer til at lave råtræk i stedet for træk og frivend i stedet for clean: http://www.exrx.net/WeightExercises/OlympicLifts/Clean.html

Skal lige være sikker på at du mener powerclean:

og ikke clean når du siger frivend?

Vil tage et kig i Twigs log.

Kender godt forskellen :smile: Den der med at komme hurtigt i bund er en klassiker for folk med en smule styrke, som prøver at lære sig selv løftene. Når det så endelig lykkes bliver det ofte på bekostning af hivet. Det er ikke så holdbart i længden.

Link to comment
Share on other sites

Så blev det VL dag igen. Jeg kørte dette:

Onsdag 25 Juni 2008 AAK

OH-SQ:

6x30

6x35

6x40

6x45

Træk fra blok

4x30

4x30

4x35

4x35

3x40

3x45

3x50 - For tung

Frivend + Frontsquat

4+2x50

4+2x55

4+2x60

3+2x65

2+2x60

Chins

4

DB curls

2x10x15

Side laterals

10x12,5

9x12,5

Facepulls

2x10x25

Bent over side laterals

2x10x10

Har jeg forstået programmet rigtigt? Altså ud over at jeg igen trænede for tungt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share