Improving Mobility & Performance!


Lundiq
 Share

Recommended Posts

Ons 19. Jan – WOD

Dagens træning var go', og uplanlagt. Nu venter jeg bare på min iPhone 4 kommer med posten!

Squat

8 reps x 60 kg

8 reps x 70 kg

8 reps x 80 kg

8 reps x 90 kg

8 reps x 100 kg

Bænkpres

10 reps x 60 kg

10 reps x 80 kg

6 reps x 90 kg Rep PR

? reps x 95 kg

11 reps x 80 kg (rep-out med BW)

Chins

5 reps x BW

5 reps x BW+16 kg

5 reps x BW+20 kg

3 reps x BW+24 kg

1 reps x BW+28 kg

Svømning, bryst

250m bryst med indlagte pauser.

Herefter massere af relax!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 686
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Søndag 23. Jan- CrossFit Aalborg

Power, Strength, Power endurance

Power clean hæng+gulv

2+1 reps @ 50 kg

2+1 reps @ 50 kg

2+1 reps @ 50 kg

2+1 reps @ 60 kg

2+1 reps @ 60 kg

- Teknikken spiller overhovedet ikke! :mad:

Front squat

3 reps @ 60 kg

3 reps @ 70 kg

3 reps @ 80 kg

3 reps @ 90 kg

3 reps @ 95 kg

5 runder:

250m roning

7 ring dips, strict

9 pull-ups

11 walking lunge, 20 kg

Tid: 14:55

Link to comment
Share on other sites

Mandag 24. Jan- Home sweet home

Interval

Interval:

5 x 30 sek work: 15 sek rest af hver øvelse.

Push-ups

Hardstyle swing, 32 kg

KB C&P (højre), 24 kg

KB C&P (venstre), 24 kg

Total: 232 reps

Push-ups: 35-22-15-11-9=92

Swings: 19-19-18-16-14=86

KB C&P (højre): 5-6-5-6-5=27

KB C&P (venstre): 7-5-5-5-5=27

Jeg døde totalt på push-ups efter første sæt, det er virkelig svagt! :nonono: Jeg har besluttet mig for, at spise lidt mere strikt igen - i håb om at smide lidt fedt, hvorfor jeg er gået over til en omgang paleo. Derfor var jeg også en tur i Irma i dag, for at købe kokus-vand :blush:

Lidt pics fra dagens måltider:

snapshot-1295879676.481746.jpg?width=478&height=640

Ægge omelet + bananpandekage med cashew smør

snapshot-1295879682.396935.jpg?width=478&height=640

blandet landhandel med oksekød og grøntsager og fetaaaa'h :wub:

snapshot-1295879687.014207.jpg?width=640&height=478

En opskrift jeg fandt på en paleoside, noget sushi-tang med pålæg. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har besluttet mig for, at spise lidt mere strikt igen - i håb om at smide lidt fedt, hvorfor jeg er gået over til en omgang paleo. Derfor var jeg også en tur i Irma i dag, for at købe kokus-vand :blush:

Ejjjj Hr. Lund ... så havde jeg lige rost dig for ikke at være dramatisk og nu kommer du på sjove idéer og skal smide fedt? I januar måned?? Det er vinter, og det er nu, der skal bygges masse og styrke op. Så kan du "tone" kroppen når strandsæsonen nærmer sig. Hr. Lund altså! :nonono:

Men god stil med kokosvand og Irma! Jeg stiller noget kokosvand på køl i kirken til på lørdag. Så kan vi drikke det mens jeg ser på, hvordan du laver tonsvis af ankelcirkler :wink:

Jeg kan i øvrigt ikke se dine billeder?? :unhappy: Synes ellers den bananpandekage med cashewsmør lydder lækker :4mewantfood:

Og den tang med pålæg snack du skriver om minder mig om noget jeg selv lavede for nogle år siden. Der prøvede jeg at spise efter blodtypen. Og når man har blodtype 0, er det i store træk det samme som paleo. Så jeg viklede altid nogle skiver roastbeef ind i en plade sushi-tang. Det var virkelig en mærkelig snack. :blink: Når den først havde stået lidt og tangen havde suget noget af væsken fra kødet, begyndte det hele at lugte ret klamt. :crazy: Og når jeg var færdig med at spise det, havde jeg altid tang mellem tænderne. Mærkelig snack!! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ejjjj Hr. Lund ... så havde jeg lige rost dig for ikke at være dramatisk og nu kommer du på sjove idéer og skal smide fedt? I januar måned?? Det er vinter, og det er nu, der skal bygges masse og styrke op. Så kan du "tone" kroppen når strandsæsonen nærmer sig. Hr. Lund altså! :nonono:

Men god stil med kokosvand og Irma! Jeg stiller noget kokosvand på køl i kirken til på lørdag. Så kan vi drikke det mens jeg ser på, hvordan du laver tonsvis af ankelcirkler :wink:

Jeg kan i øvrigt ikke se dine billeder?? :unhappy: Synes ellers den bananpandekage med cashewsmør lydder lækker :4mewantfood:

Og den tang med pålæg snack du skriver om minder mig om noget jeg selv lavede for nogle år siden. Der prøvede jeg at spise efter blodtypen. Og når man har blodtype 0, er det i store træk det samme som paleo. Så jeg viklede altid nogle skiver roastbeef ind i en plade sushi-tang. Det var virkelig en mærkelig snack. :blink: Når den først havde stået lidt og tangen havde suget noget af væsken fra kødet, begyndte det hele at lugte ret klamt. :crazy: Og når jeg var færdig med at spise det, havde jeg altid tang mellem tænderne. Mærkelig snack!! :laugh:

Det med at smide fedt, er vist også bare for, at det skal lyde godt :laugh: . Dog ligger der nogle andre tanker bag, da jeg for omkring et år siden levede sådan rimelig strikt, var der også meget mere energi og overskud i hverdagen, hvilket jeg håber følger med denne gang også.

Billederne virker fint her, prøv pandekagerne. mos en banan og tilsæt et æg, steg den på panden. Blend nogle cashew nødder indtil de bliver ligeså bløde som smør.

Ja, det var en lidt mærkelig snack, helt enig, men synes nu det smager ganske fint. Ligeså snart det bliver vådt, begynder det at lugte ligesom sushi gør, det er ihf den lugt jeg forbinder med sushi. :smile:

Det bliver cool med kokusvand og ankelcirkler :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 25. Jan- Atletik stadion

Agility, endurance

Agility:

10 sæt x Hurdle jumps @ forskellige kombi af hurdles. Video**

WOD "Makker"

3 runder:

Run up-hill / burpees

Run down-hill / double-unders

Tid: 08:55

Burpees: 15-12-13

Hill-sprint

2 ture @ Naurvej aka. Hill of death!:

Teamede op med en af gutterne fra CF AA.

Alt den eksplosivitet jeg engang havde i mine stænger er virkelig forsvundet, følte mig klodset på de hurdle jumps. Det skal der gøres noget ved. Desuden var sjippe-tovet ikke optimalt, hvilket får skylden for mine dårlige DUs :tongue:

http://www.youtube.com/watch?v=TSKscvU7hoM

http://www.youtube.com/watch?v=UpRyloZ92JE&feature=player_profilepage

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 26. Jan- CrossFit Aalborg

Strength

Push-press:

5 reps @ 50 kg

5 reps @ 60 kg

5 reps @ 72 kg Rep PR +7 kg

3 reps @ 78 kg

3 reps @ 81 kg Rep PR +11 kg ** Video

1 reps @ 85 kg PR ** Video

Chins

10 reps @ BW

10 reps @ BW

10 reps @ BW

Hardstyle Swing

10 reps @ beast (48 kg)

10 reps @ beast (48 kg)

10 reps @ beast (48 kg)

- Core træning, skal i en WOD snarest.

Som Lasseb engang sagde: Når man har en god dag for PR's, skal man ikke snyde sig selv ved at stoppe tidligt". Jeg har ikke push-presset siden juni, så det er der de sidste PR's er fra.

Go' dag i dag, meningen var, at vi skulle have kørt en finisher, men ingen af os var oplagte og tiden løb fra os. Det er dejligt med alt det træning man pludselig har tid til, bare fordi man har ferie!

http://www.youtube.com/watch?v=N2LFbScUdVA

Link to comment
Share on other sites

Super super fedt Lundiq! Er det Morten du har med?

Jeg ser endnu mere frem til at komme hjem nu :4thumbup:

Hehe, det var faktisk en meget sjov træning.

Ja, det er Mårdn.

VI kan skyde en film sammen en dag, vi var også en tur forbi naurvej, som jeg kunne se i din log, at du også var på et tidspunkt. Det er da en dræber af format :blink:

Atletikstadion er et undervurderet sted at træne!

Link to comment
Share on other sites

Søn 30. Jan- CrossFit Aalborg

Strength, Power endurance

Low-bar squat

5x 60 kg

5x 80 kg

5x 90 kg

5x 100 kg

5x 110 kg **video

5x 115 kg PR

OL squat

15x 60 kg

5x 90 kg

Stivbenet dødløft

3x 5 reps @ 90 kg

WOD

3 runder:

250m roning @ damper 10

10 Ground to overhead, 50 kg

Tid: 05.44

Var til DCO i går, hvilket var en meget lang dag. Jeg har ikke fået specielt meget søvn, så jeg var udkørt, da jeg kom hjem omkring midnat i går, gab.

Det var en fed event, overordnet set. Nogle stærke athleter, nogle skabte sig over for dommerne, hvilket IMO er virkelig dårlig stil, fuck dem!

Jeg besluttede mig for, at kaste mig over noget low-bar squat i dag, for første gang i mit liv - det føles forkert for mig, at have stangen til at ligge så langt nede. Dog kan jeg sagtens mærke at man kan løfte flere kg på den måde. Hvad siger I til teknikken på videoen?

http://www.youtube.com/watch?v=LmBj877gO8E

Link to comment
Share on other sites

Hey, hvorfor kom du ikke og hilste på! nonono.gif

Ang. din squat er det sådan lidt en mellemting. Det er ikke rigtig low bar og ikke OL's. Hvis det føles forkert, så hold dig til OL - det er noget, der duer devil.gif

P.s. du slog mig i WOD 3 - svin! tongue.gif

Link to comment
Share on other sites

Hey, hvorfor kom du ikke og hilste på! nonono.gif

Ang. din squat er det sådan lidt en mellemting. Det er ikke rigtig low bar og ikke OL's. Hvis det føles forkert, så hold dig til OL - det er noget, der duer devil.gif

P.s. du slog mig i WOD 3 - svin! tongue.gif

Jeg ledte efter dig, men opgav til sidst at finde dig. Dog følgte jeg dig i dine WODs.

Hvor går det galt med low-bar squatten? Er det min knævandring eller noget helt andet? Jeg kører normalt OL, dog synes jeg virkelig jeg har store problemer med at holde spændet, hvorfor jeg oftest ikke kan tage ret mange reps med power, ligeså snart det bare bliver lidt tungt.

Hehe, det var en hårdt WOD. Mine lunger har det lige pt. som om, at jeg har lavet all-out sprint i -10 grader. Hvad damper settings kørte i med igår?

Link to comment
Share on other sites

Man 31. Jan- Atletikstadion

Agility, Power endurance

Agility

Hurdle jumps

WOD "makker"

5 runder:

70m frem + tilbage @ slædesprint, 70 kg / push-ups

Det var sidste feriedag, så nu bryder helvedet nok løs igen. Sparsom tid til træning. Jeg melder mig ind i atletikklubben, hvor der faktisk er eleiko stænger og andre småting, ikke det store center, men 400 kr/halvårligt, er sgu billigt.

Edited by Hr. Lund
Link to comment
Share on other sites

Man 4. Feb - Atletikklubben

Power, strength

Warm-up

1000m C2 roning

Led-opvarmning

High-bar squat

5 reps x 70 kg

5 reps x 70 kg

5 reps x 90 kg

5 reps x 100 kg

Power clean

2 reps x 40 kg

2 reps x 50 kg

2 reps x 60 kg

3x 2 reps 70 kg

- Fin teknik, det føles meget bedre, når jeg har et spejl foran mig!

Chins (OH-greb)

5x 5 reps x BW

- fokus på fart i koncentrisk fase.

Dips

5x 5 reps x BW

- fokus på fart i koncentrisk fase

GHD

Både sit-ups + back-extension

500m C2 afroning

Motivationen er helt væk, grundet en masse hektiske ting + en begyndende sygdom.

Link to comment
Share on other sites

Søndag 6. Feb - Atletikklubben

Teknik, strength, interval

Warm-up

Sjip

Led-opvarmning

Strength, teknik

Hang power snatch

? x 3 reps x 30 kg

- ren teknik igen.

Power clean

3 reps x 50 kg

3 reps x 50 kg

3 reps x 60 kg

3 reps x 60 kg

3 reps x 60 kg

- Mest teknik, er ikke sikker på, at jeg får hoften strukket helt ud.

A1) Chins (OH greb)

10 reps x BW +5 kg?

9 reps x BW +5 kg?

8 reps x BW +5 kg?

- Der stod 5 kg på sandsækken jeg brugte, men synes nu den virkede noget tungere.

A2) Dips

10 reps x BW +5 kg?

9 reps x BW +5 kg?

8 reps x BW +5 kg?

- Der stod 5 kg på sandsækken jeg brugte, men synes nu den virkede noget tungere.

Back-extension

15 reps x BW+vægtvest

15 reps x BW+vægtvest

15 reps x BW+vægtvest

15 reps x BW+vægtvest

15 reps x BW+vægtvest

Finisher

5x 200m C2 roning

- 1 min rest mellem runder.

Mine hamstrings er simpelthen for svage, forsøgte at lave GHR i dag, hvilket jeg så absolut ikke kunne, nogen råd til hvordan jeg kommer til det? Derudover begynder jeg på min gamle wendler template igen i håb om at få noget motivation.

Link to comment
Share on other sites

Mandag 7. Feb - Atletikklubben

Strength

Warm-up

Sjip: 100 sjip, 50 sjip højre ben, 50 sjip venstre ben, 100 sjip høje knæ.

Led-opvarmning

Air squats

Wendler, day 1 - week 1

High-bar Squat

5 reps x 60 kg

5 reps x 65 kg

5 reps x 75 kg

5 reps x 85 kg

5 reps x 85 kg

9 reps x 100 kg

- kludrede lidt i kg'ene.

Military press

10 reps x stang

5 reps x 40 kg

5 reps x 40 kg

5 reps x 45 kg

5 reps x 50 kg

7 reps x 57,5 kg

- Dips'ene fra igår sad i presse-tøjet i dag.

Good morning

10 reps x 40 kg

10 reps x 40 kg

10 reps x 40 kg

DB Row

10 reps x 37,5 kg

10 reps x 37,5 kg

10 reps x 37,5 kg

Edited by Hr. Lund
Link to comment
Share on other sites

Hvordan ser dit Wendler set-up ud?

Session 1:

Squat: Wendler

Military press: wendler

+ hjælpe øvelser

Session 2:

Power clean: 3-8 sæt x 1-3 reps

+ evt. plyometrisk upper+lower body.

Finisher

Session 3:

Deadlift: wendler

Benchpress: wendler

+ hjælpeøvelser

Session 4:

Power snatch: 3-8 sæt x 1-3 reps

+ evt. plyometrisk upper+lower body

Finisher

Det er den vejledende template, for mig handler træningen primært om at lave noget jeg kan lide, hvorfor jeg ændre ting, hvis jeg ikke føler det motiverende. Hjælpeøvelserne vil jeg ikke fastsætte, da der så max går en uge, også keder jeg mig ihjel. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share