Improving Mobility & Performance!


Lundiq
 Share

Recommended Posts

Onsdag 9. Feb - Atletikklubben

Power strength

Warm-up

Sjip + 500m roning

Led-opvarmning

Power strength

Power clean

5 reps x 40 kg

3 reps x 50 kg

3 reps x 50 kg

3 reps x 60 kg

3 reps x 60 kg

3 reps x 60 kg

3 reps x 60 kg

3 reps x 60 kg

Front squat

5 reps x 60 kg

5 reps x 80 kg

5 reps x 90 kg

Depth push-ups

8x 3 reps @ BW

Hurdle jumps

8 sæt x 2 hurdles

Finisher

2000m C2 roning

Tid: 07.11 min

Stivbenet dødløft

10 reps x 70 kg

10 reps x 70 kg

Der kom i dag svar på eksamenerne, som alle er bestået :4thumbup: Den sidste eksamen var den tvivlsomme, men den var også kørt hjem, så det var strålende!

Dog ser det ud til, at jeg vælger at droppe ud, da studiet og mine muligheder herefter ikke tiltaler mig. Jeg går pt. med tankerne om at starte på fys studiet til sommer, og den forbindelse havde jeg en snak med Kauf i dag, som kunne fortælle en masse brugbare ting! :4thumbup: Jeg er endnu ikke nået til 100% enighed med mig selv!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 686
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fredag 11. Feb - Atletikklubben

Strength, power endurance

Warm-up

Sjip

Led-opvarmning

Wendler

Bænkpres

5 reps x 60 kg

5 reps x 60 kg

5 reps x 65 kg

5 reps x 75 kg

7 reps x 85 kg

Dødløft

5 reps x 60 kg

5 reps x 80 kg

5 reps x 100 kg

5 reps x 110 kg

7 reps x 130 kg

Dips

10 reps x BW +10 kg

10 reps x BW +10 kg

10 reps x BW +10 kg

10 reps x BW +10 kg

Strict pull-ups (OH)

8 reps x BW +5 kg

8 reps x BW +5 kg

8 reps x BW +5 kg

6 reps x BW +5 kg

Back extension

10 reps x BW+ vægtvest

10 reps x BW+ vægtvest

10 reps x BW+ vægtvest

Finisher

5 runder:

7 push-ups

7 pull-ups

7 box jumps (lavere end normal)

Tid: 03:11 min

Er blevet weak efter jeg har droppet kreatin, det er noget lort! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan går det egentlig med paleo livsstilen Hr. Lund? Har du tabt noget fedt? :4disguise:

Den er droppet for længst, for mig holder den ikke! Det kræver for meget forberedelse. Kosten spiller btw slet ikke for tiden grundet stress og andre faktorer. Kald mig bare en whiner! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Den er droppet for længst, for mig holder den ikke! Det kræver for meget forberedelse. Kosten spiller btw slet ikke for tiden grundet stress og andre faktorer. Kald mig bare en whiner! :tongue:

Whiner!

Godt at se noget Wendler i loggen!!! Du bør overveje at få et fuldskæg - det er wendler approved og giver lidt på totalen! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Whiner!

Godt at se noget Wendler i loggen!!! Du bør overveje at få et fuldskæg - det er wendler approved og giver lidt på totalen! :devil:

DraMaBro: Mit skæg gror og bliver til fuldskæg, hvorefter jeg tænker at jeg nok hellere på trimme for at se anstændig ud, også forfra igen :P

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 12. Feb - CrossFit Aalborg

Teknik, power endurance

Warm-up

Sjip

Lidt statisk og dynamisk udstrækning

Teknik

Snatch balance + OH squat

1+3 reps x 30 kg

1+3 reps x 30 kg

1+3 reps x 40 kg

1+3 reps x 40 kg

"Re-cep-ten

40 sledgehammer, 20/20

4 runder:

6 tireflip

55m Farmer walk, 2x 32+16 kg KB

40 sledgehammer, 20/20

Tid: 10.15 min

Skulle have kørt mere VL, men det keder mig!

Edited by Hr. Lund
Link to comment
Share on other sites

Mandag 14. Feb - Atletikklubben

Strength, power endurance

Warm-up

Sjip

Lidt statisk og dynamisk udstrækning

Wendler, strength

Squat

5 reps x 40 kg

5 reps x 60 kg

3 reps x 70 kg

3 reps x 82,5 kg

3 reps x 95 kg

5 reps x 105 kg

Military press

5 reps x 40 kg

5 reps x 40 kg

3 reps x 40 kg

3 reps x 47,5 kg

3 reps x 55 kg

7 reps x 60 kg

Strict pull-ups (OH)

10x 5 reps x BW

DB Rows

3x 6/6 reps x 40 kg

Finisher

250m C2 roning, damper 10

50 Double-unders

25 Burpees

50 Double-unders

250m C2 roning, damper 10

Tid: 5-ish min

Fin træning, squatten føles bedre efter, at jeg er begyndt at fokusere mere på opspændet end tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Den er droppet for længst, for mig holder den ikke! Det kræver for meget forberedelse. Kosten spiller btw slet ikke for tiden grundet stress og andre faktorer. Kald mig bare en whiner! :tongue:

Whiner!

Så slap jeg for det ...

Jeg har det nu omvendt, jeg synes det er meget nemmere med paleo. Når jeg bliver sulten, trækker jeg bare en lille hakkebøf ud af min håndtaske, en håndfuld nødder eller en avocado til og lidt grønt eller frugt til at gnave på - så kører den. Men du var jo gået i gang med den helt store gourmet paleo omgang, hvor du skulle lave mad efter nogle fancy opskrifter. Så kringlet behøver det jo slet ikke at være :nonono: Men det er dit valg :wink:

Jeg synes ikke rigtigt, at vi fik historien om, hvorfor du nu træner i atletikklubben andet end, at det var billigt? Så stopper du vel i CF Aalborg?

Godt at se noget Wendler i loggen!!! Du bør overveje at få et fuldskæg - det er wendler approved og giver lidt på totalen! :devil:

Fuldskæg og yoke?? Nu stopper I! :gal:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Så slap jeg for det ...

Jeg har det nu omvendt, jeg synes det er meget nemmere med paleo. Når jeg bliver sulten, trækker jeg bare en lille hakkebøf ud af min håndtaske, en håndfuld nødder eller en avocado til til og lidt grønt eller frugt til at gnave på - så kører den. Men du var jo gået i gang med den helt store gourmet paleo omgang, hvor du skulle lave mad efter nogle fancy opskrifter. Så kringlet behøver det jo slet ikke at være :nonono: Men det er dit valg :wink:

Jeg synes ikke rigtigt, at vi fik historien om, hvorfor du nu træner i atletikklubben andet end, at det var billigt? Så stopper du vel i CF Aalborg?

Fuldskæg og yoke?? Nu stopper I! :gal:

En bøf op af håndtasken, BUM! :laugh: Jeg bruger også ofte disse som mellemmåltider, men det bliver for kedeligt og trist, hvis det skal til at udgøre de store måltider. Desuden udelukker ikke-strikt-paleo ikke paleo mad.

Historien omkring hvorfor jeg startede i atletikklubben er en virkelig dum/sjov historie, som jeg dog ikke vil beskrive nærmere her af forskellige hensyn. Men det var lidt en tilfældighed at jeg/vi opdagede centeret og dets gode udstyr. Jeg stopper ikke i CF AA som det der ud nu, nej. Medlemsskabet i atletklubben er billigt og giver mig gode og mere fleksible muligheder på travle dage.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 15. Feb - Atletikklubben

Power strength, Agility, Active recovery

Warm-up

Dynamisk udstrækning + opvarmning med stang.

Power strength

Power clean

5x 3 reps x 50 kg

- dårlig dag

A1) Pull-ups (OH)

3x 5 reps x BW

A2) Dips

3x 5 reps x BW

Bands pull apart

3x 10 reps x cykelslange

Agility

Hurdle jump

5 sæt x 3 hurdles

Shuttle run

4 sæt x 10-20-30m

Tiderne lå mellem 28-30 sek, fuld rest mellem runder.

Planen var egentlig bare at lave lidt agility i dag, det blev ikke til så meget som jeg havde håbet på, da jeg begyndte at blive halv sløj, da jeg var ude at lave shuttle runs i det lorte blæs vejr. Derudover glæder jeg mig til, at jeg igen skal ned i CF AA og lege med de nyankomne prowlere. Til sidst så blev jeg spurgt om ikke jeg ville starte på atletik i dag, da de kunne se jeg så spændstig ud når jeg lavede hurdle jumps :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 17. Feb - Atletikklubben

Strength, power endurance

Warm-up

Sjip

Dynamisk opvarmning af led + lidt statisk udstrækning

Wendler, Strength

Dødløft

5 reps x 70 kg

5 reps x 70 kg

5 reps x 100 kg

3 reps x 105 kg

3 reps x 120 kg

6 reps x 135 kg

5 reps x 135 kg

- Brugte mixed grip for første gang i meget lang tid

Bænkpres

x reps x stang

5 reps x 60 kg

5 reps x 60 kg

3 reps x 70 kg

3 reps x 80 kg

6 reps x 90 kg

Standing DB shoulder press

3 x 10 x 17,5 kg

Negative GHR + push-up

5 x 5 x BW

- Svage hams

Finisher

3 runder:

250m C2 roning

10/10 DB C&P, 22,5 kg

Tid: 8-9 ish

Meningen var at jeg skulle ud i CF AA i dag, men der er alt for langt og alt for meget sne, i stedet gik jeg op til atletikstadion og hjem igen, 2 km hver vej. Mine skuldre er slet ikke vant til arbejde i andre positioner end pres fra bryst og op, derfor skal der arbejdes med det andet! Lørdag skulle gerne være i CF AA til en omgang prowleri!!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

En bøf op af håndtasken, BUM! :laugh: Jeg bruger også ofte disse som mellemmåltider, men det bliver for kedeligt og trist, hvis det skal til at udgøre de store måltider. Desuden udelukker ikke-strikt-paleo ikke paleo mad.

Historien omkring hvorfor jeg startede i atletikklubben er en virkelig dum/sjov historie, som jeg dog ikke vil beskrive nærmere her af forskellige hensyn. Men det var lidt en tilfældighed at jeg/vi opdagede centeret og dets gode udstyr. Jeg stopper ikke i CF AA som det der ud nu, nej. Medlemsskabet i atletklubben er billigt og giver mig gode og mere fleksible muligheder på travle dage.

Cock tease! :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Fredag 18. Feb - Rest day

Efter at have forlænget mine hamstring ved ren tortur, er jeg overbevist om at deres "stramhed" bærer en stor del af skyldes for min mobilitet/smidighed eller mangel på denne i forbindelse med squat og lignende øvelser. Efterfølgende squat-test i flade sko viste i hvert fald en signifikant fremgang. Det er en skam, at udstrækning af disse er ren tortur, hvor man oplever en summen i hele det fikserede ben, nå. På gensyn!

http://mobilitywod.blogspot.com/

Link to comment
Share on other sites

Fredag 18. Feb - Rest day

Efter at have forlænget mine hamstring ved ren tortur, er jeg overbevist om at deres "stramhed" bærer en stor del af skyldes for min mobilitet/smidighed eller mangel på denne i forbindelse med squat og lignende øvelser. Efterfølgende squat-test i flade sko viste i hvert fald en signifikant fremgang. Det er en skam, at udstrækning af disse er ren tortur, hvor man oplever en summen i hele det fikserede ben, nå. På gensyn!

http://mobilitywod.blogspot.com/

Som en overraskelse for de fleste kan manglende smidighed i squat både skyldes stivhed på forsiden og bagsiden, så husk at få strukket quads godt ud også. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 19. Feb - CrossFit Aalborg

Strength, power endurance

Warm-up

Sjip

Dynamisk opvarmning af led + lidt statisk udstrækning

Strength

Hardstyle swing

2 x 10 x 32 kg

2 x 10 x 40 kg

3 x 10 x 48 kg

Prowler

2x 25m x 40 kg

2x 25m x 50 kg

2x 25m x 60 kg

2x 20m x 80 kg

2x 20m x 100 kg

25+25m x 100 kg, tid: 48 sek (frem og tilbage i et huk, mine stænger døde)

- vægt er angivet uden prowler.

Det syge ved prowleri er, at lige efter har man det ikke dårligt, men 2-3 min efter så begynder man seriøst at få kvalme og brækfornemelser! :w00t::devil:

Edited by Hr. Lund
Link to comment
Share on other sites

Søndag 20. Feb - CrossFit Aalborg

Power endurance

Warm-up

Sjip + roning + swings + pull-ups + box jumps

WOD

AMRAP 8 min

10 KB swings, 32 kg

30 Double-unders

2 min

AMRAP 8 min

10 Pull-ups

10 Box jumps

Total:? gad ikke at tælle.

Havde håbet på lidt gejst til at rive mig med op i CF AA i dag, men blev mødt af en flok drukkenbolte, b.la. Marco Tolbod, som tydeligvis ikke havde tænkt sig at træne. Fik dog lavet lidt... Er desuden max øm i mine hoftebøjere efter leg med prowleren, ligesom dengang jeg legede med slæde første gang.

Link to comment
Share on other sites

25+25m x 100 kg, tid: 48 sek (frem og tilbage i et huk, mine stænger døde)

- vægt er angivet uden prowler.

Det syge ved prowleri er, at lige efter har man det ikke dårligt, men 2-3 min efter så begynder man seriøst at få kvalme og brækfornemelser! :w00t::devil:

48 sek - shit du har vilde stænger Lund! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 21. Feb - Atletikklubben

Strength

Warm-up

Sjip

Udstrækning

Air squats

Wendler cycle 1, week 3

Squat

1 x 5 x 60 kg

1 x 5 x 60 kg

1 x 5 x 60 kg

1 x 5 x 90 kg

1 x 3 x 100 kg

1 x 6 x 110 kg REP PR +1 rep

-

Squat

1 x 10 x 60 kg

1 x 10 x 60 kg

1 x 10 x 60 kg

1 x 10 x 60 kg

1 x 10 x 60 kg

SLDL

1 x 10 x 90 kg

1 x 10 x 90 kg

1 x 10 x 90 kg

1 x 10 x 90 kg

1 x 10 x 90 kg

Biceps curls, EZ-stang

1 x 10 x stang +20 kg

1 x 10 x stang +20 kg

1 x 10 x stang +20 kg

1 x 10 x stang +20 kg

1 x 10 x stang +20 kg

Teamede op sammen med en kammi, som ville melde sig ind i atletikklubben, hvilket han ikke kunne. LOL.

Fin træning, har ændret lidt i mit wendler set-up, som jeg kører i stilling i denne uge, og nok også vil fortsætte fremover!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 22. Feb - CrossFit Aalborg

Strength, power endurance

Warm-up

Sjip

Udstrækning

Wendler cycle 1, week 3

Military press

1 x 5 x 40 kg

1 x 5 x 40 kg

1 x 5 x 40 kg

1 x 5 x 50 kg

1 x 3 x 60 kg

1 x 5 x 65 kg REP PR

1 x 3 x 65 kg

1 x 5 x 50 kg

- kørte lidt ekstra i dag for fornøjelsens skyld

A1) Chins (OH)

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

A2) Ring dips (strict)

1 x 8 x BW

1 x 8 x BW

1 x 8 x BW

1 x 8 x BW

Finisher "Lasseb Rx'D Deluxe™"

10 runder:

12+12m Prowler + 40 kg (Skift mellem høje og lave håndtag hver vej)

12+12m Sandbag carry, 35-ish kg

12+12m Farmerwalk, 32 kg

Tid: 10.51 min

Teamede op med stærke Lasseb, som virkelig er blevet massiv på sin tur i afghan! :w00t: :w00t:

Edited by Hr. Lund
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share