Improving Mobility & Performance!


Lundiq
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet_26102014

Godt nytår!

Har ikke fået trænet ret meget grundet nogle syge DOMS i mine quads efter en WOD indeholdende pistols. Håber på at kunne komme i gang med logningen igen, når jeg har været til eksamen.

Derudover har jeg ændret nick :cool:

Det ser jeg frem til :smile:

Godt nytår makker

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 686
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

CrossFit Aalborg

Ser om jeg ikke kan få tid til at logge lidt igen. Først eksamen er overstået, og den er med sikkerhed bestået, god følelse. Næste eksamen er i farmakologi, og den skulle gerne blive en walk-over. Sidste eksamen bliver lidt mere omfattende, og der er hårdt arbejde forude for at blive klar til denne.

Desuden arbejder jeg pt. på at kunne tage med over at se DCO!

Vi forsøger os med en omgang starting strength. Er begyndt at loade med kreatin i dag!

Starting Strength

Squat

5 reps x 60 kg

5 reps x 80 kg

-

5 reps x 100 kg

5 reps x 100 kg

5 reps x 100 kg

Bænkpres

5 reps x 60 kg

5 reps x 80 kg

-

5 reps x 85 kg

5 reps x 85 kg

5 reps x 85 kg

Dødløft

5 reps x 80 kg

5 reps 100 kg

-

5 reps x 130 kg

Finisher

5 runder på tid:

7 K2E

9 Dødløft @ BW (80 kg)

11 Wall ball, 9 kg

Tid: 07:55 min

------------

Daisy: Tak, jeg er også ved at være en voksen herre på hele 22.

LB: Tak, makker. Godt at se, at du holder dig i gang nede i sandkassen!

Edited by Hr. Lund
Link to comment
Share on other sites

CrossFit Aalborg

Troppede op lidt før hold træning i dag, til en kort omgang mono-structural work, og en ordentlig omgang udstrækning. Roning er virkelig kommet for at blive, jeg har altid undgået roning, fordi den var modbydeligt, og fordi min krop slet ikke er/var konditioneret til.

Præ-hold WOD

C2 Roning @ 2500m, damper 6

tid: 09:15 min

WOD

3 runder på tid:

50 Airsquat

20 push-ups

15 Hang power clean, 50 kg

Tid: 8-ish min

- Der kan rives massere af den tid, men har aldrig kørt power clean i en WOD, så det er nyt for mig at fokusere på tempo i denne øvelse.

Link to comment
Share on other sites

CrossFit Aalborg

I dag var en god dag, hvor der blev lavet PR, samt roet 5km.

Strength

Military press

5 reps x 50 kg

5 reps x 55 kg

5 reps x 60 kg

5 reps x 65 kg

1 reps x 69 kg

1 reps x 71 kg

1 reps x 73 kg PR + 4kg

Monostructural

5k row, damper 6.

Tid: 18:21 min

Link to comment
Share on other sites

Daisy: Tak, jeg er også ved at være en voksen herre på hele 22.

I'm impressed Hr. Lund :laugh:

Strength

Military press

5 reps x 50 kg

5 reps x 55 kg

5 reps x 60 kg

5 reps x 65 kg

1 reps x 69 kg

1 reps x 71 kg

1 reps x 73 kg PR + 4kg

I'm really impressed Hr. Lund :4thumbup:

Monostructural

CrossFit nørd :wink:

Desuden arbejder jeg pt. på at kunne tage med over at se DCO!

Hvad vil det sige, at du "arbejder" på det? Book en flybillet og kom til øen! :raisebrow:

Det bliver en god dag i kirken!

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Mon 10 Jan – Upper body strength

Warm-up: upper body mobility + 500m Concept2

Benchpress: 5 reps x 5 @ 80-85-85-90-90 kg (Rep PR)

Military press: 5 reps x 3 @ 55-55-60 kg

Weighted chins: 5 reps x 3 @ BW +8-12-16 kg

3 rounds of: 20 double-unders + 20 sit-ups

Link to comment
Share on other sites

Hvad vil det sige, at du "arbejder" på det? Book en flybillet og kom til øen! :raisebrow:

Det bliver en god dag i kirken!

Jeg har fået en plads i en bil, så alt skulle gerne være på plads, det bliver en god dag! Ved ikke om vi overnatter derovre eller kører hjem efter DCO. Nok det sidste!

Jeg kom endelig i Irma i dag, hvor jeg købte det der kokus vand i snakkede om på et tidspunkt. Jeg kan godtnok ikke helt finde ud af om jeg synes det er klamt og vammelt eller godt. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået en plads i en bil, så alt skulle gerne være på plads, det bliver en god dag! Ved ikke om vi overnatter derovre eller kører hjem efter DCO. Nok det sidste!

Jeg kom endelig i Irma i dag, hvor jeg købte det der kokus vand i snakkede om på et tidspunkt. Jeg kan godtnok ikke helt finde ud af om jeg synes det er klamt og vammelt eller godt. :w00t:

Cool! At køre frem og tilbage på en dag er godt nok hardcore versionen, men oplevelsen er strabadserne værd :w00t:

Haha, fandt du en Irma? Det er sjovt at du siger det, fordi jeg har hørt mange, der havde det på samme måde første gang de smagte det. Og så blev de helt vilde med det jo mere de drak :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Cool! At køre frem og tilbage på en dag er godt nok hardcore versionen, men oplevelsen er strabadserne værd :w00t:

Haha, fandt du en Irma? Det er sjovt at du siger det, fordi jeg har hørt mange, der havde det på samme måde første gang de smagte det. Og så blev de helt vilde med det jo mere de drak :laugh:

Nu må vi se hvad det ender med..

Ja, der ligger en Irma i den finde del af Aalborg, dog synes jeg godt nok ikke det var noget at råbe hurra for. Men vigtigst af alt, jeg fandt de skide kokus vand, som kostede en formue.

Jeg tror jeg kan lide dem, og skal snart en tur forbi igen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Rest

Planen var at træne i går, men da jeg har røv travlt med studierne her op til eksamen, måtte den streges. Umiddelbart bliver der heller ikke noget træning før en gang mandag, nu må vi se. Det skal blive godt til mig, at få 2 ugers ferie efter på tirsdag!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er imponeret over din presstyrke Lundiq :4thumbup:

Så skal du ikke være ked af, at du ikke squtter ligeså meget som du gerne ville!

Tak for det! Den kom egentlig bag på mig, må jeg indrømme. Specielt min bænkpres, jeg har ikke trænet bænkpres kontinuerligt i flere år, men alligevel er jeg nu i stand til at reppe med 90 kg, det har jeg aldrig kunne før.

Jeg er overbevist om, at grunden til min svage squat skal findes i min mobilitet.

Link to comment
Share on other sites

Nu må vi se hvad det ender med..

Ja, der ligger en Irma i den fine del af Aalborg, dog synes jeg godt nok ikke det var noget at råbe hurra for. Men vigtigst af alt, jeg fandt de skide kokos vand, som kostede en formue.

Jeg tror jeg kan lide dem, og skal snart en tur forbi igen :laugh:

Kom herover på fredag allerede. Så viser jeg dig en Irma, som du kan stå og råbe hurra for hele weekenden! :tongue:

Jeg har ikke helt besluttet mig endnu, men jeg tror, at jeg bedst kan lide det med ananas, og det skal være iskoldt. Eller måske det med mango/fersken ... hmm, der skal flere smagsprøver til!! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Kom herover på fredag allerede. Så viser jeg dig en Irma, som du kan stå og råbe hurra for hele weekenden! :tongue:

Jeg har ikke helt besluttet mig endnu, men jeg tror, at jeg bedst kan lide det med ananas, og det skal være iskoldt. Eller måske det med mango/fersken ... hmm, der skal flere smagsprøver til!! :cool:

Ja, hvis jeg selv havde bil kunne det lade sig gøre. Skal du være på som "referee" hele lørdagen eller kan du vise mig nogle mobility / Z-health triX egentlig?

Jeg købte en natural og en med ananas. Det var en blandet smag, synes jeg. Men alligevel går jeg og leger med tanken om, at jeg skal ud at købe flere inden længe. Haha :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja, hvis jeg selv havde bil kunne det lade sig gøre. Skal du være på som "referee" hele lørdagen eller kan du vise mig nogle mobility / Z-health triX egentlig?

Jeg købte en natural og en med ananas. Det var en blandet smag, synes jeg. Men alligevel går jeg og leger med tanken om, at jeg skal ud at købe flere inden længe. Haha :tongue:

Jeg regner ikke med at være dommer hele dagen. Det kræver faktisk en del energi at skulle være på hele tiden. Sidste år, da jeg var dommer til European Regionals i Sverige, var jeg på et tidspunkt så træt, at jeg glemte at starte stopuret, da min atlet gik i gang. Ups! :tongue:

Så jeg går stærkt ud fra, at der bliver tid til en z-health / mobility session :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner ikke med at være dommer hele dagen. Det kræver faktisk en del energi at skulle være på hele tiden. Sidste år, da jeg var dommer til European Regionals i Sverige, var jeg på et tidspunkt så træt, at jeg glemte at starte stopuret, da min atlet gik i gang. Ups! :tongue:

Så jeg går stærkt ud fra, at der bliver tid til en z-health / mobility session :bigsmile:

Hvornår opdagede du så, at du ikke havde startet uret? :laugh: :laugh: :laugh:

Det vil jeg se frem til!

Link to comment
Share on other sites

Mon 17. Jan – WOD

Jeg har været pisse stresset det sidste stykke tid grundet de eksamener, specielt den sidste her har jeg været stresset over. Det er i morgen, og jeg har besluttet mig for, at nu stopper jeg med at læse - man kan blive ved med at fordybe sig, men på et tidspunkt bliver man nødt til at sige stop.

"Nate" - AMRAP 20 min

2 Muscle-up

4 HSPU (strict)

8 swings, 32 kg

Total: 10 runder + 1 MUs PR

Link to comment
Share on other sites

Hvornår opdagede du så, at du ikke havde startet uret? :laugh: :laugh: :laugh:

Det vil jeg se frem til!

Sådan ca. 5 sekunder efter workouten var startet. Det var dagens anden outdoor workout i småregn og forfærdelig kulde. Til den første workout havde jeg allerede stået udenfor i 2 timer. Så på det tidspunkt var mine synapser åbenbart helt frosset til :laugh: Næste gang jeg skal være dommer udenfor tager jeg min skidragt på!

"Nate" - AMRAP 20 min

2 Muscle-up

4 HSPU (strict)

8 swings, 32 kg

Total: 10 runder + 1 MUs PR

Stærkt Hr. Lund!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share