Hvad skal du se til OL?


Chris27
 Share

Recommended Posts

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har lige set beachvolley på norsk TV.... En helt igennem fantastisk ide. Veltrænede kvinder i bikini, der smider sig i sand... Gaaah! Frem med hagesmækken! :4thumbup:

Jeg syntes de er for store.

Jeg er mere til kvindelige fitness atleter, der har lidt mindre muskelmasse end volleyball spillere på topplan.

Link to comment
Share on other sites

Her i den første uge er det primært svømning, men efterhånden tager atletikken over ... for mig er OL altid perfekt planlagt, da de to sportsgrene jeg helst vil se er godt fordelt over perioden.

Jeg vil også se mange andre idrætsgrene - uden at prioritere:

Håndbold (følger primært danskerne)

Roning (igen primært danskerne, selvom det er lidt mærkeligt, at man har vægtklasser - prøv at overføre den ide til andre sportsgrene! Løbere over/under 70 kg.? Svømmere over/under 180 cm.? Basketball-spillere over/under 180 cm.?)

Badminton (hårdt for nerverne :-)

Gymnastik (de er bare FOR fantastiske - piger på balancebommen er dog også hårdt for nerverne).

Derudover zapper jeg mig til resten - hvis der er finaler med en god kommentator (der kan forklare reglerne), så skal det nok blive spændende.

Nå ja, så er der lige Rasmus Henning i Tri - ham tror jeg på, så det vil jeg også se.

Totalt yt er: Ridning, bueskydning, judo og til dels brydning.

mvh

Søren

Link to comment
Share on other sites

Her i den første uge er det primært svømning, men efterhånden tager atletikken over ... for mig er OL altid perfekt planlagt, da de to sportsgrene jeg helst vil se er godt fordelt over perioden.

Jeg vil også se mange andre idrætsgrene - uden at prioritere:

Håndbold (følger primært danskerne)

Roning (igen primært danskerne, selvom det er lidt mærkeligt, at man har vægtklasser - prøv at overføre den ide til andre sportsgrene! Løbere over/under 70 kg.? Svømmere over/under 180 cm.? Basketball-spillere over/under 180 cm.?)

Badminton (hårdt for nerverne :-)

Gymnastik (de er bare FOR fantastiske - piger på balancebommen er dog også hårdt for nerverne).

Derudover zapper jeg mig til resten - hvis der er finaler med en god kommentator (der kan forklare reglerne), så skal det nok blive spændende.

Nå ja, så er der lige Rasmus Henning i Tri - ham tror jeg på, så det vil jeg også se.

Totalt yt er: Ridning, bueskydning, judo og til dels brydning.

mvh

Søren

For mange år siden var der heller ikke vægtklasser i roning. Men hvis det stadig var tilfældet ville fire russere på 120 kg hurtigt give guldfireren baghjul.

Link to comment
Share on other sites

Så lige en feature om Kinas guldmedalje vindere.

De skulle få en bonus i omegnen af 1.000.000 kr for en guldmedalje (avr income for kineser 30.000 kr/år).

Så kom til at tænke på om en dansk idrætsudæver vinder andet end æren og medaljen?

Tendensen er i hvertfald, at der er mange lande, som i disse år øger deres sportsbudgetter voldsomt. Også i form af generelle støtteordninger. Her kan DK vist hurtigt komme lidt bagefter..

Team Danmark giver også bonus til medaljer, men en guldmedalje giver vist < 100.000 kr. (avr. income for dansker 200.000(gæt?) kr/år)

Link to comment
Share on other sites

Tendensen er i hvertfald, at der er mange lande, som i disse år øger deres sportsbudgetter voldsomt. Også i form af generelle støtteordninger. Her kan DK vist hurtigt komme lidt bagefter..

Team Danmark giver også bonus til medaljer, men en guldmedalje giver vist < 100.000 kr. (avr. income for dansker 200.000(gæt?) kr/år)

Denmark's per capita income is at $54,910. According to World Bank rankings, it is the world's seventh highest PCI.
Link to comment
Share on other sites

For mange år siden var der heller ikke vægtklasser i roning. Men hvis det stadig var tilfældet ville fire russere på 120 kg hurtigt give guldfireren baghjul.

Mener faktisk at guldfireren for nogle år siden i en lang periode lå med rekordtiden for både lette og tunge roere..

Edited by pioneer.
Link to comment
Share on other sites

Mener faktisk at guldfireren for nogle år siden i en lang periode lå med rekordtiden for både lette og tunge roere..

Nej. I roergometeret ses forskellen tydeligt. Selv Eskild taber 30-60 sek til de virkeligt stærke store drenge. tag Peter Reid på den engelske tunge 4... Hans kondital på 85-90 kan de lette drenge måske nå... MEN han vejer 102 kg og har en af de højest målte iltoptagelser nogensinde - det giver en del mere power i de åre...

Er basket turneringen færdig ?

Langt fra!

Link to comment
Share on other sites

Nej. I roergometeret ses forskellen tydeligt. Selv Eskild taber 30-60 sek til de virkeligt stærke store drenge. tag Peter Reid på den engelske tunge 4... Hans kondital på 85-90 kan de lette drenge måske nå... MEN han vejer 102 kg og har en af de højest målte iltoptagelser nogensinde - det giver en del mere power i de åre...

Yep, i romaskinerne kan man se det ret tydeligt. 60 sekunder er der dog ikke. Men det er ikke kun det, der tæller.

Rob Waddel blev nr 4 i dobbeltsculler nu her til OL. Sophie Balmary roede singlesculler og kom i B-finalen. Og de er verdens hurtigste i romaskinen.

19-29

HWT Rob Waddell New Zealand 5:38.3

LWT Henrik Stephansen Denmark 6:02.2

30-39

HWT Rob Waddell New Zealand 5:36.6

LWT Eskild Ebbesen Denmark 6:06.4

19-29

HWT Sophie Balmary France 6:28.4

LWT Jo Hammond United Kingdom 6:57.0

30-39

HWT Sarah Winckless United Kingdom 6:28.8

LWT Lisa Schlenker U.S.A. 6:56.7

Så vidt jeg husker var letvægtsfirerens hurtigste tid i nogle år hurtigere end den tunge firers hurtigste tid.

Men nu er verdens hurtigste tider:

Men's Four (M4-) 5:41.35 Germany

Men's Lightweight Four (LM4-) 5:45.60 Denmark

Det har mere at gøre med vandet og teknikken. I medvind vil et dygtigt teknisk letvægtshold stort set kunne ro lige op med et tungt. I modvind vil de blive sat med flere længder.

Hvis man er nysgerrig er tiderne her:

på vandet

i roergometer

Link to comment
Share on other sites

Nej. I roergometeret ses forskellen tydeligt. Selv Eskild taber 30-60 sek til de virkeligt stærke store drenge. tag Peter Reid på den engelske tunge 4... Hans kondital på 85-90 kan de lette drenge måske nå... MEN han vejer 102 kg og har en af de højest målte iltoptagelser nogensinde - det giver en del mere power i de åre...

Langt fra!

Arne en iltoptagelse på over 9 liter/min har jeg godt nok aldrig hørt om før, det lyder vildt - ved du hvor data stammer fra?

Mht basketturneringen - cool :cool:

Link to comment
Share on other sites

Arne en iltoptagelse på over 9 liter/min har jeg godt nok aldrig hørt om før, det lyder vildt - ved du hvor data stammer fra?

Mht basketturneringen - cool :cool:

Må også indrømme at jeg har forsøgtr at få der verificeret... Den var ekspertkommentatoren på cyberecity.dk der kom med den... Må tilstå¨at jeg aldrig før har hørt om over 8...

Link to comment
Share on other sites

Må også indrømme at jeg har forsøgtr at få der verificeret... Den var ekspertkommentatoren på cyberecity.dk der kom med den... Må tilstå¨at jeg aldrig før har hørt om over 8...

Samme her, derfor jeg studsede lidt over det - måske en mindre fortalelse/overdrivelse fra cc.dk

Link to comment
Share on other sites

Samme her, derfor jeg studsede lidt over det - måske en mindre fortalelse/overdrivelse fra cc.dk

Har undersøgt en del... En exlandstræner og en exlandstræner kan vist godt løbe med en halv vind... Jeg kan ikke finde nogen målinger på roere på over 7.2 liter/min...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share