Hvad suplerer I jeres træning med?


N K
 Share

Recommended Posts

hey hey, er spritny herinde.

et lille spørgsmål til MOL's brugere.

som titlen lyder, hvad bruger I hvis I overhoved suplerer jeres kost og træning med?

Har selv brugt Aminosyre(pilleform) men er ude efter lidt inspiration og lidt andre syns vinkler.

Og hvad I har af erfaringer fra andre produkter. :wink:

Edited by N K
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg bruger pt:

Chlorella

Kre-Alkalyn

Multivitamineralpiller

Beta Alanin

Koffein

C-vitamin brus

Samt proteinpulver af forskellig slags: albumin, kasein osv...

Har også brugt:

Neurostimulantia - tager ikke længere fordi min favorit ikke produceres længere og de andre jag prøvet smagt lort :unhappy:

Burner tabs, både med synefrin og hhv 7 keto DHA - tager ikke længere p g a kvælme og hhv at det er dyrt. Ellers god erfaring.

BCAA - tager ikke længere p g a at jeg har glemt at købe det ind

Fiskoliekapsler - tager ikke længere p g a at jeg bøvser fisk hele dagen

Kreatin - fik ondt i maven, så stoppede med det

Er det fordi du går og overvejer noget specielt kosttilskud?

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger pt:

Chlorella

Kre-Alkalyn

Multivitamineralpiller

Beta Alanin

Koffein

C-vitamin brus

Samt proteinpulver af forskellig slags: albumin, kasein osv...

Har også brugt:

Neurostimulantia - tager ikke længere fordi min favorit ikke produceres længere og de andre jag prøvet smagt lort :unhappy:

Burner tabs, både med synefrin og hhv 7 keto DHA - tager ikke længere p g a kvælme og hhv at det er dyrt. Ellers god erfaring.

BCAA - tager ikke længere p g a at jeg har glemt at købe det ind

Fiskoliekapsler - tager ikke længere p g a at jeg bøvser fisk hele dagen

Kreatin - fik ondt i maven, så stoppede med det

Er det fordi du går og overvejer noget specielt kosttilskud?

Det var da ellers en hel del du går og propper dig med.. :dry:

Link to comment
Share on other sites

´

Er det så unødvendigt med kapslerne?

- fordi min kost består næsten -næsten - udelukkende af fisk når jeg spiser en form for kød, så burde jeg droppe de to kapslerne dagligt jeg spiser ?

Ved ikke - kommer også an på hvad for fisk det er du spiser.

Jeg har bare valgt det fra fordi jeg syntes at smagen af alle de fiskbøvser ikke var det vært. Jeg kan sagtens køre ulækre ting ned, fordi de skulle være sunde for mig, men der er en grænse.. :gal:

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke - kommer også an på hvad for fisk det er du spiser.

Jeg har bare valgt det fra fordi jeg syntes at smagen af alle de fiskbøvser ikke var det vært. Jeg kan sagtens køre ulækre ting ned, fordi de skulle være sunde for mig, men der er en grænse.. :gal:

Sådan har jeg også haft det engang, men fandt et mærke (i helsebutikken på hjørnet mellem grønttorvet og Israels plads ved nørreport) hvor der var kapsler med omega 3, 6 og 9 og dem har jeg ikke haft det problem med.

Jeg er begyndt igen at bruge lidt protein pulver, og tager også en multivitaminpille

Link to comment
Share on other sites

Lige nu:

Vitaminer og Mineraler i høje doser.

Ja jeg kender forskningen, men vælger at anvende høje doser alligevel.

Beta Alanine

Bruger altid beta alanine, for det virker og man behøver ikke at periodisere indtaget lige som med Creatin.

Protein Pulver.

Fordi jeg hader at spise, og det hjælper mig til at få protein nok.

Post workout recovery drik med Valle Hydrolysat, BCAA's, Maltodextrin, salte.

Hurtig recovery er vigtigt med mine mål

Periodisk:

Creatin

Kombineret med Beta alanine får man repping udholdenhed of doom

Har taget et utal af ting gennem tiderne. Det der virkeligt virker er Creatine kombineret med beta alanine, og proteinpulver hvis det forbedrer ens kostindtag.

Alt andet virker ikke rigtigt for mig (eller er ikke på markedet længere).

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
pt > Hvor køber du Beta Alanine?

Jeg selv indtager p.t. kun proteinpulver som tilskud udover den normale kost. Men starter nok også op på noget kreatin igen snart.

Jeg vil også gerne vide hvor du køber det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt fjollet at en tråd som denne får så relativt stor opmærksomhed (normalt er det kun flamewars der får sådan opmærksomhed på MOL), kosttilskud betyder utroligt lidt.

Protein er primært godt for folk som mig der ikke gider at spise nok protein/ikke har tid.

Creatin giver måske 5% præstationsfremgang?

Beta Alanine er relativt nyt produkt, men i kombination med creatin har jeg og nogle andre oplevet god effekt.

Summa sumarum, er det så skide vigtigt?

Nah, det er bare let at prøve at købe sig til "the edge". Det findes bare ikke rigtigt.

Link to comment
Share on other sites

(proteinpulver) .. bruger det ikke lige pt. kommet noget nyt med at det slet ikke virker :cry:

Hvis du taler om rapporten fra Motions- og Ernæringsrådet, så er det ikke helt korrekt - konklusionen var bare, at der ikke er nogen fordel ved at indtage proteinpulver fremfor at dække proteinbehovet gennem alm. kost.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg vil gerne se den undersøgelse, der påviser virkningen af Beta Alanine...

Wiki to teh rescue..

beta-Alanine supplementation augments muscle carnosine content and attenuates fatigue during repeated isokinetic contraction bouts in trained sprinters.

beta-Alanine supplementation significantly increased the carnosine content in both the soleus (+47%) and gastrocnemius (+37%). In placebo, carnosine remained stable in soleus, while a small and significant increase of +16% occurred in gastrocnemius. Dynamic knee extension torque during the fourth and fifth bout was significantly improved with beta-alanine but not with placebo. Isometric endurance and 400-m race time were not affected by treatment.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17690198

Edit: Mht. kosttilskud, så holder jeg mig til proteinpulver og fiskeolie-kapsler.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Gennemtænkt kost og evt en multivitaminpille. Det kan så suppleres med proteinrig drik for lethedens skyld, hvis man synes det er praktisk efter træning. Kreatin synes for nogle også at kunne give en mindre effekt, men bare at "tage kreatin" formålsløst ser jeg ingen grund til.

At indtage andet er irrationelt, men disse tråde opstår og vil opstå jævnligt hvilket er meget naturligt eftersom styrketræningsmiljøer er inficeret med farverige kosttilskud.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger pt:

Chlorella

Kre-Alkalyn

Multivitamineralpiller

Beta Alanin

Koffein

C-vitamin brus

Samt proteinpulver af forskellig slags: albumin, kasein osv...

Har også brugt:

Neurostimulantia - tager ikke længere fordi min favorit ikke produceres længere og de andre jag prøvet smagt lort :unhappy:

Burner tabs, både med synefrin og hhv 7 keto DHA - tager ikke længere p g a kvælme og hhv at det er dyrt. Ellers god erfaring.

BCAA - tager ikke længere p g a at jeg har glemt at købe det ind

Fiskoliekapsler - tager ikke længere p g a at jeg bøvser fisk hele dagen

Kreatin - fik ondt i maven, så stoppede med det

Er det fordi du går og overvejer noget specielt kosttilskud?

Tja, har tænkt lidt på lidt af hvert og ville gerne høre forskellige "midler". Jeg har aldrig taget proteinpulver og overvejer det slet ikke.

har selv taget en del aminosyre, men problemet med det er bar at jeg blir aggresiv af det, så er på udkig efter noget andet. har gået og tænkt lidt på en blanding af kreatin og amino, tror det hedder noget med: http://www.bodybuilding.com/store/xy/noxcg.html - http://www.aragonproducts.com/theproducts....1339&cat=88 - eller måske http://sublimsport.com/shop/v-12-turbo-625-708p.html - det sku være godt men hvis andre har oplevet andet må de gerne høre fra sig.

Beta Alanin? Succes???

ellers tar jeg:

vitaminer, fiskeolie(3,6,9), ingefær.

Link to comment
Share on other sites

Tja, har tænkt lidt på lidt af hvert og ville gerne høre forskellige "midler". Jeg har aldrig taget proteinpulver og overvejer det slet ikke.

har selv taget en del aminosyre, men problemet med det er bar at jeg blir aggresiv af det, så er på udkig efter noget andet. har gået og tænkt lidt på en blanding af kreatin og amino, tror det hedder noget med: http://www.bodybuilding.com/store/xy/noxcg.html - http://www.aragonproducts.com/theproducts....1339&cat=88 - eller måske http://sublimsport.com/shop/v-12-turbo-625-708p.html - det sku være godt men hvis andre har oplevet andet må de gerne høre fra sig.

Beta Alanin? Succes???

ellers tar jeg:

vitaminer, fiskeolie(3,6,9), ingefær.

Agressiv af aminosyrer ? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tager ikke nogen `supplements´, bortset fra en smule druesukker på de lange cykel-etaper.

Nu spørger jeg her, i stedet for at lave endnu en tråd: Hvordan kan man egentlig vide, om man har brug for protpulver? For man er jo ikke så meget uvenner med sin pengepung, at man ønsker at bruge penge på ting, der hverken er nødvendige eller gavnlige (hvilket protpulver vel ikke er, hvis man får prots nok i forvejen).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share