Soy protein, svarer det til kassein eller whey?


Underwear
 Share

Recommended Posts

Ja det er i virkeligheden måske et lidt nollert spørgsmål.

Jeg købte mig noget billigt soy protein. Men der står ikke noget om det er fast acting eller long lasting...

Altså om det er som whey protein og optages relativ hurtigt eller om det er som kassein der optages langsommere.

Mine google skillz er vist ikke helt hvad de har været, for finder kun diverse intet-sigende artikler der enten taler for eller imod soy...

Ved godt i ikke kan fortælle mig noget om mit pulver uden navn/fabrikant (må jo overholde mol reglerne), men jeg ville egentlig også bare vide sådan generalt.

Er soy protein hurtigt eller langsomt optagende? Eller kan det være begge dele som mejeri protein'et?

Mit prot pulver har tilfældigvis samme konsistens som min kammi's kassein... Mit smager bare af bræk i pulver form :dry:

Link to comment
Share on other sites

Underwear skrev:
Ja det er i virkeligheden måske et lidt nollert spørgsmål.

Jeg købte mig noget billigt soy protein. Men der står ikke noget om det er fast acting eller long lasting...

Altså om det er som whey protein og optages relativ hurtigt eller om det er som kassein der optages langsommere.

Mine google skillz er vist ikke helt hvad de har været, for finder kun diverse intet-sigende artikler der enten taler for eller imod soy...

Ved godt i ikke kan fortælle mig noget om mit pulver uden navn/fabrikant (må jo overholde mol reglerne), men jeg ville egentlig også bare vide sådan generalt.

Er soy protein hurtigt eller langsomt optagende? Eller kan det være begge dele som mejeri protein'et?

Mit prot pulver har tilfældigvis samme konsistens som min kammi's kassein... Mit smager bare af bræk i pulver form :dry:

Jeg ved ikke om det er hurtigt eller langsomtoptagende.. men fik at vide i Helsemin at det ikke er anbefalelsesværdigt at tage sojaproteinpulver da det giver forstoppelse....

Jeg købte så i stedet rismelsproteinpulver... det smager så af knust kattegrus... (kan IKKE drikkes!)

Link to comment
Share on other sites

Ja det er i virkeligheden måske et lidt nollert spørgsmål.

Jeg købte mig noget billigt soy protein. Men der står ikke noget om det er fast acting eller long lasting...

Altså om det er som whey protein og optages relativ hurtigt eller om det er som kassein der optages langsommere.

Det kommer an på behandlingen. Er det hydrolyseret som valleprotein, er det hurtigt optageligt. Ellers skal det først nedbrydes. Hvis du søger på google under "langsomt optagende protein" finder du et link, hvor der står, at soya generelt er langsomt.

Men det er spild af penge at gøre proteinfohandlerne rige, hvis man spiser fornuftigt.

mvh

LarsBj

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share