Mandlige gymnaster


Soulfly
 Share

Recommended Posts

Da jeg sad og lavede en kanalrundfart på flimmeren, faldt jeg på eurosport over noget gymnastik :gym: Lidt fimset tænker nogen sikkert, men for satan nogle overarme de gutter har! :dropjaw:

Er der noget der ved hvordan de træner?

Link to comment
Share on other sites

Og så er det også et voldsomt synsbedrag. Ser du dem i levende live, så bliver du enormt skuffet. De fleste er under 170 cm, nogen af dem sågar under 160 cm. De vejer ofte ikke mere end 60-70 kg. Grunden til at deres overarme ser så voldsomt udviklede ud, skyldes simpelt hen den statur de har. Dog kan man jo ikke ligefrem sige at armene er små. Og de er bestemt heller ikke slappe. Men det ser voldsommere ud fordi de er så små.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Og tonsvis af dips i forbindelse med deres træning i de parralelle barer. Og så er der træning i ringene. Det giver vanvittigt gode skuldre og rygmuskler. Prøv at lave et iron-cross i ringene eller et pres til håndstand i ringene. Så ved man hvad ryg og skuldermuskler betyder for en gymnast :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu at det er de færreste af gymnasterne der har en vægt der nærmer sig de 70kg. Men når det kommer til skulder og tricepsstyrke tror jeg at de er blandt de stærkeste atleter i forhold til kropsvægt.

Det kunne være at man skulle hænge et sæt ringe op nede i klubben.

Louis Simmons anbefaler iøvrigt dips og push-ups i ringene for at styrke skulder og triceps.

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen af jer der kan lave et "iron cross" i ringene? Den er vist lidt hård.

Det vil jeg prøve næste gang lejligheden byder sig.

I Ålborg har jeg set nogle gymnaster træne på en helt almindelig træningsdag. Sjovt nok har de rutinerede tilsyneladende fuldstændig samme kropsbygning alle sammen. Os vægtløftere der var i gang med at afholde et stævne, virkede nærmest lidt klodsede ved siden af.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

hvad angår gymnastik, så vil jeg sige nogle af dem har rimelig stor muskler.

ta ham her feks

Lærer 45-50 år

25 års gymnastik

Krops væget 65-70 kg meget lav fedtprocent.

træningen

armbøjninger antal: MANGE HIST OG HER

mavebøjninger antal: MANGE

rygbøjninger antal: MANGE

resultat.

TOTAL syg triceps plus den laveste del af brystet er meget stor.

Mave muskler får manden til at ligne en tyksok, ligeså store som pro BBer no shit

ryg stærk.

Konklusion.

Nogle gymnaster er hardcore store.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share