Chrissie´s logbog


Chrissie
 Share

Recommended Posts

Lidt hurtig facts:

Køn: Kvinde

Højde: 174,8

fedt%: pt. 22,8% (vil gerne ha den ned omkring 18-20)

vægt 66,5 (vil gerne ha den ned omkring 62 kg, så der er ikke så lang vej =))

Så startede jeg på højskolen her i aug. og er nu rigtig igang med opholdet der varrer til juni 09!

Denne logbog er til at se forbedringerne i løbet af opholdet, og holde styr på træningen, så jeg måske kan undgå skader osv.

Er ikke ny her, men syns det var på tide at komme igang med loggen igen eftersom jeg savner det med at holde lidt styr på træningen og træningsmængden.

alt for nu!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Velkommen til Aalborg :wink: ....

Hvordan går det på Højskolen? :smile:

Jo, Takker :tongue:

Det går rigtig godt på højskolen, her er et fedt sammenhold og nogle virkelige gode lærere...! Virkelig et valg jeg er glad for! :bigsmile:

dog er jeg løbet ind i et par småproblemer som fx. blodmangel.... Øv (nu igen :dry: ) og lidt influenza....

Link to comment
Share on other sites

Uge 41 Træning

Mandag

1 modul, startede med en gang fysisk træning (45 min), vores lærer var på bryllupsrejse så vi havde en vikar, han var go men lavede mange øvelser på hovedet og da jeg stadig hostede lidt efter en lille gang sygdom endte det med jeg måtte droppe de fleste af øvelserne øv, øv...!

2 modul, gik vi igang med spinning, det blev dog mest til teori, lidt cykel indstilling og teknik.

Tirsdag

Tur til Ollerup gym højskole

Fik gennemført min første Triatlon!!

Det blev så 1:10 dvs. 400 meter svøm, 18 km cykling og 4,2 km løb

tiden blev 1t 27 min.

Har ikke så meget at sammenligne med, men jeg er godt tilfreds med min tid :tongue: da jeg sad og regnede lidt sammen regnede jeg med det ville blive ca. 1 t og 30 min. =)

Onsdag

ikke så meget gang i den efter igår, heldigvis =)

Det blev til fysisk træning (45 min.) lidt forskellig "let" (dvs. meget let vægt, mest teknik) styrketræning for armene.

og Pilates og meget udstrækning (90 min)

Shopping i aften :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Resten af uge 41

Torsdag: 1500 m svøm + styrketræning er ved at kunne lave en ordentelig squat :tongue: + frivend

Fredag: løbetur ca. 6,5 km

Lørdag: Spinning

Uge 42

Mandag:

45 min fysisk træning (øvelser m. kropsvægt)

3 gange 10 min opvarmning (vi skulle prøve vores egne programmer af overfor vores lærer og de andre og det gik da egentlig også ret godt)

Tirsdag:

Morgenspinning dejlig time men desværre er det også den sidste morgentime med den instruktør :dry:

Onsdag: Planen er en gang spinning om aftenen med en af eleverne på skolen som instruktør :tongue: blir lidt spændene.

alt for nu

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
Det var godt nok hurtig at din log gik død igen :tongue:

Går det godt på skolen?

Puha, ja det er ikke særlig tilfredsstillende med blokken desværre, øv øv... :dry: Har desværre været ude for en masse skader =( Så lige pt. kan jeg ikke rigtig løbe uden det begynder at gøre ondt i mit venstre ben... trænede ellers op til en ½ marahton.... men det må så blive en anden gang. Derudover en lille skade i anklen i højre ben. utrolig irriterende.

Utroligt! jeg har ikke haft så mange skader før nogensinde... og så kommer de når jeg endelig ka gi den gas =( Desværre er vægten også derefter (for man sætter jo selvf. ikke sit indtag ned når man ikke træner :blush: UPS!)

Prøver at blive lidt bedre til at opdaterer nu... for mangler lidt at ku holde styr på min træning...

Link to comment
Share on other sites

Well uge 49

Mandag - Torsdag: syg (noget influenza af en art) :cold::ill: Troede først det var noget alvorligt så var hos læge og det hele :1112:

Fredag - Afslappning

Lørdag: Holdtræning "HighCalorieBurning" 1½ kredsløbstræning m. boksning, aerobic, sjippning, cirkeltræning... (pulsen blev høj 216 var max)

Søndag: 1 times step + 1 times muskeltræning

Link to comment
Share on other sites

Skader er bare så pisse træls, jo mindre man kan træne jo mere har man lyst til at træne :devil:

Er du stadig i Aalborg?

Yeps, jeg er stadig i Aalborg og blir her indtil d. 13 Juni 2009 :bigsmile:

Lige præcis det er bare SÅ irriterende =( Har måtte holde al al al for lang pause syns jeg... ka stadig ikke holde til løb og spinning =(

Ka se du stadig er go til at skrive indlæg herinde. Keep up the good work!!

Link to comment
Share on other sites

Så kom vi til uge 50

Mandag - Afslappning (syns det var lidt velfortjent efter sådan en arbejdsom weekend)

Tirsdag:

Eftermiddag svømning 1250 m :tongue:

Aften 1 times Step :bigsmile: (kom ind i en time med garvede stepper, puha, men fulgte med så godt jeg nu ku og det gik da egentlig også godt.)

Link to comment
Share on other sites

Onsdag: Løb!!! :bigsmile: Min første løbetur efter min skade :tongue: Så lækkert! kan ikke beskrives! Det blev til 35 min. blev helt vild da det overhovedet ikke gjorde ondt i mit ben da jeg løb... Så det blev lidt længere end beregnet. egentlig var det kun 20 min jeg sku ha løbet. men ja. Havde ikke ondt i benet under eller efter så STOR sucess! :tongue:

(resume: blev til 35 min løb.)

Torsdag: svømning 1500 m. ca. 40 min

Havde meldt mig til step men den blev desværre aflyst :dry: øv!

Status omkring højskolen: Har et hold hver mandag jeg træner i forskelligt fitness dvs. cirkeltræning, aerobic, mave/ryg træning, balance, lidt yoga inspireret. Derudover er jeg idag begyndt som praktikant i equinox (2 timer hver uge)

Alt for nu :tongue:

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Onsdag: Løb!!! :bigsmile: Min første løbetur efter min skade :tongue: Så lækkert! kan ikke beskrives! Det blev til 35 min. blev helt vild da det overhovedet ikke gjorde ondt i mit ben da jeg løb... Så det blev lidt længere end beregnet. egentlig var det kun 20 min jeg sku ha løbet. men ja. Havde ikke ondt i benet under eller efter så STOR sucess! :tongue:

(resume: blev til 35 min løb.)

Torsdag: svømning 1500 m. ca. 40 min

Havde meldt mig til step men den blev desværre aflyst :dry: øv!

Status omkring højskolen: Har et hold hver mandag jeg træner i forskelligt fitness dvs. cirkeltræning, aerobic, mave/ryg træning, balance, lidt yoga inspireret. Derudover er jeg idag begyndt som praktikant i exuinox (2 timer hver uge)

Alt for nu :tongue:

Jeg tror at de kede af du ikke kan deres navn equinox ikke exuinox :tongue:

Jeg er tilmeldt 24 timers spinning i equinox Ålborg den 31-1-2009, vi har en plads tilbage hvis du har lyst, så jeg ikke skal køre 10 timer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at de kede af du ikke kan deres navn equinox ikke exuinox :tongue:

Jeg er tilmeldt 24 timers spinning i equinox Ålborg den 31-1-2009, vi har en plads tilbage hvis du har lyst, så jeg ikke skal køre 10 timer.

Hehe, ups, det blev lige rettet engang :blush:

Jeg ville enormt gerne være med den 31/1-09 men jeg er på skiferie med skolen =( Så det må jeg desværre gå glip af, det ku ellers være lidt fedt at være til sådan et event. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag: 1 times power (muskeltræning noget ala pump) + 15 min på steppen i ventetiden.

Lørdag: Step time (puha lad være med at tage til step uden morgenmad var helt færdig, kom lidt sent ud a døren desværre, heldigvis samme serie på næste lørdag)

derudover blev det til 1 times Cardio efter jeg lige havde været hjemme forbi morgenbordet.

Søndag er planlagt til Afslappning! :tongue:

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Uge 51 er begyndt :bigsmile:

Mandag - afslappning :nissetunge: (har haft det godt med at holde fri fra træning mandag og søndag, så det er næsten ved at blive faste dage)

Tirsdag: Styrketræning m. cardio ca. 2 timer m. bla. squat, lunges, brystpress, nakketræk, sideløft, biceps curls, triceps overhead, lændøvelser, mave øvelser de lige og maveøvelser med de skrå. vægt osv. kommer senere.

Onsdag: Var ude på en aftensvømmetur det blev til 2,250 km på 60 min :nissegrin: Det er jeg nu godt tilfreds med :xmas:

alt for nu.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag: stadig øm efter træning tirsdag + onsdag, så det blev til omgang massage istedet meget belejligt at man lige skulle forbi fysioterapeut skolen den dag. :4thumbup:

Fredag: Løbetur ca. 5 km på 30 min. (dejligt det ikke gør ondt i benet mere, holder mig dog stadig til de kortere ture indtilvidere)

Lørdag: Ingen træning idag, juleafslutning på skolen, :rudolph: hvilket resulterede i jeg drak en del og endte med at måtte kramme toilettet natten til lørdag. :puke2: øv øv øv.... Men ja, jeg havde så heller ikke rigtig drukket i lidt over 2 måneder. Så ja.

Link to comment
Share on other sites

Uge 52

Mandag: Styrketræning

opv. 15 min. crosstrainer

Squat m. stang på ryggen (instruktøren var lidt usikker på hvad stangen egentlig vejede men ca. 15-17 kg)

Lunge m. stang på ryggen (samme)

Back Flyes 1x12 m. 2 kg, 1x15 m. 3 kg, 1x10 m. 4 kg.

Brystpress m håndvægte 4 kg pr hånd

Nakketræk 1x10 m. 5 kg, 1x10 m. 6 kg, 1x10 m. 6 kg.

Curl (skulle være curl to press men det var som om den ikke rigtig fungede) 3x10 m. 4 kg

Triceps french press 1x10 m. 4 kg. 2x10 m. 3 kg

Derefter løbetur på løbebånd stille og roligt 2 km. på 12m og 30 sek.

Tirsdag: Cardio + mave/lænd

Crosstrainer 20 min.

Ro maskine 10 min. (2102 m.)

Lændeøvelser:

Modsat arm/ben løft (liggende på maven) 3x20

Katteøvelse (skyd ryg og omvendt) 3x20

Maveøvelser:

Flad lænd (liggende på ryggen begge ben lodret, stille sænker det ene ben ned mod jorden, herefter det andet ) 1x15

Rotationer rygliggende (rainbows) Gik ikke godt så droppede den hurtigt, ska vist lige indøves.

Alm. mavebøjning 2x15

alm. sidebøjning 2x20

Løb 5 km (var måske lige langt nok efter styrketræningen igår kunne jeg mærke på benet) det blev til gns. fart 9.7 km i timen på 30:57 min.

Wave: 17 min.

Wee... Så er det jul imorgen!

Link to comment
Share on other sites

Onsdag: Træningsfri

Torsdag: Styretræning + Spinning

20 min crosstrainer

Spinning: 60 min

Pulsdata: avg: 84% :4heart: max: 92% :4heart:

Den første times succesfulde time i alt for lang tid! Den styretræning må være ved at virke :bigsmile:

Squat: 3x10 m. 9 kg, 3x10 m. ca. 20 kg på (Tænk at ikke en eneste ved om den stang vejer 15 eller 20 kg, har spurgt 3 forskellige og fået 3 forsellige svar 15,17,20 kg)

Brystpres: 1x10 m. 4 kg, 2x10 m. 5 kg

Sideløft: 1x10 m. 3 kg, 2x10 m. 2 kg

Bend-over-rowing: 1x10 m. 7 kg, 1x10 m. 9 kg, 1x10 m. 12 kg

Biceps curls: 3x10 m 4 kg

Mave+Lænd

Alm. mavebøjning 3x20 stk.

Alm. skråmavebøjning 3x20 stk.

Rygextension 3x20 stk.

Lændeøvelse på maskine: 3x10

Nedkøling: 6 min. crosstrainer

Dejlig træningsdag m. massere a energi kunne næsten ikke stoppe igen da jeg først om igang :bigsmile::bigsmile::bigsmile:

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Onsdag: Træningsfri

Torsdag: Styretræning + Spinning

20 min crosstrainer

Spinning: 60 min

Pulsdata: avg: 84% :4heart: max: 92% :4heart:

Den første times succesfulde time i alt for lang tid! Den styretræning må være ved at virke :bigsmile:

Squat: 3x10 m. 9 kg, 3x10 m. ca. 20 kg på (Tænk at ikke en eneste ved om den stang vejer 15 eller 20 kg, har spurgt 3 forskellige og fået 3 forsellige svar 15,17,20 kg)

Brystpres: 1x10 m. 4 kg, 2x10 m. 5 kg

Sideløft: 1x10 m. 3 kg, 2x10 m. 2 kg

Bend-over-rowing: 1x10 m. 7 kg, 1x10 m. 9 kg, 1x10 m. 12 kg

Biceps curls: 3x10 m 4 kg

Mave+Lænd

Alm. mavebøjning 3x20 stk.

Alm. skråmavebøjning 3x20 stk.

Rygextension 3x20 stk.

Lændeøvelse på maskine: 3x10

Nedkøling: 6 min. crosstrainer

Dejlig træningsdag m. massere a energi kunne næsten ikke stoppe igen da jeg først om igang :bigsmile::bigsmile::bigsmile:

Damm god træning første juledag :xmas: Jeg har bare drukket og spist hele dagen, det eneste træning er en gåtur på en ½ time, jeg vil tro at stangen hvis det er plastik(der hvor du burde sætte vægte på) 11 kg ellers er den normale 17 eller 20 kg.

God første juledag :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share