Hvad er rear laterals


DaDane
 Share

Recommended Posts

Fordi maskinen normalt tager 10 kg. spring - således kan man ikke ramme hverken 6, 7 eller 8 kg :tongue:

Nej nok mere fordi jeg har set Jarvig - og trænet en smule med ham. Jeg kan tage en 40 kg eller deromkring i den øvelse jeg troede det var - og vil skyde på at Jarvig tager en smule mere end det.

Link to comment
Share on other sites

Den jeg troede det var - og som jeg formoder du tager mere end 40 kg i - er træk til ryg. Den har sikkert et frækt navn på engelsk eller latin også - men jeg ved ikke hvad det i givet fald skulle være.

Den hedder såmænd bare Rear pulldown på "udenlandsk" B) - men bør i stedet udføret som front pulldown - altså træk til bryst, stort set samme muskelarbejde, men mindre skadepotentiale.

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Nu vi snakker rear laterals, kom jeg til at tænke på om der ikke var noget, der lignede lidt mere en basisøvelse for bagsiden af skulder..? En eller anden øvelse med vægtstang eller sådan noget...

AN  :unsure:

Upright row - men den er ikke at fortrække - de fleste finder den ubehagelig og den har angivelig spillet en negativ rolle i mange skadesforløb.

Også er der gode gamle miltary pres - den er go´

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Giver military ikke næsten kun til det forreste hovede af deltoideus? Mener ikke den involverer det bagerste hovede.

Der var en (mener det var TJ) fornylig, der beskrev en øvelse for bagsiden af skulderen. Øvelsen mindede om db rows, men den skulle udføres med strakt arm, og armen langs med kroppen. Er der andre, der kan huske den?

Anden tråd om skuldertræning. Måske er den øvelse sas nævner (reverse upright row) god?

Edited by Sputnik
Link to comment
Share on other sites

Giver military ikke næsten kun til det forreste hovede af deltoideus? Mener ikke den involverer det bagerste hovede.

Jo det er rigtigt at den primært rammer Anterior. Jeg synes ikke den der revers upright row lyder særlig rar - men jeg har ikke noget til at bakke den fornemmelse op, ud over at det ikke er nogen naturlig bevægelse. Jeg kan ikke se hvordan den skulle ramme lateral.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share