Spinning og effekt [watt]


stineaakerlund
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er studerende ved Syddansk Universitet, Det Tekniske Fakultet. Jeg er sammen med en veninde ved at skrive afgangsprojekt - emnet er en spinningcykel. I den forbindelse arbejder vi på at udvikle et koncept omhandlende "det grønne fitnesscenter". Vi mangler information om hvor mange Watt man ca generere på en spinningtime? Nogen der kan hjælpe?!?

2xStine

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg er studerende ved Syddansk Universitet, Det Tekniske Fakultet. Jeg er sammen med en veninde ved at skrive afgangsprojekt - emnet er en spinningcykel. I den forbindelse arbejder vi på at udvikle et koncept omhandlende "det grønne fitnesscenter". Vi mangler information om hvor mange Watt man ca generere på en spinningtime? Nogen der kan hjælpe?!?

2xStine

Skriver I projekt om spinning uden at have adgang til en cykel???????

Der må da være et motionscenter rundt om hjørnet?

Hvad handler projektet om?

mvh

LarsBj

Link to comment
Share on other sites

Jo vi har skam en cykel, men en meget gammeldags en af slagsen - altså ingen computer.. Vores projekt handler om udviklingen af en ny cykel, samt koncepter hertil.

OK, men lad os lige blive enige om enhederne: Watt er energi per tid (joule pr sekund) Man genererer altså ikke "watt på en time" men kWt altså omregnet til kJ, og ved høj intensitet kan man i løbet af 60 min vel have afsat et sted mellem 2000 og 3000 kJ måske endda mere. Det kommer jo an på ens form.

Det ved spinningsfolket jo nok. Men tag dog ned i centret og prøv selv! Og tal med instruktørerne om, hvad begyndere og øvede yder.

mvh

LarsBj

Link to comment
Share on other sites

:) Jep - hvordan vil du forelså at vi tester det, når der ikke er computere på cyklerne?