Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Her er planen over dagens aktiviteter.. Det er vistnok lige vest for Kolding.

Hmmm ... 'lige vest for' ... dét kommer vist an på om man er på cykel eller i bil ;) (har boet i Kolding)

Alle er selvfølgeligt meget velkomne til at komme og se en MOL'er få tæsk :lol:

Det er vel ikke for meget forlangt at der opstilles WebCam ... :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tilbage fra Jysk-fynske mesterskaber...

Lad mig sige med det samme - det blev ikke helt som jeg havde forventet..

Der var 2 andre tilmeldte i min vægtklasse (-100 kilo)...

Man må tale om en under-matchning af stald-Palle'ske dimensioner:

Jeg tromlede henover mine modstandere på sammenlagt omkring 30 sekunder :lol:

Jeg har i dagene op til kampene været lidt hmmm... Skal vi sige naturligt spændt... Men det viste sig at være ubegrundet.

Min første modstander kastede jeg efter 2 forsøg rent på ryggen.

Min anden modstander landede urent, og vi gik i "gulvkamp". Jeg fik meget hurtigt fat i hans hals, og klemte det bedste jeg har lært. Han overgav sig efter ca. 15 sekunder B)

Så - der stod jeg så og havde vundet begge mine kampe - uden at have fået sved på panden.

Mine Aalborg kolleger kom og prikkede til mig: Tror du ikke du skulle have kæmpet i åben klasse? (Der er betydeligt flere og bedre modstandere)

Men det anede jeg ikke!!

Jeg har kun trænet i 2 måneder i denne omgang, og havde tydeligvis undervurderet min "ydeevne".. Men det er jo bedre end at overvurdere den. :)

Så - meget klogere, og en guldmedalje rigere sidder jeg nu her og har det egentlig meget godt med det.

Også at min styrketræning tilsyneladende har flasket sig, så den ihvertfald ikke var en hæmsko.

Til April er der DM, og så stiller jeg op i åben klasse :D

Men et lille HURRA skal der dog lyde, for det er da ikke hver dag at man vinder en guldmedalje :cool3:

Link to comment
Share on other sites

XAX: Tak! Det er lidt sådan, at styrketræningen og judo "konkurrerer" lidt om at fylde mest hos mig. Men der er ingen tvivl om, at hvis man skal begå sig på lidt højere niveau, skal styken trænes målrettet/effektivt.

Der var flere af deltagerne - også på højere niveau - som tydeligvis kunne have gavn af en gang MOL B)

Link to comment
Share on other sites

HELL Yeah!

Så var det tiden at få brændt al det krudt af jeg ikke fik i går..

Dødløft:(ikke trænet siden ruder konge var knægt :bigsmile: )

5 x 60

1 x 100

1 x 130

1 x 140

1 x 150, bare for at se om jeg stadigt kunne, og der var mere at komme efter..

Chins:

2s x 4r, lidt advarsel fra bagskulderen.. Men kun advarsel ind til videre.. Det skal bare trænes væk!

Snatch & Clean Challenge:

15 - 22,5 - 30 kilo's håndvægte.

5 sæt... Jep, du læste rigtigt FEM svedige, svinehårde, syrefrembringende swings :devil:

ADVARSEL! Hav altid vand i nærheden ved denne øvelse. Og noget at støtte dig til!

Full contact twist:

10r x 15 kg.

Forsøg på 1 hånds snatch med 40 kg: Miss med få cm..

Cable crunch:

3s x 5r x alle skiver

Technogym hell:

Med alle skiver, undtaget i skulder hvor det blev til 75 kilo:

Benspark

Nedtræk

Skulder

Vedhæftet: Billede af kast i anden kamp. Hvis man ser efter kan man se at jeg løfter højre ben, og derved fejer modstanderen...

post-12-1069506937.gif

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Jeg medbragte selv cheerleaders ad libitum. Fadøl er der ikke noget med... Hvis du drikker, og så lander med en 100 kilos makker på maven... Not pretty :lol:

De fleste tilskuere til sådan en event er selv kæmpere (desværre) Derfor er de ikke altid helt opmærksomme. Men så kan man altid lige skrige lidt, så de tror man er kommet til skade. Det højner interessen med det samme B)

Man kæmper iøvrigt samtidigt på 2 måtter, så derfor er tilskuerne lidt splittede..

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

BTW, hvis du ikke bruger kridt, eller noget lignende er der noget at hente der i forhold til 40 kilos snatch. Jeg selv bruger noget magnesium der er blandet op i sprit. Det kan købes i friluftsforretninger, og har den fordel at det ikke sviner, plus at spritten tørrer huden lidt ud. Det er kanon og meget anbefalelsesværdigt :)

Link to comment
Share on other sites

Det må jeg til at overveje, det med kridtet, hvis jeg skal til at smide med store vægte.. :)

Tror nu mest at jeg missede de 40 pga. træthed.. Hvis jeg er lidt mere frisk tror jeg godt den kan ryge op..

Mht. anvendeligheden: Jeg er helt sikker på at det giver noget - i det mindste i forhold til eksplosiviteten i benene.. Min udholdenhed fik jeg ikke testet i kampene, men til hverdag synes jeg klart det begynder at gå fint. Som sagt: Når man springer ind under modstanderen, og gerne skal have noget "drive" i bnene til at løfte ham, der synes jeg helt klart jeg kan mærke det.. :bigsmile:

(Har iøvrigt mere DOMS i erector i dag, end jeg har haft i flere år! :chicken: :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Tilbage fra Jysk-fynske mesterskaber...

Lad mig sige med det samme - det blev ikke helt som jeg havde forventet..

Der var 2 andre tilmeldte i min vægtklasse (-100 kilo)...

Man må tale om en under-matchning af stald-Palle'ske dimensioner:

Jeg tromlede henover mine modstandere på sammenlagt omkring 30 sekunder :lol:

Jeg har i dagene op til kampene været lidt hmmm... Skal vi sige naturligt spændt... Men det viste sig at være ubegrundet.

Min første modstander kastede jeg efter 2 forsøg rent på ryggen.

Min anden modstander landede urent, og vi gik i "gulvkamp". Jeg fik meget hurtigt fat i hans hals, og klemte det bedste jeg har lært. Han overgav sig efter ca. 15 sekunder B)

Så - der stod jeg så og havde vundet begge mine kampe - uden at have fået sved på panden.

Mine Aalborg kolleger kom og prikkede til mig: Tror du ikke du skulle have kæmpet i åben klasse? (Der er betydeligt flere og bedre modstandere)

Men det anede jeg ikke!!

Jeg har kun trænet i 2 måneder i denne omgang, og havde tydeligvis undervurderet min "ydeevne".. Men det er jo bedre end at overvurdere den. :)

Så - meget klogere, og en guldmedalje rigere sidder jeg nu her og har det egentlig meget godt med det.

Også at min styrketræning tilsyneladende har flasket sig, så den ihvertfald ikke var en hæmsko.

Til April er der DM, og så stiller jeg op i åben klasse :D

Men et lille HURRA skal der dog lyde, for det er da ikke hver dag at man vinder en guldmedalje :cool3:

:4thumbup: :bounce: :hehe::strat::banana: :band: :headbanger: :partycrowd: :smilerock: :thumbwink: :respekt: :step:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning + det løse:

Ja, først og fremmest kære læser - så er dette nok en af de dage hvor man siger: Det kan vist ikke blive meget bedre. Eller jo - det kan det altid, men det snerper :)

1. I overmorgen (torsdag formiddag) tager jeg 4 dage til Paris, på (forhåbentlig) romantisk storbyferie med konen (og ingen børn :devil: )

2. Har fået nyt arbejde - eller rettere sagt - arbejde i en såkaldt projektstilling på et sygehus. Den varer fra 1/1 2004 og et år frem. Det er som sagt projektarbejde/forskning, og det bliver ufatteligt spændende!! Idag ringede jeg så til chefen for terapien på sygehuset, og hun kom med en ny "gave":

3. Jeg skal en weekend til Amsterdam i januar for sygehuset, og mødes med terapeuter inden for dette specialeområde fra 8 centre i Europa!! FEDT!!

Desværre betyder jobbet meget mindre tid til MOL (ingen MOL i arbejdstiden :( ), men så må jeg tage revanche i fritiden..

4 Jeg satte 2 PR's i træningen idag - den ene er jeg specielt meget glad for!

Træningen:

Partiel squat i smith:

1 x 100

1 x 120

1 x 140

1 x 160

DB Snatch & clean:

15 - 22.5 - 30 kilo

3 sæt!

Forsøg på 40 kilo snatch - miss :angry3:

BB Frivend:

5 singles af 60 kilo med military

1 x 70 uden mili

1 x 75

1 x 80 PR! :cool3:

chins:

5s x 4r

4s x 3r

Forsøg på 40 kilo snatch med håndvægt: PR!

Se det er jo lækkert. Der støvede et par BBere og styrkedrenge rundt i centret, og jeg talte med en af dem. Så sagde jeg lidt kæphøjt: "Sjovt hvis fyssen er den eneste der kan trække 40 kilo op i strakt arm her i centret.." Det ville han se - og så kunne jeg ikke!! :lol: "Jammen jeg kunne lige før"..

Pinligt.. Sådan går det når man fører sig frem (Jante lever i os selv)

Men men men - så greb jeg mig selv i pivtøjet, og snatchede de 40 kilo 5 gange med korte pauser. Der var ikke andre der kunne, så det var lidt sjovt B)

Kan livet blive ret meget federe :thumbwink:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Hjemvendt fra Paris, og med en let forkølelse var det tid til at få rørt armene en anelse:

Chins:

5s x 4

I Paris blev det til mange kilometers gang. Alene Louvre er enormt i areal. Hvis man bruger 1 minut foran hver genstand, skal man være der i 4 måneder! Mona Lisa er iøvrigt ret overvurderet. Eller også kender jeg bare ikke kunst.

Solkongens spejlpalads i Versailles er også et syn værd. Igen var vidderne noget af det som betog mig.. En absolut kolossal have, som strakte sig så langt øjet rakte i en retning, med små søer osv. Og en stor sal med billeder fra alle større krigshistoriske begivenheder i Frankrig tilbage fra år 732!

Eiffeltårnet kan heller ikke undlade at imponere...

Metroen fik vi set en del til, og det er et kapitel for sig, idet her findes mange sørgelige eksistenser, i alle aldre. Værst var det med sigøjnerne, som heller ikke ligefrem er særligt vindende i deres fremtræden.

Ellers er franskmændende et meget høfligt folkefærd, og temmeligt reserverede. (Det troede jeg ellers at vi havde topscoreren i, men de slog os der ;) )

Men det var en god tur, og helt sikkert ikke sidste gang jeg kommer i den dejlige by!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share