Vaegttab


MelanieLe
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg har et sporgsmaal som jeg haaber at I maaske kan hjaelpe mig med at besvare.

- Taber man sig ved at styrketraene?

Da jeg ikke rigtigt har adgang til et motionscenter, og der er sne op til knaeene udenfor, saa jeg hverken kan cykle eller loebe, ville jeg hoere om det er nok med noget styrketraning derhjemme, for at jeg kan tabe mig, eller om det er nodvendigt at jeg har noget konditionstraening ved siden af?

/ Melanie

Link to comment
Share on other sites

Hej, jeg har et sporgsmaal som jeg haaber at I maaske kan hjaelpe mig med at besvare.

- Taber man sig ved at styrketraene?

Da jeg ikke rigtigt har adgang til et motionscenter, og der er sne op til knaeene udenfor, saa jeg hverken kan cykle eller loebe, ville jeg hoere om det er nok med noget styrketraning derhjemme, for at jeg kan tabe mig, eller om det er nodvendigt at jeg har noget konditionstraening ved siden af?

/ Melanie

Du taber dig ved at omstrukturere din kost, ikke ved at bevæge dig. Det handler, basicly, om, at du skal indtage mindre end du forbrænder. Det kan du enten gøre ved at spise dét mindre eller motionere dét mere.

Styrketræning forbrænder nærmest ingenting.

Link to comment
Share on other sites

Du taber dig ved at omstrukturere din kost, ikke ved at bevæge dig. Det handler, basicly, om, at du skal indtage mindre end du forbrænder. Det kan du enten gøre ved at spise dét mindre eller motionere dét mere.

Styrketræning forbrænder nærmest ingenting.

1. :rudolph:

2. :rudolph:

Forklar venligst nærmere Dysp. Det du skriver giver jo ingen mening i den kontekst.

Link to comment
Share on other sites

Du kan sagtens tabe dig ved at styrketræne, uden overhovedet at dyrke cardio - dog skal du også huske at spise fornuftigt ved siden af! Du forbrænder også en del kalorier ved styrketræning - desuden har det den ekstra effekt, at en større muskelmasse kræver et større energiforbrug for at blive vedligeholdt.

Dvs. at ironisk nok, kan du spise flere kalorier, jo større muskelmasse du har, da de øger dit basalstofskifte.

Evt. lav styrketræning med høje antal reps.

Følger du en kostplan?

Link to comment
Share on other sites

1:Du taber dig ved at omstrukturere din kost, ikke ved at bevæge dig. Det handler, basicly, om, at du skal indtage mindre end du forbrænder. Det kan du enten gøre ved at spise dét mindre eller motionere dét mere.

2: Styrketræning forbrænder nærmest ingenting.

1) det kan der muligvis være noget om... Kost e rnøgleordet for vægttab. Men men men, det hjælper umådeligt meget at bevæge sig lidt oven i kosten.

2) :rudolph: - det er tilgengæld den værste gang bullshit jeg længe har hørt!!

- hvis du arbejder hårdt, høj intensitet og få samt små pauser så kan jeg love for at du kan få noget smed på panden samt smide nogle kalorier! Derudover så er efterforbrændingen jo virkelig værd att lægge mærke til, samt at på langsigt så vil større muskler også give dig et højere hvilkestofskifte.

Link to comment
Share on other sites

Nu stopper I fandme. Utroligt at man skal forklare selv BASALE ting til folk HVER eneste gang.

1. Man taber sig ikke ved at bevæge sig 1 time om dagen. Man taber sig ved at have en fornuftig kost. Motion kan være et VÆRKTØJ til at hjælpe et vægttab på vej, men det er i kosten det ligger. Medmindre threadstarter har lyst til at løbe et marathon hver evig eneste dag, så er det hendes kost hun skal fokusere på og ikke hendes minimale fysisk udfoldelse. Er vi enige om dette? Godt så.

2. Styrketræning forbrænder næsten ingenting. Nej og det GØR DET IKKE. Du kommer aldrig over 400kcal i timen ved hjælp af styrketræning. Især ikke som kvinde, som ikke har forstand på styrketræning. I har vel set de piger nede i centret, som løfter vægte 3x15 gange uden at ændre en mine i ansigtet. Hun forbrænder NADA ved styrketræning, fordi hun 1) ikke gør det tungt nok, 2) fordi styrketræning generelt ikke forbrænder en skid.

Lad os tage én, som virkelig løfter tungt; så tungt, at han næsten kører failure i hvert sæt. Her varer et løft 1-2 sekunder á hvor mange repetioner. Det vil sige maksimum 1 minut pr. øvelse i gennemsnit. Og lad os sige, at vi har 10 øvelser. Så er det 10 minutters egentlig bevægelse ud af den time, hvor man træner. Og det vil jeg endda mene er højt sat. Resten af tiden venter man jo bare på at 'genvinde' sine kræfter.

Og lad os så sige, at hun rent faktisk kan forbrænde 400 kcal i timen ved styrketræning, hvilket hun på ingen måde gør. Det tager 100g chips (under halvdelen af en pose) at indtage 600 kcal.

I rest my case.

Link to comment
Share on other sites

1) det kan der muligvis være noget om... Kost e rnøgleordet for vægttab. Men men men, det hjælper umådeligt meget at bevæge sig lidt oven i kosten.

2) :rudolph: - det er tilgengæld den værste gang bullshit jeg længe har hørt!!

- hvis du arbejder hårdt, høj intensitet og få samt små pauser så kan jeg love for at du kan få noget smed på panden samt smide nogle kalorier! Derudover så er efterforbrændingen jo virkelig værd att lægge mærke til, samt at på langsigt så vil større muskler også give dig et højere hvilkestofskifte.

Som Dysp siger tager du fejl.

Overvej hvor stor en bevægelse du reelt laver - der var en i en anden tråd der udregnede hvor meget bænkpress forbrændte du bliver overrasket over hvor lidt det reelt er.

Gider ikke til at lede efter det nu, men jeg mener at et samlet træningspas sjældent kommer over 250kcal ved hård styrketræning.

Dog er det korrekt at større muskler vil øge stofskiftet.

Link to comment
Share on other sites

1) det kan der muligvis være noget om... Kost e rnøgleordet for vægttab. Men men men, det hjælper umådeligt meget at bevæge sig lidt oven i kosten.

2) :rudolph: - det er tilgengæld den værste gang bullshit jeg længe har hørt!!

- hvis du arbejder hårdt, høj intensitet og få samt små pauser så kan jeg love for at du kan få noget smed på panden samt smide nogle kalorier! Derudover så er efterforbrændingen jo virkelig værd att lægge mærke til, samt at på langsigt så vil større muskler også give dig et højere hvilkestofskifte.

Oh, og btw, sved på panden giver udtryk for, at du har det varmt, ikke at du træner hårdt. Derudover har sved på panden ingen positiv effekt på vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Nu er der jo et par kloge mennesker herinde på tråden allerede, jeg syntes bare lige jeg ville stille mig lidt undrende over at der bliver sagt at man kun skal fokusere på kosten.

Argumentationen for at man ikke bruger nævneværdigt meget energi ved styrke træning og at man skal lave ekstremt meget cardio for at forbrænde x antal kalorier kan jeg godt følge, meeeennn det handler vel lige så meget om at have en sund krop og bare fordi en krop er slank så er det altså ikke en skid sund!!!! Hvis man taber sig ved at regulere sin kost, men stadig sidder på sin flade røv hele dagen så vil din krop formentlig bestå temmelig usund mængde fedt i forhold til muskler. Hvis man derimod regulere sin kost samtidig med at finde en form for motion som man syntes er sjov, så vil man få en slankere og væsentlig sundere krop.

Statistik BMI, Motion

Styrke vs. BMI - dødelighed

MOL-slankekur - tab dig via kost og motion

Til trådstarts spørgsmål mht. hjemmetræning:

Komplet træning med håndvægte

Link to comment
Share on other sites

Du kommer aldrig over 400kcal i timen ved hjælp af styrketræning. Især ikke som kvinde, som ikke har forstand på styrketræning. I har vel set de piger nede i centret, som løfter vægte 3x15 gange uden at ændre en mine i ansigtet. Hun forbrænder NADA ved styrketræning, fordi hun 1) ikke gør det tungt nok, 2) fordi styrketræning generelt ikke forbrænder en skid.

What!!??!!! Mener du at lige netop trådstarter ik ved noget onm styrketræning, eller var det bare en mandschauvinistisk generalisering af kvinder?

Er helt enig i at der er mange af tøserne i fitnesscentrene der ik ser ud som om det kræver den midste anstrengelse at træne, men der er altså også dem der giver den gas. Og selvom de måske ikke løfter alverden, er det måske det der for dem er max, og så giver det jo det det skal!

Studsede bare over din kommentar, for jeg syns sgu jeg giver mig max når jeg træner (selvom jeg er pige) !!!

Link to comment
Share on other sites

Et par beregnere til at gøre tingene lidt mere konkrete.

http://www.performancemenu.com/resources/powerOutput.php

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...st&p=765823

Bemærk dog at det er ydre arbejde der beregnes og jeg er lidt i tvivl om hvor let det direkte kan overføres til den faktiske forbrænding. På cykel ved jeg man regner med en effektivitet på 20-25%, så altså 4-5 gange højere energiforbrug end det direkte output.

Jeg synes også det er værd at bemærke at det vel sagtens kan være en faktor 10 eller mere forskel på hvor meget arbejde der udføres afhængig af om man løfter let eller tungt, korte eller længere pauser og hvor stærk man i øvrigt er.

Link to comment
Share on other sites

Ved MOL julefrokost træningen løftet jeg 2*105 kg i ca 17 sek. der blev jeg mere forpustet( og svimmel) end jeg har været længe og jeg køre spinning 12 - 17 timer om ugen, så det er vel bare et spørgsmål om at løfte tunge nok vægte :nissegrin: jeg har nogle gange haft mit pulsur på under styrketræning ved squat kommet pulsen op på ca 90%

Den løsning jeg vil anbefale er køb en kondicykel, få styr på kosten og styrketræne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share