Dødløft og DOMS


BrainRoid
 Share

Recommended Posts

Oki, titlen siger det hele, specielt efter tung dag (følger en ~hatifeld cyklus), så er mine rygstykker fuldstændig ødelagt i flere dage efter, jeg når dårligt at restituere til CAT dag...

Hvad gør i andre for at komme over disse DOMS ? Jeg synes ikke det er noget der forsvinder med tiden, eller at det er noget der skal/kan trænes væk...

Ideas ?

Link to comment
Share on other sites

tak for jeres svar.

Squatfather, jotak, men for helvede, jeg er jo 50% invalid i perioden lige efter !!!!

Watts, vel et halvt år tilbage max. da jeg begyndte at eksperiementere med HST.. jeg er gået hurtigt frem i øvelsen, maxer vel på en små ~160 idag eller deromkring, men træner kun med 90(cat) og 130(tung dag)

Armoured female, hvor vil jeg dog håbe du har ret, for dette er _fandmæ_ uudholdeligt... _damn_

Jeg overvejer at stoppe med at reppe på dødløft, og køre en cyklus baseret på singles næste gang, ala den TJ har fremsat... dødløft er bare ikke en øvelse der er fed at reppe i....

Link to comment
Share on other sites

det er ikke _synderligt_ lang tid siden jeg har været hos kiropraktoren med en rigtig godt fucked ryk, et af de nedeste led i kæden havde fået 'en forkert rotation' .. det kom sig faktisk af inc db presses, det at få smidt 45kg+ op i position knækkede jeg på.. men efter jeg er begyndt på dødløft har jeg ingen probs whatsoever med at jonglere med disse vægte... så det er jo positivt.

Link to comment
Share on other sites

De af jer der har problemet - er i sikre på at i laver øvelsen rigtigt?

Jeg siger IKKE at man ikke kan få DOMS af det - selvfølgeligt kan man det.

Men jeg har selv oplevet at min "DOMS" forsvandt efter min kone kom og kiggede - og rettede en del.

Som sagt jeg siger IKKE at man ikke kan få "DOMS" - kun at ømheden også KAN skyldes andre ting.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share