Spock 2009


Spock
 Share

Recommended Posts

  • Replies 201
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lørdag d. 12. september 2009

3 timer spinning.

Tid: kl 08

- Cycling Elite v. ego

- Cycling Øvet v. ego

- Cycling Basis v. ego

Pga problemer med knæ og skulder kan jeg hverken løbe, svømme eller styrketræne idag.

Håber s*teme jeg er i bedring imorgen, men håbet er ikke højt.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 12. september 2009

3 timer spinning.

Tid: kl 08

- Cycling Elite v. ego

- Cycling Øvet v. ego

- Cycling Basis v. ego

Pga problemer med knæ og skulder kan jeg hverken løbe, svømme eller styrketræne idag.

Håber s*teme jeg er i bedring imorgen, men håbet er ikke højt.

UJJJJJ her ligner alt jo sig selv. Du knokler stadig som en gal mand.... :w00t: Skønt at se at der stadig er liv i corpus..... :devil: Savner dine superdejlige timer..... behagelig, hård og effektiv træning.... :4mewantfood:

God søndag Sprocket...

/Jules

Link to comment
Share on other sites

Hey Julie - tak skal du have.. ja det gamle korpus fungerer endnu - men only barely.. :)

Dagens træning,

Søndag d. 13. september 2009

Tid: kl 13

Sted: Frankrigsgade Svømmehal

Program: Svømning

1 times svømning, marginalt bedre crawlteknik...

Tid: kl 17

Sted: Scandinavia

Program: Ryg/Biceps/Mave/Løb

BB Bent Over Row:

- 10 @ 50kg

- 10 @ 60kg

- 10 @ 70kg

- 08 @ 75kg

- 06 @ 80kg

- 06 @ 80kg

- 06 @ 80kg

- 06 @ 80kg

Derefter:

- smal maskine row

- mave crunch

- leg raise

- endnu en maveøvelse

- db biceps curl

- hyper extensions

Efter styrketræningen, løbetid:

- 40 minutter @ roligt tempo.

Løbet gik fint, men har stadig problemer med venstre knæ... ikke så godt..

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Status uge 37:

Svømning: 4 gange

Spinning: 6 gange

Løb: 3 gange

Styrketræning: 4 gange

Godkendt volumen, omend svømmetræningen skal opprioriteres i den kommende tid.

Venstre knæ volder mig store problemer, og højre skulder umuliggør alt for tung styrketræning lige nu.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 14. september 2009

Tog i Fields for at træne styrketræning, men måtte opgive med det samme.

Bænkpres og DB Skulderpres var for smertefuldt, selv med ultra små vægte, så jeg måtte skuffet tage hjem.

Desværre må jeg nok erkende at jeg må droppe pres-øvelser i noget tid, hvis jeg skal have en chance for at få skulderen i orden igen.

Det var næsten også for godt til at være sandt at jeg skulle kunne træne uden skulderskader. Men nu ser vi, forhåbentligt har jeg taget det i opløbet - en uges pause kan forhåbentlig do the trick. We'll see.

Tid: kl 19

Sted: Korsvejens Skole, Amager

Program: 1 time svømning m. Kvik

En masse øvelser, afslutningvis 200 meter crawl uden pause (PR)

Link to comment
Share on other sites

Er syg for tiden, lidt influenza-symptomer og kraftig forkølelse.

Pisse irriterende.

Tirsdag d. 15. september 2009

Ingen træning, tog tidligt hjem fra job pga sygdom.

Onsdag d. 16. september 2009

Program: Cycling/Svømning

Tid: kl 17

Sted: Royal

Program: Cycling Øvet v. ego

Forsøgte at køre Nannas time bagefter men det gik slet ikke, var alt for smadret og havde det skidt.

Fik kæmpet mig på fladt baghjul ud til Amager til aftenens svømmetræning:

Tid: kl 1920

Sted: Korsvejens Skole, Amager

Program: 1,5 time svømning i Kvik

Burde nok have været taget direkte hjem i seng, men vores svømmelærer er en barsk dame og jeg turde ikke udeblive :)

Sådan som jeg har det idag tror jeg det er klogest ikke at træne, har 100% influenzasymptomer i kroppen. Pis og lort.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag og fredag har jeg været syg med feber.

Har været på job men under ingen omstændigheder har jeg kunnet trænet.. det er noget møg men måske ikke så ringe i betragtning af mine skader...

Idag lørdag er jeg så småt startet op igen:

Lørdag d. 19. september 2009

Tid: kl 08

Program: Cycling

- Spinning Elite v. ego

- Spinning Øvet v. ego

- Spinning Basis v. ego

Tid: kl 16

Sted: Amager

Program: 5 km løbetest

Tid: 22 mins

- tog det roligt første 5 mins, derefter prøvede jeg at køre op omkring grænsen. Knæet gjorde knuder i starten, men det gik over. Kan mærke knæet har haft godt af pausen, men det er ikke helt i orden. Jeg skal passe på.

Tiden var over forventning, må prøve en anden opmålt strækning en anden dag. Der er stadig langt ned til tiderne i mine unge dage, men med 3 spintimer i benene og sygdom i kroppen er det absolut over forventning.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 21. september 2009

Tid: kl 17

Sted: Fields

Program: Styrke/Løb

Testede skulderen ved lidt meget let bænkpres, lidt DB-øvelser.

Resultatet er ikke godt - skulderen har det skidt og jeg kan ikke løfte med noget der minder om tunge vægte.

Løb: 35 minutters løb.

Efter Fields kørte jeg til svømning.

Tid: kl 19

Sted: Korsvejens Skole, Amager

Program: Svømning

Transportcykling: 1 time

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 23. september 2009

Tid: kl 16

Sted: Royal

Løb:

- 30 minutter fordelt på: 10 mins @ 11km/t, 10 mins @ 12km/t, 10 mins @ 13km/t

Cykling:

- Cycling Øvet v. ego

- Cycling Basis v. Nanna

Derefter transportcykling ud på Amager:

Svømning:

- 1½ time træning i Kvik

Krampede ret meget i vandet tilsidst, jeg må tilskrive det træningen forinden, samt manglende energiindtag.

Der er noget med kalium-balance???

Transportcykling > 1 time idag.

post-1882-1253736031_thumb.jpg

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Det er godt nok en hæsblæsende logbog at følge med i fra sidelinjen. Med den træningsbelastning er det da ikke så mærkeligt, at den handler lige så meget om skader, sygdom og udbrændthed som om træningsindhold. Hold da op. Har du det stadig sjovt, når du træner?

Jeg spørger, fordi jeg selv har været der fra tid til anden. Man kan blive så fokuseret på træningen, at kæden hopper helt af, hvis man en dag bliver forhindret i at nå sit træningspas. God træning er mere træning. Man får tunnelsyn og løber rundt som en mus i en trædemølle.

Til sidst ramler man så ind i noget overtræning. Det har jeg prøvet både med cykling og løb. Immunforsvaret er i bund, hvilepulsen for høj, man er irritabel og oplever konstant faldende præstationer på trods af stadig øgede træningsmængder. Det er dybt frustrerende.

Nu er jeg selv blevet så gammel, at jeg kun løber og cykler for sjov skyld og ikke har noget specifikt mål med det længere. Tidligere konkurrerede jeg, men i dag er jeg absolut kun motionist. Selvfølgelig er det stadig sjovt at at give den gas indimellem, men man skal også nyde det.

Og det er vel pointen med mit indlæg: Hvis man begynder at køre i ring, skal man ændre kurs. Sorry, kunne ikke lade være. Håber du tager mit indlæg i den bedste mening, for sådan er det tænkt :smile:

Henrik

Link to comment
Share on other sites

Hej Henrik,

- hmmm ja du har jo ret i dine betragtninger.

Jeg har bestemt ingen motivationsproblemer - tværtimod. Jeg elsker at træne, og min situation er at jeg ikke i mange mange år har kunnet løbe (pga en rygskade). Det kan jeg nu, så jeg er igang med at løbe mig i form igen - og det er utroligt dejligt at opleve fornemmelsen af at kunne løbe frit. Så selvom jeg prøver at opgradere langsomt, så er det svært uden at løbe (hehe) ind i skader.

Jeg er meget opmærksom på ikke at optrappe træningsmængden for meget, selvom det ikke virker sådan, så holder jeg lidt igen mht træningsmængden). Netop for at prøve at undgå skader. Jeg har desværre let til skader - og det handler nok om ikke at kunne sige fra og _acceptere_ signalerne fra kroppen (samt det faktum at jeg har passeret de 40 år nu, hehe)....

Skal man misse træningen en dag, føles det forfærdeligt.. ubeskriveligt forfærdeligt.. men det er noget man skal lære, helt sikkert. Jeg kæmper med det og synes selv jeg er blevet bedre med det med alderen. Men godt bliver det aldrig, og jeg lærer nok aldrig at kunne tage en dag uden træning, uden at føle mig voldsomt dårlig til mode.. men bare det faktum at jeg er opmærksom på problemet gør, at jeg godt kan håndtere "skammen" og irritationen de dage jeg ikke kan træne.

Jeg nyder hvert sekund af min træning. Det er fantastisk fedt.

Bortset fra svømning, det er forfærdeligt fordi jeg er så ekstremt dårlig til det (endnu)... :wub:

PS: idag bliver der ingen træning, da mine forældre kommer på besøg, og jeg skal lave mad til dem!! En prøvelse !!! :)

Link to comment
Share on other sites

Godt du er opmærksom på symptomerne, og at du nyder træningen. Jeg er nu heller ikke i tvivl om, at du ved, hvad du gør. Men derfor kan man godt løbe ind i nogle uhensigtsmæssige mønstre alligevel. Jeg løb engang konkurrencer i et par år, og det var først, da jeg efter et års tid fik en meget kompetent person på til at lægge personlige træningsprogrammer for mig, at jeg for alvor fik løftet tiderne. Hun så på min træningsindsats udefra og foreslog træningsformer og kombinationer, som jeg aldrig selv ville have fundet på. Det var guld værd at få nogle friske øjne på, der kunne gøre op med modproduktive vaner og introducere nye mønstre.

Sjovt nok er jeg selv - her på tærsklen til 50'erne! - begyndt at løbe lidt igen. Måtte opgive det for små 5 år siden pga en ankel, der gav mig problemer. Det betød, at jeg måtte hoppe over på cyklen i stedet for, hvor man ikke vrider og belaster anklerne på samme måde. Egentlig havde jeg parkeret alle planer om at løbe igen, men en utrolig dygtig fys har knækket min ankel på plads igen, så jeg - meget, meget forsigtigt - kan løbe lidt igen, afvekslende med cykling. Så jeg kan følge dig 100 procent med hensyn til, hvor dejligt det kan være at finde løbeskoene frem. Løb har en næsten meditativ side, som landevejscykling ikke har (og som spinning slet ikke har).

Take care.

Henrik

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig mht mønstre m.v. - det er nogle gode inputs du kommer med, jeg vil helt klart tænke over dem, for der er meget sandhed i det du har skrevet.

Og ja - lige præcis det med det meditative... løb er markant anderledes end cykling m.v. - når først man er i zonen, kan det give det vildeste rush som jeg ikke rigtigt oplever på samme måde i cykling (kun enkelte gange men det ligger sgu år tilbage).

Iøvrigt imponerende du er kommet igang igen efter så mange år uden løb... rigtigt godt!

@ Arne: :tongue:

Iøvrigt.. prøvede at mærke godt efter her til aften.

Hold kæft jeg har haft det elendigt, da jeg har været forhindret i at træne. Det må der arbejdes lidt med.

Jeg tænkte kun på at finde udveje og smuthuller til liiiiiiiiiiige at suse en times tid, men jeg holdt mig i skindet.

Resulatet er en dag komplet uden træning - bare 1 times transportcykling ialt, that's it.. DET er svært at acceptere, men det bliver man nødt til at lære.

På den igen imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 25. september 2009

Tid. kl 1530

Sted: Royal

Program: Løb

30 minutters løb, relativt roligt tempo, lidt fartleg sidste 10 minutter.

Rimeligt tunge ben idag.

Derefter transportcykling ud til Amager.

Tid: kl 1630

Sted: Frankrigsgade Svømmehal

Program: Svømning

En lille times svømning blev det til.

Hallen var overrendt med folk, og der var ikke meget plads - øv øv øv.

Marginal bedring i svømmeteknikken.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 26. september 2009

Cykling og Svømning

Tid: kl 08

Sted: Holte

Program: Cycling

- 1 time cycling elite v. ego

- 1 time cycling øvet v. ego

- 1 time cycling basis v. ego

Tid: kl 1330

Sted: Frankrigsgade Svømmehal

Program: Svømning

- 1 time svømning

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 27. september 2009

Tid: kl 18

Sted: Scandinavia

Program: Ryg/Biceps/Mave

- Diverse rygøvelser

- Diverse maveøvelser

- DB Biceps curl

Gider ikke lige smide vægte på idag, kørte med lave vægte, da skulderen er fucked.

Kan ingen pres-øvelser lave, men lidt træk kan jeg godt.

Løb:

- 30 minutter @ roligt tempo

Mandag d. 28. september 2009

Tid: kl 07

Sted: Frankrigsgade

Program: Svømning

Tid: kl 19

Sted: KVIK

Program: Svømning

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share