WM Håndbold


Træningshjernen
 Share

Recommended Posts

Jeg skriver her for at høre MOL-forat om Danmarks chancer uden kombinationerne Boldsen/Knudsen, Boldsen/Jørgensen... Kan Laen og Mogensen klare opgaven.. Og er de danske bakker gode nok? Mangler vi Jeppesen/Møller-Madsen eller bare generelt kvalitet..

Personligt mener jeg bakkerne halter, vi mangler nogle som Metlesitch (Kroatien), Paskal Hens(Tyskland) og flere fra samme skuffe.. Vi har Boesen, men er det nok?

Giv endelig jeres mening til kende :smile:

MVH. Træningshjernen

Edited by Træningshjernen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Indtil videre går det da rimelig godt. Når Hvidt falder igennem, så træder Landin bare i karakter. Er Christiansen sløj på fløjen, så erstattes han bare og så vinder vi alligevel. :smile:

Deres præstation ved OL var pauver. Men det ser da ud til de har strammet op, for det her lugter da af metal. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Indtil videre går det da rimelig godt. Når Hvidt falder igennem, så træder Landin bare i karakter. Er Christiansen sløj på fløjen, så erstattes han bare og så vinder vi alligevel. :smile:

Deres præstation ved OL var pauver. Men det ser da ud til de har strammet op, for det her lugter da af metal. :superman:

Jeg synes det er lidt tidligt at sige, selvom jeg virkelig håber, at du har ret. De var jo nærmest så tæt på ikke at vinde over Serbien, som man kan være, og Serbien er ikke toppen af poppen af de europæiske hold, selvom de da er ganske gode.

Landins præstation synes jeg også overvurderes lidt, men det er meget forudsigeligt i vores behov for at udpege helte efter kampen, nu hvor vi vandt. I store dele af hans spilletid er han jo ikke meget værd, men han får så nuppet nogle bolde senere hen, hvilket får ham til at se fantastisk ud sammenlignet med Hvidt, der vist kun napper to bolde i al hans spilletid og spiller en af sine ringeste kampe, jeg har set.

Det er også uholdbart at være nødt til at bruge Boesen på fløjen, hvis han skal holde i den her turnering og i hver enkelt kamp. Det gik kun lige mod et serbisk hold, der var kørt rimeligt træt, men senere kan det blive et stort problem, og så sænker det jo vores muligheder for udskiftning af bagspillere, så der er al mulig grund til at håbe, at Christiansen kommer i hopla.

Link to comment
Share on other sites

Landins præstation synes jeg også overvurderes lidt, men det er meget forudsigeligt i vores behov for at udpege helte efter kampen, nu hvor vi vandt. I store dele af hans spilletid er han jo ikke meget værd, men han får så nuppet nogle bolde senere hen, hvilket får ham til at se fantastisk ud sammenlignet med Hvidt, der vist kun napper to bolde i al hans spilletid og spiller en af sine ringeste kampe, jeg har set.

Det er også uholdbart at være nødt til at bruge Boesen på fløjen, hvis han skal holde i den her turnering og i hver enkelt kamp. Det gik kun lige mod et serbisk hold, der var kørt rimeligt træt, men senere kan det blive et stort problem, og så sænker det jo vores muligheder for udskiftning af bagspillere, så der er al mulig grund til at håbe, at Christiansen kommer i hopla.

Ikke helt enig. Sådan som det danske forsvar sejlede, så tog Landin mere end hvad der kunne forventes. Jeg synes det var helt tydeligt at aftalerne mellem forsvar og målmand overhovedet ikke blev overholdt og Landin (og Hvidt for den sags skyld) måtte dække et helt mål i afslutningerne.. Det er altså tunge arbejdsvilkår.

Boesen var fløjspiller i sine ungdomsår så helt uholdbart er det ikke, desuden kender de fleste hold jo nok Boesen nu (modsat EM) og han kan ikke forventes at få den samme "snor" bagved som før. Dertil skal det dog siges at jeg i mine ungdomsår spillede jeg overfor Anders Eggert og jeg er overbevist om han kan blive en fuldgod erstatning for Lars C på venstrefløjen.

I mine øjne er både Boldsen og Spellerberg kaosspillere og rigtig gode når tingene brænder på (f.eks. igår) og så længe vi bare har en af den slags med, så tror jeg ikke vi som hold lider afsavn på den konto.

Det store problem er forsvaret og dennes mangel på førstevalgs 3' ere, Jørgensen skal hele tiden vænne sig til en ny makkers forsvarsstil. 40 mål mod Brasilien er godt, men et hold som Brasilien skal altså ikke lave 27 mål mod dk. Jeg er selv en af dem der hellere ville have haft Laen med (både nu og til EM i sin tid) fordi jeg mener han er en bedre forsvarsspiller end nøddesbo og det irriterer mig han ikke har slået igennem og derfor er den spiller vi virkelig kan mærke vi mangler imo Kasper Nielsen.

Umiddelbart synes jeg overhovedet ikke vi mangler Jeppesen og slet ikke Anders Møller (Til trods for hans ok solo er han er alt for langsom til organiseret angrebsspil). Vi er altså langt farligere bagfra end vi var til EM, det vi mangler er at finde Knudsen noget mere.

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt enig. Sådan som det danske forsvar sejlede, så tog Landin mere end hvad der kunne forventes.

Mener du det set over hele kampen (upåagtet at forsvaret ikke hang sammen som det skulle)?

Boesen var fløjspiller i sine ungdomsår så helt uholdbart er det ikke, desuden kender de fleste hold jo nok Boesen nu (modsat EM) og han kan ikke forventes at få den samme "snor" bagved som før.

Jeg siger ikke, at han ikke fx kan score fra fløjen, men han er ikke holdbar på den position i længere tid. Jeg husker da også at have set ham blive helt tabt på tilbageløbet, hvor han som fløj "burde" være kommet med hjem.

Dertil skal det dog siges at jeg i mine ungdomsår spillede jeg overfor Anders Eggert og jeg er overbevist om han kan blive en fuldgod erstatning for Lars C på venstrefløjen.

Jeg synes det er ret imponerende, at du kan bedømme han er klar til VM-niveau, fordi du har prøvet at spille over for ham i ungdomsårene :tongue:

Men nu havde Wilbek jo kun valgt en venstre fløj, og å hjælper det ikke uanset.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo normalt, at DK lige skal igang. De failede til OL. Jeg tror på de når langt til VM. Søvl eller bronche er ikke urealistisk syntes jeg.

Jeg krummer tæer hver gang Spellerberg har bolden - Syntes han laver ret mange fejl, men måske det bare er mig :tongue:

Håber virkelig på en kamp mellem Frankrig og Danmark. Det kunne være klasse!

Link to comment
Share on other sites

Mener du det set over hele kampen (upåagtet at forsvaret ikke hang sammen som det skulle)?

Ja, netop fordi forsvaret ikke hang sammen er det svært at kræve en middelpræstation, der har rødder i at målmanden har nogle aftaler med forsvaret som bliver overholdt. Han holdt os inde på kritiske tidspunkter i anden halvleg og når vi går fra 23-30 til 30-30, så hænger det også sammen med at Landin leverede en så kraftfuld præstation at serberne ikke længere troede på at skud automatisk var lig mål (længere).

Jeg siger ikke, at han ikke fx kan score fra fløjen, men han er ikke holdbar på den position i længere tid. Jeg husker da også at have set ham blive helt tabt på tilbageløbet, hvor han som fløj "burde" være kommet med hjem.

Han er selvfølgelig tredjevalg, men jeg er af den mening han helt sikkert har international niveau på posten, også i længere tid.

Jeg synes det er ret imponerende, at du kan bedømme han er klar til VM-niveau, fordi du har prøvet at spille over for ham i ungdomsårene :tongue:

Men nu havde Wilbek jo kun valgt en venstre fløj, og å hjælper det ikke uanset.

Det var et år før senior, jeg har også spillet med og mod Kasper Søndergaard, Mads Nielsen, Thomas Mogensen og Per Leegaard. De var stjernene dengang (ligesom Eggert) og er allesammen på vej idag, så vurderingensgrundlaget er vel ikke helt i hampen.

Link to comment
Share on other sites

nu smider jeg lige et off-topic spørgmål ind. Jeg er ikke helt inde i pointreglerne... Hvordan står DK i forhold til semifinalen. I går stod DK jo til at få to point med til semifinalen efter sejren over Serbien. Er det fordi 1, 2 og 3 går videre fra gruppespillet til hovedrunden hvor 1 får 4 point med, 2-2p og 3-0p? eller er der noget indbyrdes der gør det?

Link to comment
Share on other sites

nu smider jeg lige et off-topic spørgmål ind. Jeg er ikke helt inde i pointreglerne... Hvordan står DK i forhold til semifinalen. I går stod DK jo til at få to point med til semifinalen efter sejren over Serbien. Er det fordi 1, 2 og 3 går videre fra gruppespillet til hovedrunden hvor 1 får 4 point med, 2-2p og 3-0p? eller er der noget indbyrdes der gør det?

Man får de point med, som man har fået mod de hold der går videre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også et lidt ambivalent forhold til Spillerberg.. Jeg synes det var en utrolig forkert beslutning af ham at skifte plads til back, i stedet for at blive på playmaker.. han er ikke en som dunderhugger boldene i kassen.. han hopper usandsynlig højt, og derfor kan han score, men han er KLART bedre til at spille Knudsen fri, og dirigere spillet... SPILLERBERG SOM PLAYMAKER.. ikke til dette WM, men fandme heller ikke spillerberg som back..

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig at se Spellerberg afslutte noget mere. Som sagt hopper han højt, og han har tit muligheden for at fyre bolden mod mål, men vælger istedet at aflevere. Hver gang.

Hvordan tror folk det kommer til at gå i aften? Jeg er lidt nervøs må jeg indrømme. Forsvar OG angreb skal virkelig være på højt niveau, før vi kan gå derfra med point. Syntes Norge spiller godt, når det kører for dem.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan tror folk det kommer til at gå i aften?

Det er jo næsten umuligt at vide.

Spillerne kender hinanden ganske godt. Norge havde en hård kamp i går, hvilket jo både er godt og skidt da DK har sparet energi, men samtidig ikke været nødvendig at bruge 5. og 6. gear Så hvor nemt kommer DK op i de gear - som de skal være i for at slå Norge.

Der er mange spørgsmål. Jeg skal hvert fald se optakten i dag. Jeg har ikke rigtigt gidet de andre dage - kun "eftermælet". Men det bliver også interessant at se hvilke taktiske overvejelser Ulrik kommer med. Han afslører jo kun oversidderne en time før...

Link to comment
Share on other sites

SÅ-DANMARK!

Mon ikke vi kan tage point fra hvert fald Polen. Det ser rigtig godt ud hvert fald! :bigsmile:

Jeg tror på sejr allerede i morgen mod Makedonien. De savede Norge midt over og har masser af selvtillid. Polen og Tyskland er også hårde kampe, men det virker som om danskerne har spillet sig varme og fået den selvtillid der skal til for at nå langt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror på sejr allerede i morgen mod Makedonien. De savede Norge midt over og har masser af selvtillid. Polen og Tyskland er også hårde kampe, men det virker som om danskerne har spillet sig varme og fået den selvtillid der skal til for at nå langt.

:blink: De skal da først spille mod Polen. Polen tabte jo til Tyskland og går derfor over med 0point.

Jeg synes stadigvæk er der nogle ting hist og pist som skal rettets op i spillet, men ellers så kører rigtig godt!

Forsvaret har det med at tage nogle dumme pauser en gang i mellem og det skal ændres. Kontrafasen, som kommentatorne og snakkede om igår var nærmest ikke til stede - eller hvert fald blev potentialet ikke udnyttet. Flere gange var der jo en af Norges spillere der hang i tilbageløbet efter et skud på Hvidt.

Men det tegner godt!

edit: jeg var lige inde på tv2 og dobbelttjekke

http://sportsresultater.tv2.dk/vmh09/index...all&lid=228

edit 2: her er kamplanen med tidspunkter

http://vm.tv2.dk/article.php/id-19977956.html

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

Ja, det er mod Polen de spiller i morgen. Syntes heller ikke alt kører på højeste niveau, men det plejer jo at komme som tuneringen skrider frem. Det skal dog spille noget bedre, end det gjorde mod Norge, hvis vi skal slå modstandere som Tyskland og nok også Polen.

Link to comment
Share on other sites

Medaljedrømmen er intakt. 2. halveg mod Polen viser, at hvis Danmark spiller med koncentrationen og fokus, er de bedre end Polen. DK var simpelthen indstillet på en walk over, og bliver fortjent straffet. Mod Tyskland bliver en 50/50 kamp selv med en god indsats hele kampen, så det er i aften mod Makedonien, at medaljedrømmen skal stå sin prøve. Taber DK i aften, ja så har de bare ikke det, der skal til..

Link to comment
Share on other sites

lidt stemning fra lejren:

http://www1.jp.dk/flash/handfodbold/Fodbol...lide/index.html

jeg sidder klistret til sofaen om lidt. Jeg skal dog først lige ned og handle lidt chips...

edit: kom i tanke om et citat...

HOW DO YOU DECIDE WHOM TO MARRY? (Written by kids)

You got to find somebody who likes the same stuff. Like, if you like

sports, she should like it that you like sports, and she should keep

the chips and dip coming.

-- Alan, age 10

Børn er sgu dejlige :laugh:

der er også andre guldkorn:

IS IT BE TTER TO BE SINGLE OR MARRIED?

It's better for girls to be single but not for boys. Boys need

someone to

clean up after them.

-- Anita, age 9 (bless you child)

WHEN IS I T OKAY TO KISS SOMEONE?

When they're rich.

-- Pam, age 7

HOW WOULD YOU MAKE A MARRIAGE WORK?

Tell your wife that she looks pretty, even if she looks like a truck.

-- Ricky, age 10

og lidt til tøserne...

WHAT DO MOST PEOPLE DO ON A DATE?

Dates are for having fun, and people should use them to get to know

each other. Even boys have something to say if you listen long enough.

-- Lynnette, age 8 (isn't she a treasure)

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share