Dødløft rekord 455kg


Ramius
 Share

Recommended Posts

I WPO har de grundlæggende de samme regler som i IPF, de tolker dem bare en smule anderledes.

IPF:

WPO: sorry, dødt link... Youtube er ofte blokket fra arbejdet, så jeg kan ikke finde et direkte link, i må selv søge på youtube.

Reglen er at toppen af låret ved hoftekanten skal komme under toppen af knæet i bunden.

I WPO bliver det mere eller mindre tolket som, ligner det noget i retning af at baglåret er under toppen af knæet, så godkender vi lortet hvis der er nok vægt på.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

I WPO har de grundlæggende de samme regler som i IPF, de tolker dem bare en smule anderledes.

IPF:

WPO: sorry, dødt link... Youtube er ofte blokket fra arbejdet, så jeg kan ikke finde et direkte link, i må selv søge på youtube.

Reglen er at toppen af låret ved hoftekanten skal komme under toppen af knæet i bunden.

I WPO bliver det mere eller mindre tolket som, ligner det noget i retning af at baglåret er under toppen af knæet, så godkender vi lortet hvis der er nok vægt på.

Men Poul, her er tale om dødløft :wink:

Link to comment
Share on other sites

Cpt. Obvious to teh rescue. Selvfølgelig har dommerne godkendt løftet, men der henvises naturligvis til at løftet ikke er i orden, hvilket du også godt ved.

Nu er det jo WPO det er dømt i og ikke IPF (International Perfectionist Federation kan man næsten kalde dem, kontra WPO når man ser på bedømmelser og løft). Og jeg syntes da det er iorden hvis det er godkendt, nu er det jo kun WPO som ikke har ry for "flotte" løft eller hvad man kan sige. Skulle det nogensinde ske i IPF, så var det bestemt ikke i orden.

Men tak for at give mig status af Captain. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke nogen stor autoritet indenfor styrkeløftteknik men vi fascineres vel alle af et løft ud over det normale! WPO har så vidt jeg ved ved lidt løsere regler for brug af hjælpeudstyr med det formål at folk skal kunne løfte mere end hvad der gøres i andre forbund. I lige netop dødløft er der pt mindre hjælp at hente fra specialdragter end i de andre grene og hvis rekorderne skal op er de nødt til nu og da godkende løft der ikke ville godkendes ellers!

personligt synes jeg at det der godkendes som rekorder i bænk og squat i WPO ser meget værre ud. Men lidt fascinerende er det jo at se et sådant løft!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share