VM i bænkpres


Luciferase
 Share

Recommended Posts

Der er en regel som siger at: "Gummiskiver eller skiver belagt med gumme er acceptable, hvis der er mindst 10 cm fra ydersiden af låsene til stangens ende, så spotterne kan gribe fat i stangen uden for skiverne"

Der er typisk ca 40-45 cm at sætte skiver på (afstand uden for stopringene). Og da skiver over 20 kg max må være 6 cm i tykkelsen er der højst plads til ca 5 af dem plus en lås (ca 5 cm). Så det bliver hurtigt noget knebent med de 10 cm friplads.

Link to comment
Share on other sites

24 år og vejer 210kg.

Veldeman/Florent/78 210.44Belgium

Jeg tror det er den samme, som der var billeder af ved siden af Niels på et podie fra... Hmm.. EU Cup tror jeg det var.

Ærgeligt Niels lige blev snydt for bronzen på kropsvægten, men 287,5 eller 2,5kg fra personlig rekord, det er altså flot løftet. :)

Link to comment
Share on other sites

Angående gummiskiver kontra jernskiver, er der så andre end mig som har observeret at jernskiverne føles en anelse tungere end gummiskiverne?

For nogle år siden boede jeg i Viborg og trænede et sted, hvor der var jernskiver. Når jeg så var hjemme og besøge de gamle trænede jeg med Eleiko-gummiskiver. Dengang kom jeg frem til, at hvis jeg i Viborg kunne kører 5 reps med en given vægt i form af jernskiver, kunne jeg altid få 6-7 reps i Horsens med gummiskiverne?

Er det mig der er tosset eller er der andre som har oplevet noget ligende og eventuelt har en forklaring?

Link to comment
Share on other sites

Der findes kun en ting som man skal tænke på, men den gælder ikke i så høj grad for bænkpres.....men i dødløft er det derimod værd at tage med.

En stak brede skiver vil i dødløft først være løftet helt fra gulvet lidt senere end hvis du bruger jernskiver.......fordi stangen bøjer :)

Link to comment
Share on other sites

Det er p.g.a. den sindsyge seje hardcore atmosfære vi har her i horsens.. Man kan ikke undgå at komme til at løfte lidt mere. he he B)

Nej, pjat.. ved det ikke!! Kører næsten altid med eleiko bumpers, med mindre jeg skal køre noget meget tungt. Og det er jo lidt en blandet landhandel af skiver nede ved os, som du jo nok udmærket ved.. :(

Link to comment
Share on other sites

De tynde skiver betyder ikke det store for mig, når vi taler om bænkpres med stop på brystet.

Det gik OK, alt taget i betragtning. Jeg fik en fibersprængning i maven for godt 2 uger siden, og det har besværet min træning temmelig meget.

Med den dårlige forberedelse, besluttede vi at tage det forsigtigt, og startede med 282,5 som dog blev underkendt pga tekniske fejl. Den var meget nem og jeg følte mig pænt stærk og vi gik på 287,5 i anden som kom nemt op. Vi valgte at gå på 292,5 i sidste og den kom også nemt op, men da der var en lille skævhed i udstrækningen, blev den underkendt 2-1. Jeg missede sølvmedaljen og endte som nr. 4.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share