Remme


MadMan
 Share

Recommended Posts

Jeg har simpelthen ingen styrke i mine små korte pølsefingre :baby:

Udover at jeg ofte er bange for at tabe stangen ned over tæerne - og derfor ikke løfter optimalt - så er fingrene imellem træningsdagene konstant ømme og hævede.

Er der nogen der kan give mit lidt tips vedr. anvendelsen af remme til dødløft ?

Jeg kan ikke rigtigt regne ud, hvordan de skal 'låses' om stangen ?

Links til billeder ville være :a-okhand:

For at komme de værste 'smarte' kommentarer i forkøbet :

1) Ja ... det er tøset - men nu er jeg nu engang en lille kontornusser ...

2) Nej ... Magmesiumspulver er pt. ikke en mulighed.

3) Ja ... jeg bruger handsker, men det er ikke nok - kan ikke holde grebet; mine fingre er for korte.

4) Ja ... jeg ved at træning for grebsstyrke nok er vejen frem, men ville jo gerne kunne træne dødløft i mellemtiden.

Og desuden ... hvis XAX må bruge remme - så må jeg da også :poking:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brugt Straps, men mit greb er fint nok med Mixed grip og magenesium nu, så jeg bruger dem ikke.

Du tager dem om håndledet hos at vikle dem ind MOD tommel fingrene, og Vikel dem modsat dine fingre. Så skulle den være fin 2 gange rundt om stangen og du er klar til at løfte. Vælg nogle i skind , ellers river de dine under arme til blods.

Link to comment
Share on other sites

Stort alle på MOL bruger trækremme i et eller andet omfang, så der er ingen grund til at jeg skal sættes for skud her...
Rolig nu ... jeg kender jo ikke "stort alle på MOL" - jeg refererer kun til hvad du selv har skrevet i en tidligere tråd :unsure:
Og så bliver jeg drillet med at jeg bruger straps, kan I se hvorfor?!

Og så tænkte jeg ... hvis XAX bruger dem, kan jeg også :)

Link to comment
Share on other sites

Nu er det en gang sådan at hvis man ikke har ordentlig stænger til rådighed, og hellere ikke må bruge magnesiumpulver, så er straps altså en nødvendighed. Det var da så nogen som punkede mig lidt for på et tidspunkt her på MOL :lol: men til MOL-træf I fandt de så ud af hvorfor det var nødvendigt...

Og så tænkte jeg ... hvis XAX bruger dem, kan jeg også  

Ok, på den måde... :)

Btw. har prøvet at finde nogle illustrationer af hvordan man tager straps på, til dig, men kan ikke rigtig finde nogen. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Nu er det en gang sådan at hvis man ikke har ordentlig stænger til rådighed, og hellere ikke må bruge magnesiumpulver, så er straps altså en nødvendighed.

Netop - jeg træner pt. med TechnoGym stænger (der er med sikkerhed ingen chance for at de udskiftes med olympiske stænger) og jeg føler at meget af min mangelfulde fremgang i dødløft kan henføres til at stangen glider ud i fingerspidserne inden jeg når at rette mig op :(

Og det sker selvom jeg bruger mixgrep - hvilket vist siger alt om min grepsstyrke

Men jeg var lidt nervøs for at blive trynet, hvis jeg luftede interesse for remme/straps ... :jehon:

Btw. har prøvet at finde nogle illustrationer af hvordan man tager straps på, til dig, men kan ikke rigtig finde nogen.  :unsure:  

Ja, det undrer også mig at der ikke er noget tilgængeligt - måske bruger vi de forkerte keywords på Google ?

Edited by Madmartigan
Link to comment
Share on other sites

Bare rolig, martigan...

Nu er der også STOR forskel på at bruge straps og så fx. handsker.

Straps har en funktion for os, hvis råstyrke overgår hvad vores medfødte fingre kan bære :devil: :lol:

Handsker er kun for fissige popdrenge og-tøser, der ikke kan tåle lidt hård hud i håndfladerne :)

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror faktisk problemet kan findes i at du løfter med handsker på, jeg trænede også med handsker i starten, og det var ok til lette vægte, men så snart det bliver tungt, bliver grebt virkelig forværret! :(

Prøv at løft uden handsker, men ellers er det ingen skam at bruge straps…

…Har jeg fået at vide… ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg takker for alle tipsene ... især XAX, som fandt en video så selv jeg kan fatte det :retard:

Anyone: Hvor har du hørt det? Var det på en af øerne? Det kan i hvert fald ikke være i jylland.

Her bruger vi til nød mixed greb, hvis vi ikke kan klare os uden, vi bryder os nemlig ikke om at være slapsvanse  :devil:

Hmmm...løsningen ser ud til at være at jeg smider handskerne, køber straps og så iøvrigt lyver om det sålænge jeg bor i Jylland B)

Link to comment
Share on other sites

Handsker er kun for fissige popdrenge og-tøser, der ikke kan tåle lidt hård hud i håndfladerne

Gid alle piger var som dig AF. Jeg elsker din holdning til træning, og andre træningsrelevante ting iøvrigt. Hvis jeg nogensinde skulle træne med en pige, så skulle det helt sikkert være en som dig ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Købte remme idag - forbedrede min PR i DL fra 120 -> 130 kg :bigsmile:

Om det er kreatinen, HST eller det meget forbedrede greb, der spiller ind ved jeg ikke.

Til gengæld har jeg de flotteste blodudtrækininger omkring håndleddet ... pyt ... jeg siger bare på jobbet at konen ville ha' mig i håndjern :angelgrin:

Link to comment
Share on other sites

Anyone: Hvor har du hørt det? Var det på en af øerne? Det kan i hvert fald ikke være i jylland.

Her bruger vi til nød mixed greb, hvis vi ikke kan klare os uden, vi bryder os nemlig ikke om at være slapsvanse :devil:

Tjah, jeg havde flækket det yderste led på min højre ringfinger, og det gjorde det egentlig lidt svært at gribe ordentlig fat, så jeg følte at det egentlig måtte være en ok undskyldning for at bruge straps. Bare rolig de er gemt væk igen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share