Brad Pitt i stort format


Thiesen
 Share

Recommended Posts

Det er vist på tide, at jeg får logget min træning og mit vægttab.

Træningssted: AUS

Alder: 23

Højde: ~185

Vægt: 87,8 (21/3-09)

Har trænet on/off siden jeg har 16 med nogle meget lange off-perioder. Jeg har, så vidt jeg husker, aldrig trænet 1 år i træk uden en afbrydelse på ~1-2 måneder.

Jeg valgte at indlede en periode med middelmådigt kalorieunderskud begyndende 2. januar i år, da der var kommet lidt for meget spæk på kroppen. Vægten sagde 93,3 og livvidden omtrent 93. Pr. dags dato er vægten 87,8 kg og livvidden er reduceret til 85-86 cm. Samtidig har jeg bibeholdt både styrke og masse. Jeg er faktisk gået frem i de fleste øvelser, mens begge arme stadig er 41 cm i spændt, upumpet tilstand. Det skyldes også, at jeg har sat træningsfrekvensen op fra ca. 2 gange til 3 gange ugentlig træning.

Jeg talte kalorier i de første par uger for at få et overblik over, hvad jeg putter i kæften, men siden har det været ad-hoc baseret, hvilket passer mig fint. Jeg vejer dog stadig havregrynene, grøntsagerne og pastaen. Min træning er baseret på dagsformen. Jeg har et ærgerligt knæ og træner ikke dødløft og squat. Min bentræning består af leg extensions, leg curls og leg press + løb et par gange ugentligt.

I loggen skriver jeg sæt x reps

Torsdag: 4 km løb på 19:45. Første løbetur i 1 måned grundet for koldt vejr. Ondt i lænden de sidste 700 meter.

Fredagens træning:

Bænk.

Jeg skulle egentlig køre DB-bænk grundet en irritation/skade i det ene arm, som kun kommer ved BB-bænk, men alle de skrå bænke var optaget, så jeg forsøgte mig alligevel med BB, og det gik fint. Ingen voldsom irritation.

1x10 med stangen

1x 6 60

1x5 100

1x5 115

3x5 120

Chin-ups (overhåndsgreb i squat-stativet)

1x7 bw

2x6 bw + 10

1x8 bw

Dips:

1x6 bw

1x5 bw + 25

3x5 bw + 50

DB siddende skulderpres

1x6 27,5

2x6 30

Cable row

2x6 95

Hammercurls:

2x8 27,5

3x random maveøvelser

Jeg har ikke voldsomt stor volumen i min træning, men det fungerer fint, og jeg mister lysten, hvis jeg skal bruge mere end én time pr gang. Jeg har typisk bænk, chins, dips, skulderpres og cable rows med hver gang. Ben træner jeg ~hver anden gang, mens isolationsøvelser som hammercurls, laterals osv. kommer med efter humør. I alt bliver det til ~3 træninger i ugen + 2x løb.

Edited by Thiesen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kedelig træning i et næsten tomt AUS. Gennemsnitsalderen var 30+, hvilket er usædvanligt. Jeg havde ikke ordentlige tømmermænd, men der var stadig træthed i kroppen efter en del øl i går.

BB bænk:

1x20 med stangen

1x8 60

1x5 100

1x5 112,5.

Fik smerter i armen og valgte at stoppe. Jeg kørte uden tvivl for hårdt på til sidste træning.

Chin-ups

1x10 bw

2x8 bw

Leg extensions

1x8 45

2x10 50

Leg curl:

1x8 25

1x8 30

2x12 random mave.

DB incline bænk (45 grader)

1x5 37,5

2x5 42,5

1x4 45

Dips

1x10 bw + 30

1x8 bw + 45

1x7 bw + 45

Cable row

2x6 95

DB siddende skulderpres:

1x8 25

1x8 30

1x7 30

Hammercurls:

2x10 25

Edited by Thiesen
Link to comment
Share on other sites

Så da.. Har først opdaget loggen nu. Det skal nok blive spændende at følge med i :smile:

Fik en sms fra Skytte om at i var i byen, men blev væltende fuld og fattede ikke at skrive tilbage

Jeg må se, om jeg kan få den opdateret efter hver træning.

Skytte tog med kæresten hjem ret tidligt, og vi andre kom aldrig i byen, men du har så åbenbart heller ikke været noget fornuftigt selskab :)

Link to comment
Share on other sites

God træning. Få mennesker i AUS.

Bænk:

1x20 med stangen

1x8 60

1x4 100

5x5 115

Chin-ups:

3x5 bw + 10

Dips:

1x5 bw + 25

3x5 bw + 50

2x5 bw + 55

Cable Rows:

3x6 100

Siddende skulderpres med DB's. Har droppet min meget stricte stil (uden rygstøtte), fordi jeg ikke gider se på, at KarlÆg løfter meget mere end mig. Så rationelt, så rationelt.

1x6 27,5

1x6 32,5

1x8 32,5

1x6 32,5

Hammercurls:

2x8 27,5

3x8 Forsøg på noget der ligner dragon flags meget lidt

Link to comment
Share on other sites

Løbetur med god hastighed.

5,0 km på 22:54. Havde smerter/irritation i lænden de sidste par km. Jeg har på fornemmelsen, at det kommer, når jeg løber for meget opad. De første 2,5 km på min rute er opad bakke det meste af tiden.

Edited by Thiesen
Link to comment
Share on other sites

Siddende skulderpres med DB's. Har droppet min meget stricte stil (uden rygstøtte), fordi jeg ikke gider se på, at KarlÆg løfter meget mere end mig. Så rationelt, så rationelt.

1x6 27,5

1x6 32,5

1x8 32,5

1x6 32,5

:laugh:

På tide du fik lavet den log. Når man er swole og stærk som dig, fortjener resten af MOL at blive delagtiggjort i hvad man render og laver :wink:

Du er da i øvrigt i en særdeles habil cardiovaskulær form af en ungersvend med din størrelse.

Link to comment
Share on other sites

Tak for det! Det er flot, at du squatter med 40 på den ene side og 20 på den anden.

Dagens træning var præget af en dårlig bænk. Måske havde jeg fået for lidt at spise, men der var i hvert fald ikke noget at presse med. På den anden side var der ingen smerter eller irritation i armen, hvilket er meget positivt.

Bænk:

1x10 stangen

1x8 60

1x3 100

3x3 120

1x8 110

Chin-ups:

2x6 bw + 10

1x8 bw

Dips:

1x5 bw

1x5 bw + 25

1x5 bw + 50

(1x5 bw + 60). Kun de 3 første var i orden, jævnfør KarlÆg :)

1x5 bw + 50

Leg extension:

1x8 45

2x8 50

Leg curl:

2x8 30

BOR:

Har stort set aldrig kørt øvelsen før, da jeg har haft en tendens til at krumme i ryggen i den, og jeg har derfor ikke haft lyst. Æg mente at teknikken var okay, så jeg planlægger at køre øvelsen hver anden gang eller noget lignende. Styrken var ikke-eksisterende.

1x5 stangen

1x5 60

1x5 90 (for tung, synes jeg)

1x5 80

1x5 80

DB skulderpres:

1x8 27,5

1x6-8 32,5 (kan inta huske antallet)

1x5 35

1x5 35

pull-up

1x10 bw (underhåndsgreb)

Mave

2x8 - det skal nok blive til dragon flags om et år eller to.

DB laterals

2x8 15

Hammercurls

1x8 27,5

Edited by Thiesen
Link to comment
Share on other sites

Det er meget muligt jeg fik en hjerneblødning på det ene sæt squat (hvad fanden tænkte jeg på), men jeg tog en fyrstelig hævn efterfølgende. Eller noget.

Jeg tror du har potentiale til at blive helt habil til at lave barbell rows. Nu skal jeg bare have lært dig at squatte og dødløfte, og så tror jeg der kan blive en helt udmærket løfter ud af dig. Hvorfor har du ikke logget de fine squats du lavede? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er meget muligt jeg fik en hjerneblødning på det ene sæt squat (hvad fanden tænkte jeg på), men jeg tog en fyrstelig hævn efterfølgende. Eller noget.

Jeg tror du har potentiale til at blive helt habil til at lave barbell rows. Nu skal jeg bare have lært dig at squatte og dødløfte, og så tror jeg der kan blive en helt udmærket løfter ud af dig. Hvorfor har du ikke logget de fine squats du lavede? :tongue:

Ha! Dem havde jeg helt glemt. Det skal nok ende med, at jeg får DOMS at de 6-7 reps. I så fald graver jeg mig ned og træner aldrig igen.

Jeg synes, det er flot, at du benytter dig af de små dimser til at holde vægtene, når du squatter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er syg til squat, æg. Perfekt teknik.

Dagens træning i et næsten tomt AUS. Jeg trænede med en studiekammerat, så det tog lang tid. PR i bænk.

BB bænk:

1x20 med stangen

1x8 60

1x5 100

1x5 115

1x1 125

1x2 135. Sidste PR var 1 rep med 130, så det var helt optimalt at få 2 reps med 135. Der er helt sikkert til 140.

1x5 120

Pull-ups:

1x8 bw

1x6 bw + 10

1x6 bw + 15

BOR

1x10 stangen

3x5 80

Dips:

1x5 25

4x5 45

Mave:

3x6-8. Havde syge DOMS fra sidst.

Siddende DB skulderpres

1x8 27,5

1x8 32,5

1x7 32,5

Chin-ups (overhåndsgreb)

2x8 bw

Hammercurls

1x8 25

Edited by Thiesen
Link to comment
Share on other sites

PR på 5 km i 2009,

22:22

De første 3 km blev løbet på 14:05, og de sidste 2 km tog så 8:17

Jeg fik ondt i lænden efter 500 meter, og det gik først væk efter 3 km mærket, hvor jeh når til toppen af bakken. Jeg mærker ikke noget til det, når jeg løber nedad igen.

Sidste uge fik jeg først ondt på det sidste stykke. Det er weird, og jeg fatter intet af det.

Edited by Thiesen
Link to comment
Share on other sites

Nul energi før og under træningen, så jeg valgte at køre få sæt og lav vægt bare for at holde kroppen i gang. Det skyldes sikkert, at jeg har fået for lidt at spise efter løbeturen i går aftes og inden træning i dag.

Bænk

1x20 stang

1x8 60

2x5 100

Chin-ups:

3x8 bw

Leg extension:

2x8 50

Leg curl:

2x8 30

BOR:

1x8 stang

1x6 60

2x8 60

Dips:

3x10 bw

Mave:

3x8

Jeg får ikke løbet i morgen. Jeg spiller i stedet badminton med nogle kammerater. Jeg tvivler dog på, jeg kommer til at forbrænde ret meget.

Edited by Thiesen
Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke ændre din log titel, så den ikke falder så meget i et med alle bozo logsene? :smile:

Løber du egentlig sammen med Skytte? Ikke at jeg vil med..

Det kan jeg da godt, men jeg har to krav:

1) Du fortæller mig, hvordan jeg gør

2) Du kommer med et forslag

Nope, jeg løber stort set altid alene. Vi har ikke løbet sammen i 09, så vidt jeg husker. Jeg må være for hurtig :)

Link to comment
Share on other sites

Det kan jeg da godt, men jeg har to krav:

1) Du fortæller mig, hvordan jeg gør

2) Du kommer med et forslag

Nope, jeg løber stort set altid alene. Vi har ikke løbet sammen i 09, så vidt jeg husker. Jeg må være for hurtig :)

Du går tilbage til første indlæg i loggen og redigerer "undertitlen" Det skal du nok finde ud af

Forslag du kan eksperimentere med i forbindelse med titel: "Sødfyr16", "Pectoralis", "Kondiløber" (Flyt jer for helvede!), "Brad Pitt i Fightclub" (Den har jeg tidlige brugt med stor succes)

Held og lykke med projektet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det virkede. Nu skifter jeg sikkert logtitel efter hver træning. Tak for hjælpen.

Jeg må hellere smide et billede ind. Når folk gerne vil se Brad, skal de også have lov. Uden pump dog, hvilket ikke var tilfældet i filmen.

Edited by Thiesen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share