Sumo dødløft


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hey

Jeg har efterhånden dødløftet konventionelt i en del år. I det store hele fungerer dette glimrende. Men jeg må erkende at der nok ikke er nogen tvivl om at de tunge topløft, sætter sit præg på lænden, og nok også mere end hvad godt er.

Laush har flere gange anbefalet at jeg kunne/burde se i retning af sumo dødløft. Jeg har i en periode leget lidt med dette, uden nogensinde helt at få smag for det.

Spørgsmålet er, om der er noget jeg skal være opmærksom på? Er der nogle ting jeg skal undgå, noget jeg skal være forsigtig med, osv?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kørt Sumo DL som en fast bestand del af min træning i lang tid.

Min erfaring er at den er lidt nemmere for kroppen at kapere en traditionelt DL.

Og det giver selvfølgelig også plads til nogle lidt anderledes skader, og smerter.

Men mit råd er lidt lig Prehn, bortset fra en ting!

Jeg ville starte øvelsen i korrekt udgangs position, men med få kilo, hvis du er i tvivl

om formen. Kør med lav vægt ind til du er sikker på formen. Men husk at få god bredde på,

Dog ikke mere end at du har en solid base at løfte i.

God fornøjelse med denne vidunderlig øvelse!! :D

Link to comment
Share on other sites

Men mit råd er lidt lig Prehn, bortset fra en ting!

Jeg ville starte øvelsen i korrekt udgangs position, men med få kilo

ja, du kan evt. starte med at stille dig bredere og bredere for hver træning, eller starte med nogle meget konservative kg, da det kan være hårdt kost for lysken, lige i starten

;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share