Stines motionslog


Stinelykke
 Share

Recommended Posts

Skal lige siges, at jeg MAX kan tage 10 slappe armbøjninger med strakte ben - og mine arme skal være friske. De 3x12 i lørdags var på knæene, da jeg sluttede af med armbøjninger (dips og chin ups i stativ havde allerede suget livet ud af mine armmuskler på det tidspunkt :tongue: )

Ok, så giver det lidt mere mening - jeg synes nemlig nok du tog dem på knæene i efteråret, og så syntes jeg det var ret vildt at du pludselig kunne tage 12 i træk fra strakte ben. :lol: Og sorry for at have outet dig, det var altså ikke med vilje. :blush: PS: Jeg er lidt spændt på hvordan det her indlæg kommer til at se ud; jeg mangler alle mine smileys, og quotet ser vildt underligt ud i editoren....

Link to comment
Share on other sites

Man 18/1

Svømning kort program/restitution

Træningsstrukturen i triklubben er blevet lagt lidt om, så vores hårde pas ligger fredag og søndag. Vil derfor lægge et kort/roligt pas mandag og onsdag.

I dag skulle jeg så teste mine 1000 m kunnen uden våddragt og i 50 m. bassin. :superman:

Det gik ganske fint :4thumbup: - dog med plads til forbedringer.

Jeg havde bestemt mig for at tage den helt med ro. Derfor blev tiden også ret dårlig: 27 min host host :blink:

Det var fedt at mærke, at jeg egentlig har luft nok og godt kan skrue op for intensiteten. Til gengæld kan jeg mærke, at der er stor plads til forbedringer af teknikken, jeg spænder for meget i mine skulder/nakke-muskler og det føles som om mine ben synker. En del af det hænger helt sikkert sammen med at jeg svømmer for langsomt.

Så nu står den på tempotræning og ekstra læs på coretræningen, så mine rotationer bliver mere kraftfulde.

I forhold til at træne tempo: er det bedst med lidt intervaller som 10x100 m eller 10x50 med ekstra skrue på?

Er super tændt på at blive hurtigere :devil:

Hvis du føler at dine ben synker når du svømmer langsomt er det højst sandsynligt fordi din balance i vandet ikke er optimal. Hemmeligheden er at trække røven op og så vil benene følge med.

De 27 min på 1 km er ikke voldsomt hurtigt, men når først balance og teknik er på plads rykker tiderne hurtigt, så det skal du ikke lægge så meget i endnu. Så nå du ligger og svømmer roligt så tænk meget over din teknik og ikke kun lave teknik øvelser.

Intervallerne er lidt en smagssag, jeg ville selv vælge de 10x100 da det er mere relevant for distancesvømning end 10x50 er.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning:

Opvarm: Crosstrainer 10 min

Squat 3x12 m/ 5 kg barbells

Armbøjninger 2x12, 1x10

Rowing 12x3, 12x35, 12x40, 12x50

Overhead press 3x12 @30

Chin ups 1x12 14 kg støtte, bred fatning, 2x12 12 kg støtte, smal fatning

Dips 1x12 12 kg støtte, 1x12 11kg st, 1x10 10 kg st

Mave/ryg

Elastik for rotator cuffen 3x15

Det gik faktisk godt i dag, jeg kan mærke, at jeg bliver stærkere.. Troede aldrig det skulle ske :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tog en hurtig gang blandet cardio i dag i 40 min, da det skulle gå hurtigt. Har fået en masse papirarbejde og andet praktisk fra hånden, så der var ikke megen tid, inden jeg skulle hjem til fars kødgryder :4mewantfood:

Har været voldsomt stiv i skulder- og nakkemusklerne i dag, så meget, at jeg var helt svimmel, da jeg vågnede. Tror, jeg skal lade være med at sætte så megen vægt på under styrketræningen, så jeg kan være restitueret når jeg skal svømme...

Skal til osteopat i morgen og høre, om der er en naturlig forklaring på min stivhed. Det er da ikke normalt...

Edited by Stinelykke
Link to comment
Share on other sites

Tog en hurtig gang blandet cardio i dag i 40 min, da det skulle gå hurtigt. Har fået en masse papirarbejde og andet praktisk fra hånden, så der var ikke megen tid, inden jeg skulle hjem til fars kødgryder :4mewantfood:

Har været voldsomt stiv i skulder- og nakkemusklerne i dag, så meget, at jeg var helt svimmel, da jeg vågnede. Tror, jeg skal lade være med at sætte så megen vægt på under styrketræningen, så jeg kan være restitueret når jeg skal svømme...

Skal til osteopat i morgen og høre, om der er en naturlig forklaring på min stivhed. Det er da ikke normalt...

Godt at se at det stadig bare kører derudaf!

Men lyder godt nok irriterende med nakke- og skulderstivhed, eller du sikker på det er fra styrketræningen?

Link to comment
Share on other sites

Tror det er en uheldig kombo af spændinger og så en gang styrketræning oveni.

Jeg har en tendens til at spænde meget i skuldre og nakke, når jeg svømmer. Det er så blevet yderligere forværret af at jeg styrketrænede tirsdag. Kan mærke at leddene giver lyd fra sig når jeg træner skuldre, så jeg tror synderen er nogle led i nakke og skulder, der brokker sig.

Var til osteopat i dag og han rådede mig til at tage 20 gentagelser med lidt mindre belastning, så mine led kan følge bedre med. Tror dog kun jeg vil gå efter de 12x med 15 RPM... Desuden skal jeg have mere fokus på at slappe af når jeg svømmer. Kan også selv mærke at det gør en verden til forskel og at min teknik bliver meget bedre...

Link to comment
Share on other sites

Tror det er en uheldig kombo af spændinger og så en gang styrketræning oveni.

Jeg har en tendens til at spænde meget i skuldre og nakke, når jeg svømmer. Det er så blevet yderligere forværret af at jeg styrketrænede tirsdag. Kan mærke at leddene giver lyd fra sig når jeg træner skuldre, så jeg tror synderen er nogle led i nakke og skulder, der brokker sig.

Var til osteopat i dag og han rådede mig til at tage 20 gentagelser med lidt mindre belastning, så mine led kan følge bedre med. Tror dog kun jeg vil gå efter de 12x med 15 RPM... Desuden skal jeg have mere fokus på at slappe af når jeg svømmer. Kan også selv mærke at det gør en verden til forskel og at min teknik bliver meget bedre...

Om ikke andet må du jo forære dig selv en omgang massage et sted. :wink:

Men det er sikkert en rigtig god idé at fokusere på at slappe af mens du svømmer - specielt også hvis du kan mærke det gør en forskel på din teknik. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fre 22/1

Svømmetræning

Havde egentlig planlagt at svømme solo men nåede kun en lille del af mit program...

Langbane:

Opvarmning:

100 m blandet, 100 ben m/plade, 100 m blandet, 100 ben m/plade

Teknik:

200 m fokus på balance og åndedræt uden at løfte hovedet.

Nåede ikke resten af programmet inden jeg sluttede mig til klubbens træning i en times tid, hvor der var lagt i kakkelovnen til et hårdt program. Opvarmningen var ok hård og dernæst fulgte hovedserien, som bestod af A2 og En1 på 100 - 2X50 - 4X25 distancer i cyklusser af 4 (jeg nåede dog kun 3, inden jeg skulle gå)

Fandt ud af, at jeg stadig er meget langsommere end de andre svømmere :unhappy: Selv om jeg presser mig selv er jeg bare ikke særlig hurtig. Jeg kunne godt svømme hurtigere, men så går der ikke længe inden det bliver på bekostning af teknikken og en god rytme i vandet.

Det positive er så, at jeg har fået mere udholdenhed. Jeg droppede mange af mine pauser mellem de forskellige sæt for at kunne følge med de hurtigere svømmere, og her havde jeg ikke problemer med at holde min rytme og være afslappet i vandet.

Link to comment
Share on other sites

Svømmetræning, søn 21/1

Langbane

Ca. 3000 m (fik ikke træningsprogrammet med mig efter træningen, så jeg sjusser mig lige frem)

Der var en lang indsvømning med 200 m blandet og 400 m ryg.

Så var der en lang teknik-del på 800 m med fokus på

Catch up

Knytnæve-crawl

Alm crawl

IM

Serie:

300 m p:30

2x200 m p:20

2x100 m p 10

2x50 á 25 hård, 25 ryg

Udsvømning 100

Tog lidt ekstra baner bagefter og trænede også lidt flip-turns.

Meget bedre træning i dag :4thumbup: Det skyldes dels at det var en federe program med mere relevant teknik-fokus (og fordi det var en af mine favorit-trænere, der stod for træningen i dag), dels fordi tempoet var mindre opskruet så jeg bedre kunne styre teknikken , og dels fordi jeg havde min våddragt på. Den gør det hele meget meget lettere.... :blush:

Link to comment
Share on other sites

Svømmetræning, søn 21/1

Langbane

Ca. 3000 m (fik ikke træningsprogrammet med mig efter træningen, så jeg sjusser mig lige frem)

Der var en lang indsvømning med 200 m blandet og 400 m ryg.

Så var der en lang teknik-del på 800 m med fokus på

Catch up

Knytnæve-crawl

Alm crawl

IM

Serie:

300 m p:30

2x200 m p:20

2x100 m p 10

2x50 á 25 hård, 25 ryg

Udsvømning 100

Tog lidt ekstra baner bagefter og trænede også lidt flip-turns.

Meget bedre træning i dag :4thumbup: Det skyldes dels at det var en federe program med mere relevant teknik-fokus (og fordi det var en af mine favorit-trænere, der stod for træningen i dag), dels fordi tempoet var mindre opskruet så jeg bedre kunne styre teknikken , og dels fordi jeg havde min våddragt på. Den gør det hele meget meget lettere.... :blush:

Det ser jo ud til at træningen efterhånden er ved at tage fart, så er det bare at håbe på a tiderne også er på vej ned

Link to comment
Share on other sites

Det ser jo ud til at træningen efterhånden er ved at tage fart, så er det bare at håbe på a tiderne også er på vej ned

Hæ hæ

Det er jeg osgå spændt på :blush:

Vi har 50 m og 200 m test på torsdag. Håber, at det bliver bedre end sidste test, der lå i nov. Jeg føler mig ikke umiddelbart hurtigere, men jeg føler mig bedre teknisk og meget mere udholdende, så jeg burde teknisk set kunne holde et højere udgangstempo igennem længere tid end sidst...

Link to comment
Share on other sites

Hæ hæ

Det er jeg osgå spændt på :blush:

Vi har 50 m og 200 m test på torsdag. Håber, at det bliver bedre end sidste test, der lå i nov. Jeg føler mig ikke umiddelbart hurtigere, men jeg føler mig bedre teknisk og meget mere udholdende, så jeg burde teknisk set kunne holde et højere udgangstempo igennem længere tid end sidst...

Det bliver spændende at se hvordan den test går. Du må lige poste dine tider så vi kan se hvordan det hele kører.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning, man 25/1

Jeg har været meget træt/stiv/øm i skulder og nakke efter svømning i går, og kan mærke at mine led giver sjove lyde, når jeg bruger dem.

Kørte derfor et roligt træningspas, hvor jeg kun lavede få skulderøvelser. Programmet så sådan ud:

Opvarmning 10 min på crosstrainer

Benpres 3x12 á 70 kg

Overhead press 3x12 á 30 kg

Rowing i maskine 3x12 á 30 kg

Hyperextension 3x12

Mave på bold og gulv, forskellige øvelser til den lige mavemuskel, de indre skrå og de skrå.

Sluttede af med 10 min på løbebånd for at løsne op og få lidt affaldsstoffer ud af kroppen.

God træning, der har gjort mig lidt træt, selv om det kun tog en time

Link to comment
Share on other sites

Ons 27/1

Jeg tog en restitutionsdag i går, da jeg var vildt træt af en eller anden mystisk årsag.

I dag stod den så på en times spinning, hvor der blev kørt nogle gode intervaller og spurter. Normalt træner vi i 1,5 time, men jeg gik lidt før for at være frisk i benene til svømmetesten i morgen :superman:

Vi skal svømme 50 m og 200 m i 50 m bassin. Håber at tage de 50 m under 60 sek og de 200 omkring 3:45. Min sidste 200 m tid var på 4 min, så det er måske lidt optimistisk at gå efter at skære 15 sek af - men det kunne være fedt :hands:

Link to comment
Share on other sites

Ons 27/1

Jeg tog en restitutionsdag i går, da jeg var vildt træt af en eller anden mystisk årsag.

I dag stod den så på en times spinning, hvor der blev kørt nogle gode intervaller og spurter. Normalt træner vi i 1,5 time, men jeg gik lidt før for at være frisk i benene til svømmetesten i morgen superman.gif

Vi skal svømme 50 m og 200 m i 50 m bassin. Håber at tage de 50 m under 60 sek og de 200 omkring 3:45. Min sidste 200 m tid var på 4 min, så det er måske lidt optimistisk at gå efter at skære 15 sek af - men det kunne være fedt hands.gif

Held og lykke med det - jeg hepper på livet løs! cheer.gifcheer.gif

Link to comment
Share on other sites

Så oprandt dagen for svømmetest. Jeg var rigtig opsat på at give den gas, da jeg synes det er gået fint med træningen på det sidste og jeg har kunnet mærke at jeg er blevet mere fit.

Dog har jeg været mærkeligt træt de sidste dage og haft lidt kramper i lægmusklerne, og jeg endte med at falde i søvn i eftermiddags. Så jeg var da lidt spændt på hvordan det ville gå.

Kunne mærke med det samme, at det ville blive en hård omgang, da jeg kom i vandet. Jeg følte mig træt i hele kroppen, mine muskler syrede til med det samme og jeg var bare ikke på toppen. Overvejede at droppe det, fordi jeg ikke gad have en elendig tid eller stoppe halvvejs med kramper. Men jeg endte med at svømme med.

De 200 m gik som forventet ikke så godt. Jeg kom ind i tiden 3:56:97, så det er dog en forbedring på 5 sek fra sidste test. Men langt fra de 15 sek, som jeg havde håbet på at skære af. (Men måske er 15 sek også liiige lidt optimistisk :tongue:)

Vi svømmede heats med tre personer i hvert. Jeg svømmede mod to andre kvinder, der er en del mere erfarne end mig. Jeg kom rigtig dårligt fra start og slog min fod, så jeg endte langt efter de andre allerede fra begyndelsen. Desuden lagde jeg alt for mange kræfter i mine armtag, så jeg endte med at syre totalt til i skuldrene og armene. Så efter 150 m var der rimelig langt hjem.

Mine forventninger til de 50 m var derfor ikke så høje, også fordi jeg følte mig rimlig smadret efter de 200 m. Men mentalt er 50 m ikke så slemt så jeg var alligevel opsat på at fyre den af. Jeg bestemte mig for at slappe mere af i armtagene så mine skuldre ikke blev så trætte. Det gik over al forventning. Jeg kom meget bedre fra start og opdagede at jeg lå først helt fra starten! Og det blev jeg ved med! Har aldrig prøvet det før men jeg kom først ind, i tiden 0:45 :laugh:

Så jeg er ganske godt tilfreds med de 50 m og håber selvfølgelig at jeg kan blive ved med at forbedre mig. Skal jo svømme 100 gange så langt om 5 måneder :blink: Er super motiveret lige nu, så det er fedt at der er hårdt program i morgen til træning med klubben :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hej Stine,

- god beskrivelse og jeg forstår dig til fulde. Når man er uoplagt og bare ikke har kræfter, så er det uoverskueligt at skulle igennem det du var igår. Godt du gjorde det, for nu har du da noget at skyde efter en anden gang du skal lave tilsvarende test. Det var derfor bestemt ikke forgæves, selvom du ikke føler det gik optimalt.

Når det så er sagt vil jeg sige at du da svømmer sk..de hurtigt.

Jeg prøvede selv 50meter igår og landede på 42 sekunder - dvs tæt på din tid. Og da jeg er en fyr og relativt lang (189cm) så svømmmer du eddermageme hurtigt!!!

Din 200 meter tid synes jeg også er rigtig fin, specielt taget dine problemer i betragtning.

Alt i alt fint - og næste gang du får lavet nogle tider, slår du dem igen! Det er 110% sikkert!

Link to comment
Share on other sites

Hej Smukke,

Jeg er enig med Spock i at det er nogle rigtig gode tider, du fik fyret af i går. 4thumbup.gif Rigtig ærgerligt at det ikke gik så godt med 200m, det er bare en træls fornemmelse, når tingene ikke fungerer som planlagt - men du skal nok få skåret mere af næste gang!

Ha' en rigtig god weekend, søde. 4winkkiss.gif

Link to comment
Share on other sites

Hej Stine,

- god beskrivelse og jeg forstår dig til fulde. Når man er uoplagt og bare ikke har kræfter, så er det uoverskueligt at skulle igennem det du var igår. Godt du gjorde det, for nu har du da noget at skyde efter en anden gang du skal lave tilsvarende test. Det var derfor bestemt ikke forgæves, selvom du ikke føler det gik optimalt.

Når det så er sagt vil jeg sige at du da svømmer sk..de hurtigt.

Jeg prøvede selv 50meter igår og landede på 42 sekunder - dvs tæt på din tid. Og da jeg er en fyr og relativt lang (189cm) så svømmmer du eddermageme hurtigt!!!

Din 200 meter tid synes jeg også er rigtig fin, specielt taget dine problemer i betragtning.

Alt i alt fint - og næste gang du får lavet nogle tider, slår du dem igen! Det er 110% sikkert!

Hej Smukke,

Jeg er enig med Spock i at det er nogle rigtig gode tider, du fik fyret af i går. 4thumbup.gif Rigtig ærgerligt at det ikke gik så godt med 200m, det er bare en træls fornemmelse, når tingene ikke fungerer som planlagt - men du skal nok få skåret mere af næste gang!

Ha' en rigtig god weekend, søde. 4winkkiss.gif

Tak skal I have for de pæne ord :blush::laugh:

Jeg er bestemt heller ikke ked af mine tider, især min manglende form taget i betragtning.

Det fede ved de her tests er at klubben er vildt gode til at psyke folk helt vildt ved at lave en rigtig konkurrence-stemning med heats og startspring og hele balladen. På den måde kan jeg også arbejde lidt med det mentale ved konkurrencer, hvor jeg før i tiden har oplevet at gå kold pga nervøsitet.

Og så er det jo altid godt at have nogle tider at skulle sætte sig op til at slå for enhver pris :devil:

Link to comment
Share on other sites

Svømmetræning, fre 29/1

Havde egentlig tænkt mig at droppe fredagstræningen med klubben efter den elendige træning i sidste uge, da jeg ikke syntes programmet var så relevant i forhold til det jeg skal nå (for meget ryg og fly og ikke så meget crawl). Men jeg fik alligevel taget mig sammen til at komme afsted. Det er godt for formen og motivationen at der er nogen at svømme om kap med, og en træner til at svinge pisken :4whip:

Træningen i går var så en af de bedste jeg har været med til. Programmet var fedt og lidt hårdt, og samtidig var det rigtig sjovt og varieret. Utroligt som ens træningshumør kan variere inden for en uge :rolleyes:

Hårdt program m/ 1900 Tri. Langbane, ca 3000 m

Indsv.:

15 min kongens efterfølger (forreste i rækken bestemte stilart. Fik ikke talt antal baner)

Hovedserie:

3x(8x50), 1x(6x50) - i alt 1500 m

Cr prog 2xA2, 2xEN1, 2xEN+, 2xEN2 P. 10+30

Lang cr:

400 m uden pause

Sprint:

5x25 (oprindelig 8x, men vi kunne ikke nå det)

Mine tider:

16:09 sek

16:04 sek

17:et eller andet

18:et eller andet

19:et eller andet

De første 4 var med våddragt, så jeg tog en ekstra uden for at se om der er stor forskel. Der var kun 1 sekunds forskel og jeg havde en meget lavere sekvens i armtagene, så jeg har nok været lidt træt i musklerne. Vi blev enige om at våddragten kun gør en reel forskel når distancerne begynder at blive længere og der kræves mere udholdenhed (som jeg stadig mangler host host :wink:)

Udsvøm:

100 m fri

Er rigtig tilfreds med tiderne i sprint. Især de to første, hvor jeg har skåret 10 sekunder af tiden ift sidste gang vi tog tid på 25m(godt nok også næsten et år siden he he).

Link to comment
Share on other sites

Så oprandt dagen for svømmetest. Jeg var rigtig opsat på at give den gas, da jeg synes det er gået fint med træningen på det sidste og jeg har kunnet mærke at jeg er blevet mere fit.

Dog har jeg været mærkeligt træt de sidste dage og haft lidt kramper i lægmusklerne, og jeg endte med at falde i søvn i eftermiddags. Så jeg var da lidt spændt på hvordan det ville gå.

Kunne mærke med det samme, at det ville blive en hård omgang, da jeg kom i vandet. Jeg følte mig træt i hele kroppen, mine muskler syrede til med det samme og jeg var bare ikke på toppen. Overvejede at droppe det, fordi jeg ikke gad have en elendig tid eller stoppe halvvejs med kramper. Men jeg endte med at svømme med.

De 200 m gik som forventet ikke så godt. Jeg kom ind i tiden 3:56:97, så det er dog en forbedring på 5 sek fra sidste test. Men langt fra de 15 sek, som jeg havde håbet på at skære af. (Men måske er 15 sek også liiige lidt optimistisk :tongue:)

Vi svømmede heats med tre personer i hvert. Jeg svømmede mod to andre kvinder, der er en del mere erfarne end mig. Jeg kom rigtig dårligt fra start og slog min fod, så jeg endte langt efter de andre allerede fra begyndelsen. Desuden lagde jeg alt for mange kræfter i mine armtag, så jeg endte med at syre totalt til i skuldrene og armene. Så efter 150 m var der rimelig langt hjem.

Mine forventninger til de 50 m var derfor ikke så høje, også fordi jeg følte mig rimlig smadret efter de 200 m. Men mentalt er 50 m ikke så slemt så jeg var alligevel opsat på at fyre den af. Jeg bestemte mig for at slappe mere af i armtagene så mine skuldre ikke blev så trætte. Det gik over al forventning. Jeg kom meget bedre fra start og opdagede at jeg lå først helt fra starten! Og det blev jeg ved med! Har aldrig prøvet det før men jeg kom først ind, i tiden 0:45 :laugh:

Så jeg er ganske godt tilfreds med de 50 m og håber selvfølgelig at jeg kan blive ved med at forbedre mig. Skal jo svømme 100 gange så langt om 5 måneder :blink: Er super motiveret lige nu, så det er fedt at der er hårdt program i morgen til træning med klubben :cool:

Godt at se at du er rykket i svømningen som du også selv har kunne mærke.

Det er vigtigt specielt på 200 m at du tænker meget på rytme, når først du finder din rytme kører tingene glat og behageligt (på den fede hårde måde) :4thumbup:

Der kommer helt sikkert flere sekunder af næste gang specielt hvis du fokuserer på din rytme og svømmer DIT EGET LØB. Man bliver let fristet som urutineret, til bare at følge med de andre fra starten af i et alt for højt tempo, for efter de 100-150 meter at gå fuldstændig kold. Du skal svømme som du føler det bedst og ikke efter hvordan de andre svømmer, det gælder specielt når du skal ud i åbenvand og svømme de 5 km.

Så til næste gang kan du lige bruge 2 minutter på at tænke hele dit løb igennem, hvordan er dit rytme, får du fat i vandet, sidder dine vendinger som de skal og hvilken tid kunne du godt tænke dig at svømme i. Du skal ikke bruge for meget tid på det, men det kan være en rigtig god mental træning til når du skal ud i de store og lange løb.

Link to comment
Share on other sites

Godt at se at du er rykket i svømningen som du også selv har kunne mærke.

Det er vigtigt specielt på 200 m at du tænker meget på rytme, når først du finder din rytme kører tingene glat og behageligt (på den fede hårde måde) :4thumbup:

Der kommer helt sikkert flere sekunder af næste gang specielt hvis du fokuserer på din rytme og svømmer DIT EGET LØB. Man bliver let fristet som urutineret, til bare at følge med de andre fra starten af i et alt for højt tempo, for efter de 100-150 meter at gå fuldstændig kold. Du skal svømme som du føler det bedst og ikke efter hvordan de andre svømmer, det gælder specielt når du skal ud i åbenvand og svømme de 5 km.

Så til næste gang kan du lige bruge 2 minutter på at tænke hele dit løb igennem, hvordan er dit rytme, får du fat i vandet, sidder dine vendinger som de skal og hvilken tid kunne du godt tænke dig at svømme i. Du skal ikke bruge for meget tid på det, men det kan være en rigtig god mental træning til når du skal ud i de store og lange løb.

Tak for det :smile:

Du har helt ret vedr. det mentale i forhold til stævner mm. Jeg ender tit med at svømme om kap med folk fra starten, hvis de lægger hårdere ud end mig, og glemmer tit, at de for det meste er erfarne svømmere og i knaldgod form. Og så kommer jeg op af vandet og er helt svimmel på vej hen til cyklen, fordi der ikke er mere ilt i mine lunger :laugh:

Skal arbejde med det mentale op til sommerens stævner, også for at holde ud når det bliver hårdt.

Link to comment
Share on other sites

Svømmetræning, søndag d. 31/1.

Teknik og udholdenhed 1900 Tri

Langbane, samlet 2700 m

Opv:

600 m, 50 ryg + 100 cr + 100 m bryst (tog den i cr, da jeg ikke kan svømme br i min dragt) + 100 cr + 150 IM (minus fly)

Teknik 500 m:

50m (6ben+1arm)

100 m (50 m ben+1arm, 50 m lynlås)

150 m (50 m 6ben+1arm, 50 m lynlås, 50 m fivo)

200 m (50 m 6ben+1arm, 50 m lynlås, 50 m fivo, 50 m catch-up)

Udholdenhed 1000 m:

2*(200 m A2 + 100 A2+ + 200 A2) p: 5/5/30

HER VAR JEG VED AT VÆRE BRUGT I SKULDRENE, OG FRYGTEDE LIDT SPRINTEN BAGEFTER :blink:

Sprint 300 m:

4*75m (25 max + 25 let + 25 hård)

Afsvøm:

200 m løs

Vi trænede også vendinger, de begynder at virke bedre, selvom jeg stadig bliver lidt halvsvimmel after et par stykker

Bliver stadig træt og lidt øm i skuldrene efter et par tusind meter, men tror det er et spørgsmål om træning og mere styrke. Plus at det nok vil hjælpe at lave armtaget bedre ude i skulderbredde. (Tip fra tidligere svømmer med skulderskade). Og så kunne jeg måske også lade være med at spille 3 timer wii i går - det mærker jeg også i form af spændinger og ømhed :blush:

Alt i alt en god træning i dag og en god svømmeuge :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share