Stines motionslog


Stinelykke
 Share

Recommended Posts

Tak for øvelserne

Laver faktisk Napoleons sværd af og til i en lidt anderledes version. Så den vil jeg da fortsætte med.

Kan jeg erstatte skulderpres med den version af military press?

Det kan du med fordel gøre, da den jeg nævner er mere skånsom og afhjælper bedre på dit skulderproblem

Link to comment
Share on other sites

Det kan du med fordel gøre, da den jeg nævner er mere skånsom og afhjælper bedre på dit skulderproblem

Super :bigsmile:

Har haft det godt i skulderen på det sidste, efter at jeg har holdt mig lidt fra svømningen. Men jeg vil jo gerne i gang snart med åbent vand, så jeg håber at øvelserne kan gøre mig mere fit for fight.

Link to comment
Share on other sites

Løbetræning 30. april

Intervaller i skoven

15 min opvarmning, inkl korte spurter.

10x30 sek spurt, puls ca. 90-92% arbejdsbelastning, 40 sek jog imellem

10 min afjog.

Kan mærke mine ben i dag, men mindre en jeg havde forventet :o) Var ellers øm i går, men det lader til at være gået i sig selv...

Link to comment
Share on other sites

Nødtræning, lørdag d. 1. maj :tongue:

Vi holdt rengørings- og oprydningsdag, så mellem tøjvaskene og middagsmaden til gæster om aftenen fik jeg liiige klemt en omgang hurtig styrketræning ind:

Armstrækker, bred armfatning med ben på stor træningsbold: 3x12@bw + 8 med smal armfatning

Lænd på stor træningsbold: 3x12

Mavebøjninger på redondobold: 3x12

I dag har jeg været godt træt i benerne (og hovedet), så det blev ikke til den planlagte rolige løbetur, som jeg har skubbet til i morgen for at være mere frisk.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmm.

Har ikke rigtig været oppe i omdrejninger de sidste par dage. Har lavet et par mavebøjninger og stået på et vippebræt foran fjerneren, men det er så også det eneste :unhappy:

Til gengæld har jeg fået købt mig et par labre Nike løbesko, som jeg glæder mig til at komme ud at løbe i...

Forhåbentlig i aften efter arbejde (som desværre slutter sent i dag...):innocent:

Link to comment
Share on other sites

Løbetræning, 5. maj

30 min progressiv træning med indlagte småspurter.

Er ganske glad for træningen i dag. Fik sat noget tempo på og kunne holde det i et godt stykke tid uden at gå helt død :superman:

Fik også taget hul på mine fine nye sko. De var super lækre at have på og har den vildeste støddæmpning :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Løbetræning, 5. maj

30 min progressiv træning med indlagte småspurter.

Er ganske glad for træningen i dag. Fik sat noget tempo på og kunne holde det i et godt stykke tid uden at gå helt død :superman:

Fik også taget hul på mine fine nye sko. De var super lækre at have på og har den vildeste støddæmpning :4thumbup:

Altid godt når nyt gear giver ny motivation. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Altid godt når nyt gear giver ny motivation. :4thumbup:

Hæ, ja nyt gear skal jo luftes :tongue:

Motivationen kommer også af, at jeg deler kontor med tidligere AGF-fodboldspiller, som lader til at være i god form, og vi er begge meldt til DHL til august. Træner allerede nu med henblik på at mindske afstanden til ham mest muligt :devil:

Og så har jeg jo en drøm om at blive en hurtigere og stærkere udgave af mig selv :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nødstyrketræning fredag d. 7. maj

Var ATTER presset på tid (det er ved at blive et dårligt mønster, som skal brydes) så jeg kørte lidt hurtig træning:

Armbøjninger med ben på lille bold:

3x12

1x8

Mavebøjninger på lille bold:

3x12

Rygbøjninger:

2x15 da ryggen ikke havde det godt

Lørdag d. 8. maj

Ingen træning, men en god gåtur i byen og tre timers dejlig salsa om aftenen i selskab med den smukke Spinderella. Fandt ud af, at der var vin i baren til 20 kr glasset og var gået om bord i en flaske, da jeg kom i tanke om, at der er maxtest i dag på instruktøruddannelsen. Hmm. Er heldigvis rimelig frisk, så jeg håber der er noget at skyde med.

De næste tre dage bliver meget pressede med møder hver dag til sent. Håber på at få presset et enkelt løbepas ind tirsdag, men man og ons tror jeg ikke det bliver realistisk at lave noget. Æv. Det der med at have et fedt job er ikke altid foreneligt med ønsket om at træne.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 9. maj

Æv, der var ikke meget max over den maxtest jeg lavede i går :sneaky2:

Kunne slet ikke presse mig selv nok, så efter 20 min løb stod jeg af. Havde kun fået pulsen op på 183, og har tidligere haft den oppe på 192. Så der er et stykke derop.

Men det var da sjovt at prøve :tongue:

Og så legede vi med bolde og elastikker, det var rigtig fedt. Især balanceøvelserne, som er skægge og samtidig tvinger en til at bruge muskler, man ALDRIG bruger ellers :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nødstyrketræning fredag d. 7. maj

Var ATTER presset på tid (det er ved at blive et dårligt mønster, som skal brydes) så jeg kørte lidt hurtig træning:

Armbøjninger med ben på lille bold:

3x12

1x8

Mavebøjninger på lille bold:

3x12

Rygbøjninger:

2x15 da ryggen ikke havde det godt

Lørdag d. 8. maj

Ingen træning, men en god gåtur i byen og tre timers dejlig salsa om aftenen i selskab med den smukke Spinderella. Fandt ud af, at der var vin i baren til 20 kr glasset og var gået om bord i en flaske, da jeg kom i tanke om, at der er maxtest i dag på instruktøruddannelsen. Hmm. Er heldigvis rimelig frisk, så jeg håber der er noget at skyde med.

De næste tre dage bliver meget pressede med møder hver dag til sent. Håber på at få presset et enkelt løbepas ind tirsdag, men man og ons tror jeg ikke det bliver realistisk at lave noget. Æv. Det der med at have et fedt job er ikke altid foreneligt med ønsket om at træne.

Det var superhyggeligt i lørdags, smukke! Dejligt at have det meste af dagen sammen med dig - og skønt at med noget god dans! :bigsmile: Men surt at det ikke gik så godt med din maxtest dagen efter. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Hård løbetræning, torsdag d. 12/5

10 min opvarmning

20 min fartleg med spurter i højt tempo

10 min afjog

40 min i alt 6 km.

Havde lånt min kærestes GPS-ur, så jeg kunne se distance og tempo løbende. Rigtig fedt og motiverende :superman:

Jeg holdt spurterne på ml. 4:00 0g 5:00 Min/km det gik fint. Kan mærke at det bliver lettere at holde et højere tempo, og ved 12 km/t kan jeg bevare en afslappet løbestil og trække vejret roligt og rimeligt afslappet. Det tegner rigtig godt for de kommende måneder, hvor jeg håber på at kunne træne mig op til en kilometertid på under 5 min. Hvis det fortsætter, kan jeg måske komme ned omkring de 4:30 - 4:45. Det ville være fedt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det var superhyggeligt i lørdags, smukke! Dejligt at have det meste af dagen sammen med dig - og skønt at med noget god dans! :bigsmile: Men surt at det ikke gik så godt med din maxtest dagen efter. :unhappy:

Ja det var en god dag og aften. Fik også halvt lovet at komme på Planken næste gang at Torben kommer derned :bigsmile:

Knus og velkommen hjem :slut:

Link to comment
Share on other sites

Hård løbetræning, torsdag d. 12/5

10 min opvarmning

20 min fartleg med spurter i højt tempo

10 min afjog

40 min i alt 6 km.

Havde lånt min kærestes GPS-ur, så jeg kunne se distance og tempo løbende. Rigtig fedt og motiverende :superman:

Jeg holdt spurterne på ml. 4:00 0g 5:00 Min/km det gik fint. Kan mærke at det bliver lettere at holde et højere tempo, og ved 12 km/t kan jeg bevare en afslappet løbestil og trække vejret roligt og rimeligt afslappet. Det tegner rigtig godt for de kommende måneder, hvor jeg håber på at kunne træne mig op til en kilometertid på under 5 min. Hvis det fortsætter, kan jeg måske komme ned omkring de 4:30 - 4:45. Det ville være fedt :4thumbup:

Det lyder som en god løbetur du der har fået dig. Nu handler det bare om at kunne holde 5 min/km tempoet i længere perioder og tage nogle kortere intervaller i endnu højere tempo. Så du vender kroppen til at kommer op i den fart og holde tempoet.

Hvordan går det efterhånden med skulderen og svømningen?

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en god løbetur du der har fået dig. Nu handler det bare om at kunne holde 5 min/km tempoet i længere perioder og tage nogle kortere intervaller i endnu højere tempo. Så du vender kroppen til at kommer op i den fart og holde tempoet.

Hvordan går det efterhånden med skulderen og svømningen?

Godt at høre fra dig!

Skulderen har det egentlig ok, men der er stadig lang vej til den bliver helt i orden.Mine led/sener/muskler siger lyde når jeg svinger armene rundt eller laver styrketræning, og jeg bliver hurtigt træt og stiv i muskulaturen. Heldigvis gør det ikke ondt- jeg kører mine øvelser og går hos en fys gennem mit arbejde, så forhåbentlig får vi snart styr på det.

Hvordan går det med din skulder?

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning, lørdag d. 15. maj

Træning m/ kropsvægt og lille bold :bigsmile:

Lunges: 3x12

Armstrækkere 3x12 + 1x5

Parallel-løft (for ryg) 3x12

Lige mavemuskler på lille bold 3x12

Et-bens squat m/ fokus på excentriske fase 2x12

Alm squat m/ fokus på excentriske fase 1x12

Skrå mavemuskler på lille bold 3x12

Serratus push up 3x12

Øvelse for muskler ml skulderbladene 3x7 (meget effektiv - av :tongue: )

Søndag d. 16. maj

Den planlagte rolige løbetur blev skrottet pga tømmermænd :sneaky2: Endda nogle af de lidt slemmere af slagsen :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Godt at høre fra dig!

Skulderen har det egentlig ok, men der er stadig lang vej til den bliver helt i orden.Mine led/sener/muskler siger lyde når jeg svinger armene rundt eller laver styrketræning, og jeg bliver hurtigt træt og stiv i muskulaturen. Heldigvis gør det ikke ondt- jeg kører mine øvelser og går hos en fys gennem mit arbejde, så forhåbentlig får vi snart styr på det.

Hvordan går det med din skulder?

Det går okay, selvom kravebenet stadig driller nogle dage. Heldigvis har jeg fået foretaget de indelende undersøgelser inden jeg skal igennem min operation.

Link to comment
Share on other sites

Det går okay, selvom kravebenet stadig driller nogle dage. Heldigvis har jeg fået foretaget de indelende undersøgelser inden jeg skal igennem min operation.

Jeg læste i din log 2 minutter efter at jeg havde skrevet til dig. Så nu er jeg mere up to date omkring dit kraveben. Håber en operation kan fixe det. Var der revet noget over i ligamenter el lign?

Link to comment
Share on other sites

Jeg læste i din log 2 minutter efter at jeg havde skrevet til dig. Så nu er jeg mere up to date omkring dit kraveben. Håber en operation kan fixe det. Var der revet noget over i ligamenter el lign?

Nej, det er bare ikke vokset ordentligt sammen og giver mig smerter

Link to comment
Share on other sites

He he

Ja hvordan kunne du gøre det??? Sådan at holde mig og hælde vin ned i min hals gennem en tragt :tongue:

Hvordan har hovedet det i dag?

Mit er ok men jeg gik også MEGET tidligt i seng i går :laugh:

:laugh: Ah.... Du kan vel godt indrømme, at det krævede end anelse mindre overtalelse end fysisk tvang. :wink::laugh:

Mit hoved har det fint i dag, også uden jeg kom specielt tidligt i seng. Men tror det hjalp at blive blæst lidt igennem nede ved stranden sammen med naboen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

19. maj

Har været til fys i dag og snakkede skulder/nakke/ryg problemer med ham.

Hans vurdering er, at det bedste for mig er at fokusere på styrketræning frem for behandlinger, da det ofte lindrer mine smerter og stivheden at få gang i blodcirkulationen og fordi jeg har en lidt svag muskulatur i området.

Vi er blevet enige om at jeg nu har to uger til at komme ind i en god træningsrytme inden vores næste session (jeg er jo ikke så god til at passe styrketræningen som til at få kørt cardio :blush: ). For at jeg kan holde motivationen skal jeg fokusere på 'mådehold' og holde mig til 1-2 øvelser pr muskelgruppe (m. serratus, m. trapezius, forside og bagside af m delt., ml. skulderbladene og rotator cuffen) og tage to forholdsvist tunge sæt á max 12 gentagelser. På den måde vokser det mig ikke over hovedet, og jeg kan lave øvelserne hjemme hvis jeg ikke orker hele møllen med fitnesscenteret.

Det er min plan nu at træne 3x ugentligt, to gange i centeret og den sidste gang hjemme i forlængelse af min løbetur. De to dage i fitness kan jeg træne full body med fokus på skuldre og andre problemområder, og den sidste gang kan jeg køre coreøvelser og skuldre efter løbeturen.

På den måde får jeg 3xløb og 3xstyrke på en uge.

Lige nu er bøgen jo sprunget ud i skoven så stierne lokker... :wub:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lørdag d. 29/5 2010

Så er det vist tid til at logge lidt træning :bigsmile:

Var små-forkølet hele sidste uge, med en generel træthed i hele kroppen, ondt i hovedet når jeg kiggede ned, og syre i benene bare af at cykle lidt op ad bakke.

Så jeg holdt mig fra løbetræningen og lavede styrke i stedet.

Har holdt mig til min aftale med min fys SO FAR og styrketrænet overkroppen tre gange om ugen og benene to gange. Jeg kører nogle forskellige øvelser fra gang til gang og sørger for at få trænet de vigtige muskler med 1-2 øvelser.

I dag har jeg så også fået løbet for første gang i godt to uger - sidste uge gik med møder, sene arbejdsdage oa så det blev først i dag jeg kom afsted.

Løbetræning, lør d. 29/5

Stille og rolig tur, for at få gang i benene og tage den med ro efter at der er kommet lidt mere gang i styrketræningen

15 min op (puls ca 70-75%)

20 min puls 80-91%

Løb 500 m á 5 min/km og lagde lidt stigninger ind for at få gang i stængerne igen. Dejligt at komme afsted, selv om jeg også blev træt i benene. Tror dels det skyldes pausen og dels at jeg har kørt styrke de sidste par uger så benene er lidt udtrættede.

Synes træningen lover godt - det er relativt ubesværet at løbe 12 km i timen, så jeg satser på at kunne løbe en 5km med en km-tid på ca 4:30 til løb i september...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share