Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning


Spinderella
 Share

Recommended Posts

Jeg har i noget tid gået og luret på at oprette mig som bruger herinde - i håb om at få gode råd og motivation til min træning. I de sidste par år har jeg ført log på et vægttabsforum, men i takt med at jeg er blevet mere tilfreds med min vægt, og mit fokus har ændret sig fra vægtmål til træningsmål, syntes jeg ikke jeg fik så meget brugbar respons derinde længere. Så here goes...

Lidt om mig
Jeg er en kvinde på 36 år. Jeg bor normalt i Århus, men er pt. bosat i London, hvor jeg skal være indtil slutningen af marts måned. Jeg arbejder til daglig med samfundsvidenskabelig forskning, og det er et udlandsophold i forbindelse med dette, der har bragt mig til London.

Som barn og ung har jeg afskyet alt hvad der havde med sport, træning og anstrengelse at gøre, og havde en stålsat overbevisning om, at sved var kroppens måde at sige "stop det der!" I bakspejlet er det muligt, at denne indstilling til dels skyldtes en udiagnosticeret anstrengelsesastma.

Det er således ikke mere end 8-10 år siden jeg begyndte at træne - periodisk indtil for omkring 2½ år siden, hvorefter det har været ret stabilt. Dog i nogle perioder mere stabilt end andre. :blush:

I 2009 har jeg:
- deltaget i Alt for Damernes kvindeløb i Århus (10 km på ca. 1 time og 1 minut)
- løbet DHL-stafet i Århus (5 km på knap 27½ min)
- deltaget i Herning Kvinde-triathlon (200 m svøm, 16,6 km cykling, 4 km løb - samlet på ca. 1 time og 20 min)
- i alt løbet omkring 430 km, hvoraf den længste distance (uden pauser) var på 12,8 km
- i omkring halvdelen af året taget 2-3 spinningtimer om ugen
- danset (vestafrikansk og primært salsa) 2-4 gange om ugen med varierende intensitet
- styrketrænet en smule, primært upper body og core (og meget mere i starten af året end i slutningen)

I 2010 vil jeg gerne:
- slå min tid ved Herning kvinde-tri og evt. også deltage i et mini-tri i Århus (tilsvarende distancer)
- løbe 10 km på 55 minutter
- løbe et halvmarathon
- deltage i Århus Coastzone Challenge på Eventyrdistancen (3 timer)
- få over 500 km i løbeskoene hen over året
- komme i gang med lettere styrketræning igen

Træningsplaner:
Pt. har jeg sat mit fitnessmedlemskab i bero indtil jeg kommer hjem igen, og jeg har ikke rigtig fundet noget i nærheden af hvor jeg bor (nærmeste center er lukket for renovation indtil sommeren - og det er ikke realistisk at jeg kommer af sted flere gange om ugen, når det tager ½ time med bus hver vej). Derfor vil planerne for de første 3 måneder være anderledes end resten.

Min plan er i januar til marts at løbe 2-3 gange om ugen, svømme en gang om ugen (hvis jeg har ret i, at det er gratis - ellers afhænger det lidt af prisen + transporttiden) samt danse salsa en gang om ugen. Herudover en smule styrke, af hvad jeg nu kan få lavet på gulvet herhjemme. Når jeg vender tilbage til Århus er det meningen jeg vil i gang med at spinne 1-2 gange om ugen igen samt at få mere styrke på programmet.

Mine mål er, som det ses, primært i forbindelse med løb. Her skal jeg i første omgang råde bod på december måneds lopperi og få min form op igen, derefter skal jeg have bygget volumen på, således at jeg vil kunne gennemføre halvmarathon i det sene forår.

Jeg håber I vil tage godt i mod mig. :cooldance:

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Årets første træning:

I dag fik jeg taget mig sammen og kom ud på en god løbetur. Specielt mine lunger var pænt utilfredse med, at jeg stort set ikke har været af sted i hele december måned. :nonono:

Distance: 6,8 km

Fordelt på: 15 min løb, 2 min gang, 15 min løb, 2 min gang, resten løb - i alt 45:20

Hastighed: 8,95 km/t

Efter jeg havde fået pusten blev det til:

3x10 fesne mavebøjninger

3x5 armbøjninger

2x0:30 planken

Forhåbentlig står den på svømning i morgen - og en kort løbetur tirsdag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

PS: Kan lide dit profilnavn ;o)

Thanks, darlin' :cool:

Jeg er lige kommet hjem fra min gratis svømmetur - som fandt sted på et 5 stjernet hotel i det centrale London! :4thumbup:

Jeg svømmede 1500 meter (25 meter bane) og tog en chiller i "aromaterapirummet" (ikke helt så dampet som et dampbad, og så med olier), så jeg har det rigtig godt lige nu. :bigsmile: Jeg kunne godt vænne mig til at træne et sted, hvor man får udleveret store fluffy hvide håndklæder, hvor der er shampoo, balsam og lotion i ordentlig kvalitet - og hvor der til og med er en lille centrifuge til badetøjet og poser til at putte det i. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Very good :-)

Lyder som om du har svømmet et lidt mere labert sted end svømmestadion hvor der er nullermænd på gulvet og alt for koldt på vej ind til basinnet.

Godt gået med de 1500 m! Det er da imponerende, når du ikke er vant til at svømme!!!

Ja, det var faktisk et ret lækkert sted; og jeg er sikkert ekstra imponerbar, da det står i en ret stærk kontrast til det halv-slum jeg bor i i Souf London. :laugh:

Jeg er også ganske pænt tilfreds med indsatsen - om end jeg nok ikke får nogen point for stil og teknik. Det var brystsvømning i bedste kone-udgave med tørt hår (eller dvs. ville have været tørt, hvis det ikke var for brusebadet inden). :laugh: Jeg tror jeg skal have købt mig nogle goggles inden næste uge, så må vi se om det hjælper lidt på det, eller om jeg stadig bliver hæmmet af, at jeg kommer til at trække vejret ind, når ansigtet er tættest på vandet. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Hørte nogle svømmepiger snakke i omklædningsrummet i dag om astma-problemer og klor-dampe. Det er åbentbart meget udbredt med astma blandt svømmere, fordi de ligger så meget i bassinnerne. Det er nok ikke et stort problem for dig, hvis du kun svømmer 1-2 gange om ugen, men måske er det værd at tænke på i forhold til at trække luft ind, når dit hoved er længst væk fra overfladen...

Men fedt at høre, at du er kommet i gang, så bliver der kamp til stregen i Herning i år :o)

Link to comment
Share on other sites

Hørte nogle svømmepiger snakke i omklædningsrummet i dag om astma-problemer og klor-dampe. Det er åbentbart meget udbredt med astma blandt svømmere, fordi de ligger så meget i bassinnerne. Det er nok ikke et stort problem for dig, hvis du kun svømmer 1-2 gange om ugen, men måske er det værd at tænke på i forhold til at trække luft ind, når dit hoved er længst væk fra overfladen...

Men fedt at høre, at du er kommet i gang, så bliver der kamp til stregen i Herning i år :o)

Jeg havde faktisk tænkt over om jeg skulle bruge min inhalator inden svømning i går, men jeg synes ikke jeg havde problemer med at få luft. Det skal så også siges, at jeg ikke "svømmede til" - så havde jeg helt sikkert ikke holdt så længe. :wink: Det med at trække luft ind, når hovedet er længst fra vandet var mest i forhold til ikke at få vand med ind - det skete et par gange i går. :crazy: Men godt du siger det; jeg tvivler på at jeg nogen sinde kommer til at svømme mere end 1 gang om ugen, men hvis jeg skulle blive bidt af det, så er det jo godt at være opmærksom på. :smile:

Sådan som du giver den gas, gør jeg mig ikke nogen forhåbninger om at kunne slå dig i Herning. Men jeg satser da stærkt på at forbedre tiden fra 2009. :wootdance: Har du i øvrigt hørt mere om der bliver et Grundlovs-tri i Århus1900? Det vil jeg også stadig gerne med til - lige som jeg sidder og overvejer at melde mig til halvmarathon i Odder 1. maj... Kunne du være med på den, eller har du for lidt fokus på løb for tiden?

I dag har jeg holdt træningsfri. Planen er at ramme Bar Salsa! i morgen aften, og så møde sent torsdag, så jeg kan sove længe og nå en løbetur inden arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Planen om at komme ud og danse i går gik i vasken. Jeg havde hele dagen debatteret frem og tilbage, om jeg turde risikere ikke at kunne komme hjem pga. "adverse weather conditions", som er briternes betegnelse for 5 cm sne. :rolleyes: Det springende punkt blev, at der havde været håndværkere i lejligheden mens jeg var på arbejde, og mine bofæller fortalte at bruseren ikke kunne bruges før tidligst i morgen aften. I stedet så jeg nogle danseklip på youtube. :slut:

I dag har jeg fået mit nye pulsur (Garmin FR60 med foot-pod), som selvfølgelig lige skulle testes på en lille tur (motivationen var ellers ikke stor, da jeg kom hjem fra arbejde kl. 18.15 - men nyt udstyr er altid en god kilde til motivation!).

På glatte fortorve blev det til:

Distance: 3,64 km løb

Tid: 22:00 --> 9,9 km/t

Jeg glæder mig til at komme ud og bruge uret noget mere - specielt er det fedt at jeg ikke behøver sidde og måle ruten op på kort før eller efter, det giver meget større frihed til at kunne løbe lidt på kryds og tværs, fx i den store park, som jeg plejer at løbe rundt om. Og når jeg har sat mig mere ind i funktionerne, kommer jeg helt sikkert til at bruge de forskellige statistikker og gejl man kan lave. :thumb:

Link to comment
Share on other sites

I formiddag løb jeg samme tur som i søndags - mit ur siger dog at ruten er lidt længere end jeg selv havde målt den til. Men det undrer mig ikke det store, da jeg tidligere har erfaret, at zoom-level kan gøre en ret stor forskel, når man måler ruter op på nettet. Jeg har besluttet at jeg bruger distancerne fra uret, også på de ruter jeg tidligere har målt op manuelt.

Det er stadig meget glat, og specielt i parken var der et tykt lag tiltrampet sne på stierne - alligevel gik det bedre end sidst. :bigsmile:

Distance: 6,9 km

Fordelt på: 15 min løb, 1 min gang, 15 min løb, 1 min gang, resten løb, i alt 43:39

Hastighed: 9,5 km/t ~ 6:19 min/km

Puls:

Max HR: 181

Avg HR: 167

Der har været håndværkere i lejligheden i dag, så jeg glemte helt at lave styrkeøvelser efter løbeturen...

Eftermiddagen brugte jeg på at dimle rundt inde ved Covent Garden og Seven Dials området. Jeg fik købt mig nogle svømmebriller, men ellers var jeg ikke særlig god til at shoppe.

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det endnu engang til 1500 meter brystsvømning og efterfølgende afslapning. :bigsmile: Jeg fik afprøvet mine nye goggles, som egentlig var ganske behagelige at have på. Jeg forsøgte at have hovedet mere nede i vandet, hvilket resulterede i, at jeg har slugt en del vand - men i det mindste fik jeg da inhaleret mindre end sidst. :laugh: Umiddelbart tror jeg ikke det har noget betydning for min hastighed, så længe min teknik stinker så meget som den gør, men jeg tror i det mindste det er mere behageligt for nakken.

Jeg tror det kommer til at gå fint med det samme "program" de næste par gange, men hvis jeg kender mig selv ret, så varer det nok ikke så forfærdeligt længe før jeg begynder at synes det er liiidt kedeligt. :blush: Så hvis der er nogen, der har gode forslag til måder at afveksle det på, eller andre tricks som kan hjælpe mig med at holde interessen fast, så tager jeg imod med kyshånd! :smile: Det skal dog siges, at jeg ikke kan svømme crawl, og at jeg ikke pt. har ambitioner om at skulle lære det, så det sætter selvfølgelig en begrænsning.

I går skulle jeg møde nogen venner inde i Soho, og jeg tog lidt tidligere derind i håb om at kunne finde en ny badedragt inden (den gamle er begyndt at være lidt mør i elastikken). Det lykkedes da også, og eftersom der var godt gang i udsalget blev det også til et par nye løbetights, og en rædsom men meget fornuftig skriggul løbejakke. Alle tre dele til den nette sum af £38 i alt. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ciao bella

Dejligt at læse om dine eskapader i London :-)

Og godt at se at du får trænet. Også selv om håndværkerne fik dig til at glemme styrketræningen (var det fordi de var lækre eller fordi de forstyrrede?)

Spændende med halvmaraton i Odder! Er der gode løbemuligheder i London, så du kan få nogle km i benene inden maj?

Jeg springer over i denne omgang. Det går så godt med at svømme for tiden, at jeg ikke har lyst til at tage tid fra svømmetræningen til at løbe. Tænker at det måske kan blive aktuelt med lidt løb efter sommerferien. Så kan vi jo komme ud til engsøen igen (selv om jeg så sikkert kommer til at halse en halv omgang efter dig og med RIGTIG ondt i maven).

Vi sidder lige og ser en opsamling med De Nattergale på DVD. Det er godt nok sjovt :o)

Knus!

Link to comment
Share on other sites

Dagens løbetur:

5,84 km

15 min løb, 1 min gang, 15 min løb, 1 min gang, resten løb - i alt 35:55

dvs. 9,76 km/t ~ 6:09 min/km

Puls:

Max HR: 183

Avg HR: 170

Derefter:

3x10 mavebøjninger

3x5 armbøjninger

2x 0:30 planken

I sidste uge skulle jeg virkelig tvinge mig selv ud på de løbeture, men overraskende nok er det allerede i denne uge noget jeg virkelig glæder mig til. Jeg er ikke helt kommet dertil, hvor det er en fornøjelse mens jeg er af sted, men forhåbentlig tager det ikke så lang tid at genopbygge formen - det er trods alt mere fornøjeligt, når det ikke længere er nødvendigt med gå-pauser (med mindre det er intervaltræning), ligesom jeg endnu ikke helt får den der fornemmelse af "flow"...

Jeg har været i gang med at kigge på halvmarathonprogrammer, og kan se at en del af dem er på omkring 10 uger (enkelte på 6 hhv. 12). Det betyder at jeg har helt indtil starten af marts før jeg "behøver" starte på et program, hvis jeg skal løbe halvmarathon d. 1. maj - og dermed tror jeg faktisk på at det er en realistisk målsætning. Min plan er at træne uden program resten af januar, og så starte på et program i februar...

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Ciao bella

Dejligt at læse om dine eskapader i London :-)

Og godt at se at du får trænet. Også selv om håndværkerne fik dig til at glemme styrketræningen (var det fordi de var lækre eller fordi de forstyrrede?)

Spændende med halvmaraton i Odder! Er der gode løbemuligheder i London, så du kan få nogle km i benene inden maj?

Jeg springer over i denne omgang. Det går så godt med at svømme for tiden, at jeg ikke har lyst til at tage tid fra svømmetræningen til at løbe. Tænker at det måske kan blive aktuelt med lidt løb efter sommerferien. Så kan vi jo komme ud til engsøen igen (selv om jeg så sikkert kommer til at halse en halv omgang efter dig og med RIGTIG ondt i maven).

Vi sidder lige og ser en opsamling med De Nattergale på DVD. Det er godt nok sjovt :o)

Knus!

Ciao søde!

Desværre var det ikke lækkerhed, der distraherede mig, de var bare generelt tilpas meget i vejen til at jeg helt kom fra det. Men nu er de heldigvis færdige. :smile:

Der er faktisk helt udmærkede muligheder for at løbe her - eneste minus er, at jeg endnu ikke rigtig har fundet nogen grusstier, så det er asfalt det hele (jeg kunne også løbe på græs i parken, men eftersom der er pænt mange hunde, og dermed mange af deres efterladenskaber har jeg indtil videre fravalgt den mulighed). Og så er det kun i weekenderne jeg har mulighed for at løbe mens der stadig er dagslys, hvilket også sætter sine begrænsninger, da de fleste parker lukker mens der er mørkt. Ikke at jeg ville have lyst til at løbe der, hvis jeg kunne... Her til aften kom jeg til at dreje af et nummer for tidligt, så i stedet for at løbe rundt om en af parkerne, kom jeg til at løbe igennem den. Jeg tror ikke lige netop den park ligger i et specielt belastet område, men alligevel... der er ingen grund til at udfordre skæbnen.

Jeg havde godt tænkt, at du nok ikke var så sandsynlig på en halvmarathon her i foråret - men ja, vi skal helt sikkert have nogen ture rundt om både den ene og den anden engsø, når jeg er hjemme igen (og der er jo ingen der siger vi skal gå efter en hastigheds PR). :smile:

Link to comment
Share on other sites

I går lykkedes det så endelig at komme til salsa! :4thumbup:

Jeg var derinde omkring 22:45, hvilket nok var lidt for tidligt, men jeg synes det er svært at trække den ret meget længere uden at blive for doven og blive hjemme. Første dans var cubansk med en habil danser, der holdte sig til de samme 4-5 figurer; så god måde lige at komme i gang. Næste dans var en xbody letøvet (med vægt på let), som flagrede rundt over det hele - i kombination med min rustenhed var det ikke nogen yndefuld affære! Efter det en ret klammo let-letøvet cubansk omgang, hvor jeg flere gange overvejede at gå af gulvet. Jeg endte dog med at blive dansen ud, men strittede meget kraftigt i mod, da han blev ved med at forsøge at dippe mig, selv om han åbenlyst ikke havde styr på teknikken og dansegulvet var pakket. :crazy: Jeg var lige ved at overveje om jeg skulle sætte mig et sted og vente på de gode dansere, men næste dans var fantastisk! Øvet xbody danser, masser af fede moves, plads til lidt shines og nogle frække tricks. :wink: Resten af aftenen flyder lidt sammen i rækkefølgen, der var en del begynderdansere (primært xbody), enkelte der blandede cubansk og xbody, hvilket altid forvirrer mig meget, og resulterer i at jeg er ved at falde over mine egne ben. En enkelt syntes han skulle lære mig at danse. Det startede med, at han lige ville pointere, at jeg tog for lange trin. Ok, point taken, det havde han nok ret i. Lidt senere begyndte han at rette på mine spins; at jeg ikke skulle have så travlt. Pænt irriterende (og det åbentlyse svar ville have været, at hvis han havde lavet ordentlige preps, så ville jeg kunne komme rundt uden stress - men jeg bed det i mig). Tredje gang han så begyndte på at ville forklare mig noget, blev jeg nødt til at fortælle ham, at jeg ikke var kommet for at få undervisning, og at vi ikke behøvede danse færdigt, hvis han syntes det var så forfærdeligt. :mad: Heldigvis var der også en del rigtig gode danse, og klart nok blev jeg også selv mere varm som aftenen skred frem - jeg kunne virkelig tydeligt mærke, at jeg næsten ikke har danset de sidste 2 måneder. :blush:

Jeg havde givet mig selv lov til at blive til de lukkede kl. 2 (flexer på arbejde), men allerede omkring 0:45 måtte jeg give op, da mine fødder ikke kunne mere. Ret ærgerligt, da der efterhånden var god plads på gulvet, kønsfordelingen var meget fordelagtig, og det overvejende var de hardcore dansere, der var tilbage. Mine knyster fik en gang voltaren inden jeg gik i seng, men var desværre stadig meget ømme, da jeg vågnede i formiddags. Ligesådan kan jeg mærke, at jeg er ude af "danseform" på, at de der små balancemuskler omkring anklerne er pænt ømme i dag. :laugh:

Anyway.... Jeg sov selvfølgelig længe, og udnyttede flex til at nå en hurtig løbetur i dagslys inden jeg tog på arbejde i dag. :smile:

Det blev en tur i min nærmeste park (hvor der stadig/igen ligger meget sjap):

3,48 km

19:51 min - havde lagt for hårdt ud, så var nødt til at tage ½ minuts gåpause tre gange, men endte alligevel med en fin hastighed.

10,52 km/t ~ 5:42 min/km

Herefter de obligatoriske

3x10 mavebøjninger

3x5 armbøjninger

2x 0:30 planken

Link to comment
Share on other sites

I går lykkedes det så endelig at komme til salsa! :4thumbup:

.... En enkelt syntes han skulle lære mig at danse. Det startede med, at han lige ville pointere, at jeg tog for lange trin. Ok, point taken, det havde han nok ret i. Lidt senere begyndte han at rette på mine spins; at jeg ikke skulle have så travlt. Pænt irriterende (og det åbentlyse svar ville have været, at hvis han havde lavet ordentlige preps, så ville jeg kunne komme rundt uden stress - men jeg bed det i mig). Tredje gang han så begyndte på at ville forklare mig noget, blev jeg nødt til at fortælle ham, at jeg ikke var kommet for at få undervisning, og at vi ikke behøvede danse færdigt, hvis han syntes det var så forfærdeligt. :mad:

Det er altid så herligt at danse med folk, der ikke har nok overjeg eller takt til at holde deres kæft på dansegulvet :mad: Og det værste er, at det tit er de meget gennemsnitlige dansere, som skal undervise andre... Men godt svaret :devil:

Er sneen ved at være væk i London, så du kan komme ud at løbe uden fare for liv og lemmer? Her ligger ikke så meget mere her, men det er p.. koldt.

Har været nede i Fitness Bilka på Skanderborgvej. Det er et hyggeligt lille center, og ikke specielt crowded. Så det er mere Super Best end Bilka :cool:

Edited by Stinelykke
Link to comment
Share on other sites

Det er altid så herligt at danse med folk, der ikke har nok overjeg eller takt til at holde deres kæft på dansegulvet :mad: Og det værste er, at det tit er de meget gennemsnitlige dansere, som skal undervise andre... Men godt svaret :devil:

Er sneen ved at være væk i London, så du kan komme ud at løbe uden fare for liv og lemmer? Her ligger ikke så meget mere her, men det er p.. koldt.

Har været nede i Fitness Bilka på Skanderborgvej. Det er et hyggeligt lille center, og ikke specielt crowded. Så det er mere Super Best end Bilka :cool:

Ja, det er vildt belastende med de selvbestaltede instruktører. En eller anden dag skulle nogen fortælle dem, at hvis damen ikke gør, som de vil have hende til, så er det FORDI DE SELV GØR NOGET FORKERT! (om ikke andet ved at overvurdere hendes niveau). :nonono:

Jeg tror ikke der kan være noget sne tilbage i London - og da slet ikke efter at det har regnet stort set hele dagen. Jeg har dimlet rundt inde i West End og City hele dagen, så det var ikke ret godt timet i forhold til vejret. :unhappy: Forhåbentlig kan jeg nå en hurtig løbetur i morgen, inden jeg skal mødes med nogen nord for London (og i øvrigt skal svømme) - men nu må vi lige se hvordan stængerne har det efter at have gået i 6-8 timer i dag!

I øvrigt har jeg været ved at læse i manualen til mit nye pulsur. Der står at man selv kan kalibrere den der footpod, hvis man synes det konsekvent måler forkert, så det overvejer jeg om jeg skal. Som sagt måler den konsekvent ruterne til at være længere end jeg selv har målt dem til via nettet... Jeg kan dog ikke helt finde ud af, om det har givet måleusikkerheder at løbe mens det var glat (foden svinger jo ligesom tilbage efter afsæt, før den svinger frem igen, hvilken den vel normalt ikke ville). Lige sådan er jeg i tvivl om det skyldes de mange bakker hvor jeg løber - der er jo ret stor forskel på skridtlængden på vej op og på vej ned. Men i bund og grund ved jeg ikke hvordan skidtet fungerer. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var så gudsjammerligt træt da jeg vågnede i går, at det var helt udelukket at få en løbetur sat på programmet inden jeg skulle af sted. Svømningen var heller ikke helt hvad jeg havde forventet; jeg havde regnet med at kunne svømme nogle baner, men det viste sig, at stedet mere var en slags indendørs vandland - altså med rutchebaner, bølgebad og den slags. Men vi tumlede vel rundt derinde i godt en times tid, hvor jeg prøvede at få det bedste ud af det. Blandt andet svømmede jeg en del under vand (pænt hård de steder hvor det var mod strømmen), og jeg forsøgte mig også med lidt crawl, selv om jeg tidligere har proklameret, at det ville jeg absolut ikke give mig i kast med. :blush: Jeg gør det åbenlyst helt forkert, men ikke desto mindre kom jeg jo frem ad alligevel, så nu overvejer jeg lidt, om jeg skal pusle lidt med det... I dag har jeg igen været pokkers træt - faktisk til en grad, hvor jeg overvejer om det udelukkende er søvnunderskud eller om jeg er på vej til at blive syg. Af samme grund har jeg besluttet at tage det helt roligt i dag - så ingen svømning, og heller intet løb. PS: Kommer tilbage og redigerer indlægget, når min editor virker igen. Pt. vil den ikke tillade mig at indsætte smileys, ligesom den generelt synes at min brug af enter-knappen er overdrevet.

Link to comment
Share on other sites

tillykke med din log..

godt og se at du ikke er gået helt i stå, fordi du er kommet en tur til london, og derved ikke bare kan træne i dit normale center..

med hensyn til svømning, ved jeg ikke om du gør crawl forkert, men jeg fik selv trænet mig op til omkring 1000-1200 meter bryst svømning, men 50 meter crawl var ved at tage livet af mig..

og kan ikke se noget problem i brystsvømning, det er godt til længere distancer, men hastigheden er ikke i top desværre..

men held og lykke fremover, både med svømningen, løbet og dansen..

Link to comment
Share on other sites

tillykke med din log..

godt og se at du ikke er gået helt i stå, fordi du er kommet en tur til london, og derved ikke bare kan træne i dit normale center..

med hensyn til svømning, ved jeg ikke om du gør crawl forkert, men jeg fik selv trænet mig op til omkring 1000-1200 meter bryst svømning, men 50 meter crawl var ved at tage livet af mig..

og kan ikke se noget problem i brystsvømning, det er godt til længere distancer, men hastigheden er ikke i top desværre..

men held og lykke fremover, både med svømningen, løbet og dansen..

Tak skal du have - og velkommen i loggen, altid hyggeligt når nogen lægger en besked. :smile: Mht. svømningen, så har jeg stadig hovedet over vandet, når jeg forsøger med crawl, og det er vist ikke helt reglementeret. :laugh: Der er to grunde til, at jeg overvejer om jeg skal give det lidt mere en chance - den ene er, at jeg nok vil kunne skære noget af svømmetiden ved crawl, når jeg skal til mini-tri igen. Og den anden (og måske i virkeligheden mere vigtige grund) er, at jeg kan mærke jeg snart kommer til at kede mig med at svømme bryst. Som det er nu svømmer jeg 1500 m på omkring 50 minutter; som du selv er inde på, foregår det i et ret adstadigt tempo, så jeg har sådan set energi til mere - men det bliver for ensformigt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak skal du have - og velkommen i loggen, altid hyggeligt når nogen lægger en besked. :smile: Mht. svømningen, så har jeg stadig hovedet over vandet, når jeg forsøger med crawl, og det er vist ikke helt reglementeret. :laugh: Der er to grunde til, at jeg overvejer om jeg skal give det lidt mere en chance - den ene er, at jeg nok vil kunne skære noget af svømmetiden ved crawl, når jeg skal til mini-tri igen. Og den anden (og måske i virkeligheden mere vigtige grund) er, at jeg kan mærke jeg snart kommer til at kede mig med at svømme bryst. Som det er nu svømmer jeg 1500 m på omkring 50 minutter; som du selv er inde på, foregår det i et ret adstadigt tempo, så jeg har sådan set energi til mere - men det bliver for ensformigt. :smile:

nej man skal godtnok have teknikken med i crawl før det bliver godt..

og ja vil du til mini-tri, er det klart en fordel at kunne tage lidt af hver disciplin, så man samlet vinder tid..

du kunne jo gøre det du svømmer 4 baner bryst, 2 crawl også forfra igen..

alternativt kan man jo også vælge engang imellem og tage en bane på ryggen, har tidligere erfaret at det kan være bedre end og holde længere pauser fordi man er udmattet..

Link to comment
Share on other sites

nej man skal godtnok have teknikken med i crawl før det bliver godt..

og ja vil du til mini-tri, er det klart en fordel at kunne tage lidt af hver disciplin, så man samlet vinder tid..

du kunne jo gøre det du svømmer 4 baner bryst, 2 crawl også forfra igen..

alternativt kan man jo også vælge engang imellem og tage en bane på ryggen, har tidligere erfaret at det kan være bedre end og holde længere pauser fordi man er udmattet..

Det er nogle gode idéer du kommer med. :smile: Selv om jeg ikke ved om jeg kan tage en hel bane crawl her i starten. :laugh: - men det der med at mixe det lidt vil helt sikkert gøre, at jeg keder mig mindre. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er nogle gode idéer du kommer med. :smile: Selv om jeg ikke ved om jeg kan tage en hel bane crawl her i starten. :laugh: - men det der med at mixe det lidt vil helt sikkert gøre, at jeg keder mig mindre. :smile:

ja crawl er ret hårdt over længere strækninger..

jeg ved bare at kommer man op af bassinet, og går over i det varme vand eksempelvis, så er muligheden for at tage bare 100 meter mere bagefter stort set ikke til stede..

derfor jeg synes det tit er skønnere bare og tage en bane på ryggen hvor man slapper af i stedet..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share