Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning


Spinderella
 Share

Recommended Posts

Onsdag d. 10. marts: dans @ Bar Salsa!

Jeg skulle lige se om jeg nu også ville synes der var så stor forskel på mandage og onsdage, nu hvor jeg efterhånden har nogle faste jeg danser med - så af sted med mig. :bigsmile: Belært af tidligere erfaringer tog jeg senere hjemmefra, og var således først derinde lidt før kl. 23 (det er altså sent på en dag, hvor man har været på arbejde!). Konklusionen må blive: Ja, det er absolut federe om mandagen - både i forhold til musikfladen og i forhold til danserne. Jeg fik nogle rigtig gode danse - primært med folk jeg kender i forvejen, og dansede generelt mindre end om mandagen - men der er lidt mere partystemning om onsdagen. Umiddelbart er dette fint nok - problemet er bare, at tilstedeværelsen af halv- eller helsnaldrede mennesker giver større potentialer for sammenstød på dansegulvet samt spildte drikkevarer, som bliver suget op af russkindssålerne.

I dag er mine fødder pænt smadrede; ikke nok med at mine knyster er ømme, i går fik jeg en stilethæl med fuld vægt ned over min ene fod. Jeg er efterhånden ellers ret god til at trække foden til mig, inden den anden dame når at træde til, men i går glippede. Det jeg havde helt glemt hvor afsindigt ondt det gør, og har et pænt blåt mærke i dag. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Jamen altså, det lyder bare som om du har det for fedt i både den ene og den anden storby :bigsmile: Er en anelse misundelig må jeg nok indrømme. Århus er jo dejlig, men Paris bliver den aldrig :tongue:

Kan godt forstå, at du ærgrer dig over at de fede salsa-aftener lakker mod enden. Til gengæld venter dejlige løbeture i sommeren, spinning og fitness bilka med mig (måske ikke helt det samme, men....)

Sender en længere smøre over et andet medie snart - der er sket en masse fede ting herhjemme.

KNUS

Link to comment
Share on other sites

Jamen altså, det lyder bare som om du har det for fedt i både den ene og den anden storby :bigsmile: Er en anelse misundelig må jeg nok indrømme. Århus er jo dejlig, men Paris bliver den aldrig :tongue:

Kan godt forstå, at du ærgrer dig over at de fede salsa-aftener lakker mod enden. Til gengæld venter dejlige løbeture i sommeren, spinning og fitness bilka med mig (måske ikke helt det samme, men....)

Sender en længere smøre over et andet medie snart - der er sket en masse fede ting herhjemme.

KNUS

Nej, det er ikke det samme - men bestemt heller ikke ting man skal kimse ad (af?)! :4winkkiss: Der er rigtig mange ting, efterhånden, som jeg savner derhjemme, så jeg har det sådan set fint nok med at det snart er den tid.

Glæder mig til at høre dine nyheder! :bigsmile:

Ps: Var det en flodhest, der satte sin stilet ned på din fod?

Det er noget af det mest smertefulde at få sådan en satan ned på oversiden af en bar fod i et par dansesko. Jeg føler med dig :crazy:

Nej, hun var vist ikke specielt stor - ret almindelig størrelse. Men hun kunne alligevel træde til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver simpelthen nødt til at høre - hvad i alverden er fitness bilka? :laugh:

Fitness bilka = fitness world

Det er stort og upersonligt, og man får hovedpine af larmen (med mindre man blokker den ud med sin egen musik). Men de har det hele til det halve. :laugh:

For et par måneder siden læste jeg "The sun also rises" af Ernest Hemingway - af en eller anden grund fik jeg lige et flash back til stemningen i bogen, da jeg så dine billeder fra Paris!

Tak... tror jeg nok. :blush:

(har ikke læst bogen)

Link to comment
Share on other sites

Kan levende forestille mig smerten fra stilethælen - der skal altså være indtaget en god mængde alkohol før man ikke ser sol, måne og stjerner ved sådan et overfald/uheld :tongue:

Lyder ellers som en god tur til Paris - og crepes med creme de marron er bare top-godt :4mewantfood: Total-yndlings-crepe :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kan levende forestille mig smerten fra stilethælen - der skal altså være indtaget en god mængde alkohol før man ikke ser sol, måne og stjerner ved sådan et overfald/uheld :tongue:

Lyder ellers som en god tur til Paris - og crepes med creme de marron er bare top-godt :4mewantfood: Total-yndlings-crepe :4thumbup:

Jeg drikker stort set aldrig når jeg danser (alkohol harmonerer meget dårligt med at skulle holde balancen, når man drejer mange gange hurtigt rundt om sig selv :tongue:), så ja, jeg kom vist til at lave en ret så høj lyd. :laugh: Foden har det dog fint nu. :smile:

Og ja, også min yndling. :4mewantfood:

I mellemtiden er det ikke blevet til meget motion. Jeg havde et fuldt pakket program i weekenden, som blandt andet indebar rigtig meget gåen rundt (man kommer hurtigt på den gode side af 10 km om dagen i denne by!). Det meste horisontalt, men der var også lige en trappe op til kuplen i St. Paul's... Jeg må med skam tilstå, at turen op og ned igen gav massive doms i lægmusklerne dagen efter. Og selv om der er langt derop (85m), så er det vist en ret god indikator for dagsformen. :crazy:

Mandag d. 15. marts: dans @ Bar Salsa!

Endnu en god aften. Jeg havde besluttet at jeg ville holde fri fra arbejde i dag, og kunne derfor blive til lukketid. :4thumbup: Af hensyn til mine spasser-fødder betød det, at jeg havde flere og længere pauser end vanligt, men jeg nød egentlig at sidde og kigge på nogle af de dygtige dansere, der fyrede den af. Bar Salsa!'s air-con virker vist ikke rigtigt, så der var godt varmt derinde. Den længste pause måtte jeg tage efter at have været ude til en vild omgang (masser af spins og komplicerede figurer) til Hector Lavoe's udgave af El Cantante. Den får vi lige her:

Min fridag har jeg brugt på at sove længe, og derefter en tur på Victoria & Albert museum og så har jeg set Wicked. Den kan virkelig anbefales. :4thumbup: Min plan er stadig at få så mange oplevelser ud af London som muligt mens jeg er her, men jeg glæder mig til at komme ordentligt i gang med at træne igen. Nedtællingen er begyndt, og står nu på t-14.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pyh, det er længe siden jeg har skrevet i denne log.... :blush: Siden sidst har jeg stået ved mine intentioner, nemlig at prioritere London-ting og at ses med folk her over motion, så det er egentlig ikke fordi der er så meget at berette.

Jeg har dog holdt fast i min mandags-salsa, som så var sidste gang i denne omgang i går. :cry3: Det har været rigtig godt, men jeg nåede faktisk at komme til et punkt, hvor der var gået lidt rutine i det. Ikke forstået sådan, at jeg ikke syntes det var fedt, når jeg var der, men mere at jeg ikke var fuldstændigt overgearet elektrisk i mange timer før og efter. Derudover er jeg virkelig begyndt at savne mine øveaftener, som jeg plejer at have ugentligt derhjemme. Specielt shines og spinteknik trænger virkelig til at blive pudset af, så det bliver godt at komme i gang med det igen. Begge dele blev i øvrigt øvet i lørdags, hvor jeg havde meldt mig til et 2-timers ladies styling workshop. Ud over shines og spin, var vi også omkring bodyrolls, og hvordan man kan lægge disse ind forskellige steder i sine basics samt noget arm styling. Det var nogle ret basale ting, der blev gennemgået, men det var rigtig fint, fordi det er noget jeg har manglet (har mest fået undervisning af mænd, der har lagt mere vægt på turn-patterns og footwork).

Lige nu sidder jeg og venter på at de næste 40 minutter skal passere, og min taxa skal komme og køre mig til Victoria Station, så jeg kan komme med toget til Gatwick. Åh, hvor jeg glæder mig til at komme hjem! :cheer:

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Og nej, selvfølgelig ikke federe end Frankie! :wub: Men tror det er første gang jeg har haft lyst til at sammenligne - for det var altså ret blæret. Har kigget efter om nogen skulle have lagt det på youtube; hvis jeg finder det, poster jeg det her i loggen... Der var i øvrigt også det helt klassiske show: En hat, en stol, en salsaudgave af "Fever"............... (her mangler jeg så en lummer smiley).

Det er ikke sikkert det interesserer andre end Stine, men sad lige og søgte på youtube, mens jeg slår tiden ihjel, og fandt de der shows.

Sami laver Columbiansk footwork:

Her hvor jeg ser det igen kan jeg selvfølgelig sagtens se, at Frankie er mange klasser over. Footworket er imponerende, men han mangler at have kroppen med. Fordi man aldrig kan få for meget af Frankie :wub:, så får vi ham lige her til sammenligning:

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

AAAAARRRRRGGGGGGHHHHH! :crazy:

Jeg steg på vægten i morges, og det var absolut ikke nogen fornøjelse. :sneaky2: Jeg har taget på mens jeg var i London, og de kg skal smides igen! Som motivation og for at kunne holde øje med fremgangen vil jeg smide nogle stats ind, og løbende opdatere vægten.

Here goes:

Vægt: 67,9 kg

BF: 28% :crazy:

Højde: 168 cm

Overarm: 28/28

Bryst: 98

Talje: 76

Midje: 86

Hofte: 106

Lår: 62/62 :crazy:

Læg: 35,5/35,5

Jeg regner med at logføre vægt ca. ugentligt og mål ca. månedligt. Ideelt ville jeg gerne ned på omkring 62 kg, men erfaringsmæssigt så er det omkring 63 kg, at jeg synes udbyttet ikke længere står mål med indsatsen (læs: kiloene sidder godt fast), så jeg ser det ikke som et nederlag, hvis jeg stopper der.

2. april: Træning @ Fitness Bilka, JBV

Lige mave på bænk:

3x15@bw

Incline chest maskine:

3x10@10kg

3x10@15kg

3x5@20kg

Pectoral machine:

1x10@10kg

3x10@15kg

3x10@20kg

3x5@25kg

Skrå mave på bænk:

2x20@bw (alternating, dvs. 10 til hver side)

2x10@bw

Vertical traction:

1x10@15kg

3x10@20kg

3x10@25kg

3x5@30kg

1x5@35kg

Rygbøjninger:

3x10@bw

Leg press:

1x10@20kg

3x10@30kg

3x10@40kg

3x10@50kg

3x5@60kg

1x5@70kg

Pull ups:

2x5@bw-35kg BOHG

2x5@bw-35kg SUHG

supersættet med:

Dips:

3x5@bw-35kg

Glutes maskine:

Kedeligt - husker ikke hvad jeg tog, men var ikke mange sæt

Standing alternating biceps curls (hvis de hedder sådan):

1x20@3kg (dvs. 10 til hver side)

3x20@4kg

3x10@5kg

Var ret sikker på, at jeg ikke ville få taget mig sammen til at komme ud at løbe, hvis jeg tog hjem efter styrke, så tog også

Stepmaskine:

30 min. @ 90-120 spm

Avg HR: 160 - 72,8%

Max HR: 173 - 81,6%

333 kcal

Link to comment
Share on other sites

AAAAARRRRRGGGGGGHHHHH! :crazy:

Jeg steg på vægten i morges, og det var absolut ikke nogen fornøjelse. :sneaky2: Jeg har taget på mens jeg var i London, og de kg skal smides igen! Som motivation og for at kunne holde øje med fremgangen vil jeg smide nogle stats ind, og løbende opdatere vægten.

Here goes:

Vægt: 67,9 kg

BF: 28% :crazy:

Højde: 168 cm

Overarm: 28/28

Bryst: 98

Talje: 76

Midje: 86

Hofte: 106

Lår: 62/62 :crazy:

Læg: 35,5/35,5

Jeg regner med at logføre vægt ca. ugentligt og mål ca. månedligt. Ideelt ville jeg gerne ned på omkring 62 kg, men erfaringsmæssigt så er det omkring 63 kg, at jeg synes udbyttet ikke længere står mål med indsatsen (læs: kiloene sidder godt fast), så jeg ser det ikke som et nederlag, hvis jeg stopper der.

2. april: Træning @ Fitness Bilka, JBV

Lige mave på bænk:

3x15@bw

Incline chest maskine:

3x10@10kg

3x10@15kg

3x5@20kg

Pectoral machine:

1x10@10kg

3x10@15kg

3x10@20kg

3x5@25kg

Skrå mave på bænk:

2x20@bw (alternating, dvs. 10 til hver side)

2x10@bw

Vertical traction:

1x10@15kg

3x10@20kg

3x10@25kg

3x5@30kg

1x5@35kg

Rygbøjninger:

3x10@bw

Leg press:

1x10@20kg

3x10@30kg

3x10@40kg

3x10@50kg

3x5@60kg

1x5@70kg

Pull ups:

2x5@bw-35kg BOHG

2x5@bw-35kg SUHG

supersættet med:

Dips:

3x5@bw-35kg

Glutes maskine:

Kedeligt - husker ikke hvad jeg tog, men var ikke mange sæt

Standing alternating biceps curls (hvis de hedder sådan):

1x20@3kg (dvs. 10 til hver side)

3x20@4kg

3x10@5kg

Var ret sikker på, at jeg ikke ville få taget mig sammen til at komme ud at løbe, hvis jeg tog hjem efter styrke, så tog også

Stepmaskine:

30 min. @ 90-120 spm

Avg HR: 160 - 72,8%

Max HR: 173 - 81,6%

333 kcal

Godt gået smukke :superman:

28 i fedtprocent er da ikke nogen grund til :crazy: Du ligger fint midt i normal-området (25-33%)

Men kender godt til følelsen - det er sådan set lige meget hvor man ligger, når det ikke føles godt i kroppen.

Vejret tegner jo til at være fantastisk, så vi må snart on the road :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 5. april: Løb @ Risskov

8 km

54:45 min ~ 8,9 km/t

Avg HR: 160

Max HR: 179

Startede egentlig i vældig god form, men kunne godt mærke at jeg er ude af rutinen, og måtte ned og gå første gang efter ca. 20 minutter. Gik også op ad Djævlebakken, og kom derefter ikke rigtig ind i nogen god rytme igen. :nonono: Men ok, eftersom motivationen stadig ikke er helt god havde jeg sat mig for, at turen ikke måtte blive for hård, og det var da også dejligt at komme ud - specielt gjorde det godt at se at skovbunden er fyldt med flotte grønne ramsløg - så der er da håb for at foråret også kommer til Danmark inden længe. :bigsmile:

Jeg døjer stadig lidt med svimmelhed, og synes også pulsen opførte sig lidt mærkeligt; sidstnævnte kan dog måske skyldes at min form er så ringe for tiden...? Er stadig ret doms-plaget efter træning i fredags (specielt arme og bryst), så lod det være nok med løb. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Godt gået smukke :superman:

28 i fedtprocent er da ikke nogen grund til :crazy: Du ligger fint midt i normal-området (25-33%)

Men kender godt til følelsen - det er sådan set lige meget hvor man ligger, når det ikke føles godt i kroppen.

Vejret tegner jo til at være fantastisk, så vi må snart on the road :smile:

Som jeg også sagde den anden dag, så overrasker det mig meget at normalområdet ligger så højt som du skriver der... Men ja, at det føles godt i kroppen må være det vigtigste, og det er jo ikke ligefrem et anoretisk mål jeg har. :wink:

Var dejligt at se dig - vi finder snart på noget igen. :4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænker rigtig meget på at træne, men det er lige som om det ikke bliver til så meget. :nonono:

Planen var at tage til spinning i går - men den plan blev droppet allerede fra morgenstunden, da jeg godt vidste at der ikke ville være noget at give af efter første arbejdsdag i Århus og kun 3 timers søvn. :crazy: Energien er i dag heldigvis på vej op igen, men her har jeg simpelthen ikke haft tiden...

Vil se om jeg kan liste tidligt fra arbejde i morgen, så jeg kan nå en spinningtime inden madklub og efterfølgende dans. :smile:

Heldigvis går det noget bedre med maden (trods diverse påskeorgier) - opdaterer vægt i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 8. april

Spinning @ Fitness Bilka, JBV

Body bike I = 51:42

Avg HR: 165

Max HR: 181

635 kcal

Nui, jeg var presset til den time! Det blev virkelig tydeligt for mig, hvor meget min kondition har lidt under min slackermentalitet - og så hjælper det nok heller ikke, at jeg ikke engang har haft en smule transportcykling de sidste 4 måneder (med undtagelse af den seneste uge, forstås). Jeg var meget fristet til at udvandre da vi var cirka halvvejs gennem timen, men jeg hang i så godt jeg kunne - og hadede det hele vejen. Heldigvis kommer belønningen jo bagefter - efterfølgende føles det jo ret godt, og så er det jo også lækkert at vide, at det jo er den slags træninger, der batter noget. :superman:

Dans @ Private location, Århus C

En øveaften sammen med en flok dejlige dansere - blandt andet min faste øvemakker, som det var rigtig godt at se igen. :smile:

1 time afrocubansk (dvs. primært body isolation)

ca. 30 min. pachanga shines

lidt fri dans

lidt boogaloo shines - havde jeg ikke prøvet før, men det var rigtig skægt. :4thumbup:

lidt mere fri dans...

Alt i alt en dejlig dag!

Jeg glemte at veje mig i morges, så derfor ingen vægtopdatering. Jeg burde nok skrive den på i morgen i stedet - men regner ikke med at den dag vil være særlig repræsentativ, da jeg jo har været i madklub i aften, og derfor har spist mere end jeg plejer. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Vægtopdatering

2. april: 67,9 kg

9. april: 67,9 kg

- den har været lavere i løbet af ugen, men som sagt er jeg ikke overrasket over at den kravlede lidt op igen.

Jeg havde håbet på at være frisk nok til at træne lidt her til aften, men har været fuldstændig kvæstet efter i går. :blush: Faktisk har jeg nu givet op, og har besluttet mig for at gå i seng. :blink: Så satser jeg på at vågne i morgen i godt humør og sprængfyldt med energi. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må sige at planen fra i går lykkedes - jeg vågnede tidligt med et smil på læben, og klar til at få ordnet en masse i dag. :4thumbup:

Først og fremmest var der en del praktiske gøremål - så jeg har vasket en masse vasketøj, støvsuget, vasket op og handlet ind. Men det blev også til en løbetur inden jeg skulle lave mad til mine gæster (og ih, hvor er det dejligt igen at kunne invitere folk på mad!). :smile:

Lørdag d. 10. april: Løb @ Risskov

8,2 km

50:29

9,7 km/t ~ 6:10 min/km

Avg HR: 167

Max HR: 185

Turen i dag var samme rute som sidst* - men det gik meget bedre. :bigsmile: Overordnet må jeg stadig tilstå, at det føltes hårdere end jeg synes det "bør", og jeg havde også indlagt et par gå-pauser (og det irriterer mig at det er nødvendigt). Men i modsætning til sidste løbetur nåede jeg at få følelsen et par gange af, at det var fedt at være af sted - så der er da håb for at det bliver bedre. :blush:

* Den opmærksomme læser vil se at der er forskel i distanceangivelserne. Jeg kan ikke helt greje om det skyldes unøjagtigheder i min footpod, eller om der reelt kan være så meget forskel på hvor meget man løber på en given rute afhængigt af trin på stedet ved rødt, hvor man krydser over vejen osv.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 11. april: Træning @ Fitness Bilka, JBV

Lige mave på bænk:

3x10@bw

Chest press machine:

3x10@10kg

3x5@15kg

1x5@20kg

Vertical Traction:

1x10@15kg

3x10@20kg

3x5@25kg

3x5@30kg

1x5@35kg

Rygbøjninger:

3x10@bw

Low rows:

1x10@15kg

3x10@20kg

3x5@25kg

1x5@30kg

Mere nåede jeg ikke før jeg den stod på:

Body bike I:

53:11

Avg HR: 162

Max HR: 183

626 kcal

Stadig pænt hårdt, men det føltes ikke helt så håbløst som i torsdags - og det på trods af, at min mave ikke var helt tilfreds med mængden af rødvin, som blev konsummeret i går. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 13. april: Spinning @ Fitness Bilka, JBV

Body bike I - ca. 50 minutter.

Jeg kom lidt sent fra arbejde, og måtte styrte af sted for at nå dagens spinningtime. I skyndingen glemte jeg mit pulsur - så har ingen data for dagens time. Min subjektive følelse var, at det var hårdt at komme i gang, men at jeg egentlig kørte godt med, da jeg først var varmet op. Bortset altså fra det sidste (af 3) arbejdspas, hvor jeg var gået helt kold. :blush:

Det irriterer mig, at min form stadig ikke er til at jeg kan køre med på programmet en hel time, men omvendt må jeg give mig selv et skulderklap for at komme af sted - for egentlig var det mere vilje end lyst.... Og så er jeg sikker på at det også gavner mit løb; i hvert fald bliver jeg presset meget mere, når der er instruktør på, end når jeg selv skal være bøddel. :devil:

Nu mad og bad inden den står på et par timers dans med makkeren senere. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share