Spock 2010


Spock
 Share

Recommended Posts

husk: powerword buoyancy :smile:

Nemlig! Og der skal suppleres med medbragte balloner der indlægges i benene og pustes op.

Christian, de dragter jeg linkede til, har de f.eks. ikke hos Endurance Sport. Men mon ikke man kan gå ud fra de størrelses-beskrivelser der er på sitet? De er ret præcise, både mht vægt og højde.

Link to comment
Share on other sites

2XU er en super dragt (jeg har E:1, som er super hurtig) du kan jo tage ud og prøve den i Endurance sport (snak med Jonas), ellers vil jeg forslog en Blue Seventy’s 2010 Helix (jeg har selv svømmet i en 2007 model, som jeg var rigtig glad for...) ((kan også købes i Endurance med rabat)

skal du for øvrigt ud og løbe med Brian i aften?

ps hold dig fra våddragter af mærket Mormaii

Edited by pentatlet
Link to comment
Share on other sites

2XU er en super dragt (jeg har E:1, som er super hurtig) du kan jo tage ud og prøve den i Endurance sport (snak med Jonas), ellers vil jeg forslog en Blue Seventy’s 2010 Helix (jeg har selv svømmet i en 2007 model, som jeg var rigtig glad for...) ((kan også købes i Endurance med rabat)

skal du for øvrigt ud og løbe med Brian i aften?

ps hold dig fra våddragter af mærket Mormaii

Tak for gode tips og råd!

Jeg kan ikke i aften, mine hofter er TOTALT fucked.. jeg ville virkelig gerne men er så øm at jeg nærmest ikke kan løfte benene... noget rigtigt møg.

Lyder godt med dragterne - har også hørt at jeg skal holde mig fra Mormaii dragter. Tror jeg skal ned og tale med dem i ENdurance - var dernede sidste uge for at høre. De har vist kun 3 mærker, Blue Seventy og Orca er de to "gode" mærker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede slet ikke min inden jeg bestilte - størrelsesangivelserne er rimelig præcise og man kan jo altid bytte.

Men, det ser ikke ud til, at det er prisen, der afgør dit valg, så det er selvfølgelig optimalt at kunne prøve dragten inden du køber den... husk: powerword buoyancy :smile:

OK - så vil jeg sige du var heldig. Under mine afprøvninger var der gigantisk forskel på hvordan dragterne sad på mig...

Christian, de dragter jeg linkede til, har de f.eks. ikke hos Endurance Sport. Men mon ikke man kan gå ud fra de størrelses-beskrivelser der er på sitet? De er ret præcise, både mht vægt og højde.

Aner det ikke - kiggede ikke på linket, ville bare skynde mig at give min mening med ang. indkøb af dragt. Jeg har efterhånden fået fornemmelsen af, at du ikke er bange for at bruge dine penge på det du skal bruge :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har efterhånden fået fornemmelsen af, at du ikke er bange for at bruge dine penge på det du skal bruge :tongue:

:innocent: :innocent: :innocent: :innocent:

Træningsupdates:

Torsdag d. 9. april 2010

Hviledag og svømning

Kl 07, Frankrigsgade:

- 1500 meter pullbuoy

- 400 meter crawl

Fredag d. 10. april 2010

Svømning og Løb

Kl 07, Sundbybadet:

- 200 meter warmup

- 10 x 100 crawl tempo

- teknikøvelser

Kl 18, Amager Fælled:

- 12 km løb i roligt tempo

Var lidt nervøs for at løbe afsted, kunne stadig mærke højre hoftebøjer. Og ganske rigtigt, efter en halv times løb begyndte det at gøre nas. Fik dog løbet færdig og tror jeg tager 2-3 dages løbepause og ser om ikke det går væk.

Svømningen er mere katastrofal end nogensinde.

Dagens optur var monteringen af mine nye flaskeholdere på cyklen:

post-1882-127083737628_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Var lidt nervøs for at løbe afsted, kunne stadig mærke højre hoftebøjer.

Det er nu ikke unormalt at blive øm lige der af netop løb. Det har jeg også prøvet nogle gange, især hvis jeg var lidt i underskud. Og med din træningsmængde … :blink:

Der er altaså nogle strækøvelser, hvor man kan få godt fat i hoftebøjerne, men nu er strækøvelser ikke noget, jeg nogensinde har dyrket, så jeg kan ikke give de store anvsininger :cool:

Link to comment
Share on other sites

Det er nu ikke unormalt at blive øm lige der af netop løb. Det har jeg også prøvet nogle gange, især hvis jeg var lidt i underskud. Og med din træningsmængde … :blink:

Hep, er heller ikke specielt nervøs - ved godt det højst sandsynligt er træningsømhed. Skal nok gå over om et par dages tid. Ellers kan Ipren/Voltaren cocktailen tage det.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 11. april 2010

Cykling og Styrke

Holte, kl 8-1130

- 1 time Cycling Elite v. ego

- 1 time Cycling Øvet v. ego

- 1 time Cycling Basis v. ego

Derefter 2 bananer, og afsted til FitDK:

FitDK, Royal, kl 1230

- Bænkpres

- Siddende DB Skulderpres

- Machine Skulderpres

- DB Lateral Raise

- BB Row

- Cable Row

- Wide Machine Row

- DB Biceps Curl

- Hyper Extensions

- 3 maveøvelser

- Cable Triceps Pres

Søndag d. 12. april 2010

Svømning og Cykling

Kl 10, Frankrigsgade

- Svømning

Katastrofalt som altid, alt for mange mennesker og jeg var mega ringe. Må snart gøre noget... dette går bare ikke

Kl 11, Kbh og Nordsjælland

- 4 timer landevejscykling. Kørte sammen med en kammerat, og vi kørte lidt rundt i Nordsjælland, og rundede bl.a. Tyren. Om jeg fatter hvad folk ser i den strækning. Ingen cykelsti og pisse farligt pga bilerne. Til gengæld havde jeg bedre ben end forventet og fik sat nogle ryttere på stigningen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen
vi kørte lidt rundt i Nordsjælland, og rundede bl.a. Tyren. Om jeg fatter hvad folk ser i den strækning.

Jeg tror, det handler om, at man lige uden for byen har en rundstrækning (på 11,6 km), hvor man kan presse pulsen på lidt bakker og ellers give den gas i det omfang, man har ben til, uden at komme særlig langt væk hjemmefra :smile:

Link to comment
Share on other sites

- 4 timer landevejscykling. Kørte sammen med en kammerat, og vi kørte lidt rundt i Nordsjælland, og rundede bl.a. Tyren. Om jeg fatter hvad folk ser i den strækning. Ingen cykelsti og pisse farligt pga bilerne. Til

Er det ikke en god nok grund at DM sprint triatlon afholdes på ruten? (det giver jo en god grund til at træne på den)

Jeg har tit været der oppe, og når jeg har kigget på cykel computerne når jeg er kom hjem, har der stået 95km (30km der op, 3xomgang tempo og 30km hjem rul)

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke en god nok grund at DM sprint triatlon afholdes på ruten? (det giver jo en god grund til at træne på den)

Jeg har tit været der oppe, og når jeg har kigget på cykel computerne når jeg er kom hjem, har der stået 95km (30km der op, 3xomgang tempo og 30km hjem rul)

Pointen er at der ingen cykelsti er, man føler sig mega udsat og bilerne kører som sindssyge. Jeg synes slet ikke man kan køre igennem, for man er hele tiden nervøs for om der kommer en bil. Jeg må erkende jeg slet slet ikke brød mig om det.

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Pointen er at der ingen cykelsti er, man føler sig mega udsat og bilerne kører som sindssyge. Jeg synes slet ikke man kan køre igennem, for man er hele tiden nervøs for om der kommer en bil. Jeg må erkende jeg slet slet ikke brød mig om det.

Tøs :tongue:

Nej, alvorlig talt, du har selvfølgelig en pointe. Men sagen er, at der simpelthen er kamp om vejene i hele Nordsjælland. Der bor mange mennesker, vejene er smalle, og bilisterne og cyklisterne kæmper om pladsen.

Det er der altså bare ikke nogen nem løsning på, ud over at man forsøger at få det til at glide og behandler hinanden med respekt. Det sidste kan det godt nok knibe med – fra begge parters side.

Når jeg træner – alene eller sammen med andre – er der desværre langt mellem turene, hvor der ikke er en eller anden tricky situation, hvor det er lige ved at gå galt og det nærmest kun er tilfældigheder, der forhindrer en ulykke.

Jeg er godt klar over, at en flok cykelmotionister fylder på vejen. Men reelt er det altså kun et minut eller to, bilisten "taber" ved lige at sætte farten og køre uden om, når pladsen tillader det.

Samtidig går der jo heller ingen skår af de spandexbeklædte helte, hvis de lige for et øjeblik skal trække ind på én række.

Indimellem er der helt horribelt aggressive bilister, der sætter farten op og skærer ind foran og bremser op, så man tager sig til hovedet (efter at man har taget sig til bremsen).

Alternativt skal du flytte hjem til Sønderjylland og køre på de lange landeveje ude ved Gram, Rangstrup og Gabøl. Der er der sgu godt nok ikke mange biler – ved jeg af erfaring :cool:

Edited by Cykologen
Link to comment
Share on other sites

Cykolog>> :4disguise: det kommer IKKE på tale at flytte "hjem" til Sønderjylland - så desperat er jeg trods alt ikke, hehe..

Lidt træningsupdates ultra kort:

Mandag d. 12. april 2010:

Hviledag/Svømning

Kl 1915, Sundbyvej

- svømning med KVIK

Tirsdag d. 13. april 2010:

Hviledag/Styrke/Svømning

Kl 07, FitnessDK, Royal

Program: Styrketræning

- Bænkpres

- DB Skulderpres

- DB Lateral Raise

- Triceps Pres

- Pat Flyes maskine

- Smal Cable Row

- Bred Row

- Hyper Extensions

- Maveøvelser

- DB Biceps Curl

- 40 mins let cykling

Kl 18, Sundbybadet

Program: Svømning

- 1000 meter crawl :superman::innocent:

- lidt øvelser

- vende-øvelser

Ok, de 1000 meter blev udført uden rullevendinger, og ofte blev jeg nødt til at ånde på samme side istedet for hver 3. tag.. men skidt med det, det ignorerer jeg lige nu.

Er ellers kommet virkelig i panik. Hoftebøjeren gør stadig ondt og jeg kan ikke løbe. Ved ikke hvad jeg skal gøre - håber ved Gud ikke det er en inflammation eller skade der gør jeg ikke kan løbe. Nu gik det lige så godt. Nu er det 3 dage siden jeg løb sidst, og panikken begynder at komme krybende. Tænk hvis skaden ikke går væk....

Link to comment
Share on other sites

Du har tidligere klaget over, at hoftebøjeren gør ondt under/efter svømning. Så måske belastes den også når du svømmer?

Under alle omstændigheder er tre dage nok ikke helt nok for evt skader at heles (selv om tre dage jo er lang tid i din verden :tongue: )

I øvrigt glemte jeg helt at komme med en spydig kommentar til at du gik på AGS- er selv fra statsskolen (ja man vokser åbenbart aldrig fra at køre det gamle had på konkurrenterne :4disguise: )

Link to comment
Share on other sites

Du har tidligere klaget over, at hoftebøjeren gør ondt under/efter svømning. Så måske belastes den også når du svømmer?

Under alle omstændigheder er tre dage nok ikke helt nok for evt skader at heles (selv om tre dage jo er lang tid i din verden :tongue: )

Spock spænder helt sikkert alt for meget i alt for mange muskler når han svømmer. Så ja, jeg tror også sagtens at svømningen kan belaste hoftebøjeren.

Og nej - tre dage er helt sikkert ikke nok. Slet ikke når Spock er så aktiv med alt muligt andet også.

Link to comment
Share on other sites

Du har tidligere klaget over, at hoftebøjeren gør ondt under/efter svømning. Så måske belastes den også når du svømmer?

Under alle omstændigheder er tre dage nok ikke helt nok for evt skader at heles (selv om tre dage jo er lang tid i din verden :tongue: )

Det er rigtigt, det var dog muskulært.. dette er en regulær skade jeg begyndte at mærke da løbeturene kom op over 15 km.. så jeg mistænker noget inflammation af en slags.. jeg skal passe vildt på ikke at gøre det værre.. så nu er gode råd dyre.

Jeg har ihvertfald lovet mig selv at stoppe med det samme jeg mærker smerten. Noget rigtigt møg, for jeg var virkelig ENDELIG ved at komme ind i en god løberytme. Nå, lad os se om ikke det er bedre om et par dage.

I øvrigt glemte jeg helt at komme med en spydig kommentar til at du gik på AGS- er selv fra statsskolen (ja man vokser åbenbart aldrig fra at køre det gamle had på konkurrenterne :4disguise: )

Hehe gammelt had forgår ikke let :)

Tænkte nok du fra fra Statsskolen.. tsk tsk

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 14. april 2010

Spinning & Svømning

Kl 16, Royal, FitnessDK

Program: Cykling

- 1 time Spinning v. ego

- 1 time Spinning øvet v. ego

Nu kan jeg også mærke hoftebøjerproblemet når jeg cykler :unhappy:

Kl 1915, Tårnbyvej

Program: Svømning

Svømning m. KVIK (featuring Pentatlet, den morakker :laugh: )

- 200 indsvøm

- 4 x 50 tommel (m. PB under knæ)

- 4 x 50 (vejrtræk 5, vejrtræk 7)

- 4 x 25 dyk

- 4 x 200 (10 armstrækkere mellem hver 200m)

- 4 x 100 (20 rygbøjninger mellem hver)

- 4 x 50 TIR (parøvelse/drukneøvelse)

- 4 x 50 minus ben

- 100 udsvøm (var vist 200 men blev kun til 100)

Jeg er ved at være desperat mht hoftebøjeren.

Har tid imorgen tidlig hos lægen. Hvis det er seriøst problemer, lægger jeg mig alvorligt talt til at dø. Skal have det diagnosticeret asap, smækket binyrebark i, og gøres hvad der kan gøres. Fysioterapi er også muligt, hvis I kender en god fys i Kbh/Amager så sig endelig til...

Øvvøøvøvøvøvøv

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ved at være desperat mht hoftebøjeren.

Har tid imorgen tidlig hos lægen. Hvis det er seriøst problemer, lægger jeg mig alvorligt talt til at dø. Skal have det diagnosticeret asap, smækket binyrebark i, og gøres hvad der kan gøres. Fysioterapi er også muligt, hvis I kender en god fys i Kbh/Amager så sig endelig til...

Lægen siger jo bare at du skal hvile dig, hvilket han jo nok har ret i... Hvorfor vil du have binyrebark i? Det er jo ikke vildt sundt for resten af kroppen...

Prøv at tage kontakt til Klinikken på Gl. Torv - Kathrine, Ulrik og jeg bruger dem (ligesom en stor del af resten af MOL).

Link to comment
Share on other sites

Svømning m. KVIK (featuring Pentatlet, den morakker :laugh: )

Ah jeg valgte bare at høre efter hvad min gamle svømme træner fortalte mig: "Jonas du bliv simpelthen nød til at lære at svømme ben, får nu noget mere frekvens på!". :innocent:

Ligesom du også kunne have godt af at svømme ben, dine ben ligner pt en blanding af et folk hygge motions ben og en person der er lige ved at drukne... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Prøv at tage kontakt til Klinikken på Gl. Torv - Kathrine, Ulrik og jeg bruger dem (ligesom en stor del af resten af MOL).

Ville jeg også gerne, men de har ingen aftale med Sygesikringen - hvorfor søren har de ikke det?

Ligesom du også kunne have godt af at svømme ben, dine ben ligner pt en blanding af et folk hygge motions ben og en person der er lige ved at drukne... :tongue:

Jeg ER jo ved at drukne.... :innocent::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor mener du ikke de har det? Man skal selv betale noget, men jeg er ret sikker på der gives tilskud fra sygesikringen. Ring ind og spørg :smile:

Hvis man er medlem af Danmark, får man tilskud til både fys og kiropraktor og det meste andet, de har derinde. Dog er der ikke tilskud fra den offentlige sygesikring til fyssen, men til gengæld skulle deres pris dér være tilsvarende lavere. Det har de valgt for at gøre det lettere for fx deres kiropraktorer at sende en patient ind til en af fysioterapeuterne, uden at patienten først skal en tur forbi egen læge for at få en henvisning.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man er medlem af Danmark, får man tilskud til både fys og kiropraktor og det meste andet, de har derinde. Dog er der ikke tilskud fra den offentlige sygesikring til fyssen, men til gengæld skulle deres pris dér være tilsvarende lavere. Det har de valgt for at gøre det lettere for fx deres kiropraktorer at sende en patient ind til en af fysioterapeuterne, uden at patienten først skal en tur forbi egen læge for at få en henvisning.

Ah okay :smile:

Jeg er så blevet narret af, at de altid registrerer besøget på mit sygesikringskort - og ikke er så dyrt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share