Problemer med mit protein indtag, træningsprogram, kostplan


Dennis1992
 Share

Recommended Posts

Det var 66kr pr kg protein.

Anyway trådstarter skriver han spiser en masse kød. Hvor meget er det?

IMO hvis man er 181cm høj og vejer 60 så er man fucking tynd, og derfor skal en masse kalorier ind, specielt når nu han siger han ønsker at opbygge stor muskelmasse. Derfor synes jeg det er tåbeligt at nærmest råde ham til at skære ned på sit proteinindtag.

Hey igen

Nu er indtaget af protein ikke ligeud proportionalt med musklers størrelse eller den fart de vokser med. Indtagelse af fire gram protein pr. kilo kropsvægt giver med andre ord ikke trådstarter dobbelt så store muskler som indtagelse af to gram pr. kilo kropsvægt. Eller har du adgang til ny viden på området? :smile:

Jeg kan ikke se det helt store formål i at indtage mere end to gram protein pr. kilo kropsvægt. Derfor foreslog jeg trådstarter at indtage flere kulhydrater i stedet, da jeg ud fra hans beskrivelse af kosten er meget sikker på at han ligger på den sikre side mht. proteiner!

Men du har ret - jeg kan ikke vide det 100 procent, da kosten ikke er vejet og målt.

**

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for programmet, det ser rigtig godt ud.

men hvorfor er normal bænkpre ikke med på?

og tror du man for noget ud af det med så lidt øvelser ? :D

Hej

Godt set - jeg har sat incline bænkpres på ved en fejl - rettet! :smile:

Men du kan med fordel skifte mellem de tre typer - for eksempel kan du skifte en gang om måneden. De rammer alle tre hele brystet, så det betyder umiddelbart ikke så meget - men nogle føler at en variant "rammer" bedre end en anden. Så prøv dig frem.

Jeps, du kan få rigtig meget ud af det program. Det er en fejl at tro at det er antallet af øvelser, der giver din træning effekt. Det er efter min mening langt mere effektivt at køre et program med færre øvelser der går over flere led, suppleret med isolationsøvelser, end at køre et program med en bunke isolationsøvelser.

Mange der f.eks prøver dødløft første gang bliver opmærksom på muskler, som de ikke anede eksisterede - særligt dagen efter :smile:

Er der nogen i centret, der kan hjælpe dig med teknikken. Det er efter min mening især vigtigt i dødløft og squat.

**

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

plejer at komme ret godt ud af det med teknikken (Youtube). og har lavet squat et par gange før :D

Hvad er BB BOR?

Og hvorfor står der både Dips Og Close Grip bænk pres?

:)

Hey igen

BB står for Barbell - vægtstang

DB står for Dumbell - håndvægt

Men da jeg ikke ved hvad du har adgang til af håndvægte og stænger i dit center, har jeg slettet det.

Dips/close grip bænk pres er alternativer for hinanden. De napper begge i triceps. Du kan enten veksle mellem dem eller tage den, der fungerer bedst for dig.

BOR er Bent Over Rows, se http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html

Men hele ideen er:

har trænet i et halvt års tid nu, og har set rigtig meget forandring ved min krop i brug af mit program det er faktisk helt vildt :D og vil jo gerne blive endnu større og markeret.

Og det program du har givet mig nu, er altså langt bedre end mit ?

Når du har kørt det samme program i et halvt år er det sikkert alligevel ved at være på tide at skifte. Men du kan også køre videre med dit nuværende program til dine fremskridt begynder at aftage, og så skifte.

Men nu var det dig selv der bad om feedback og kritik af dit program mv. :smile:

Ja, jeg vil afgjort mene at du vil få mere ud af at køre flere af de store, basale øvelser og smide maskinerne ud. Især fordi det ikke er optimalt at du kører dobbeltkonfekt med både maskiner og vægte mod de samme muskelgrupper.

Men jeg kan ikke garantere noget - for hvis du er et svin med din teknik, ikke træner med ordentlig intensitet i det nye program og ikke spiser ordentligt, så går du sikkert i stå. Men det vil du gøre med et hvilket som helst program :cool:

**

Link to comment
Share on other sites

Hey igen

Nu er indtaget af protein ikke ligeud proportionalt med musklers størrelse eller den fart de vokser med. Indtagelse af fire gram protein pr. kilo kropsvægt giver med andre ord ikke trådstarter dobbelt så store muskler som indtagelse af to gram pr. kilo kropsvægt. Eller har du adgang til ny viden på området? :smile:

O'rly?

Jeg kan ikke se det helt store formål i at indtage mere end to gram protein pr. kilo kropsvægt. Derfor foreslog jeg trådstarter at indtage flere kulhydrater i stedet, da jeg ud fra hans beskrivelse af kosten er meget sikker på at han ligger på den sikre side mht. proteiner!

**

Formålet er jo netop at han vil bulke op, og er i øvrigt helt enig i at der skal flere carbs og mere fedt indenbords, men synes ikke han skal skære ned på sit protein indtag (han regner nok ikke at vil blive ved med at veje 60kg).

Link to comment
Share on other sites

Uanset hvordan folk træner, hvad du mener om deres træning osv., ændrer det jo ikke på at proteinpulver ER billigt, og indtil videre den billigeste proteinkilde.

Jeg troede du fejede det af bordet når du skriver at de fleste mennesker kan klare sig uden. Selvfølgelig kan de klare sig, men er det optimalt?

Der hvor jeg synes Kåre har en pointe (som ikke bliver formuleret tydeligt, måske fordi det ikke er det han mener) er at for mange nye, giver det sandsynligvis ikke meget mening at begynde at indtage protein pulver.

Fokus bør ligge på at få styr på deres træning, restitution og kost. Og i en lang periode vil denne kost ændring (større fokus på at spise fornuftige ting, frem for en masse junk) sikkert være alt rigeligt til at dække deres protein behov, når de på det tidspunkt må forventes at have relativt lille muskel masse.

Der er tendens til at mange nye tror, og har fået forståelsen af, at hvis de har problemer med at tage på, og gerne vil sætte lidt skub i tingene, så skal de blot tage noget protein pulver. Og sådan forholder det sig nok næppe, trods alt.

Link to comment
Share on other sites

(Forkortet) Der hvor jeg synes Kåre har en pointe (som ikke bliver formuleret tydeligt, måske fordi det ikke er det han mener) er at for mange nye, giver det sandsynligvis ikke meget mening at begynde at indtage protein pulver.

Hey

Jeg synes nu jeg har formuleret det ret tydeligt... :smile:

Men ja - min pointe er at en meget stor del af folket i de danske fitnesscentre ville få betydeligt mere ud af at få styr på deres teknik, deres træningsintensitet, program + kost og hvile - eller bare nogle af tingene - frem for at hælde kosttilskud som proteinshakes i halsen. Men Blackice, det er ikke bare de nye i gamet, det drejer sig om. Det er i lige så høj grad personer, der har trænet i flere år. Gå ned i et tilfældigt fitnesscenter i Danmark og spørg et udsnit af personerne i centret om deres program, træningsrutiner, kost mmv. og du vil få syn for sagen.

Ovennævnte er ikke rettet mod alle dem her på MOL, der har styr på deres træning, kost og hvile. Jeg tror at diskussionen her er opstået fordi nogle har opfattet det sådan at jeg er imod proteintilskud og derfor som en kritik af deres forbrug af proteinshakes.

MEN proteintilskud har sin berettigelse og jeg er IKKE imod proteintilskud (eller andre kosttilskud) hvilket jeg heller ikke på noget tidspunkt har skrevet.

**

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Fokus bør ligge på at få styr på deres træning, restitution og kost. Og i en lang periode vil denne kost ændring (større fokus på at spise fornuftige ting, frem for en masse junk) sikkert være alt rigeligt til at dække deres protein behov, når de på det tidspunkt må forventes at have relativt lille muskel masse.

Selvfølgelig PWO shakes (og indholdet her af) er stadig en ting som hører med til at få bedre resultater. Jeg ville altid anbefale det til nybegyndere såvel som erfarne.

Der er tendens til at mange nye tror, og har fået forståelsen af, at hvis de har problemer med at tage på, og gerne vil sætte lidt skub i tingene, så skal de blot tage noget protein pulver. Og sådan forholder det sig nok næppe, trods alt.

For mit vedkommende (og mange jeg kender til) er det en god hjælp at bruge shakes til øge vægten. Det er trods alt hurtigere og nemmere at drikke 1000kcal frem for at skulle forberede endnu et måltid. Jeg ser det som et kosttilskud og ikke en erstatning (som jeg også har skrevet tidligere). Eneste tidspunkt jeg ikke drikker shakes (bortset fra PWO) er når jeg er på diæt., da fast føde mætter mere.

Edited by Johnny Bravo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share