321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Jeg havde bare fået ind i hovedet, at man skulle have ramt muren for fremgang ved almindelig fullbody progression, før det gav mening at begynde på wendler. Du har dog nogle gode pointer - og det var ikke ment som en kritik af dit valg, mere som en tvivl om jeg ville få noget ud af det.

I øvrigt, stærkt med pr i squat :superman: Kan du mærke, at styrkefremgangen går hurtigere, når du har skåret det meste af cardioen fra?

Jeg holder konditionen vedlige med svømning og cykling krydret med lidt styrke for overkroppen, og så arbejder jeg ellers på at få bentøjet op at køre igen.

No worrys mate! :smile:

Om mine teorier holder vand ved jeg ikke :laugh:

Jeg ville ikke have fået det samme ud af GVT programmet hvis jeg havde kørt cardio ved siden af. Det har været godt for min krop at prøve kræfter med rendyrket styrke, nu er jeg så bare kommet i en rædderlig cardio form :laugh:

Jeg mindes at have fået afvide,at; Hvis man dyrker hardcore løb før eller efter styrketræning så vil kroppen tilgodese løbet og altså i større grad adaptere til løbet, grunden til dette skulle være at mennesket oprindeligt er et flugt dyr. Så hvis man skal have det "optimale" ud af begge træninger så skal der være 8+ timer imellem de 2 typer pas.

Er det muligt at få en update på hvordan det står til med din krop og genoptræning?

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Igen, overarbejde!

og grundet utroligt mange mennesker i centret var jeg tvunget til at lave lidt om på øvelses rækkefølgen og starte ud med assistance chins...

Wendler - Cycle 1 - Week 1 - Military Press

Chin Ups

10 x BW.

10 x BW+15kg.

10 x BW+15kg.

10 x BW+15kg.

10 x BW+15kg.

10 x BW+20kg.

Der var ikke meget at hive med idag. Måske også fordi jeg ikke er vant til at lave så mange reps.

Military Press

05 x 20kg.

05 x 22,5kg.

03 x 25kg.

03 x 25kg.

05 x 30kg.

05 x 32,5kg.

10 x 37,5kg.

Fin press styrke. Det virker lidt overflødigt med så lette opvarmnings sæt med så små spring, men jeg giver det en reel chance.

One Arm Kettlebell Military Press

08/08 x 16kg.

08/08 x 16kg.

One Arm Kettlebell Clean & Press

10/10 x 12kg.

10/10 x 12kg.

10/10 x 12kg.

10/10 x 12kg.

10/10 x 12kg.

Lige let nok.

Turkish Get Up

H/V x 12kg.

H/V x 16kg.

H/V x 20kg.

H/V x 20kg.

H/V x 24kg.

Satme længe siden jeg har lavet TGU'er. Desværre var næste kugle i rækken på 40kg, og det er min teknik sgu ikke helt parat til :blush:

Dragon Flags

05.

05.

Jeg måtte desværre, pga tidspresset, droppe min Finisher. Så den må jeg se om der ikke kan blive plads til en anden dag.

Men ellers en fin træning og en god start på Wendler. Umiddelbart tror jeg at wendler og jeg, kommer til at svinge meget godt :wink:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Har du trænet meget mere chins end benchpress/militarypress? At lave 10 reps med +20 kg i chins er sgu en meget højre niveau end hvad du gør i bænk og mil-press.

Alt er relativt :4disguise:

Men jeg forstår godt din point, og ja, jeg gjort mig mere i kropsvægts relateret øvelser, da jeg har haft andre målsætninger end blive stor og stærk.

Fokus har længe været på at blive "funktionel", udholdende og hurtig istedet for at blive stor og stærk, og min træning virket. Nu har jeg lagt lidt mere fokus på at blive stærk, end hurtig :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Det er godt nok længe siden jeg sidst har dødløftet, så jeg havde set en del frem til dagens træning. Og dødløftet, det blev der!

Wendler - Cycle 1 - Week 1 - Deadlift

Deadlift

05 x 40kg.

05 x 50kg.

03 x 60kg.

05 x 65kg.

05 x 75kg.

15 x 85kg. BUM! Mixed Grip.

I starten føltes de "tunge" og jeg skulle lige have genopfrisket bevægmønstret. Sidste sæt, som var rep-out gik dog ganske udemærket. Der var til mere, men teknikken skulle også være på plads! :innocent:

For sjov smed jeg det sidste sæt ind i en 1RM beregner og denne beregnet at mit max løft skulle være betydeligt tungere end det faktisk er... Så konklusionen er at jeg er en lille pige der ikke magter at løfte tunge ting :blink:

A1 Deadlift

10 x 40kg. For lette.

10 x 50kg.

10 x 50kg.

10 x 50kg.

10 x 50kg.

Næste gang smider jeg måske lidt mere på stangen, men skulle lige se kroppen an.

A2 Hanging Leg Raise

10.

10.

10.

10.

10.

Grebet var tilsidst rimelig presset og jeg overvejet for første gang at få fat i et par handsker, når jeg fortsat skal dødløfte så meget :blush:

Finisher

4 runder

- 200m Løb, 20km/t.

- 10 One Arm Suitcase Deadlift, 20kg.

- 20 Lunges, Bodyweight.

- 15 GHD Sit Ups.

De fire runder blev afsluttet med endnu 200m løb med 20km/t.

Fin lille Wod, tyv stjålet og en anelse modifieret fra SEALFIT. Oprindeligt skulle det have været almindlige dødløft. Jeg løb i mine VFF'er og det gik ganske udemærket. Mine ben knokler bare på, det er vejrtrækningen der holder mig tilbage. Dette bliver dog også gradvist bedre :smile:

Påtrods af den relativt lave vægt, dødløftne blev kørt med, er min bagkæde stadig træt.

Link to comment
Share on other sites

Bahahaha! :rofl2:

Det er så sandt Chris! Men jeg håber at jeg en dag vil komme til at veje som en rigtig mand :wink:

(Spørgsmålet er om jeg så vil være lettere at hoppe over, end at løbe uden om?)

Nu skal man jo have øje for målet, og det ville næppe være særlig praktisk som eliteørkenninjakrigermand at veje meget over 65kg med din højde.

Du har jo et mål med din træning, og den slags medfører typisk en form for begrænsninger. Jeg har et andet mål med min, og dermed andre begrænsninger.

Man får ikke noget ud af at rende og sammenligne sig med andre - alle har forskellige forudsætninger og begrænsniger, ligesom vi alle er bygget forskelligt etc etc etc.

Ud fra hvad mine ilder siger mig, skal du nok nå målet - husk på at du har masser af tid - nogle af os er et pænt stykke over 30 og bliver stadig mere og mere awesome for hver dag der går. :)

Link to comment
Share on other sites

Nu skal man jo have øje for målet, og det ville næppe være særlig praktisk som eliteørkenninjakrigermand at veje meget over 65kg med din højde.

Du har jo et mål med din træning, og den slags medfører typisk en form for begrænsninger. Jeg har et andet mål med min, og dermed andre begrænsninger.

Man får ikke noget ud af at rende og sammenligne sig med andre - alle har forskellige forudsætninger og begrænsniger, ligesom vi alle er bygget forskelligt etc etc etc.

Ud fra hvad mine ilder siger mig, skal du nok nå målet - husk på at du har masser af tid - nogle af os er et pænt stykke over 30 og bliver stadig mere og mere awesome for hver dag der går. :)

Vise ord Makker!

Styrkeløfter og form som en kummefryser på højkant får jeg aldrig. Og det er heller ikke i min interesse, selvom jeg sagtens ville kunne gaine 7kg uden det ville være et problem. I mit hverv er det jo typisk en fordel både at være stærk, men også hurtig og lige præcis de 2 ting sætter begrænsninger for hinanden. Dermed ikke sagt at man ikke kan begge dele, for det kan godt lade sig gøre, til en hvis grænse.

Men ja, jeg har mine mål og en vej dertil :wink:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Torsdag

En lang træning i selskab med Mos. Idag havde jeg masser af tid og valgte at køre en solid omgang bænk pres, and so i did...

Wendler - Cycle 1 - Week 1 - Bench Press

Bench Press

5 x 30kg.

5 x 35kg.

3 x 42,5kg.

3 x 42,5kg

5 x 47,5kg.

5 x 47,5kg.

5 x 55kg.

10 x 60kg.

5 x 65kg. (7-12 sekunder imellem hvert rep. Cluster method)

5 x 60kg. (7-12 sekunder imellem hvert rep. Cluster method)

10 x 45kg.

10 x 45kg.

10 x 45kg.

10 x 45kg.

10 x 45kg.

One Arm Row

10 x 21kg.

10 x 21kg.

10 x 21kg.

10 x 21kg.

10 x 23,5kg.

-------- BONUS HYGGE I SELSKAB MED MOS --------

Dips

08 x 20kg.

08 x 20kg.

08 x 20kg.

08 x 35kg.

Pres styrken var godt brugt. Men det kan ikke undskylde at jeg har haft nedgang her.

Scott Bench Barbell Curls

10 x 27kg.

10 x 27kg.

10 x 27kg.

Standing French Press

10 x 27kg.

10 x 27kg.

10 x 27kg.

A1 Tricep Pull Down

10 x 40kg.

10 x 40kg.

10 x 40kg.

A2 Cable Curls

10 x 15kg.

10 x 15kg.

10 x 15kg.

Har ikke kørt denne øvelse før. Og jeg gør det nok heller ikke igen forløbigt.

Toe 2 Bar

08.

08.

08.

Så var kroppen også godt brugt. Set i bakspejlet fik patværket måske, lige lovlig mange tæsk :tongue:

BONUS træningen var efter lyst og uden nogen rød tråd.

Efterfølgende var det afsted, hjem til en kollega og indtage god mad og whiskey :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Udstyret med en tom mave og seriøs omgang tømmermænd ovenpå en hyggelig aften måtte jeg igang med dagens træning...

Wendler - Cycle 1 - Week 1 - Squat

Squat

10 x 12kg.

05 x 42kg.

05 x 52kg.

03 x 60kg.

05 x 67kg.

05 x 77kg.

07 x 87kg. Weak!

Intet at skyde med :dry:

A1 Lunges

10 x 42kg.

10 x 42kg.

10 x 42kg.

10 x 42kg.

10 x 42kg.

Let vægt. Ingen problemer.

A2 Seated Leg Curls

10 x 40kg.

10 x 40kg.

10 x 40kg.

10 x 40kg.

10 x 40kg.

Træningen idag var meget præget af tømmermænd og den manglende mad. Man kan så spørge sig selv om jeg har fået noget ud af træningen? Mine ben var tydeligt mærket alligevel, og så er det bare en princip sag :tongue:

Jeg blev idag spurg af en instruktør hvilket muskler man brugte under leg raises :crazy::blink: WTF!!!!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Løb

Type: Korte Intervaller.

- 1000m Opvarmning.

- 8 x 400m. |01:24|01:28|01:31|01:24|01:28|01:32|01:32|01:24|

- 3500m Afjog.

Distance: 7700m.

Hold da op det er længe siden jeg har løbet seriøse intervaller. Underlaget var glat og terænnet, kupperet. Benene var en smule mærket af gårdsdagens bentræning.

Jeg blev hurtigt presset og måtte så huske mig selv på, at jeg bevidst har valgt at ned prioritere min løbe træning, og det vil naturligvis kunne ses på mine tider :4smartass:

Under af joggen brokket mit knæ sig lidt, så det tyder på mere stretching, mobility og foam rolling.

Men alt ialt en god tur. Rart at få løbet igen.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Igår var det rest day, og det var dejligt :smile:

Middag

Wendler - Cycle 1 - Week 2 - Military Press

Military Press

10 x 12kg.

05 x 22kg.

03 x 27kg.

05 x 32kg.

03 x 34,5kg.

03 x 34,5kg.

10 x 39,5kg.

Not much to say, Det gik jo fint. de 5x32kg, skulle dog have været 3x32kg :innocent:

A1 Barbell Clean & Press

10 x 32kg.

10 x 32kg.

10 x 32kg.

10 x 32kg.

10 x 32kg.

Efter andet sæt fandt jeg endelig rytmen og resten gik som smurt.

A2 Lean Away Pull Ups

10 x BW.

10 x BW.

10 x BW.

10 x BW.

10 x BW.

Hvor er det egentlig røvsygt at køre pull ups uden vægt. Der skal edersprøjt'me tages mange før det begynder at gi'.

Pull Ups

01 x BW+40kg.

01 x BW+40kg.

01 x BW+40kg.

01 x BW+40kg.

01 x BW+40kg.

De var tilgengæld ikke særligt kønne :laugh:

Men det bliver de!

B1 Assisted One Arm Chin Up

03/03 x BW.

03/03 x BW.

03/03 x BW.

Mit greb er stadig usselt :dry:

B2 Russian Twists

10 x 10kg.

10 x 10kg.

10 x 10kg.

Finisher

Opvarmning:

- 1000m Løb, I FiveFingers.

4 Runder af

- 800m Løb.

- 10 Thrusters, 32kg.

- 10 Push Ups.

- 10 Sit Ups.

Cool Down:

- 1000m Løb, I FiveFingers.

Ganske udemærket Wod. Jeg har stadig problemer med mine thrusters, men jeg regner med at teknikken stille og roligt falder på plads. Løbet var ikke all-out, men stadig i et godt, solidt tempo. Push ups og Sit ups kunne næste være lige meget. Det eneste de gav var pause fra løb :cool: der var en smule irretation ved venstre knæ under cooldown.

Fremover begynder jeg at tage tid på mine finishers.

Eftermiddag

Stretching & Foamrolling

Af understellet.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Mandag

A2 Lean Away Pull Ups

10 x BW.

10 x BW.

10 x BW.

10 x BW.

10 x BW.

Hvor er det egentlig røvsygt at køre pull ups uden vægt. Der skal edersprøjt'me tages mange før det begynder at gi'.

Pull Ups

01 x BW+40kg.

01 x BW+40kg.

01 x BW+40kg.

01 x BW+40kg.

01 x BW+40kg.

De var tilgengæld ikke særligt kønne :laugh:

Men det bliver de!

Det er satme godt gået med +40 kg, specielt fordi jeg synes jeg kan læse af loggen, at du ikke er verdens største mand! :blush:

Og gid man selv på et tidspunkt får det så'n, at det der med BW-pullups bare er noget man ryster ud af ærmet! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det er satme godt gået med +40 kg, specielt fordi jeg synes jeg kan læse af loggen, at du ikke er verdens største mand! :blush:

Og gid man selv på et tidspunkt får det så'n, at det der med BW-pullups bare er noget man ryster ud af ærmet! :devil:

Ja jeg er lidt vertikalt udfordret, måske er det også derfor at jeg er godt med på de bodyweight relateret øvelser. Desværre halter jeg både teknisk og styrke mæssigt i de lidt mere tekniske løft og jeg kan derfor ikke gøre mig gældende på crossfit området endnu, men det kommer nok.

Hvis man "gider" arbejde lidt pull ups, så går det hurtigt fremad. Jeg har i perioder haft god gavn af mange daglige pull ups. I de perioder har jeg kørt 100stk dagligt.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Her til morgen var lænden stiv og ugidelig, så mine høje tanker om rep-out sættet måtte sænkes lidt...

Wendler - Cycle 1 - Week 2 - Deadlift

Opvarmning

Mobility af lænden.

Deadlift

05 x 40kg.

05 x 52kg.

03 x 59kg.

03 x 69,5kg.

03 x 69,5kg.

03 x 79,5kg.

12 x 90kg.

Jeg havde sat næsen op efter 10 reps i sidste sæt, men der var trods en træt lænd til lidt mere :smile:

A1 Deadlift

10 x 62kg.

10 x 62kg.

10 x 62kg.

10 x 62kg.

10 x 62kg.

A2 Hanging Leg Raise

10.

10.

10.

10.

10.

Træningen tog væsentligt længere tid end beregnet da der også skulle trænes kæbe. Desværre resulteret det i at resten af dagens tidsplan, skred. Så eftermiddagens løbe tur måtte kortes væsentligt ned :dry:

------ 7 TIMER'S PAUSE ------

Løb

Type: Tabatta.

- 1000m Opvarmning.

- 8 x 20/10.

- 1000m Afjog.

Distance: 2900m.

Jeg løb efter mit almindlige ur og det var selvsagt lidt besværligt i, og med at jeg konstant skulle holde øje med tiden. Men løbet, det blev der :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Idag skulle jeg have løbet en tur, men arbejds opgaver som; spartling af skorsten, indberetning til års opgørelsen, indberetning til forskudsopgørelsen og støvsugning kom mig i forkøbet og jeg måtte derfor skyde en hvid pil efter mine gode intentioner :innocent:

Det er dog blevet til

Foamrolling & Stretching

Primært af understellet.

Udover det var jeg en sjælden tur på vægten...

Højde: 167cm.

Vægt : 56kg. :laugh:

Jeg kunne måske godt tåle et par ekstra kilo :blush:

Link to comment
Share on other sites

Ihhh, hvor fedt, at du er kommet i gang med Wendler. Det bliver du glad for!!

Men puha, 56 kg?? Så bliver jeg da straks bekymret. Har du altid vejet så lidt??

Og faktisk får du mig til at føle mig tyk ... jeg er nemlig også 1,67 m men jeg vejer 9 kg mere end du gør. Så vær en gentleman og kom i gang med at gaine :wink:

For sjov smed jeg det sidste sæt ind i en 1RM beregner og denne beregnet at mit max løft skulle være betydeligt tungere end det faktisk er... Så konklusionen er at jeg er en lille pige der ikke magter at løfte tunge ting :blink:

Jeg er også vild med min 1RM beregner ... og bruger den ret tit. Mest for underholdningens skyld :tongue: Repouts på over 10 kan du slet ikke bruge til at beregne dit 1 RM med .. jo færre reps, jo mere præcist bliver resultatet ..

Link to comment
Share on other sites

Du vejer jo fa'me mindre end mig! Og det siger altså ikke så lidt! :blink:

Ja, vejer omtrænt det samme som en pose peanuts :4mewantfood:

Det er nok en god idea at komme op til 65-70kg?? Det er sgu sjovt at spise. :4mewantfood: :tongue:

Efter min mening er 70kg for meget. Hvis jeg samtidig skal kunne bevæge mig hurtigt, også over længere distancer vil en kampvægt på 70kg komme i vejen. Men indtil videre er 60kg mit mål, og så vil jeg se tingene an derfra.

Ihhh, hvor fedt, at du er kommet i gang med Wendler. Det bliver du glad for!!

Men puha, 56 kg?? Så bliver jeg da straks bekymret. Har du altid vejet så lidt??

Og faktisk får du mig til at føle mig tyk ... jeg er nemlig også 1,67 m men jeg vejer 9 kg mere end du gør. Så vær en gentleman og kom i gang med at gaine :wink:

Jeg er også vild med min 1RM beregner ... og bruger den ret tit. Mest for underholdningens skyld :tongue: Repouts på over 10 kan du slet ikke bruge til at beregne dit 1 RM med .. jo færre reps, jo mere præcist bliver resultatet ..

Hei Daisy!

Jeg kan ihvertfald godt lide tilgangen og muligheden for at bygge på programmet, eller lade vær. Jeg vil ihvertfald være tilfreds hvis jeg kan spytte PR's ud som dig :wink:

Planen var også at lege lidt mere med CrossFit end jeg hidtil har gjort og det giver Wendler jo rig mulighed for :smile:

Angående min kampvægt, eller mangel på samme, så har jeg aldrig set 60kg på displayet. Jeg ville dog gerne. Jeg har bare svært ved at køre "nok" i hovedet til at jeg tager på, jeg tænker feks ikke på mad, overhovedet, hvis jeg ikke har "brug" for det og stopper automatisk med at spise når nok, er nok.

Jeg har i perioder forsøgt at gå mere målrettet tilværks med føde indtaget, og det går da også i en periode, men når der ikke er sket noget mærkbart på 14 dage - 3 uger, så falder motivationen og jeg falder lige så stille tilbage i de vandte rutiner.

Men nu hvor min cardio træning er begrænset, tror jeg at jeg hurtigere vil kunne se resultater. Om ikke andet vil jeg forsøge at gaine for at være en gentleman :wub:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Wendler - Cycle 1 - Week 2 - Bryst

Bench Press

10 x 12kg.

05 x 27kg.

05 x 35kg.

03 x 42kg.

03 x 49,5kg.

03 x 49,5kg.

03 x 57kg.

03 x 57kg.

08 x 64,5kg.

Fin omgang. Jeg var desværre alene i centret, og manglet derfor en spotter. Der havde nok været til 1 eller 2 reps mere hvis jeg havde haft en spotter. Men det finder vi aldrig ud af :tongue:

Jeg har aldrig været særligt stærk i bænk, men et hurtigt kig tilbage på Oktobers træning, hvor jeg kørte GreySkull, der havde jeg en rep out på 7x60kg, så det må siges at være en forbedring :smile:

A1 Bench Press

10 x 52kg.

10 x 52kg.

10 x 52kg.

10 x 52kg.

10 x 52kg.

I starten føltes de ret tunge, men de kom alle sammen fint i hus. Undervejs leget jeg lidt med grebet.

A2 Dumbell Rows

10 x 22kg.

10 x 22kg.

10 x 22kg.

10 x 22kg.

10 x 22kg.

Finisher I

100 Dips WO jf. Martin B

2 x 50stk.

De første 50reps kørte som smurt og jeg overvejet at fortsætte lidt endnu, men jeg valgte en konservativ tilgang af frygt for at brænde ud, og derfor ikke kunne tage de 100 i 2 sæt, som planlagt.

Efterfølgende havde jeg planer om en rolig tur på løbebåndet men lige som jeg blev færdig med at dippe, blev båndet besat :dry: egentlig kunne jeg have taget hjem og løbet, men da tid var en mangelvare valgte jeg at staffe pres styrken yderligere med endnu en finisher...

Finisher II

10 runder af:

- 05 Burpees.

- 10 Push Ups.

Tid: 04:01.

Pres styrken var, ikke eksisterende :dry: og jeg måtte derfor dele nogle push ups sæt op :blink::crazy:

Nu er det tid til mad, og så går turen til Køven'havn hvor der skal spises steg og drikkes øl :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share