321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Tirsdag

Morgen

Løb

- 800m opvarmning.

- 3+1 x 2.

Fokus på løbestil. korte skridt, høj kadence, høje knæ, Hvilket fungeret fint! I pausen måtte jeg dog strække ud pga knæet.

Middag

Microtræning

I vildskab.

Eftermiddag

GVT, dag 3, cyklus 1, Arme.

Incline DB curls

09 x 10 x 8,5kg.

01 x 08 x 8,5kg.

Syre og pump! Failet i sidste sæt, for så at komme i tanke om at jeg skulle have kørt 10 x 05! Nå, done is done, så det må bare huskes til næste gang.

CG Bench press

10 x 05 x 40kg.

B1 EZ reverse curls

03 x 08 x 20kg.

B2 seated EZ-bar french press

03 x 08 x 20kg.

Masser af flot pump i køllerne!

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Endelig fik TDC nosset sig sammen og fået mig tilbage på internettet, det har også kun taget dem 4 uger!!!

Så det skal fejres med alt det jeg ikke kunne/magtet fra min Tlf...

Idag stod den på hvile dag Jf programmet, men virkeligheden var som ofte af en noget anden karakter. Jeg har efter igår haft DOMS i køllerne :dry:

Morgen

Core, planke

- 60sek + 15sek én arm løftet + 15sek den anden arm løftet + 15sek et ben løftet + 15sek andet ben løftet + 15sek ben/arm løftet + 15sek anden ben/arm løftet + 30sek.

Ialt: 3 minutter.

Super fed variation og bestemt ikke sidste gange jeg har prøvet kræfter med den.

Formiddag

2 runder af 30/30

- Sprallemand. :cool:

- Superman, rygstræk, kryds.

- Standing bear crawl.

- Reaktions øvelser (Army)

2 runder af

- 6 Pull ups.

- 6 Box jumps.

- 6 Good morning.

- 6 Military press.

- 6 Push ups m. 1 hånd eleveret.

- 6 Liggende window wipers.

Eftermiddag

3 runder af

- 5 Pull ups.

- 5 reaktions øvelser (Navy).

- 5 Body row.

- 5 Dødløft, 20kg.

- 5 Squats, 20kg.

- 5 Military press, 20kg.

- 5/5 Skrå mave.

Dette blev kørt som stafet så der bleve givet GO gas! Min makker og jeg var desværre lidt hæmmet af hans ærelige skuldre så vi måtte tage til takke med en tredje plads.

1 runde af 30/30

- Ben løft.

- Jump squats.

- Burpees.

- Pull ups.

- Læg "løft".

Ud over det har den stået på restitution :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Morgen

Løb

Type: Jogging.

Distance: 1500m.

Multi træning

- 8 russian twists.

- 4 Reaktions øvelser.

- 4 Pull ups.

- 4 Squats.

- Side planke, dynamisk.

Multi træning

- Makker bær.

- Makker sit ups.

- Clean & Press.

- Something, something.

Formiddag

Multi træning

- 8 Træk til skulder.

- 8 Russian twist.

- 8 Body row.

- 8 Dips.

- 8 Ben bøj.

- 8 Sit ups.

- 8 Step ups.

Indendørs FHB

4 runder.

Fokus på Anaerob tolerance.

Indendørs FHB II

2 runder.

Fokus på Anaerob tolerance.

Middag

Kredsløbs træning

Via leg. Vi spillet nogle "spil" hvor man fik pulsen godt op.

Core

En masse vælten rundt og core træning på en alternativ måde.

Eftermiddag

GVT, Dag 5, Cyklus 1. Bryst/Skulder

30 grader Incline Bench press

01 x 08 x 20kg.

10 x 05 x 40kg.

Tilpas vægt, dagen taget i betragtning.

Parallel grip Pull ups

10 x 05 x BW+10kg.

Light!

B1 Flat Dumbell press

03 x 08 x 21kg.

B2 Elbow row

03 x 08 x 18,5kg.

Må indrømme at kroppen var noget stegt oven på dagens små, men mange belastninger. Jeg havde overvejet at vente med dagens GVT til imorgen. Men da jeg skal på forretnings rejse i næste uge vil jeg ikke rode for meget ved programmet. Påtrods af trætheden gik det godt.

Næste uges forretnings rejse kommer nok til at fungere som god superkompensation oven på MFT I.

Udover ovenstående har jeg varmet op før hvert trænings pas, så der er blevet tilbagelagt en del kilometer i mine fivefingers, og det kan mærkes i læg musklerne :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Morgen

GVT, dag 7, cyklus 1, Ben

A1 Front squat, heels elevated

01 x 10 x 20kg.

10 x 05 x 40kg.

Det fungeret godt idag, de var flotte og dybe.

A2 lying leg curls

10 x 36kg.

Langsom excentrisk fase.

B1 Farmer walk

03 x 25m x 80kg (40/40).

Der var ikke tungere KB's.

B2 Glute ham raise

03 x 08 x BW.

Formiddag

Microtræning

- lunges.

- body row.

- sit ups

- dips.

- push ups.

- russian twist.

- osv.

MFT I, afsluttet og bestået.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Søndag

GVT, Dag 9, Cyklus 1, Arme

A1 Seated Zottman Curls

01 x 08 x 10kg.

10 x 05 x 12kg.

A2 CG Decline Bench Press

01 x 08 x 30kg.

10 x 05 x 40kg.

Det tog lidt tid at finde ud af hvordan jeg mest optimalt kunne køre decline i centret, men efter et par forsøg lykkedes det, og kom til at fungere rigtig godt.

Scott Bench CG BB Curls

03 x 08 x 20kg.

Der var ingen scott bench, men jeg fandt en alm bænk som var tilpas bred. Senere kom jeg i tanke om at de skulle have været reversed :dry:

Low- Pulley Row French Press

03 x 08 x 20kg.

Jeg havde svært ved at finde ud af, hvad der præcis menes med øvelsens navn. Så jeg satset.

Imorgen tager jeg afsted på "forretnings rejse" og kommer først hjem Fredag. Dette betyder ringe eller ingen mulighed for træning. Men min krop har måske godt at lidt super kompensation. Når jeg kommer hjem, fortsætter jeg GVT, hvor jeg slap.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

"Forretningsrejse" :wub:

Det er fandme en fornøjelse at læse med i din nye GVT log, bro :cool: Det klæder dig, og jeg tror du bliver glad for det.

Mht cardio og wod's. Jeg synes du skal prøve dig frem. Giv det evt en periode her i starten, hvor du ikke laver andet end GVT. Jeg tror bare du skal acceptere dit valg, og det at man ikke både kan blive væsentlig stærkere og samtidig blive en bedre løber og svømmer!

Link to comment
Share on other sites

"Forretningsrejse" :wub:

Det er fandme en fornøjelse at læse med i din nye GVT log, bro :cool: Det klæder dig, og jeg tror du bliver glad for det.

Mht cardio og wod's. Jeg synes du skal prøve dig frem. Giv det evt en periode her i starten, hvor du ikke laver andet end GVT. Jeg tror bare du skal acceptere dit valg, og det at man ikke både kan blive væsentlig stærkere og samtidig blive en bedre løber og svømmer!

:laugh:

Ja jeg kan jo ikke løbe fra at du har været inspirations kilden til projektet!

Du har nok ret i at jeg skal køre de første par cyklusser uden nævnværdig cardio træning, og istedet fokusere helt og holdent på styrken.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Aften

March

Type: Orientering.

Vægt: 15kg.

Distance: 13km.

Hyggelig lille tur, sværhedsgraden var let!

Tirsdag

Aften

GVT - Dag 1 - Cyklus 2 - Bryst/Ryg

Incline Bench press

01 x 08 x 20kg.

10 x 04 x 52kg.

Lige tilpas :cool:

Pull ups

01 x 10 x BW.

10 x 04 x BW+11kg.

Let, Let, Let. Der var ingen chin up bar så jeg brugte et squat rack med en stang til formålet. Det fungeret OK.

B1 Dips

10 x 04 x 20kg.

Grebne sad for langt fra hinanden efter min smag.

B2 One arm DB row

03 x 08 x 24kg.

Der var egentlig ikke afsat tid til træning, men da lejligheden bød sig, slog jeg til. Træningen forgik sent og i selskab med en kollega. Centret var gammelt og mildest talt mangelfuldt, men det gik da med lid improvisation.

Onsdag & Torsdag

Arbejde...

Imorgen, Fredag, genoptager jeg min GVT hvor jeg slap.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Fredag

Back on track with...

GVT - Dag 2 - Cyklus 2 - Ben

A1 Squat

01 x 10 x 20kg.

01 x 01 x 60kg.

10 x 04 x 65kg.

God vægt. Pause 100sek.

A2 Leg curls

10 x 04 x 41kg.

Fokus på laaangsom excentrisk fase og eksplosiv koncentrisk. Pause 100sek.

B1 Romanian Deadlift

01 x 08 x 20kg.

01 x 05 x 40kg.

03 x 08 x 80kg.

B2 DB Lunges

03 x 08 x 24kg/24kg.

Syntes stadig at det er røv besværligt, grebet er det der er mest udfordret.

I centret var Lund, så sludderen gik indtil Wigger crewet ankom og skruet op for anlægget med alt andet end folkelig musik. Jeg er normalt ikke sart, men det der var for vildt. Wigger crew kræver vidst en præsentation. Crewet består af 4 knægte på 19-20år, de har alle tilfældes at de ikke aner hvad de laver. Lederen er Mr. Half-rep (Hans kendetegn er masser af vægt og halve reps, ved hans side er Pedalo (Efter hans dovne retarderet måde at cykle på motions cykel på), Side-kick (er der kun fordi de andre er der. Inderst inde vil han gerne være stor og stærk uden brug af doping... eller træning) og sidst men ikke mindst Nik (fra nik 6 jay. den mand er pjattet med hans eget spejl billede).

Ud over det var det en god træning som plantet sig solidt i stængerne, gik ihvertfald mærkeligt derfra.

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Efter 5 timers søvn, stadig fuld, stod jeg op og tog på job i centret. Efter et par timer var centret tomt og jeg var nu udstyret med tømmermænd. Men dagens træning skulle i hus, og det var en befalet succes :superman:

GVT - Dag 4 - Cyklus 2 - Arme

A1 Incline DB Curls

10 x 04 x 12kg.

Tilpas vægt. De føltes tunge i starten, men efterhånden som tømmermændne blev jaget væk, blev det bedre.

A2 CG Bench press

01 x 10 x 12kg.

01 x 05 x 30kg.

10 x 04 x 43,5kg.

Let! Stor fokus på laaaangsom excentrisk fase. Pause 100sek.

B1 BB Reverse Curls

03 x 08 x 23,5kg.

B2 Seated French press

03 x 08 x 23,5kg.

Min begrænsning er albuerne der syntes at det er et noget unaturligt bevægelsesmønster.

Trods tømmermænd blev det en god træning hvor jeg fik de planlagte kilo i hus :cool:

Jeg får flotte køller :wub:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

GVT - Dag 6 - Cyklus 2 - Bryst / Ryg

A1 30 grader Incline Barbell press

01 x 10 x 20kg.

01 x 05 x 30kg.

01 x 01 x 40kg.

10 x 04 x 43,5kg.

Rest 100sek. Leger lidt med tanken om at skrue en lille bitte smule op her i næste cyklus.

A2 Parallel grip Pull ups

01 x 10 x BW.

10 x 04 x BW+12,5kg.

Rest 100sek. I det center jeg har tilrådighed iøjeblikket er tårnet for højt, iforhold til loftet, så det blev en slags lean away pull ups.

B1 Flat DB Press

03 x 08 x 24kg.

Tilpas tungt :cool:

B2 Elbow rows

03 x 08 x 20kg.

Efterfølgende leget jeg med tanken om en lille, blid wod...

3 runder af

- 10 Jump squats.

- 10 Push ups.

- 400m C2 Roning.

Tid: 06:45.

Den var umidelbart hårdere end ventet! Jeg startet ud i et alt for voldsomt tempo på C2'eren, som så satte sig hårdt i benene under resten af de 2 runder :blink:

Konklusionen er at min Cardio form er... Væk :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Morgen

Gang

45 minutter i selskab med hund, hustru og hest :laugh:

Formiddag

GVT - Dag 7 - Cyklus 2 - Ben

A1 Heels elevated Front Squat

01 x 10 x 20kg.

01 x 03 x 30kg.

10 x 04 x 43,5kg.

Front squatten begynder at køre godt og jeg vil efterhånden være istand til at smide noget mere vægt på :smile:

A2 Seated Leg Curls

10 x 04 x 40kg.

Det skulle have været liggende leg curls, men det var der ikke mulighed for.

Farmer Walk

03 x 50m gang + 50m løb x 40kg.

Ikke som forskrevt, med da jeg manglet størrer vægte måtte jeg improvisere. Folk gloet lidt da jeg rendte rundt udenfor i shorts, t-shirt og VFF'er med vægt skiver i hænderne :w00t:

Glutes Ham

01 x 08 x BW.

02 x 08 x BW+2,5kg.

Det funGet ikke så godt idag.

Lidt ekstra til mavsen...

Standing Bear crawl + planke

BC + 10sek + BC + 20sek + BC + 30sek + BC + 20sek + BC + 10sek.

Jeg gik fra stående helt ud i bear crawl, tilbage til planke position, holdt den, kravlet tilbage i stående.

Russian twist

03 x 12 x 10kg.

Fødderne hævet og så få svingninger som muligt.

Lunges with a Twist

03 x 12 x 10kg.

Lunges med rotation under udfalds skridtet.

T2B

01 x 08.

01 x 10.

01 x 12.

Strict og med deadhang imellem hvert rep.

Imorgen tror jeg at jeg vil forsøge mig med en jogging tur.

Link to comment
Share on other sites

Hej makker

Jeg skal da lige love for, at der er skruet op for styrketræning. Du bliver stærk :superman:

Hvor langt løber du i dine VFF's? Jeg er nemlig begyndt at løbe lidt i mit eget par, og mine lægge er smadret hver gang :blink:

Ja, jeg har valgt at komme alle mine små løbe skavanker til livs her hen over Julen og har i den forbindelse valgt at skrue godt op for styrke træningen så jeg kan få noget mere masse og styrke. Til det formål har jeg kastet mig over en omgang German Volume Training. som kører i 50 dage, hvoraf jeg mangler 30.

Efterfølgende kører jeg så småt løb ind i programmet igen, denne gang dog kun med 3 ugentlige pas hvor kun ét af dem er decideret interval arbejde. Ellers kommer den til at stå på LSD løb!

Hvad angår VFF'er kan min løbe erfaring ligge på et meget lille sted. Jeg har enkelte gange benyttet dem i CF WOD's og har som resultat haft rimelig smadret læg muskler dagene efter. Jeg har istedet valgt at arbejde med mine løbe teknik.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Løb

Type: LSD.

Underlag: Asfalt 30%, Sand 30%, Grus 40%.

Distance: ca. 10km.

Tid: 45'00.

Efter en periode uden løbe træning måtte jeg give efter for mine abstinenser. Jeg smuttet ud på vejen og styret mod stranden hvor jeg ville lidt på opdagelse.

Da jeg nået stranden drejet jeg til venstre og fulgte de sandet strandstier. Efter ca. 2km stødte jeg på en tværgående grus sti som jeg valgte at følge. Denne bragte mig noget på afveje. Men efter lidt forvirret søgen fik jeg dog fastslået min egen position og fandt derfra hjem :tongue:

Benene var noget træge hvilket nok skyldes den sidste tids, ikke eksisterende løbe træning og gårdsdagens ben træning. Efter ca. 7km begyndte det at spænde på ydersiden af mit venstre knæ, hvilket bekræftiget mig i at min løbe pause er nødvendig.

Jeg løb afsted uden GPS'en for at koble helt af :wub:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Jeg kørte konen på arbejde imorges for derefter at hoppe en tur forbi centret, da det var ganske tidligt forventet jeg at have det hele for mig selv, men ak-nej, centret var godt fyldt op. det skulle dog ikke afholde mig fra et godt trænings pas. Musik i ørerne, også bare derudaf :superman:

GVT - Dag 9 - Cyklus 2 - Arme

A1 Seated Zottmann Curls

10 x 04 x 12kg.

Oprindeligt skulle jeg have smidt 0,84kg ekstra på, men de vægte var der sgu ikke lige. Så jeg tog endnu en tur med 12kg, som påtrods af det færrer antal reps, stadig sved. Pause 100sek.

A2 CG Bench Press

10 x 04 x 43,5kg.

Denne skulle have været decline, men det set-up havde jeg desværre ikke tilrådighed. Vægten var tilpas. Pause 100sek.

B1 Scott Bench CG Curls

02 x 08 x 23,5kg

01 x 07 x 23,5kg.

Den presset duggen frem på badehætten :wink:

B2 Low-Pulley French Press

03 x 08 x 22,5kg.

En god solid arm træning. Mit hemmelige delmål om at få større over-arme, end under-arme er nu opnået :laugh:

Ud over dette har jeg fået hentet 1200kg piller (Til fyret Lasse :wink: ) som selvfølgelig er blevet læsset og aflæsset ved håndkraft!

Juletræet er også kommet på fod, og det står lige!

Link to comment
Share on other sites

Jeg nyder at læse din log little-bro!

Jeg tror fandme du har godt af en omgang benhård BB! Har du taget mål og vejet dig inden du startede?

Det er jeg da glad for :bigsmile:

Jeg nyder også træningen iøjeblikket. Tror også selv at jeg har godt af seriøs BB for en stund! Jeg har desværre ikke fået målt og vejet mig før start. Men min vægt har altid været rimelig stabil. Siden start har jeg gainet ca 1-2kg. Og overarmene er nu større end underarmene :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag (D. 24/12)

Løb

Type: Jogging.

Distance: 3km.

Traditionen tro skulle der også afvikles et jule løb i år. Årets jule tur var i selskab med min kære hustru. Det var en af hendes første løbe ture, og hun klaret det rigtig flot, Non-stop. Hun har også vist interesse for at jeg skulle sammensætte et program der kan "stramme hende lidt op". Så jeg tror jeg skal ud og have fat i nogle (store) dæk slanger så jeg kan lave nogle hjemmelavet sandsække til hende :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag

GVT - Dag 1 - Cyklus 3 - Bryst / Ryg

A1 Incline Bench Press

10 x 03 x 50kg.

Tilpas tungt :devil: I starten gik det smooth, men henad slutningen skulle der skubbes til. Det gik dog som den kære Charles havde forskrevet, lettere igen, ved de sidste 2 sæt.

A2 Pull ups

10 x 03 x BW+12kg.

Waay 2 leight! Under næste cyklus smider jeg lidt ekstra imellem benene :superman: for ikke at føle at jeg spilder min tid. Jeg havde glemt mine PMV stropper og måtte derfor improvisere ved hjælp af mit bælte. Grundet vægten, eller mangel på samme, var stor fokus på excentrisk fase.

B1 Dips

08 x BW+22,5kg.

08 x BW+22,5kg.

08 x BW+22,5kg.

Very nice!

B2 One Arm DB Row

08 x 26kg.

08 x 26kg.

08 x 26kg.

God vægt. Og heldigvis for det, for centret rådet ikke over større håndvægte :cool:

Jeg havde tænkt på at få skudt en af SMG's Finishers af, men det var vidst godt at jeg var under tidspres, for min press styrke var lidt mere medtaget end først ventet :smile:

Bagefter var det direkte til Julefrokost :4mewantfood:

Morgendagens bentræning hænger PT i en tynd tråd, men jeg håber på at få klemt den ind et eller andet sted imellem morgenbord og julefrokost :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share