Lasse T's log of DOOM & injuries!


Lasse T
 Share

Recommended Posts

Hey MOL-boere :bigsmile:

Efter en lang periode fra MOL og især log-skriveri, vil jeg nu prøve mig lidt igen.. MOL var en periode meget demotiverende for mig, da jeg var ude med skader konstant.

Jeg kan nu træne lidt - er stadig ret skadesramt, hvilket min træning bærer stort præg af. Jeg kører slet ikk dødløft og squat pt. desværre!

Men jeg logger igen, fordi jeg vil holde mig selv i snor. Jeg har masser af selvdisciplin hvad ang. træning, men min diæt denne gang går ret langsomt, hvilket jeg tænkte kunne optimeres med en log herinde.

Håber at få en masse super feedback og fede indlæg her i loggen. Jeg opdaterer dagligt - både med træning, kost og tanker!

Stats:

Navn: Lasse Therp Pedersen

Alder: 26 år - gamle mand!

Højde: 188 cm

Vægt: ca. 94 kg

Bopæl: Aalborg

Træningssted: Aask - Aalborg styrkeløfterklub :)

Træning og kost:

Jeg har som sådan ikk de store mål at nå rent styrkemæssigt, da jeg er forsigtig pga min skulder som jeg døjer meget med. Men jeg kører pt 2-split og er på diæt. Jeg ligger på ca 2700 kcal og forsøger at smide nogle powerwalks ind - det er så dem som er problemet tror jeg, og bl.a. grunden til spækket ryger lidt langsomt. Jeg har svært ved at tage mig sammen til powerwalks i denne tid. Håber loggen herinde vil hjælpe på det.

Jeg vil forsøge at gå om morgenen alle de dage jeg ikk træner (som regel onsdag - lørdag - søndag). Ellers vil jeg gå en lille tur på nogle af de andre dage hvor jeg træner, men jeg cykler allerede ca 4½ km til og fra træning, så det burde ikk være nødvendigt.

Raw PR's:

BP - 112½ 5rep med stop i bund (sidste uge)

Dødløft - 5x5x210 (sidste år)

Squat - Har glemt det. Har ikke ku' køre denne længe pga mit springerknæ.

RÅB OP HVIS DER ER NOGET I HAR PÅ HJERTET ELLER HVIS I HØRER OM NOGEN SOM MANGLER EN UDDANNET BYGNINGSKONSTRUKTØR! :)

-jeg opdaterer senere idag, da jeg har forskudt træningen en enkelt dag. Altså den vej, således at jeg træner torsdagsprogrammet idag, da jeg skrider til Skagen til søndag senere i eftermiddag..

Edited by Lasse T
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Held og lykke med at komme igang igen. Jeg kender jo også til at den konstante kamp mod skader, fuldstændig tager over for den egentlig glæde ved træningen. Godt at se dig igang igen. :smile:

Mange tak mester. Jeg er skam igang - men nu skal der bare logges om det :)

Hva skader render du rundt med?

Link to comment
Share on other sites

Lækkert med en log igen. Hvorfor gider du ikke PW for tiden, vejret er jo fantastisk!

KAN DU SÅ KOMME AFSTED DIN DOVNE HUND!

Ja men gejsten er der bare ikk?! Nok fordi jeg ikk sætter mig nogle faste mål? Nå, men ang loggen, så var det faktisk pga dig - altså da jeg så din log.. :)

Pas 3 uge 2 - PECS, DELTS, TRICEPS

Bænk med pause

2x5x105

2x5x110

Synes ikk der var så meget energi i patten og ku godt mærke jeg trænede tidligere end normalt!

Incl 3/4 db flies

2x10x27½

1x8x27½

Let db pullover (hvile - 1min)

2x15x25

Kører denne for at få et godt stræk i både lats og delt. Min fys siger jeg bør ha' den med :)

Mili - 80% (hvile - 1min)

5x5x42½

Easy peacy - men liiidt ubehag i skulder, hvorfor vægten holdes nede.

One arm cable lat raises

Venstre: 1x12x15 - 10 vejrtrækninger - 1x10x10 - 5 vejrtrækninger - 1x7x10 - 5 vejrtrækninger - 1x8x5

Højre: 1x12x15 - 10 vejrtrækninger - 1x10x10 - 5 vejrtrækninger - 1x7x10 - 5 vejrtrækninger - 1x8x5

Facepulls (hvile - 1min)

1x25x35

2x20x35

Dips

4x10xbw+10

supersettet med

CG pushups

bwx10,9,7,5

Udemærket træning. 2. gang med dips efter laaaaang pause. Har været meget nervøs for denne mht min skulder, men det fungerer fint og der skal da nogle flere kg på, for det var meget let idag.. :)

Bænken kørte ok - men som skrevet tidligere, var energien ikk super og ingen stod bagved, så ville ikke presse mig fuldstændig færdig.

Inden længe kommer de gamle og henter mig i Aalborg - så er jeg hjemme til søndag.. Der skal gåes nogle dejlige tur og diæten holdes.. I bliver opdateret anyhoot! Ha en go' dag folkens..

Billede skudt fra lige før træning:

post-5906-1271248072,46_thumb.jpg

Synes patten trænger til nogle tæsk, når skulderen er helt ok igen.. Og når diæt er overstået!

Link to comment
Share on other sites

Hehe, misundelse er en grim ting... Gid jeg kunne præsentere den form... Det ville være BB!!

Det sutter altså også røv med de skader! Men du owner sgu mig mht form.. Du er bare forskruet lidt pga dine lange pause kriger..

Men tak for de pæne ord :)

Link to comment
Share on other sites

Pas 4 uge 2 - LEGS, LATS, TRAPZ & BICEPS/ABS

Leg curls

1x8x45

2x8x50

1x8x45

One legged db calf raises - 3sek squeeze i top og stræk bund (hvile - 1min)

3x8x18

Seated parallel cable rows

1x10x95

2x10x100

1x10x95

Backextension med 2sek squeeze i toppen (hvile - 1min)

3x10xbw+15kg

Ku næsten ikk gå bagefter :)

Db hammer curls

3x8x22

1x8x20

Kan mærke kreatinen ikke er i kroppen mere.. starter nok snart igen..

High cable curls

1x15x25 - 10 vejrtrækninger - 1x8x20 - 5 vejrtrækninger - 1x9x15 - 5 vejrtrækninger - 1x12x15

BOOM! BB - kæft folk glor når jeg kører denne! Især her oppe i skawi hvor der er langt mellem de seriøse :D

Lee Haney shruggs - smith med 2sek squeeze i toppen (hvile - 1min)

3x15x80 + smith

Crunch-maskine

3x12,11,10x65 PR!

+ 20 min på treadmill!

Udemærket træning.. Kan allerede mærke motivationen fra loggen her og glæder mig til at skal hjem og opdatere.. dejligt!

Næste træningspas er på mandag igen i Aalborg..

Jeg har søgt ind som fængselsbetjent - da jeg ikk får noget job foreløbig som bygningskonstruktør - og er nu gået videre til de fysiske test.. Desværre er det kun på fyn og i vestre fængsel de er planlagt, så jeg må til Sjælland d. 15. juni for at løbe bip-test osv.. :/

Link to comment
Share on other sites

Udemærket træning.. Kan allerede mærke motivationen fra loggen her og glæder mig til at skal hjem og opdatere.. dejligt!

Næste træningspas er på mandag igen i Aalborg..

Jeg har søgt ind som fængselsbetjent - da jeg ikk får noget job foreløbig som bygningskonstruktør - og er nu gået videre til de fysiske test.. Desværre er det kun på fyn og i vestre fængsel de er planlagt, så jeg må til Sjælland d. 15. juni for at løbe bip-test osv.. :/

Godt at motivationen er i top. Du har jo ikke noget at brokke dig over, din form er jo allerede noget 90% af alle tøsebørn savler over. De sidste 10% kan du være ligeglad med, for dem vil du ikke røre med en ildtang alligevel. :laugh::tongue:

Jeg syntes det er fedt at du finder andre veje, nu hvor jobbene ikke hænger på træerne. Hvad skete der egentlig med planerne om Australien?

Link to comment
Share on other sites

Godt at motivationen er i top. Du har jo ikke noget at brokke dig over, din form er jo allerede noget 90% af alle tøsebørn savler over. De sidste 10% kan du være ligeglad med, for dem vil du ikke røre med en ildtang alligevel. :laugh::tongue:

Jeg syntes det er fedt at du finder andre veje, nu hvor jobbene ikke hænger på træerne. Hvad skete der egentlig med planerne om Australien?

Haha du har lidt ret ang de damer :) men sys ikk formen spiller endnu.. Tager, mens jeg er i Horsens, en semi-bulk uge da det vil være umuligt for mig at tælle kcals - når den uge så er overstået tror jeg diæten skal på i 4 ugers tid mere..

Hvad ang Asutralien, så afventer jeg stadig svar.. Min kontakt dernede er vist gået i fødsel :) så afventer, men min plan som fængselsbetjent gør at jeg ikk har travlt med det - kommer muligheden rettidigt tager jeg d gerne :)

Ja kom ned en weekend mand - ku være mega lir!

Link to comment
Share on other sites

Ville du ikke undgå væskeophobning? :tongue:

Mht. bentræning, er der slet ikke mulighed for Quad træning?

Præcis mester :D

ang quad - så skal jeg til at ha Rasmus - vores fys - til at se på knæet.. Skal jo gerne ku bruge det til optagelsesprøven til fængselsbetjent.. Så aflaster knæet for en tid.. :)

Link to comment
Share on other sites

Træningsfri indtil på mandag - som også byder på fys-besøg.. Så er det knæets tur til at komme i de myndige hænder..

Jeg regner med en kort PW idag - er ret presset med at hjælpe de gamle som er ved at renovere huset indvendigt - så jeg skal tegne og beregne! Men ellers skærer jeg lige 100 kcals af indtaget.. ungefær! ;)

Desuden tror jeg, at jeg skal lave lidt om i mit træningsprogram - jeg kan mærke ømhed, som i dårlig ømhed, i det yderste af mine pecs og tror derfor jeg vil forsøge med lidt smallere bænkgreb og droppe flies for en stund. Ny program bliver nok lagt søndag eller mandag..

Link to comment
Share on other sites

Pas 1 uge 3 - PECS, DELTS, TRICEPS

Bænk med pause - 80%

5x5x87½

Kørte smallere greb grundet lidt smerter i pecs.. sys det var tungt idag.. skod!

Incl db press

1x8x40

1x7x42½

2x6x40

Weak...

Let db pullover (hvile - 1min)

2x15x25

Kører denne for at få et godt stræk i både lats og delt. Min fys siger jeg bør ha' den med :)

Mili

1x6x57½

3x5x60

Stiger lige så stille.. mere tilfredshed i skulder idag..

Lat raises (hvile - 1min)

1xd12x10

3x10x10

STRICKT! PÅMP -BB!!

Prone trap raises (hvile - 1min)

3x12x8

CG BP til klods med pause

4x8x85

Kg'ene er lette, men jeg syrer så vildt hurtigt til..

Db tricep skulls

3x8x12½

Ecc. og let da jeg døjer med albuerne..

Db side bent

3x12x30

Let men strickt!

Fiiin nok træning idag.. havde ingen energi, men kom igennem skidtet sån nogenlunde.. idag var let dag :) Kcal indtag kommer senere :)

Link to comment
Share on other sites

Pas 2 uge 3 - Lats, biceps, trapz & abs

DB rows

4x10x42½

Uh lat pulldown

1x10x105

2x8x105

Ez curls

1x8x30 (+ ez-bare og låse)

3x8x35 (+ ez-bare og låse)

1x8x30 (+ ez-bare og låse)

Har været godt nervøs for biceps og er det tildels også endnu, så starter stille og roligt ud, men nøj styrken her er skidt!

DB shrugs med 2sek squeeze i toppen (hvile - 1min)

2x15x40

1x12x45

Stiger lige så stille og skærer af reps..

Ab-crunches med squezze i top og kontrolleret ecc. fase (hvile - 1min)

20, 12, 12 stks.

-sluttede af med ca 12 min PW med 7 km/t.

Rigtig træls træning.. Jeg var igår ved fyssen med mit knæ og der er jo ALT galt med det knæ, så jeg aflaster TOTALT fra bentræning nu.. Dette var også grunden til at PW ikke blev længere efter WO.. jeg mærkede små smerter og stoppede derfor. Ingen energi idag - sov rigtig skidt i nat.. dejligt! Næste pas kan kun bli bedre.. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share