Vejen til Frømandskorpset


Bargisen89
 Share

Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Morten. tak for svaret, har prøvet at holde vejret i 10-15 sekunder før påbegyndt dyk, og det har hjulpet og det går i den rigtige vej nu :) og tillyke med rekorden, Stærkt .

Hej Bargiesen89

Cool. Godt at det virker. Du kan langsomt forsøge at øge tiden du ligger stille inden et dyk helt op til 1 minut før du svømmer 25m. Husk ALTID at træne med personligt opsyn når du laver undervandsøvelser hvor du presser dig selv - og lad være at hyperventilere. Træk vejret helt normalt - KUN allersidste ind og udånding er forskellige ved at de er dybere. Søg kvalificeret info og instruktion hvis du vil begynde at fifle med alternative vejrtrækninger og metoder... det er for farligt at ligge og lave for sig selv.

Men fedt at det virker - hvor langt svømmer du efter statisk? - og hvorfor afbryder du dine dyk (hvad får dig til at gå op)?

Vh

Morten

- og tak :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi er altid 2 i svømmenhallen så der ikke nogle problemer, under vand svømmer jeg de 25m så det okay indtilvidre. men går op efter luft, jeg slet mine lunger begynder at rykke lidt :)

Cool. 25m lyder som lidt tidligt, men vi er jo alle forskellige. Du kan nok godt lægge 25m til med lidt træning. læg meget mærke til hvordan det føles (både når du ligger stille - og når du svømmer) få styr på dine symptomer og kend dem på fingrene så du ved hvornår og i hvilken rækkefølge de kommer. Godt at I er 2 der træner sammen.

Morten Villadsen

Edited by Mortenkv
Link to comment
Share on other sites

Hey

Har fulgt en lille smule med. Hvis jeg var dig ville jeg prøve at tage nogle max-test, der forholder sig til de prøver du skal til i jonstrup og forhåbentligt senere i optagelsesugen.

Hvad er din tid på 3 x bronzecirkel. Og er der nogen af øvelserne du har problemer med?

Hvor langt løber du på en cooper (efter 3 x bronzecirkel)?

Hvor lang tid bruger du på 30 km med 15 kg i rygsækken?

Hvor lang tid kan du holde vejret på nuværende tidspunkt?

Hvor lang tid er du om at løbe 15 km?

Her er det vigtigt, at du er helt ærlig overfor dig selv, og får prøvet tingene af og får taget en reel tid, så du kan nå at opdage, hvis du har nogle svagheder. Post dine stats på din log's startside og så kan du følge med i når du forbedrer dig.

Og så lige et sidste spørgsmål: hvad er din militære baggrund?

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share