MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det strakte sig over 7 uger med et planlagt vægttab på 500g pr uge.

Og vægttabet blev (drumroll, please) 7*0,5kg = 3,5kg 

Tillykke med det fine resultat. Hvordan har din diæt disciplin været? har du overholdt de planlagte kcal hver dag, eller? Jeg synes det er et imponerende resultat, - lige efter bogen :yeah:

Link to comment
Share on other sites

Det var så den ferie :) - en uge ved vesterhavet og rigtig flot vejr det meste af tiden.

Jeg fik lavet en smule chinups i gyngestativer og lidt andre steder - sådan 5-7 reps :lol: Svært at lade være...

Captain of Crush havde jeg været så fiks at tage med så den fik jeg trænet med cirka hver dag, 2-3 reps med venstre og måske 1-2 mere med højre.

Der er dog stadig 3 ugers tid til jeg skal starte min praktik, så jeg feder den stadig lidt hos de gamle og får trænet en masse i TSK.

sokr@tez og snoopy, mange tak. Jeg er blevet rimelig hooket på at blive rigtig trimmet, men det mest fornuftige er nok at vente lidt indtil jeg har nogenlunde den muskelmasse jeg finder passende pt. Der ryger alligevel lidt på når man gainer, så det ville være lidt skørt at kæmpe for at tabe det nu, for så at tage det på igen ;)

Der er god mulighed for at jeg vil køre en omgang mere med et program ca som det nuværende og cutter i højreps-delen.

Mht til diæten, så valgte jeg fra starten at jeg ikke ville tælle kalorier hver dag, men sørge for at spise fedtfattigt, mindre end jeg plejer og få godt med protein. Enkelte dage talte jeg kalorier for at se om det lå på det rigtige niveau (ca 2500kcal) og det passede som regel meget godt.

En times gang næsten HVER dag hjælper en hel del på det samlede energiregnskab :bigsmile:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med det gode resultat, har ikke set det før nu, pga. en masse ferie. Og kommer du tilbage og træner på DTU eller har du helt droppet os?

Jeg kommer skam tilbage til DTU.

Der bliver nok om 2 ugers tid.

Jeg regner skam også med din assistance når jeg kommer til negativerne.

Link to comment
Share on other sites

Multihydridprogram

Uge 6 - Dag 1, mandag 04-08

HUHA - så kører vi igen :4whip:

5. uge blev let og elefant sprunget over med en ferie, men i øvrigt fortsætter programmer som planlagt med 5 reps de næste 4 ugers tid og så negativer.

DE STORE:

Chinups

7, 5, 5, 4, 4

Helt ok - de første 7 var uden problemer.

Dødløft

5 x 1 x 100kg (kørt skiftevis)

5 x 2 x 100kg

Jeg eksperimentere en smule på den lette dag. Doblerne skulle gøre at jeg nemmere forspænder lårene til anden rep, så jeg kan fornemme hvordan jeg skal gøre.

Vægten var let nok

Squat

6 x 3 x 100kg

Skulle have taget 8 sæt, men ved en 3-4 stykker syntes jeg mit højre lår føltes lidt forkert på en måde - svært at forklare.

Lidt hård her efter ferien men der var vist også rigelig dybde på dem ifølge Zoa.

Jeg skulle egentlig have maxet på onsdag, men pga ferien nupper jeg bare en runde Simmons mere med samme maks (140kg) og maxer så først i slutningen af hele programmet sammen med dødløft.

HST:

Supersæt 1:

Bent over row

2 x 5 x 50kg + Dropsæt 10 x 40kg

T-bar er blevet udskiftet med bent åge, da jeg ikke synes min ROM var så god.

Min gamle 5RM i BBOR var så vidt jeg husker 65kg, så jeg lagde stille og roligt ud idag - og de 50 føltes også MEGET nemme. Der skal jo også være plads til en del progression, så det er fint nok

Lækkert dropsæt

Cable Crunch

2 x 5 x 50kg + Dropsæt 10 x 40kg

rigtig god

Supersæt 2:

Hammercurl

2 x 5 x 12kg + dropsæt 10 x 10kg

Nem, men godt dropsæt

Db Lateral Raise

2 x 5 x 10kg + dropsæt 10 x 7,5kg

Også en lille udskiftning her, cabel er blevet til db :) Jeg synes ikke den kørte så godt med kabel, og det er også nemmere at holde lillefingeren øverst, så front delt ikke overtager.

Kørt dejlig strict og Hammer godt dropsæt :devil:

Supersæt 3:

Dips

2 x 5 x 20kg + dropsæt 10 x 0kg

Fin fin

Full Contact twist

2 x 5 x 10kg (+ stang)

Rigtig god - selv uden dropsæt :lol:

Supersæt 4:

Incline DB curl

2 x 5 x 12kg + dropsæt 10 x 10kg

udmærket

Cable Rear Lateral Raise

2 x 5 x 13kg + dropsæt 10 x 10kg

no sweat

DROPSÆT ER GUD :devil::devil: - Det er bare en super fornemmelse at gennemtæve musklerne med supersæt og dropsæt og jeg-skal-gi'-dig-ska'-jeg :4flex:

Tiden: 50 min for de 3 store (21 sæt), "turbo ON" 35 min for HST (23 sæt hst incl drop)

:banana: :banana: :banana: :banana:

Rigtig fin start på 5'erne - det skal nok blive godt. Der er heller ikke noget med låret nu, så det bliver forhåbentlig ikke noget problem.

Og så gælder jeg mig til onsdag, for der skal 80kg rives rundt 6x6 i bænkpres :lol:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hey Jesper hyggeligt at se dig igen... jeg har lige smidt dit gamle max (var det ikke 105 så hut jeg hvisker? ;) ) ind i en smolov jr cyklus så du kan se hvordan den er udformet hvis du skulle finde på at køre den :)

Max 105

 

Workout Weight Sets x Reps

1 73,5kg 6x6

 

2 78,75kg 7x5

 

3 84kg 8x4

 

4 89,25kg 10x3

 

5 83,5kg 6x6

 

6 88,75kg 7x5

 

7 94kg 8x4

 

8 99,25kg 10x3

 

9 88,5kg 6x6

 

10 93,75kg 7x5

 

11 99kg 8x4

 

12 104,25kg 10x3

Edited by Zoa
Link to comment
Share on other sites

Jo, mit gamle/nuværende max i bænk er 105 - men man kunne da håbe det er steget lidt eller i hvert fald gør det :)

Den ser dejlig grum ud den cyklus. Procent og progressionsmæssigt ligner den ret meget det jeg har gang i nu, og ideen med at holde workload nogenlunde konstant er nok også god.

Har du (eller andre :) ) egentlig nogen ide om hvordan det påvirker mit nuværende program at man jo tager et sæt mindre uge for uge på den tunge dag? Alternativt kunne jeg jo have kørt 6x6 med alle belastninger.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

En stille og rolig dag - jeg får lavet så tæt på ingenting som det næsten er menneskelig muligt :lol: (bortset fra chinups, jo)

Dagens tal:

6 sæt á 7 reps, heraf de sidste 2 sæt med underhånds. De føltes noget nemmere end overhånds, måske et par reps mere i overskud. Der er vist ingen tvivl om at de følger pænt med overhånds, selvom jeg faktisk ikke har lavet dem nævneværdigt de sidste 4-5 mdr :)

Link to comment
Share on other sites

Multihydridprogram

Uge 6 - Dag 2, onsdag 06-08

DE STORE:

Chinups

7, 6, 5, 4, 4

En enkelt rep mere i andet sæt, så fin fin

Bænkpres

6 x 6 x 80kg

Pænt hård med den volumen, men det var dog lidt overskud. Jeg fik også lavet en enkelt sæt med pause, da Zoa stod og moppede mig med min manglende pause :bigsmile: - og så kan jeg se han ikke engang har styr på sin Smolov jr :tongue:

Squat

2 x 3 x 90kg alm

6 x 3 x 90kg box

Mine lår og baller har været total kvæstet - temmelig mystisk taget i betragtning af at jeg ikke løftede særlig tungt mandag.

Det påvirkede dog ikke noget da jeg kom til squat.

Jeg valgte at lave det meste som box-squat, for at få lidt bedre føling med dybden. Normalt plejer jeg vist bare at gå i bund :bigsmile:

HST:

Supersæt 1:

Bent over row

2 x 5 x 55kg + Dropsæt 10 x 40kg

Hold da fast det er nemt :w00t: - det tegner godt, og godt dropsæt.

Jeg holder fast ved bent over row igennem alle 5'erne og skifter nok til T-bar når jeg når negativerne, med mindre jeg kan blive ved med at øge bent åge. Igen godt dropsæt.

Den blev dog ikke lavet som supersæt med CC, da der var optaget ved kabeltårnet

Cable Crunch

2 x 5 x 55kg + Dropsæt 10 x 40kg

fin fin

Supersæt 2:

Hammercurl

2 x 5 x 15kg + dropsæt 10 x 10kg

God, dropsættet var vist en smule for nemt.

Db Lateral Raise

2 x 5 x 10kg + dropsæt 10 x 7,5kg

super god og koncentreret

Supersæt 3:

Dips

2 x 5 x 20kg + dropsæt 9 x 0kg

Ingen problemer med de 20kg, men jeg gik lidt død i dropsættet

Full Contact twist

2 x 5 x 10kg (+ stang)

God stil

Supersæt 4:

Incline DB curl

2 x 5 x 15kg + dropsæt 10 x 10kg

Samme som hammer, fin men lidt nemt dropsæt

Cable Rear Lateral Raise

2 x 5 x 13kg + dropsæt 10 x 10kg

Tiden: LANG TID :lol: ca 2 timer, men med god grund...

Jeg havde nemlig brormand med til træning og det var hans første besøg i et RIGTIGT center. Han har sniffet til et maskinhelvede en enkelt gang da vi var i Lalandia for nogle måneder siden.

Han er 15 år, 57kg og ikke bange for at træning skader hans udvikling :lol: - og så er han temmelig hakket :4flex: (svin :bigsmile: )

Han blev kastes lige ud i løjerne og lavede meget af det samme som mig (FULLBODY) - heldigvis med lidt mindre vægt...

Det blev bl.a til:

Bænkpres: 10 x 40kg - vægten var ikke det store problem, men han havde lidt svært ved at styre stangen, så det blev lidt bænk ud over det hele.

Dødløft: 50kg - rimelig stil efter lidt instruktion, især taget i betragtning at det var første gang overhovedet.

Chinups: ca det samme som mig :4sport:

Squat blev det også til - kun med stangen og noget vakkelvorrent. Det skal han nok lære...

Derudover curl, lying db triceps extension, cable crunch, db lateral raise, db shoulder pres, cable lateral raise, one-arm db row, lidt dips og endda full contact twist.

Så var han vist også færdig :devil:

God træning idag - som sædvanlig:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Total: 35 reelle sæt og 7 dropsæt :w00t:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik også lavet en enkelt sæt med pause, da Zoa stod og mobbede mig med min manglende pause  - og så kan jeg se han ikke engang har styr på sin Smolov jr  :tongue:

Hehe nu er du jo stærkere i bænkpres end mig så jeg bliver jo nødt til at styrke mit ego på en eller anden måde :)

Link to comment
Share on other sites

Uhadada - pænt gode pat-DOMS idag :4flex:

Det var også næsten forventet når de temmelig dekonditionerede bliver belæsset med 6x6 :lol:

Mit bror har også DOMS i hele kroppen stort set, på nær benene - så kan han lære det :4whip:

Det bliver ikke lige til chinups idag, jeg har været ude og spille golf i en millard graders varme - sådan cirka, og er lidt træt nu. :sun::sun::sun:

Jeg har prøvet det nogen gange før, så det gik ok (dog lidt op og ned). De gode slag fik jeg sendt 130-150 meter cirka i den retning jeg havde planlagt. Putningen halter dog. Mit eneste parforsøg fra 1½-2 meters afstand tog lige hulkanten - BUGGER - og jeg var endda på green i første slag.

Link to comment
Share on other sites

Multihydridprogram

Uge 6 - Dag 3, fredag 08-08

Stadig doms i patværket fra onsdag, så jeg var lidt spændt på bænken idag. Derudover stod den på TÅÅÅNG dødløft og resten

DE STORE:

Chinups

7, 5, 5, 5, 4

Ok, der var ikke til 6 reps i andet sæt, men til gengæld 5 reps i 4.

Dødløft

5 x 1 x 135kg

Puha - slet ikke kønt, men de kom da op

Bænkpres

6 x 6 x 75kg

YEAH - pat-afstraffelse og DOMS i forvejen. Godt ristet til sidst.

Der var dog rimelig god power på.

Jeg er voldsomt spændt på hvordan dette program ender - både om jeg får de 3x6x95kg og hvordan mit max ser ud om 4 uger :bigsmile:

Måske er det indbildning, men spejlet siger der er kommet mere masse på patværket :w00t: - og det er jo slet ikke ringe. Og så er jeg kun lidt over halvvejs :w00t::w00t:

HST:

Supersæt 1:

Bent over row

2 x 5 x 55kg + Dropsæt 10 x 40kg

easy

Cable Crunch

2 x 5 x 60kg + Dropsæt 10 x 45kg

lidt hård, men god

Supersæt 2:

Hammercurl

2 x 5 x 15kg + dropsæt 10 x 10kg

Nem - hårdt dropsæt :sneaky:

Db Lateral Raise

2 x 5 x 10kg + dropsæt 10 x 7,5kg

dejlig strict

Supersæt 3:

Dips

2 x 5 x 25kg + dropsæt 10 x 0kg

Ingen problemer, bortset fra bæltet ikke er skide behageligt med mere end 15kgs vægt i - og det kommer nok til at knibe lidt med mere end 25kg. Jeg finder ud af noget...

Full Contact twist

2 x 5 x 10kg (+ stang)

god

Supersæt 4:

Incline DB curl

2 x 5 x 15kg + dropsæt 10 x 10kg

nem nem - og igen lidt hårdt dropsæt :)

Cable Rear Lateral Raise

2 x 5 x 14kg + dropsæt 10 x 10kg

ingen problemer

Alt undtagen dødløft kørte bare som smurt og det hele blev overstået på 1½ time.

Under opvarmning til dødløft fik jeg lige prøve en enkelt 4-finger DL, dvs pegefinger og langemand fra hver hånd. 80kg var lige ved med overhånds og ingen problemer med mix greb. Fik ikke lige nået andet end det - måske igen på mandag.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg lidt igang med chinups igen.

7 sæt á 7 reps idag

Til 2 af sættene lavede jeg desuden 5 reps handstand pushups - jeg kunne godt mærke det var et stykke tid siden sidst, for det var PÆNT HÅRDT.

Og tænkt dog, så fik jeg også lavet en back bridge lige før.

Jeg lagde stille og roligt ud med 4 minutter.

Som den opmærksomme læser vil bemærke er det LÆNGE siden jeg sidst har lavet dem - en måned eller mere tror jeg. Ikke fordi jeg havde nogen speciel grund, men de røg sådan lidt i glemmebogen. Jeg læste så også en artikel på T-mag for nyligt, hvor der stod det var en dårlig ide at strække ryggen for meget om morgenen - noget med at det skulle belaste brusken for meget. Så hvis/når :angel2: jeg kommer godt igang med back bridge igen, skal de laves om aftenen.

Link to comment
Share on other sites

Multihydridprogram

Uge 7 - Dag 1, mandag 11-08

DE STORE:

Chinups

7, 5, 5, 5, 4

samme som sidst

Dødløft

15 x 1 x 100kg

Jeg fandt min GROOVE igen :w00t:

Godt nok er det den lette dag, men på trods af de kunne jeg mærke det gjorde stor forskel hvor jeg placere fødderne i forhold til stangen. Jeg havde fået det råd fra en af løfterne i TSK, at jeg skulle starte tæt på stangen, dvs næsten helt ind til skinnebenet. Argumentet er at man undgår stangen kommer ud at hænge for meget idet man løfter så man bliver trukket forover.

Det er også fint nok, men det duer tilsyneladende bare ikke med den måde jeg i øvrigt løfter på (watts synes også det så fint ud :) )

Jeg får meget bedre fart og ikke mindst bane på hvis stangen er placeret ca midt mellem tæerne og skinneben - og det er ikke på bekostning af at jeg ryger forover. Hofte og stang kommer op i nogenlunde samme tempo, og jeg får lavet det som én bevægelse og ikke først udstræk knæ, derefter udstræk af hoften.

Squat

8 x 3 x 105kg

Med squat gik det så mindre godt.

Vægten var tung, dog ikke for tung, men trods alt kun 75% af max ;)

Hvad værre var så mærkede jeg igen noget til højre lår ligesom i onsdags.

Her er hvordan det føles:

Ved nogle af squattene kan jeg i den nederste del af løftet mærke noget i toppen af mit højre lår. Det føles som et lettere ubehagelig stræk i et område højst 3-4 cm i diameter. Det virker som noget der ligger lidt dybere i musklen og ikke bare overfladisk.

Watts mente det kunne være en lille fibersprængning.

MEN, jeg kan ikke huske et bestemt øjeblik hvor det var tydeligt smerten startede. Det er ikke ømt, hævet eller misfarvet på nogen måde, og jeg kan ikke umiddelbart mærke noget til det hverken efter squatten eller nu.

Kommentarer er meget velkomne :)

HST:

Supersæt 1:

Bent over row

2 x 5 x 55kg + Dropsæt 10 x 40kg

fin

Cable Crunch

2 x 5 x 60kg + Dropsæt 10 x 45kg

Hård men god

Supersæt 2:

Hammercurl

2 x 5 x 17,5kg + dropsæt 10 x 12kg

COOL, ikke specielt tung

Db Lateral Raise

2 x 5 x 10kg + dropsæt 10 x 7,5kg

ondt ondt dropsæt :devil::4whip: - god stil

Supersæt 3:

Dips

2 x 5 x 25kg + dropsæt 10 x 0kg

stadig god fart, også lidt overskud på dropsættet

Full Contact twist

2 x 5 x 12,5kg (+ stang)

HÅRDT

Supersæt 4:

Incline DB curl

2 x 5 x 17,5kg + dropsæt 8 x 12kg

argh!!! no more - no more.

MEGA hårdt dropsæt

Cable Rear Lateral Raise

2 x 5 x 14kg + dropsæt 10 x 10kg

fin fin

Tiden: 1:25 God tid :bigsmile:

Lidt blandet dag - dog overvejende fin nok. God dødløft og HST, mindre god squat

:banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Multihydridprogram

Uge 7 - Dag 2, onsdag 13-08

DE STORE:

Chinups

7, 5, 5, 5, 8

Sidste sæt som underhånds til ca 1 fra failure :bigsmile: - slet ikke så ringe

Bænkpres

3 x 6 x 85kg

1 x 5 x 85kg

ØVØVØV :cries:

Jeg kunne bare mærke i fjerde sæt at den sidste ikke ville være der. Der skulle kæmpes for meget med femte rep. Derefter havde jeg ikke lige lyst til et femte sæt.

Og det er noget rigtig BÆ for jeg skulle gerne tage 4x6x90kg næste onsdag, og 3x6x95 ugen efter (nuværende PR er 3x6x90). Det kunne selvfølgelig være en enkelt smutter idag, fordi jeg af en eller anden grund ikke var på toppen (krydserfingresmiley).

Uanset hvad tror jeg bare jeg kører på og tager den planlagte vægt og antal sæt - så må jeg bare tage de reps jeg nu kan.

Squat

2 x 3 x 90kg

NIX - låret kunne mærkes med det samme - PIS OS :4ranting:

Det er ikke fordi det gør direkte ondt, men det føles bare helt forkert på den ufede måde.

Det betyder desværre at jeg må lægge squat på hylden lige foreløbigt - jeg vil ikke risikere nogen større skade med tilhørende endnu længere pause.

Jeg forestiller mig en pause på to uger og så derefter en stille og rolig opstart.

Jeg fik vist ikke nævnt sidst at jeg tror det kan have noget at gøre med en mindre stilændring jeg foretog for nylig. Før stod jeg med fødderne en lille smule udaf, men ved at dreje dem ud til ca 45 grader ift ligefrem får jeg en meget pænere stil og ryger meget mindre forover. Det må have flyttet noget af belastningen til andre muskler som ikke var klar til den belastning.

Det er i hvert fald den bedste forklaring jeg har indtil videre.

Jeg laver altid opvarmningssæt inden jeg går i krig med worksættene.

HST:

Supersæt 1:

Bent over row

2 x 5 x 60kg + Dropsæt 10 x 45kg

udmærket, den begynder at kunne mærkes

Cable Crunch

2 x 5 x 65kg + Dropsæt 10 x 45kg

godt hård, rigtig godt dropsæt

Supersæt 2:

Hammercurl

2 x 5 x 17,5kg + dropsæt 10 x 12kg

hold da fast den var let :w00t:

Db Lateral Raise

2 x 5 x 12kg + dropsæt 10 x 7,5kg

river godt i delts :devil: både worksæt og dropsæt

Supersæt 3:

Dips

2 x 5 x 30kg + dropsæt 10 x 0kg

lidt tung efterhånden, men dropsættet var overraskende nemt

Full Contact twist

2 x 5 x 12,5kg (+ stang)

mums

Supersæt 4:

Incline DB curl

2 x 5 x 17,5kg + dropsæt 10 x 12kg

et dropsæt der rykker :4whip:

Cable Rear Lateral Raise

2 x 5 x 15kg + dropsæt 10 x 10kg

udmærket

Tiden: 2:10

Jeg havde brormand med igen, så det tager lige lidt ekstra tid når han skal holdes i ørene på næsten alle øvelser ;)

Hmm, hvad kan det så blive til en dag hvor de to store var helt i skoven (more or less), men HST'en som sædvanligt kørte på skinner.

:banana: :banana:

Sådan må det være <_<

Det sidste sæt i chinups med underhånds var dog en positiv overraskelse. Jeg tror nok der skulle være til 12-13 stykker i frisk tilstand :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så kan den ikke strækkes længere...

Jeg må have mig en madplan, ellers kan jeg simpelthen ikke få spist nok, og frem for alt få nok protein. :4eat:

Morgenmad og mellemmåltider vil være rimelig faste.

Frokosten også rimelig fast med lidt variation i pålægget.

Aftensmaden er blot et eksempel, men mængderne passer nok meget godt med hvad jeg skal stile efter.

Trænings- og ikke-træningsdage er ens bortset fra træningsshaken.

Jeg regner med mit ligevægtsindtag ligger omkring 3000kcal, så det er et let overskud. Der kan justeres på mængderne hvis det ikke skulle være nok.

Mht til fedt, så synes jeg jeg har gjort hvad jeg kan for at begrænse det. Jeg kunne selvfølgelig skifte det meste letmælk ud med skummet for så at erstatte med UDO's eller perfect balance, men jeg er ikke helt overbevist om det er pengene værd.

Bemærk, dette er første udgave af madplanen :)

Forslag og kommentarer modtages :bigsmile:

post-12-1061213369.jpg

Link to comment
Share on other sites

Multihydridprogram

Uge 8 - Dag 1, mandag 18-08

En aftentræning, hvor jeg måtte trodse 2x5km vand, men nøøj hvor var det det værd.

Normalt HADER jeg at cykle i regnvejr, men igår virkede det bare totalt ligegyldigt - indtil jeg så ankom og skulle have det våde tøj af igen :swim:

På hjemturen dryppede det stadig, men det var bare dejligt forfriskende :bike:

Dines og soulfly var i huset :)

DE STORE:

Chinups

Underhånds: 7, 6, 5

Overhånds: 4, 3 :baaa:

Og så regnede jeg næsten med at tage 7 i alle sæt som underhånds ;)

Det var meget tydeligt at mærke, at med underhånds tager biceps meget mere af slæbet og det virker som om ryggen lavede mindre

Squat for en pause nu pga det med låret, så i stedet tog jeg i dagens anledning...

Incline db bænkpres (ca 30grader) :bigsmile:

1 x 8 x 22,5kg (opvarmning)

1 x 5 x 30kg

1 x 5 x 32,5kg + dropsæt 10x22,5kg

Der var jo masser af overskud på 32,5 - super!!!

Jeg fik ikke trænet i fredags hvor det skulle have været let bænk, så jeg syntes det var ok med lidt patafbrænding idag.

Ang bænkpres i øvrigt, så er jeg blevet lidt i tvivl om jeg bør fortsætte med mit nuværende program. Med mindre sidste gang var en engangs-smutter, så kunne det tyde på at det har været lige rigeligt med op til 6 sæt pr gang. Jeg kunne f.eks. skære toppen af volumen og "nøjes" med 3 sæt på den tunge dag og evt lidt flere på den lette.

Comments, please :)

Dødløft

15 x 1 x 100kg

HUHEJ, en rigtig selvtillidsvægt :lol:

De fløj op.

HST:

Supersæt 1:

Bent over row

2 x 5 x 60kg + Dropsæt 10 x 45kg

Dejlig overkommelig

Full Contact twist

2 x 5 x 15kg (+ stang)

Den trækker tænder efterhånden - lækkert

Supersæt 2:

Hammercurl

2 x 5 x 17,5kg + dropsæt 10 x 12,5kg

Hov, skulle have taget 20kg - den var også lidt let

Db Lateral Raise

2 x 5 x 12,5kg + dropsæt 10 x 7kg

Gode worksæt - ufatteligt at et dropsæt kan være så ondt med så lav vægt :devil:

Supersæt 3:

Dips

2 x 5 x 35kg + dropsæt 10 x 0kg

HELL YEAH - rimelig overskud på de 35, i dropsættet fløj jeg nærmest op :4whip:

"Houston, we have lift off"

Cable Crunch

2 x 5 x 40kg + Dropsæt 10 x 30kg

Tilbage på den rigtige cable crunch maskine, så lidt andre vægte.

Min 5RM blev sat til 45 og de 40 virkede egentlig ret nemme, så mon ikke der er noget seriøs fremgang i vente.

Supersæt 4:

Incline DB curl

2 x 5 x 20kg + dropsæt 10 x 12,5kg

Cable Rear Lateral Raise

2 x 5 x 16kg + dropsæt 10 x 12kg

Sindsygt nem :bigsmile: - utroligt

Jeg tror hellere vægten må sættes lidt op til næste gang.

Tiden: 1:10 :w00t:

Ca 30 min for de store og 40 for HST - helt kanon. Der hjælper det selvfølgelig også at der ikke var marathon squat på programmet

En fejlfri træning med overskud i alt undtagen chinups.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Multihydridprogram

Uge 8 - Dag 2, onsdag 20-08

Det er utroligt... 15 min før jeg skulle afsted var jeg temmelig sløv og træt, og alligevel får jeg fyret en rigtig god træning af og er væsentlig friskere nu

DE STORE:

Chinups

7, 5, 5, 4, 4

jaja, det er godkendt.

Mon det gør nogen stor forskel at jeg holder ca en håndsbredde smallere her på DTU ift i TSK (jeg holdt ca med skulderbredde i TSK)?

Bænkpres

1 x 6 x 90kg

3 x 5 x 90kg <_<

For sørensen da også. Første sæt var satme hård, men jeg fik da dem alle og håbede da lidt på at resten også ville være der med rigelige pauser (3-5 min), men det gik ikke helt.

Selvom bænken sidste gang måske var dårligere end formen tydede på, så tror jeg det er rimelig at konkludere jeg ikke når de 6x95kg næste gang. Jeg prøver nu alligevel og ser hvor mange det bliver til, men jeg er trods alt forberedt på mindre end 6 reps.

Hvorfor har det så ikke virket?

Jeg tror de mange sæt (for mig) hver gang har været lige i overkanten, selvom det "kun" er to gange om ugen.

Det pudsige er at jeg tydeligt kan se at der er kommet mere masse på patterne :4flex: og jeg kan nu rimelig tydeligt se når jeg spænder patværket (både enkeltvis og begge samtidig :lol: ). Så det tyder da på jeg har spist ok.

Så lidt godt er der da kommet ud af det. Det bliver også spændende når jeg maxer om 3 uger.

HST:

Supersæt 1:

Bent over row

2 x 5 x 65kg + Dropsæt 10 x 45kg

Uhadada, tangering af 5RM PR hvis jeg husker ret, og der var mere at give af.

Full Contact twist

2 x 5 x 15kg (+ stang)

Hård som altid, men god

Supersæt 2:

Hammercurl

2 x 5 x 20kg + dropsæt 10 x 12,5kg

AAARRGGGHHH, psycho dropsæt

Db Lateral Raise

2 x 5 x 12,5kg + dropsæt 10 x 7kg

De sidste 5 i dropsættet er altid rigtig onde - på den gode måde

Supersæt 3:

Dips

2 x 5 x 35kg + dropsæt 10 x 0kg

Det er SINDSYGT så meget fart der er på det dropsæt :devil:

De 35 kørte også fint nok.

Cable Crunch

2 x 5 x 40kg + Dropsæt 10 x 30kg

Fin fin

Normalt kører jeg den med ryggen fri af ryglænet, hvilket jeg også gjorde i første sæt.

I andet prøvede jeg så at holde ryggen tilbage og bare koncentrere mig om at krumme sammen og trække mavemullerne ind. Det var slet ikke så dumt :)

Supersæt 4:

Cable Rear Lateral Raise

2 x 5 x 17kg + dropsæt 10 x 13kg

Det er for vildt. Den bliver jo nemmere jo mere jeg sætter på :lol:

Derfor: mere på næste gang :4whip:

Incline DB curl

2 x 5 x 20kg + dropsæt 10 x 12,5kg

WATCH OUT - IT GONNA BLOW

Bedst som man troede biceps ikke kunne blive mere pumpede end de blev af hammer er de nærmest ved at eksplodere efter dropsættet.

Sidste halvdel af dropsæt var ren vilje :devil:

Havde bænk kørt efter planen var det en klar 5'er - selv uden PR's - men den gik ikke, så:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Max P's PUMP-skala vender tilbage:

Biceps: :4flex: :4flex: :4flex: :4flex: :4flex:

Patværk: :4flex: :4flex: :4flex:

Og så er der vist ikke plads til flere smileys...

Link to comment
Share on other sites

Hov, jeg glemte helt jeg også fik prøvet lidt kræfter med en Bear idag - meget alternativt :)

Link: Bear Season

Min teknik i frontsquat stinker, måske især fordi det er med OL-greb og jeg har meget svært ved at få albuerne frem.

Det sværeste var dog at få placeret stangen til alm squat - det kræver i hvert fald fleksible skuldre.

Jeg lagde stille og roligt ud med at prøve en enkelt eller to reps bare med stangen og derefter 2 reps med 40kg.

Det var en lille smule klodset, dog ikke tung på nogen måde, men det værste var at jeg kunne mærket problemet med låret allerede ved så lav en vægt :(

Det tegner ikke godt...

Jeg kan da se nogle følger med i min log, men er der virkelig ingen der har nogen ide til hvad det kan være med mit lår og hvor lang tid det kan tænkes at tage før det er i orden igen? :unsure:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Min teknik i frontsquat stinker, måske især fordi det er med OL-greb og jeg har meget svært ved at få albuerne frem.

Det sværeste var dog at få placeret stangen til alm squat - det kræver i hvert fald fleksible skuldre.

Hey Jesper... hvordan kan det være at du ikke kører med krydsgreb istedet når du front-squatter... det kan være lidt ubehageligt i starten men man vænner sig til det :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share