MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Ser godt ud med billederne Jepper :devil: ... btw så pynter masken er det noget du har tænkt dig at gå med permanent :tongue: og hvad sker der efterhånden med dine dips har du tænkt dig at stille op i en konkurrence :4whip: ... mhs til goodmornings så kan du jo bare komme til TSK så tæsker vi dem igennem så du ikke kan gå i 5 dage efter :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:baaa: - you have a face for radio :lol:

Jeg har absolut ingen planer om konkurrencer i dips eller lignende pt, men jeg tester nok hvor mange reps det kan blive til i dips på fredag. Måske jeg så skulle teste chins idag, hmm...

Nu har jeg kun prøvet goodmornings tre gange og fik først nogenlunde styr på det i mandags, men jeg må sige din 130kg's er lidt imponerende.

Jeg regner nok ikke med at komme forbi foreløbig, desværre, men man ved aldrig. Hvis jeg gør skal jeg nok lige til :)

Link to comment
Share on other sites

Angående underarmstræning:

Forslag – ud over mine CoC’s som jeg skal være lidt mere regelmæssig med?

Hvad med at bruge den klassiske "wrist roller"? Hvis du ikke allerede er i besiddelse af en sådan, er det ikke andet end en tyk, rund pind med en snor igennem! Eller hvad med noget "pinch gripping" - læs: Pinch

Du behøver ikke bruge sådan en speciel "pinch block". Jeg har som er længere end den i linket. Dene er i træ med en kæde til vægt. Den er lavet sådan at man skal bruge begge hænder.

Derudover kan du jo også træne underarme med tykke stænger og diverse øvelser med elastikker og skumgummibolde. B)

God fornøjelse.

Link to comment
Share on other sites

Multihydridprogram

Uge 11 - Dag 2, onsdag 10-09

HUHEJ, den stod på max i bænk idag og alt det andet.

DE STORE:

Bænkpres MAX (gammel 105kg)

10 x 40kg

4 x 60kg

2 x 80kg

1 x 90kg

1 x 100kg

1 x 107,5kg PR :devil:

1 x 110kg PR :devil::devil:

1 x 115kg MISS

Der er sgu' ikke noget som en PR i patværket :w00t: LÆKKERT

De 110kg var ikke voldsomt presset, men 115 gik død meget hurtigt. 112,5kg kunne måske have været lykkedes, hvis jeg havde forsøgt den først, men nu var patten tappet.

Lige bagefter begyndte det så at gøre lidt ondt i venstre albue. Ikke vildt ondt men temmelig irriterende. Heldigvis påvirkede det kun skulderøvelserne, resten gik ok.

Front squat

1 x 6 x 40kg (OL-greb) du'r ik'

1 x 6 x 60kg (krydsgreb) du'r :bigsmile:

Udmærket, der er til lidt endnu, men 50 eller 60 er nok fin at starte på.

Squat

3 x 5 x 80kg

Nice and easy. Ingen lyd fra låret.

Chinups max forsøg

9½ reps <_<

Jeg havde nok lavet lige rigeligt inden til at det var realistisk, så i stedet prøvede jeg 1RM

1 x mig + 10kg

1 x mig + 15kg

1 x mig + 20kg PR

Ikke så ringe. Den var ret tung, så jeg valgte at stoppe der.

HST:

Supersæt 1:

Bent over row

2 x 5 x 75kg + Dropsæt 10 x 40kg

Synes teknikken på de 80 sidst var lidt bobbob, så jeg nøjedes med 75 idag. De kørte fint.

Full Contact twist

2 x 5 x 20kg (+ stang)

God stil idag

Supersæt 2:

Dips

2 x 5neg x 60kg + dropsæt 10 x 0kg

Forsøgte at nuppe første rep, men den gik ikke, så resten negativt.

Ingen problemer med albuen her.

Cable Crunch

2 x 6 x 55kg + Dropsæt 10 x 45kg

Fin

Supersæt 3:

Cable Lateral Raise

1 x 5 x 23kg

Blev kun til et enkelt sæt med højre, venstre albue ville slet ikke være med

Cable Rear Lateral Raise

droppet

Supersæt 4:

DB preacher

2 x 5neg x 17,5kg + dropsæt 10 x 8kg

Mums

DB triceps extension

2 x 10 x 15kg

God, passende at starte på 12,5 eller 15

Ekstra:

Cable row

1 x 8 x 70kg

Der var kun til en anelse mere, 8x75 er nok muligt. Starter på 60 eller 65

Low incline db press

1 x 8 x 30kg

Godt med overskud

Goodmornings

1 x 6 x 60kg

1 x 5 x 70kg

Så begynder den at blive hård. Starter nok med 50-55

Power shrugs

1 x 10 x 60kg

Let, men jeg skal lige vende mig til den

Pull through

1 x 10 x 60kg

1 x 10 x 70kg DAMN :devil:

Nu er der snart ikke flere skiver tilbage i stakken :w00t:

Det er træktårnet med dobbelt trisse og 80kg i stakken.

Prøvede derfor også en enkelt gang i cable row tårnet med 30kg direkte, men der var for glat.

Underarm supersæt

Reverse bb wrist curl

15x15kg

BB wrist curl

15x15kg

Reverse bb curl

15x15kg

Psycho pump bagefter :4whip:

Ved ikke helt om det er ok for håndleddene at køre hele banden med lige stang eller om reverse bør være med ez-bar?

Til sidst (næ, det var faktisk inden underarmene) prøvede jeg en mystisk øvelse for rotator cuff. Meningen er man holder et par db's i strakte arme over hovedet og går rundt i et stort ottetal så man hele tiden skal balancere vægten og dermed aktivere alle roratormusklerne.

Det føltes dog ikke som om den gjorde noget særligt <_<

Så prøvede jeg hvor det var armene der lavede små ottetaller. Det var svært, og måske havde det været smartere at køre i cirkler begge veje rundt. Men er det en god øvelse, sådan i teorien?

1:30 tog hele den omgang uden at der var særlig meget knald på.

Alt for cool med bænken. 110 var cirka hvad jeg havde regnet med og håbet på, så det var jeg fint tilfreds med. Jeg har fået lagt 5kg oven i max eller 5rm faktisk hver programrunde (hver på 2-3 mdr) jeg har kørt siden jeg startede HST sidste efterår. Rigtig rart med kontinuerlig fremgang.

Det med albuen var lidt noget bæ, men det kan ikke rigtig mærkes nu, så det går nok.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

taaaaak, b_skaal B)

Jeg må indrømme at jeg selv har meget svært ved at se nogen ændring på billeder, men spejlet siger der er sket NOGET, og når målebåndet også siger det er jeg glad :w00t:

Der står for øvrigt i beskrivelsen til mit nye program at jeg skal have daglig massage :bigsmile::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lige bagefter begyndte det så at gøre lidt ondt i venstre albue. Ikke vildt ondt men temmelig irriterende. Heldigvis påvirkede det kun skulderøvelserne, resten gik ok.
Det med albuen var lidt noget bæ, men det kan ikke rigtig mærkes nu, så det går nok.

Pas på med at ignorere det. Jeg har haft noget tilsvarende og hver gang jeg har endt min træning er det gået væk og derfor blev jeg bare ved. I dag kan jeg ikke rigtig komme af med det. Det kommer snigende en gang i mellem... Men så vidt jeg husker står du vidst også snart overfor en SD ikke?

Link to comment
Share on other sites

Multihydridprogram

Uge 11 - Dag 3, fredag 12-09

Aller sidste dag på multihybridprogrammet, og der var lagt i kakkelovnen til 3xPR.

Det blev det desværre ikke helt til, men lidt fremgang er trods alt fremgang ;)

Max-forsøg:

Generel opvarmning

En god sjat hang clean, military, squat og behind the neck press med stangen

Virkede særdeles udmærket.

Dips

26 reps PR (med EN rep) :lol:

Det er altså sjovt, 1-10 er MEGET nemme, 11-20 er overkommelige, fra 21 og op går det meget hurtigt med trætheden. På rep nr 27 kom jeg vel op til 5cm fra lockout og pressede løs i 3-4 sekunder uden at jeg rykkede mig en millimeter.

Jeg havde godt nok lidt doms i højre triceps fra i onsdags :blink: men jeg synes ikke det påvirkede dagens præstation. No excuses! <_<

Chinups (underhånds)

10 reps

Vist nok tangering, i hvert fald det samme som i overhånds.

Ingen PR her, jeg synes eller 12 reps skulle have været muligt, men nej.

Jeg syrer temmelig hurtigt i biceps og det koster nok også ekstra kræfter at jeg ikke kan holde kroppen i ro (svag mave)

Dødløft MAX (gammel PR 155kg)

5 x 60kg

2 x 90kg

2 x 110kg

1 x 120kg

1 x 140kg

1 x 160kg PR :devil:

1 x 165kg MISS :thumb_down:

1 x 165kg MISS :thumb_down::thumb_down:

Hmm, de 160 var tunge at få igang, men derefter ingen problemer (heller ikke grebet). Alt under var nemt nok og jeg tog ved lære fra squatten med ikke at tage for mange mellemforsøg.

Første forsøg på 165 kom 5-10cm op, men enten var jeg kommet for langt frem eller også kunne jeg bare ikke holde den i ryggen.

Andet forsøg på 165 havde vist ikke fået starttilladelse, for den rykkede sig ikke en millimeter :(

Der er lidt hårdt at få +25kg på første single cycle, og så kun +5 på den anden, men lidt har også ret. 170 havde nu været RIGTIG RIGTIG rart ;) (de røde skiver er nu de sjoveste :lol: )

Bænkpres (deload agtigt)

2 x 6 x 70kg

Gassen var gået lidt af ballonen efter max-forsøgene, og jeg syntes albuen virkede lidt ustabil. Der kom dog ingen smerte, heldigvis.

HST:

Supersæt 1:

T-bar row

3 x 5 x 75kg + Dropsæt 10 x 40kg

Kørte godt, nuppede lige et ekstra sæt

Full Contact twist

2 x 5 x 20kg (+ stang)

Fino

For ikke at risikere noget med albuen havde jeg ikke lyst til at køre negativ skulder, derfor blev resten vurdering af startvægte til næste omgang, og der kom da en hel hæderlig workout ud af det.

Ekstra:

Closegrip bænkpres

1 x 8 x 60kg (start vægt)

Kæmpe Supersæt 2:

DB lateral raise

1 x 10 x 9kg

1 x 10 x 8kg (start vægt)

DB rear lateral raise

1 x 10 x 7kg for tung

1 x 10 x 6kg (start vægt)

Dips

10 reps

Bare lige for at give triceps lidt ekstra

Hammercurl (alternating)

1 x 8 x 17,5kg (start vægt 15kg)

Db incline curl

1 x 8 x 15kg (start vægt)

supersæt slut

Alt. side press

1 x 8 x 17,5kg (start vægt, måske 15)

Bench crunch (på buet bænk)

1 x 10 x 0kg

1 x 10 x 10kg på brystet

Havde fødderne på oversiden af fodstøtterne og forsøgte at spænde i hams og glutes (irradationsprincippet for at få hoftebøjerne til at slappe af)

Føltes ikke specielt hård da jeg lavede den, men bagefter kunne den mærkes :)

Shrugs

1 x 10 x 70kg - let

1 x 10 x 100kg - for meget

start på 80-90

Rumænsk dødløft

1 x 8 x 100kg

Sygeligt stræk i hams :devil: god stil, start på 90

Standing EZ-bar curl

1 x 10 x 30kg (start vægt)

Skullcrushers

1 x 8 x 30kg (start vægt)

EZ-bar preachercurl

1 x 8 x 30kg (start på 25)

Måske var jeg lidt træt nu, men det er nok meget rimelig at starte preacher lidt lavere end stående.

Tiden: 1:30 incl lidt kæbe og spotning til sidst

Jeg havde godt nok sat næsen op efter mere, så det kan ikke blive til mere end

:banana: :banana: :banana:

NU har jeg dælme også fortjent en pause B)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med dine PR`s :) ALtid dejligt med fremgang, selvom at den måske ikke altid er lige så stor som man håber..

Hopper du så med på Dual efter dine 10 dages SD ?? Jeg skal til den sidste dag imorgen i den første uge med min omgang Dual, og det virker sq som et ok program, glæder mig til at se hvor meget det giver i sidste ende.

Btw gode billeder

Link to comment
Share on other sites

Tak tak. Det er ok med PR's, men det kan ikke undgås at blive en smule skuffet når det var mindre end man havde regnet med. Så kan jeg selvfølgelig lade være med at have nogen forventninger til næste gang, men hvad sjov er der ved det. ;)

Granhof, jep 10 dages SD, starter igen tirdags d. 23. Du må endelig skrive det i loggen, hvis du finder på gode ting til programmet.

Link to comment
Share on other sites

større abs, CHECK

større patværk, CHECK

fedt-%, senere ... ;)

Jeg kan desuden se, at du er faretruende tæt på at hente mig i død og bænk!

:devil: Bare vent hvordan det ser ud efter et par runder dual factor. Jeg skriver lidt forventninger op når programmet er banket sammen.

Det irriterer mig lidt jeg stadig ikke rigtig har fundet den perfekte maveøvelse. Cable crunch er ok og dem jeg prøvede igår var heller ikke så tossede, de er bare ikke helt oppe og ringe.

Dragon flag er helt umulige og hanging reverse crunch er også for svær :(

Obliques øvelser er intet problem der har jeg masser at vælge imellem.

I øvrigt vil jeg lige fremhæve Alternating Side Press. Hvis man laver den rigtigt går den også lige i obliques. :devil:

226renegadetraining3-041.jpg226renegadetraining3-042.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share